پارس ناز پورتال

انتخاب بهترین سبک کابینت مناسب آشپزخانه شما با مشاوران چوبین دکور

مجموعه : دکوراسیون
انتخاب بهترین سبک کابینت مناسب آشپزخانه شما با مشاوران چوبین دکور

طیف گسترده‌ای از کابینت در بازار وجود دارد که از نظر سبک ظاهری با هم متفاوت هستند. این موضوع می‌تواند باعث شود که انتخاب و خرید کابینت برای برخی از مشتریان با چالش‌هایی مواجه شود.

 

در این پست قصد داریم از زبان متخصصان یکی از بهترین شرکت‌های طراحی و تولید کابینت در کشور یعنی مجموعه حرفه‌ای چوبین دکور نکات مهمی را مطرح کنیم که به شما کمک می‌کنند تا بهترین سبک کابینت را برای تجهیز آشپزخانه خود انتخاب کنید و تا سال‌ها از خرید خود راضی باشید.

 

معرفی سبک‌های مختلف کابینت

 

اگر بخواهیم یک دسته‌بندی کلی از سبک‌های متنوع کابینت ارائه دهیم باید بگوییم که این محصول در حال حاضر در سه سبک مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک تولید شده و هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. در ادامه و طی بخش‌های مجزا، این سبک‌ها را بیشتر معرفی کرده و توضیح می‌دهیم که بهتر است از هر کدامیک از این محصولات در چه ساختمانی استفاده کنید.

انتخاب بهترین سبک کابینت مناسب آشپزخانه شما با مشاوران چوبین دکور

کابینت سبک مدرن

کابینت‌هایی که به سبک مدرن تولید می‌شوند تقریبا جدیدترین مدل‌ها در این بازار هستند. شاخص‌ترین ویژگی این محصولات، سادگی در طراحی آنهاست. روی بدنه درب‌های کابینت مدرن، معمولا هیچ اثری از طرح و نقش‌های پیچیده نیست.

 

کابینت‌های هایگلاس براق و مات، جزء پرطرفدارترین محصولات این گروه هستند و بخش زیادی از حجم فروش کابینت در بازار، مختص این محصولات است. از آنجایی که معمولا کابینت‌های مدرن را خیلی ساده و با بدنه‌ای براق و دارای رنگ‌های روشنی مانند سفید تولید می‌کنند؛

 

بیشتر استفاده از آنها در آشپزخانه‌های کوچک متداول است. بدنه براق، بدون طرح و دارای رنگ روشن این کابینت‌ها سبب بازتاب نور در فضای خانه شده و به همین دلیل اگر آشپزخانه از نور طبیعی کمی برخوردار است و ابعاد آن، به خصوص عرضش نسبت به طولش کمتر است؛ حتما برای تجهیز آن از کابینت‌های مدرن استفاده کنید.

انتخاب بهترین سبک کابینت مناسب آشپزخانه شما با مشاوران چوبین دکور

کابینت سبک کلاسیک

سبک کلاسیک همواره نمادی از تجمل است. به همین خاطر در تولید هر محصولی از این سبک استفاده شود؛ طرح و نقش پیچیده باید جزء خصوصیات اصلی آن باشد. کابینت‌های کلاسیک نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

 

این محصولات با بدنه پر از نقش و نگار خود جلوه‌ای سلطنتی به آشپزخانه می‌بخشند؛ اما برای اینکه این طرح‌ها بتوانند بهتر خود را نشان دهند لازم است که فضای آشپزخانه کاملا باز باشد. خانه‌هایی که در طراحی پلن آنها قسمت عریض ساختمان در اختیار آشپزخانه قرار داده شده است؛ مناسب‌ترین گزینه برای نصب کابینت‌های کلاسیک هستند.

 

در طراحی و تولید این سبک کابینت معمولا از المان‌های متداول در معماری کلاسیک مانند ستون، سرستون و تاج استفاده می‌شود. پس اگر آشپزخانه بزرگی دارید که ورودی آن عریض و از سایر بخش‌های خانه در معرض دید است؛ حتما یک ست کابینت کلاسیک برای آن سفارش دهید.

 

کابینت نئوکلاسیک

کابینت‌های نئوکلاسیک نیز تقریبا جزء محصولات جدید بازار هستند و طرفداران خاص خود را دارند. این محصولات حاوی شاخصه‌های ترکیبی الهام گرفته شده از دو سبک قبلی بوده و به همین خاطر نه به اندازه کابینت‌های مدرن ساده هستند و نه ویژگی‌های ظاهری پیچیده‌ای مانند کابینت‌های کلاسیک را دارند.

 

بنابراین اگر سلیقه شما چیزی مابین مدرن و کلاسیک است؛ انتخاب این سبک می‌تواند به تمامی نیازهای شما پاسخ دهد. برای نصب کابینت‌های کلاسیک معمولا هیچ پیش شرطی وجود ندارد؛ اما بهتر است از این سبک کابینت در خانه‌هایی استفاده کنید که معماری داخلی آنها نه خیلی مدرن است و نه خیلی کلاسیک.

