پارس ناز پورتال

با زیباترین سواحل ازمیر ترکیه آشناتر شوید

با زیباترین سواحل ازمیر ترکیه آشناتر شوید

تفریحات آبی از مهم‌ترین سرگرمی‌های توریست‌ها در ازمیر محسوب می‌شوند. کمتر کسی است که تور ازمیر را خریده باشد، اما دلش نخواهد برای شنا یا تفریحات آبی به خطوط ساحلی برود. ما در این مقاله، شما را با سواحل ازمیر ترکیه آشنا خواهیم کرد. پس اگر قصد سفر به این شهر را دارید، حتماً در ادامه این مقاله با ما همراه شوید.

 

فوکا (فوچا)؛ از بهترین سواحل ازمیر

ساحل فوکا با خانه‌ها و پلاژهای سنگی و طبیعت بکر و زیبا، نوعی شهر کوچک ساحلی محسوب می‌شود. فوکا در شمال ازمیر قرار دارد و منطقه‌ای نسبتاً کوچک محسوب می‌شود. البته همین کوچکی محدوده، جذابیت آن را بیشتر کرده است.

 

پیشنهاد می‌کنیم که مخصوصاً در تور ازمیر نوروز 1403 به این ساحل بروید؛ چراکه ساحل فوکا یا فوجا در فصل‌های گرم سال بسیار شلوغ می‌شود. طبیعت بکر، قایق‌های ماهی‌گیری، امکان شنا، تفریحات ساحلی و انواع تفریحات آبی مانند غواصی، کایاک و… از امکانات این ساحل زیبا محسوب می‌شوند.

 

موقعیت مکانی: 70 کیلومتری ازمیر

دلیکلی کوی (چشمه)؛ خلوت‌ترین ساحل ازمیر ترکیه

 

ساحل دلیکلی کوی مخصوص کسانی است که دوست دارند از شلوغی دور باشند و در محیطی آرام و بدون ازدحام، استراحت کنند یا آفتاب بگیرند. این ساحل زیبا در شهر چشمه قرار دارد و حتی از ژوئن تا آگوست که همه سواحل مملو از جمعیت هستند، خلوت است.

 

خلیج دلیکلی از چشم‌ها پنهان است و به همین دلیل موردتوجه قرار نمی‌گیرد. این ساحل به جای شن از سنگریزه پوشیده شده است و یکی از شفاف‌ترین آب‌ها را میان باقی سواحل ازمیر ترکیه دارد.

 

البته این ساحل دریای اژه نسبت به سایر سواحل ازمیر، دمای سردتری دارد و اگر آب و هوای ازمیر را در نظر بگیرید، این مسئله در فصل تابستان و هوای گرم از امتیازات این ساحل محسوب می‌شود.

 

موقعیت مکانی: ازمیر، منطقه چشمه، 73 کیلومتری ازمیر

 

ساحل دیکیلی؛ زیباترین ساحل ازمیر

ساحل دیکیلی در 120 کیلومتری شمال شهر ازمیر قرار دارد. این ساحل زیبا و آرام، مقصدی محبوب برای بسیاری از توریست‌ها محسوب می‌شود و به شما فرصتی خواهد داد تا ساعاتی را دور از شهر و شلوغی، استراحت کنید.

 

بسیاری از افراد معتقدند که دیکیلی میان سواحل ازمیر ترکیه عنوان زیباترین ساحل را به خود اختصاص داده است. انصافا هم مناظره خیره‌کننده این ساحل، شما را به این نتیجه خواهد رساند. شما می‌توانید در ساحل دیکیلی، تور با قایق رزرو کنید و به این بهشت گمشده برسید. قایق‌سواری و موج‌سواری از تفریحات محبوب در ساحل دیکیلی هستند.

