پارس ناز پورتال

با این روش ها پوستتان را جذاب و زیبا کنید

با این روش ها پوستتان را جذاب و زیبا کنید

با این روش ها پوستتان را جذاب و زیبا کنید 

اگر به دنبال ساده‌ترین و بهترین روشها برای جذابیت و زیبایی پوستتان هستید می توانید از روشهای زیر استفاده کنید. تحقیقات نشان می دهد عوامل زیادی بر شرایط پوست شما تاثیر میگذارند: کمبود خواب، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استرس، ورزش نکردن، آلودگی هوا و مصرف قند و شکر. تنها در ایالات متحده ایالات امریکا، زنان در طول زندگی خود چیزی حدود 300000 دلار فقط صرف محصولات زیبایی صورت می کنند.

 

دراین پست راهکارهای ساده‌اي داریم که به زیبایی و طراوت پوست‌تان کمک میکنند. مواد طبیعی که بشما توصیه می کنیم به اسانی در معرض‌تان هستند و می توانند جای گزین مناسبی برای محصولات شیمیایی آرایشی باشند.

با این روش ها پوستتان را جذاب و زیبا کنید

پوست موز

موز و پوست آن به درمان جوش کمک کرده و چین و چروک‌ها را برطرف می کند. پوست موز را روی قسمت جوش بمالید تا بخش داخلی پوست تیره شود، بگذارید مدتی بماند و سپس با آب گرم صورت خودرا بشویید. اینکار را چند روز تکرار کنید. برای برطرف کردن چین و چروک‌ها یک موز کوچک را له کرده و روی قسمت مورد نظر قرار دهید.

 

موز و پوست آن برای تغذیه‌ و آب رسانی پوست مفید است زیرا حاوی تعداد زیادی از ویتامین‌ها و موادمعدنی مانند پتاسیم، منیزیم، فیبر و پروتئین است.

 

عسل

عسل هم می تواند پوست‌تان را زیباتر کند و درمانی برای جوش‌هاست زیرا خاصیت ضد باکتری، ضد عفونی کنندگی و بهبود بخش دارد. اگر هر روزعسل رابه پوست مرطوب خود بزنید و ماساژ دهید، لکه‌هاي پوست کاهش یافته و پوست‌تان نرم و سالم و شاداب خواهد شد.

 

جوش شیرین

جوش شیرین می تواند اسکراب طبیعی خوبی باشد. میتوانید جوش شیرین رابا عسل و روغن زیتون ترکیب کرده و یک ماسک خانگی برای لایه برداری از پوست‌تان درست کنید که میتواند pH پوست‌تان را نیز تعدیل کند. برای این که بهتر نتیجه بگیرید از این ماسک هفته‌اي یک‌بار استفاده کنید. ترکیب روغن نارگیل و جوش شیرین هم می تواند مرهم خوبی برای اگزما باشد.

 

خیار

خیار هم به تنهایی برای پوست‌تان خوب است و هم همراه با ماست. ماسک خیار پوست‌تان را خنک کرده، آنرا بازسازی کرده، آب رسانی کرده و از التهاب آن کم می کند. خیار برای تسکین آفتاب سوختگی و برطرف کردن پف اطراف چشم نیز مفید است. برای خواباندن پف دور چشم، دو برش خیار روی چشمهای‌ خود بگذارید و دراز بکشید.

 

لیمو ترش

متخصصین پوست توصیه میکنند لیمو ترش را مستقیما به پوست نزنید مخصوصا اگر پوست‌تان حساس است اما به تائید آنها آبلیمو میتواند در ترکیب با سایر مواد غوغا کند! مثلاً همراه با عسل، روغن زیتون، قند، ماست و یا خیار. آبلیمو می تواند جوش‌ها را برطرف کرده، پوست چرب را تعدیل کرده و رنگ آنرا روشن کند.

 

آلوئه ورا

آلوئه ورا کاربرد زیادی در فنون زیباسازی دارد. این گیاه علاوه بر بهبود بخش بودن، مرطوب کننده، ضد التهاب، ضد عفونی کننده و ضد پیری نیز هست. ژل آلوئه ورا می تواند لکه‌هاي تیره را برطرف کرده و حتی رنگ پوست را روشن کند. فقط کافیست ژل آلو‌ئه ورا را از برگ آن خارج کرده و به پوست خود بزنید. اینکار را هرروز انجام دهید تا بهتر نتیجه بگیرید.