 

به عنوان مثال اگر یکی از دیوارهای خانه برای وال تی‌وی در نظر گرفته شده است؛ بهتر است به سبک طراحی این دیوار توجه کنید. اگر از المان‌هایی مانند کاغذ دیوارهای کلاسیک برای دیزاین این دیوار استفاده شده است؛ می‌توانید کابینت خود را به سبک کلاسیک یا نئوکلاسیک سفارش دهید. اما اگر وال تی‌وی حاوی نورپردازی و کاغذ دیواری‌های مدرن است؛ بهتر است کابینت مدرن برای آشپزخانه انتخاب کنید.

 

کدامیک از این سبک‌ها بهتر است؟

 

همانطور که اشاره شد؛ هر کدام از این سبک‌ها مناسب یک فضای خاص هستند. طبق یک قانون کلی، کابینت کلاسیک و نئو کلاسیک برای آشپزخانه‌های پرنور و با عرض زیاد مناسبند و کابینت‌های مدرن برای بزرگ‌تر نشان دادن فضای آشپزخانه طراحی شده‌اند. بنابراین بهتر است این سوال را از نصابی که جهت اندازه‌گیری ابعاد آشپزخانه به محل مراجعه کرده است بپرسید.

 

فاکتورهای مهم در انتخاب کابینت

 

به غیر از سبک کلی کابینت، چند فاکتور مهم دیگر نیز وجود دارد که باید در زمان ثبت نهایی سفارش به آنها توجه کنید. این نکات در قالب یک راهنمای کلی در ادامه توضیح داده شده‌اند.

 

* میزان بودجه خود را در نظر بگیرید. تولید کابینت بر اساس سبک‌هایی که در بخش‌های قبلی به شما معرفی کردیم؛ هزینه‌های متفاوتی دارد. به عنوان مثال معمولا کابینت‌های مدرن به جهت سادگی بیشتر، ارزان‌تر از کابینت‌های کلاسیک هستند. این رابطه در مورد کابینت‌های نئوکلاسیک و کلاسیک نیز صدق می‌کند. بنابراین وقتی می‌خواهید سبک کلی کابینت را انتخاب کنید؛ باید این موضوع را در نظر بگیرید که چقدر پول در جیب دارید.

 

* جنس روکش درب‌ها نیز موضوع بسیار مهمی است. کابینت را می‌توان با طیف متنوعی از روکش‌های مصنوعی و طبیعی تولید کرد. این نیاز شماست که تعیین می‌کند چه نوع روکشی برای تولید کابینت انتخابی باید استفاده شود. روکش‌ها هم از نظر جنس و هم از نظر میزان براقیت و خواص مکانیکی با هم متفاوت هستند. بنابراین حتما نیازها و انتظارات خود را به کارشناس مجموعه چوبین دکور که برای اندازه‌گیری به محل مراجعه کرده توضیح دهید تا روکشی مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

 

* رنگ کابینت نیز می‌تواند تاثیر زیادی روی نمای کلی آن داشته باشد. همزمان با سبک، رنگ کابینت‌ها نیز باید متناسب با دیگر وسایل خانه و سبک کلی دکوراسیون داخلی انتخاب شود. به عنوان مثال رنگ قهوه‌ای برای سفارش کابینت‌های خانه‌ای که قرار است در آن از مبلمان مدرن و اکسسوری‌های جدید استفاده شود مناسب نیست. بیشتر توصیه می‌شود که از رنگ‌های روشن مانند سفید و کرم در این شرایط استفاده شود.

 

* در انتخاب دستگیره‎‌ها دقت کنید. دستگیره‌ها نیز مانند بدنه و درب‌ها در سبک‌های متنوعی تولید می‌شوند که هر کدام مناسب استفاده روی یک مدل کابینت هستند. به عنوان مثال دستگیره‌های مخفی و مگنتی برای نصب روی کابینت‌های مدرن مناسب هستند و دستگیره‌های منبت‌کاری شده روی بدنه کابینت‌های کلاسیک و نئوکلاسیک جلوه بهتری دارند.

 

همانطور که مشاهده کردید؛ برای سفارش کابینت می‌توانید از بین سبک‌های متنوعی انتخاب خود را انجام دهید. هر کدام از این سبک‌ها معمولا مناسب استفاده در یک فضای خاص هستند. اگر در کنار انتخاب سبک مناسب، به فاکتورهای مهم دیگری که کارشناسان مجموعه چوبین دکور روی آنها تاکید دارند توجه کنید؛ حتما می‌توانید آشپزخانه خود را به بهترین و شیک‌ترین شکل ممکن تجهیز کنید.

انتخاب بهترین سبک کابینت مناسب آشپزخانه شما با مشاوران چوبین دکور

جمع بندی

شما می‌توانید با سفارش کابینت‌های آشپزخانه خود از مجموعه تخصصی چوبین دکور، به صورت رایگان از خدمات مشاوره این شرکت استفاده کنید. ضمن اینکه در چوبین دکور (www.chobindecor.com) ، قبل از شروع فرآیند تولید و بعد از سفارش مشتری، طرحی سه بعدی و متناسب با فضای آشپزخانه به صورت کامپیوتری اجرا شده و در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. شما با مشاهده این طرح و بررسی همه ابعاد آن می‌توانید تشخیص دهید کابینت‌هایی که انتخاب کرده‌اید مناسب فضای خانه شما است یا خیر؟

 

آدرس :  تهران – زعفرانیه – مقدس اردبیلی – پلاک3 – واحد 10

شماره تماس: 22414046 -021