 

موقعیت مکانی: خط ساحلی ازمیر، 120 کیلومتری شمال شهر

 

ساحل لیکا؛ از معروفترین سواحل ازمیر

ساحل لیکا یکی از معروف‌ترین سواحل تفریحی ازمیر است که حدود یک ساعت با مرکز شهر فاصله دارد. ساحل شنی سفید و آب‌های شفاف کریستالی، این ساحل را به یکی از مناطق محبوب گردشگری این شهر تبدیل کرده است. اگر دوست دارید در آفتاب مدیترانه‌ای استراحت کنید یا در دریای اژه تنی به آب بزنید، ساحل لیکا یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود.

 

شما می‌توانید در ساحل لیکا غواصی کنید یا هر تفریح آبی دیگری که دوست دارید را انجام دهید. نکته جالب درباره لیکا این است که آب در این ساحل به خاطر گرمای بستر دریا، دمای بالاتری دارد و همین ویژگی، آن را به مکانی عالی برای شنا تبدیل می‌کند.

 

البته لیکا در تابستان شلوغ می‌شود و اگر قصد دارید در این فصل به ازمیر سفر کنید و می‌خواهید از ازدحام جمعیت دور بمانید، حداقل در روزهای آخر هفته به ساحل نروید.

 

موقعیت مکانی: محله سلال ازمیر، منطقه ساحلی، 76 کیلومتری مرکز شهر ازمیر.

 

 پیرلانتا یا ساحل الماس ازمیر

پیرلانتا به ساحل الماس هم معروف است و در شبه جزیره چشمه، در 9کیلومتری غرب شهر و 94کیلومتری غرب ازمیر قرار دارد. طول ساحل پیرلانتا حدوداً 600 متر است و تمام خط ساحلی آن توسط درختان پوشیده می‌شود. استفاده از بیشتر قسمت‌های ساحل رایگان اما بخشی از آن خصوصی است و برای دسترسی به آن باید هزینه ورودی بپردازید.

 پیرلانتا یا ساحل الماس ازمیر

آب ساحل پیرلانتا شفاف و بخش قابل توجهی از آن کم‌عمق است. به همین دلیل می‌توانید با خیال راحت فرزندانتان را برای شنا به آنجا ببرید. در این ساحل، امکاناتی مانند تخت آفتاب‌گیر، سایه‌بان، کافه و… در این ساحل در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

 

کایت‌سواری یکی از اصلی‌ترین و محبوب‌ترین تفریحات ساحل پیرلانتا محسوب می‌شود. شما می‌توانید با خرید بلیط کایت سواری در این ساحل، هم آن را آموزش ببینید و هم تجهیزات آن را اجاره کنید.

 

موقعیت مکانی: ازمیر، شبه جزیره چشمه، شمال غرب شبه جزیره، 94کیلومتری مرکز شهر ازمیر.

 

 آلتینکوم؛ شن های طلایی در سواحل ازمیر

 

آنتیکوم یکی از سواحل ازمیر ترکیه است که به‌عنوان ساحل شن‌های طلایی هم شناخته می‌شود. طبیعت زیبا، امواج آرام، شن‌های طلایی، دسترسی مناسب و پارکینگ کافی برای بازدیدکنندگان، این ساحل را بسیار محبوب کرده است.

 

در این ساحل می‌توانید از امکانات عمومی رایگانی مانند حمام، صندلی و منطقه امن برای شنا استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که آب در این ساحل نسبت به سایر سواحل ازمیر سردتر است.

 

موقعیت مکانی: غرب شبه جزیره چشمه، 9.5 کیلومتری جنوب غربی مرکز شهر چشمه و 95 کیلومتری ازمیر.

 

 بایراکلی؛ جایی عالی برای ورزش های ساحلی

 

اگر دوست دارید از تماشای غروب آفتاب با منظره‌ای استثنائی لذت ببرید، حتما باید به ساحل بایراکلی سر بزنید. این ساحل زیبا گزینه‌ای عالی برای قدم زدن روی شن‌ها، آفتاب گرفتن و شنا است. همچنین در این ساحل می‌توانید در کافه‌های محلی یا رستوران‌ها غذا بخورید و ورزش‌های ساحلی مانند والیبال، دوچرخه‌سواری و… را انجام دهید.