 

سیب زمینی

اگر روزی دوبار به صورت خود سیب زمینی بزنید رنگ پوست‌تان روشن شده و درخشندگی طبیعی پیدا خواهد کرد. همچنین می تواند از حلقه‌هاي سیب زمینی برای برطرف کردن تیرگی پای چشم استفاده کنید؛ دو حلقه سیب زمینی پای چشمهای‌تان بگذارید و چند دقیقه صبر کنید.

 

روغن زیتون

روغن زیتون یک مرطوب کننده‌ي عالی برای پوست است که درخششی طبیعی به آن میدهد، ازآن محافظت می کند و سلول‌هاي پوست را بازسازی می کند. برای این که بیشترین تاثیر را بگذارد، چند قطره روغن زیتون روی پوست صورت و گردن خود بگذارید و خوب ماساژ بدهید، سپس یک حوله‌ي گرم روی صورت خود گذاشته و اجازه دهید 40 دقیقه بماند. بعد می توانید چربی اضافی را از روی پوست خود پاک کنید.

 

پوست پرتقال

پوست پرتقال برای طراوت پوست عالی است و می تواند با ویتامین‌ها پوست را تغذیه کرده و آکنه و جوش را برطرف کند. پوست پرتقال رابا گلاب یا ماست ترکیب کنید و آن رابه صورت بزنید، بگذارید 15 دقیقه بماند و بعد از برداشتن ماسک، صورت رابا آب سرد بشویید. اینکار را هفته‌اي چند بار انجام دهید.

 

چای سبز

چای سبز می تواند علا‌ئم اولیه‌ي پیری پوست را برطرف کند، پوست را احیا کند و به آن درخششی طبیعی بدهد. می توانید چای سبز را همراه با خامه، شکر قهوه‌اي و یا با عسل ترکیب کرده و ماسک صورت درست کنید. همچنین می توانید تکه‌هاي چای سبز یخی درست کنید و هرروز از آنها برای تمیز کردن و شاداب کردن پوست استفاده کنید.

 

شیر
یکی از رازهای زیبایی کلئوپاترا، حمام شیر و عسل بوده است. شیر خام میتواند پوست‌تان را زیبا کند چون حاوی چربیهای مفید، ویتامین‌ها، پروتئین و کلسیم است. شیر میتواند مانند یک مرطوب کننده و پاک کننده ي طبیعی پوست عمل کند. پارچه‌ي تمیزی رابه شیر آغشته کرده و به صورت خود بزنید و سپس آبکشی کنید.

 

خمیر دندان
خمیر دندان در مبارزه با جوش بسیار سودمند است. مقدار کمی ازآن را روی لکه یا جوش بگذارید، چند دقیقه صبر کنید و سپس بشویید.

 

مراقبت از پوست امر بسیار مهمی است پس بهتر است به مانند یک متخصص پوست ازآن مراقبت کنید.اگر از متخصصان پوست در مورد زیبایی صورتشان سوال کنید و بپرسید چه کارهایی برای باقی ماندن این زیبایی انجام می دهند به دو مورد اشاره خواهند کرد: شستن صورت در شب و استفاده از کرم‌هاي مناسب ضد آفتاب در طول روز.

 

اما ساده نباشید، ترفندهای بسیار زیادی وجوددارد که این افراد برای حفط زیبایی پوست خود ازآن‌ها بهره‌مند می شوند تا پوستی صاف و بدون لکه داشته باشند.

 

آن‌ها کثیفی‌ها و گرد و خاک را از خود دور میکنند:
این افراد بطور روزانه و مرتب حوله صورت خودرا تغییر می دهند. حوله حمام نیز حاوی باکتری‌هاي مضری است که باید بطور مرتب تغییر پیدا کند. رطوبت، گرما و پوست مرده می تواند بر روی حوله شما تجمع کند. زمانی که صورت خودرا می‌شویید، همیشه مو هاي خود رابه سمت عقب بکشید.

