پارس ناز پورتال

اشتباهات رایج بین جوانان در سنین 20 تا 30 سالگی

اشتباهات رایج بین جوانان در سنین 20 تا 30 سالگی

اشتباهات رایج بین جوانان در سنین 20 تا 30 سالگی

جوانان در سنین کم خود توانایی جبران اشتباهات خود را دارند و میتوانند سریعا در مسیر درست زندگی قرار بگیرند و رشد کنند، اما قبل از هر چیز باید با این اشتباهات رایج بین جوانان آشنا بود تا بتوان از آنها پیشگیری کرد. با پارس ناز برای بررسی این موارد همراه باشید.

 

خوشبختانه دهه ۲۰ زندگی دوره ای است که می توان اشتباهات گذشته را جبران کرد، اما برخی انتخاب ها هستند که شاید نتوان براحتی از پس جبران آن برآمد. ما در اینجا اشتباهات رایجی را که جوانان در دهه ۲۰ زندگی مرتکب می شوند، برایتان آورده ایم تا از آنها درس بگیرید.

 

1. گمان می کنید تحصیلات و استعداد برای موفقیت کافی است

اگر چه استعداد ذاتی، توانایی بالا و فارغ التحصیل شدن از معتبرترین دانشگاههای جهان خوب است اما برای موفقیت کافی نیست و شغل آینده شما را تضمین نمی کند.

 

“من دهه بیست زندگی ام را در محیط های کاری زیادی گذراندم و به این نتیجه رسیدم که پشتکار، ثبات قدم، تلاش و انرژی وافر شغل من را تعریف می کنند و موفقیت بدون این ها امکان پذیر نیست.”

 

2. سلامت خود را نادیده می گیرید

هر چه سن شما بالاتر می رود، بیشتر به این نتیجه می رسید که دوران نوجوانی و جوانی هیچگاه باز نمی گردند و شما انرژی سابق را در هیچ دوره دیگری از زندگی پیدا نخواهید کرد.

 

به عنوان مثال در سن ۲۸ سالگی بیرون ماندن از خانه تا نیمه های شب و خوشگذرانی با دوستان چون گذشته برایتان لذت بخش نخواهد بود یا می فهمید که عاداتی مانند سیگار کشیدن یا رژیم غذایی ناسالم چقدر به سلامتی بدنتان آسیب می رساند.

 

بنابراین در این دوران نه تنها به سلامت فیزیکی بلکه به سلامت روحی خود نیز باید توجه کامل داشته باشید.

اشتباهات رایج بین جوانان در سنین 20 تا 30 سالگی

3. به فکر پس انداز کردن پول نیستید

تحقیقی نشان داده ۶۹% افرادی که در سن ۱۸ تا ۲۹ سالگی به سر می برند، تا کنون هیچ پس اندازی برای دوران بازنشستگی خود نداشته اند.

 

شاید دوران بازنشستگی به نظرتان دور آید اما اگر به اهمیت پس انداز در این دوران پی نبرید، ضررهای زیادی در آینده به خود خواهید رساند.

 

4. فکر می کنید شادی مساوی با پول است

اگر چه پول شادی می آورد اما برای موفقیت کافی نیست. اگر تمام عمر خود را به جای آرزو و علاقمندی هایتان به دنبال پول باشید، در آینده ای نه چندان دور پشیمانی به سراغ تان می آید.

 

5. کارهای سخت را رها می کنید

شاید تمام کردن یک رابطه عاطفی یا اخراج شدن از کار برایتان سخت باشد اما به جای فرار از آنها یا پیدا کردن کارهایی ساده تر، باید از شکست خود درس بگیرید و از آن به عنوان فرصتی برای رشد و پیشرفت خود استفاده کنید.

 

6. به دیگران اجازه می دهید تا برای شما تصمیم بگیرند

زمانی که در دوراهی قرار می گیرید و قدرت تصمیم گیری ندارید، به دیگران اجازه می دهید تا راه شما را انتخاب کنند اما این را بدانید که شما بیش از هر شخص دیگری به صلاح زندگی خود آگاهید پس برای مسیر زندگی تان خود تصمیم بگیرید.

 

7. کم صبر هستید

بهتر است به جای نگرانی درباره آینده، تمرکز خود را بر حال بگذارید. من در دهه ۲۰ زندگی خود تصور می کردم که باید هر چه سریع تر به تمام اهداف زندگی ام برسم.

 

 تنشی که این طرز فکر به من منتقل می کرد، در تمام کارها نتیجه ای برعکس می داد. پس عجول نباشید و با آرامش قدم هایتان را بردارید.

 

8. سعی دارید تمام اطرافیان را خشنود کنید

زمانی که برای اولین بار در جمعی حضور می یابید، به عنوان مثال در شرکتی استخدام می شوید، طبیعی است که برای به دست آوردن دل دیگران مانند رئیس، همکاران و غیره تلاش کنید.

 

و علارغم این که می دانید برخی از آنها با شما میانه خوبی ندارد، به راهتان ادامه می دهید اما این را بدانید که با این روش به زودی پشیمانی به سراغ تان می آید و روزی می رسد که آرزو می کردید ای کاش از همان روزهای اول برای خشنودی دیگران تلاش نمی کردید.

 

9. هیچ رابطه ای پایان ندارد

آیا فکر می کنید که دوست دوران دانشگاه تان برای همیشه با شما خواهد ماند؟ شما باید بدانید که کدامیک از آنها برای شما اهمیت و بیشترین تاثیر را در زندگی دارند سپس برای ادامه رابطه با آنها تصمیم بگیرید.

 

10. نقل مکان حلال تمام مشکلات است

سفر و نقل مکان به خصوص در دهه ۲۰ زندگی، شاید چیزهای خوب بسیاری برای شما به همراه داشته باشد اما فکر این را که با تغییر موقعیت خود ناگهان راه و مسیر زندگی تان نیز تغییر می کند، از خود دور کنید.

 

11. اطرافتان را پر از دوست می کنید

افرادی که در زندگی شما وجود دارند، تاثیر زیادی هم بر شکست و هم بر موفقیت تان خواهند داشت. آنها می توانند بر تمام جنبه های زندگی تان، از شیوه لباس پوشیدن گرفته تا ورزشی که می کنید.

 

و پولی که به دست می آورید، تاثیر بگذارند. بنابراین اگر می خواهید اطراف خود را از دوستانتان پر کنید، در انتخاب آنها نهایت دقت را به خرج دهید.

 

12. همه چیز را سیاه و سفید می بینند

اگر زاویه دید شما تک بعدی است و فکر می کنید آنچه به شما سود می رساند، موجب ضرر به دیگران می شود، بهتر است آن را هر چه زودتر تغییر دهید.

 

13. به دنبال شریک زندگی خود می گردید

برخی افراد در دهه ۲۰ زندگی شان دوست دارند مجرد باشند و برخی دیگر به دنبال شریکی برای زندگی خود می گردند. گروه دوم خیال می کنند که پیدا کردن فردی ایده آل ساده است.

 

اما در زندگی واقعی رابطه های بلند مدت احتیاج به تلاش، پذیرفتن کمبودها، گذشت، انعطاف پذیری و غیره دارد که ساده به دست نمی آید.

 

14. برای سالهای بعد خود برنامه ریزی می کنید

پیش بینی اینکه در آینده شما چه خواهید شد یا چه مسیری را انتخاب خواهید کرد ساده نیست بنابراین نگران ۵ سال دیگر خود نباشید و سعی کنید روی اهداف کوتاه مدت خود تمرکز کنید.