 

موقعیت مکانی: جنوب شهر ازمیر، 7.6 کیلومتری مرکز شهر.

 

ماوی شهیر؛ از خاص ترین سواحل ازمیر

ماوی شهیر، یکی دیگر از بهترین سواحل ازمیر ترکیه است که می‌توان به سادگی از شهر به آن رسید. ساحل ماوی شهیر برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی طراحی شده است و شما می‌توانید در صورت تمایل از قایق‌های پدالی برای گشت و گذار در دریا استفاده کنید. علاوه‌بر ساحل، هتل‌های اطراف ماوی شهیر هم معروف و محبوب هستند؛ چون عموم آن‌ها منظره‌ای دل‌انگیز را از ساحل ارائه می‌دهند.

ماوی شهیر؛ از خاص ترین سواحل ازمیر

اگر به دنبال جایی برای عکاسی هستید، ساحل ماوی شهیر گزینه‌ای عالی خواهد بود. همچنین سواحل کارسیاکا و بوستانلی از دیگر سواحلی هستند که در نزدیکی ماوی شهیر قرار دارند.

 

موقعیت مکانی: محله ماوی شهیر، شمال غربی ازمیر، 15 کیلومتری مرکز شهر.

 

آلیشا؛ آب تنی در سواحل ازمیر

ساحل آلیشا یکی از سواحل ازمیر برای شنا است و بین گردشگران و مردم محلی محبوبیت زیادی دارد. شما می‌توانید به سادگی و با وسایل حمل و نقل عمومی به ساحل آلیشا دسترسی پیدا کنید. این ساحل تقریبا در تمام روزهای هفته، مخصوصا آخر هفته، شلوغ و پرازدحام است. شما می‌توانید افرادی را ببینید که در این ساحل مشغول آفتاب گرفتن، شنا یا قدم زدن هستند.

 

موقعیت مکانی: ازمیر، محله جلال بایار، 76.6 کیلومتری مرکز شهر

 

کارابورون؛ کوه و دریا در کنار هم در ازمیر

کارابورون یکی از شهرهای کوهستانی ازمیر است و سواحل آن به خاطر ترکیب منظره کوه و دریا، دیدنی هستند. اگر دوست دارید از دیدن مناظر زیبا لذت ببرید و عکس‌های جذابی از خودتان بگیرید، توصیه می‌کنیم بازدید از کارابورون را از دست ندهید.

 

مناظر فراموش‌نشدنی این ساحل، شما را به وجد خواهد آورد. البته لازم به ذکر است که سواحل این شهر، کمی از منطقه مسکونی دور هستند و باید برای رسیدن به آن‌ها مسیری نسبتا طولانی را طی کنید.

 

موقعیت مکانی: شمال غرب ازمیر، 102 کیلومتری مرکز شهر.

 

بازدید از سواحل ازمیر را با آژانس مهرپرواز تجربه کنید

 

اگر دوست دارید در آینده نزدیک به ازمیر، نگین دریای اژه سفر کنید و از سواحل زیبای این شهر لذت ببرید، می‌توانید به وبسایت آژانس مسافرتی مهرپرواز مراجعه کنید. ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بهترین برنامه تور را با کیفیت عالی و خدمات استاندارد، با قیمتی منصفانه به مسافران عزیز ارائه دهیم.

 

آژانس هواپیمایی مهرپرواز از سال 1390 در خدمت گردشگران عزیز ایرانی است تا با ارتباطی موثر با هتل‌داران و مدیران گردشگری در نقاط مختلف دنیا، مسیر توریسم را در ایران هموار سازد. پس اگر به دیدن شهرها و کشورهای جدید علاقه دارید و جزء کسانی هستید که همیشه چمدانی حاضروآماده برای سفر دارند، فرصت را از دست ندهید و برای رزرو تورهای خارجی به www.mehrparvaz.com مراجعه کنید.