 

طبق معمول افراد به هنگام پاک سازی صورت خود در شب به ناحیه خط رویش مو توجهی نمی کنند. زمانی که میخواهید بخوابید، مو هاي خودرا از روی صورت بردارید زیرا مو همانند یک آهنربا برای کثیفی‌ها و آلودگی‌ها عمل می کند و آن‌ها رابه خود جذب می کند.

 

آن‌ها از رتینوئید استفاده میکنند:
اگر میخواهید پوست خوبی داشته باشید می توانید از رتینوئید موضعی بر روی پوست خود استفاده کنید. این مواد هم خانواده ویتامین A هستند و میتوانند فرآیند تولید کلاژن را تحریک کنند و پوست شما را محکم تر و شاداب‌تر نگه دارند. دراین صورت پوست شما عاری از چین و چروک خواهد بود. اگر از این مواد به مدت چند هفته استفاده کنید، مطمئن باشید تاثیر بسیار قابل توجهی بر روی پوست شما خواهد داشت.

 

این افراد پوست خودرا خشک نمیکنند:
بهتر است محصولات مورد نیاز خودرا بر روی پوست مرطوب اعمال کنید، بنابر این بعد از شستن و پاک‌سازی پوست، اجازه دهید رطوبت بر روی صورت شما باقی بماند و سپس مواد مورد نیاز را بر روی آن اعمال کنید. اگر چه بیشتر محصولات بر روی بسته بندی خود پیشنهاد می کنند که بر روی پوست خشک مصرف گردد اما کمی رطوبت به مواد اجازه می دهد آسان‌تر به پوست شما نفوذ کنند.

 

آن‌ها همیشه پوست خودرا آب رسانی میکنند:
پوست شما برای این که شاداب‌تر، نرم‌ تر و زیباتر باشد به رطوبت نیاز دارد. مرطوب کننده‌هایي که حاوی اسید هیالورونیک هستند فوق العاده عالی خواهند بود. بهتر است روزانه ۸ الی ۱۰ لیوان آب بنوشید تا رطوبت مورد نیاز آن تامین شود.

 

این افراد به روغن بهای زیادی می دهند:
طبق معمول افرادی که پوست شاداب و زیبایی دارند از روغن زیتون برای پاک سازی و رطوبت رسانی به پوست استفاده می کنند. دراین حالت پوست هیچگونه چین و چروکی نخواهد داشت. شما میتوانید از ترکیب روغن زیتون و آب استفاده کنید. روغن آرگان نیز برای پوست عالی است. روغن‌هاي طبیعی، مرطوب کننده و پاک کننده عالی برای پوست هستند و می توانند مواد آرایشی را در عرض چند دقیقه از روی پوست شما حذف کنند.

 

آن‌ها از سرم استفاده می کنند:
بعد از شستن صورت، استفاده از سرم میتواند بسیار مفید باشد. بهتر است از سرم‌هایي استفاده کنید که حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین C است و می تواند با رادیکال‌هاي آزاد مبارزه کند. همچنین میتوانید از سرم‌هایي استفاده کنید که حاوی فاکتورهای رشد یا مشتقات سلولی هستند و میتوانند ساخت کلاژن و الاستین را تحریک کنند. در نهایت بر روی پوست خود از ضد آفتاب‌هاي مناسب استفاده کنید.

 

این افراد مراقب لب‌هاي خود هستند:
هرروز صبح زمانی که از خواب بیدار میشوید از یک محصول مرطوب کننده بر روی لب‌هاي خود استفاده کنید. آن گونه مواد از خشک شدن لب‌ها پیش گیری میکند و آب مورد نیاز آنرا تامین مي نماید.

 

انها توجه ویژه‌اي به چشمان خود دارند:
چشم نخستین مکانی است که می تواند علائم پیری را نشان دهد پس به توجه ویژه و خاصی نیاز دارد. بهتر است از کرم‌هاي دور چشم مخصوصی استفاده کنید. مثلاً عده اي از این کرم‌ها حاوی کافئین هستند و می توانند به کمتر شدن پف زیر چشم کمک کنند. شما میتوانید از کرم‌هایي استفاده کنید که دارای فاکتور رشدی هستند که در طول شب باعث بازیابی سلول‌هاي مرده میشود.