پارس ناز پورتال

اگر لیزر را ادامه ندهیم چه میشود ؟ آیا پیوستگی جلسات لیزر لازم است ؟

مجموعه : نکات سلامت مو
اگر لیزر را ادامه ندهیم چه میشود ؟ آیا پیوستگی جلسات لیزر لازم است ؟

اگر لیزر را ادامه ندهیم چه میشود ؟  از موضوعات مهم در زیبایی و بهداشت فردی، رفع موهای زائد بدن می باشد. موهای بدن با سرعت بالایی رشد می کنند و روش هایی شامل شیو کردن، اپیلاسیون، وکس و … در رفع دائمی آن ها تاثیری ندارند.

 

خوشبختانه طی سال های اخیر، روش لیزر روی کار آمده است که به برطرف شدن این مشکل کمک می کند. اما زیباجویان زمانی می توانند با استفاده از لیزر به نتایج مطلوب برسند که به طور مرتب در جلسات لیزر شرکت کنند. سوالی که برای بسیاری از زیباجویان وجود دارد، این است که اگر لیزر را ادامه ندهیم چه میشود ؟ در ادامه قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم. همراه ما باشید.

 

چرا برای رفع موهای زائد به چندین جلسه لیزر نیاز است؟

برای رفع موهای زائد بدن با استفاده از لیزر، زیباجویان بایستی که متناسب با نوع و رنگ موهای ناحیه موردنظرشان در 5 الی 10 جلسه لیزر شرکت کنند. شرکت در جلسات لیزر بایستی که به صورت منظم و زیرنظر پزشک باشد لذا پیشنهاد میکنیم در انتخاب مرکز لیزر دقت کنید و سعی کنید بهترین مرکز لیزر را با توجه به نظرات مراجعین پیدا کنید.

 

برای پیدا کردن بهترین مرکز لیزر یا خدمات زیبایی شهر محل سکونت خود میتوانید به سایت هایی مثل پاسخ تو که معرف بهترین خدمات در شهرهای مختلف هستند و نظرات را ثبت میکنند مراجعه کنید .

 

اما ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که چرا برای رفع موهای زائد به چندین جلسه لیزر نیاز است. در جلسه اول لیزر، اشعه و پرتو کافی به فولیکول های مو تابانده می شود. با تابش اشعه به فولیکول های مو در ناحیه مورد نظر، رشد مو متوقف می شود.

 

در این جلسه، تنها بخشی از موهای زائد فعال می باشند و تحت تاثیر لیزر قرار می گیرند. به همین دلیل اشعه تابانده شده بر روی ناحیه مورد نظر بر روی باقی موها که به صورت غیرفعال می باشند، تاثیری نخواهد داشت.

 

پس از جلسه اول که موهای فعال تحت تاثیر لیزر قرار می گیرند، باید زمان کافی برای رشد موهای دیگر که غیرفعال می باشند، به آن ها داده شود. این فرآیند برای رشد موهای غیرفعال، معمولا چند هفته زمان می برد.

 

بنابراین اگر با سوال اگر لیزر را ادامه ندهیم چه میشود ؟  مواجه هستید، باید بدانید، در صورتی که میان جلسات لیزر فاصله ای وجود نداشته باشد، موهای زائد غیرفعال، فرصتی برای رشد پیدا نمی کنند در نتیجه از بین نیز نمی روند. چراکه اشعه لیزر بر روی آن ها تاثیری ندارد.

 

فاصله میان جلسات لیزر برای افراد مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد. به طوری که پزشک متناسب با اولین مراجعه فرد، محل مورد لیزر مثل : لیزر زیر بلغ ، پاها ، بیکینی و غیره ، نوع پوست، ضخامت و رنگ موهای زائد، جلسات بعدی لیزر زیباجو را تعیین می کند.

 

اگر لیزر را ادامه ندهیم چه میشود ؟

اگر لیزر را ادامه ندهیم چه میشود ؟ آیا پیوستگی جلسات لیزر لازم است ؟

برای بسیاری از افراد، این سوال که اگر لیزر را ادامه ندهیم چه میشود ؟ وجود دارد. اگر جلسات لیزر را ادامه ندهید، مشکلی ایجاد نمی شود و فقط از لیزر موهای زائد نتیجه نمی گیرید.

