پارس ناز پورتال

نکات اصولی مراقبت از موهای رنگ شده بانوان

مجموعه : نکات سلامت مو
نکات اصولی مراقبت از موهای رنگ شده بانوان

نکات اصولی مراقبت از موهای رنگ شده بانوان 

همگی میدانیم که موهای رنگ شده خانم ها حساسیت بیشتری دارد و بسیار نیازمند مراقبت هست تا دچار موخوره و وز نشود. هر رنگ موی خوشگل و زیبایی هزینه و وقت زیادی از شما گرفته هست، بنابراین شما باید کاری کنید تا از این وقت و هزینه به برترین شکل مراقبت کنید. برای این که رنگ مویی که زده اید دوام بیشتری داشته باشد مواردی هست که باید بعد از رنگ کردن موها رعایت کنید :

 

۱ » از شامپوهای مناسب مو هاي رنگ شده بهره گیری کنید
اکثر موادی که برای رنگ کردن مو بهره گیری میکنیم دارای ترکیباتی هست که شامل آمونیاک و یا اتانولامین می‌شود، این مواد کمی بدنه مو هاي شما را سست کرده و آسیب پذیر میکنند. اگر از شامپوهایی بهره گیری کنید که ترکیبات قوی دارند، مو هاي سست شما آسیب بیشتری می‌بیند.

 

بنابراین خیلی مهم هست از شامپوهایی برای شستشوی موهایتان بهره گیری کنید که خیلی قوی نیستند. بهتر هست شامپوهای مخصوص مو هاي رنگ شده را بهره گیری کنید.

 

۲ » هنگام مدل دادن موهایتان خلاقیت بیشتری نشان دهید
اکثر ما دوست داریم برای مدل دادن موهای مان از سشوار یا اتوی مو بهره گیری کنیم اما بهتر هست اینکار را به طور مکرر انجام ندهید چرا که گرما باعث آسیب رسیدن به مو می‌شود و همانگونه که گفته شد مو هاي رنگ شده به خودی خود کمی سست و آسیب پذیر هست پس بهتر هست بیش از این به مو آسیب نرسانیم. اگر از این لوازم حرارتی برای صاف کردن و حالت دادن موهایتان بهره گیری میکنید، بهتر هست درجه حرارت آن ها را کم کنید.

 

۳ » موها را آبرسانی کنید
برای داشتن مو هاي خوش حالت فقط بهره گیری از نرم کننده هاي مو کافی نیست. بهتر هست بعد از حمام از اسپری هاي آبرسان مو بهره گیری کنید تا ساقه مو را نرم تر کرده و به آن آبرسانی کند. مرطوب بودن مو باعث می‌شود آسیب پذیری آن کمتر شود.

 

۴ » از مو هاي رنگ شده در برابر آفتاب محافظت کنید
اگر در فصل تابستان علاقه مند به استخر رفتن یا آفتاب گرفتن در ساحل هستید بهتر هست از کلاه برای محافظت از موهایتان بهره گیری کنید. نور خورشید می‌تواند باعث رنگ پریدگی مو شود و همین طور به آن آسیب برساند.

 

۵ » زمان بعدی رنگ کردن مو را با توجه مشخص کنید
حتما نیاز هست که بعد از مدتی پیش آرایشگر بروید و از او بخواهید ریشه هاي مو را برایتان رنگ کند، اگر میخواهید همۀ وقت} موهایتان یکرنگ باشد، بخصوص وقتی رنگ موی روشن بهره گیری میکنید، بهتر هست توجه داشته باشید که زمان بعدی آرایشگاه خود را از دست ندهید ، وقتی زمان رنگ کردن مجدد مو میرسد آن را به تعویق نیندازید.