 

جلسات لیزر به گونه ای برای زیباجویان زمان بندی می شوند که تمامی موها در فاز رشد و یا آناژن قرار داشته باشند و تحت تاثیر اشعه لیزر از بین بروند. در صورتی که فولیکول های مو در فاز استراحت باشند، لیزر برای آن ها بی نتیجه است.

 

بنابراین اگر لیزر را ادامه ندهید و یا مطابق با زمانبندی اعلام شده به شما، در جلسات لیزر شرکت نکنید، چرخه مو دچار مشکل می شود.

 

بهترین فاصله زمانی برای شرکت در جلسات لیزر، 4 تا 6 هفته است. اما ممکن است پزشک و یا تکنسین بر اساس نوع و رنگ موهای شما، برنامه دیگری را برایتان در نظر بگیرد.

 

اگر فاصله بین جلسات لیزر کم شود چه میشود؟

 

ممکن است مایل باشید که در فرآیند حذف موهای زائد با لیزر، فاصله میان جلسات را کم کنید. ما در این مقاله ضمن اینکه به پاسخ سوال اگر لیزر را ادامه ندهیم چه میشود ؟ پرداختیم، قصد داریم به عوارض کم کردن فاصله میان جلسات لیزر نیز بپردازیم.

 

عدم دریافت نتایج مطلوب با وجود صرف زمان و هزینه

سرعت رشد مجدد موهای زائد در قسمت های مختلف از بدن متفاوت می باشد. به همین دلیل اغلب به بیماران توصیه می شود که عمل لیزر را بر روی یک ناحیه از بدن خود انجام دهند.همینطور در صورتی که پس از یک جلسه لیزر، موها به اندازه کافی در ناحیه مورد نظر رشد کنند، معمولا چهار هفته بعد، جلسه بعدی لیزر خواهد بود.

 

در صورتی که رشد موها به اندازه کافی نرسیده باشد، جلسه درمان تا شش و یا هشت هفته نیز به تعویق می افتد. در صورتی که فاصله بین جلسات لیزر کم شود، با وجود صرف زمان و هزینه، نتایج مطلوب حاصل نمی گردد.

 

امکان آسیب دیدن پوست

به طور کلی لیزر موهای زائد، آسیبی به پوست نمی رساند. اما پس از هر جلسه لیزر، پوست ناحیه تحت درمان کمی قرمز و ملتهب می شود.در صورتی که فاصله میان جلسات لیزر کم شود، پوست زمان کافی برای بهبود و ترمیم نخواهد داشت. به همین دلیل ممکن است در زیباجویان با پوست های ظریف و حساس، آسیب های پوستی ایجاد گردد.

 

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به سوال اگر لیزر را ادامه ندهیم چه میشود ؟ پاسخ دهیم. در نظر داشته باشید که تمامی موهای زائد موجود در بدن، با یک جلسه لیزر از بین نمی روند و برای رسیدن به نتایج مطلوب به چندین جلسه لیزر نیاز می باشد. اینگونه در جلساتی که برای لیزر موهای زائد شرکت می کنید، تمامی موهای زائد تحت تاثیر اشعه لیزر قرار می گیرند و برای همیشه از بین می روند.

 

بنابراین اگر می خواهید از لیزر موهای زائد به نتیجه برسید، حتما باید مطابق با زمان بندی دقیق و منظم که به شما اعلام شده است، در جلسات لیزر شرکت کنید. وابسته به ناحیه تحت درمان و نوع موها، معمولا به 5 الی 10 جلسه لیزر با فاصله زمانی 4 الی 6 هفته نیاز می باشد.

 

اگر یک جلسه از لیزر موهای زائد را نرفته اید، نگران نباشید. در صورتی که مجدد به برنامه قبلی خود بازگردید، مشکلی ایجاد نمی شود. امیداوریم مطالعه این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. در صورتی که در این زمینه سوالات بیشتری دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.