پارس ناز پورتال

با قهوه موهای خود را رنگ کنید

مجموعه : نکات سلامت مو
با قهوه موهای خود را رنگ کنید

با قهوه موهای خود را رنگ کنید 

قهوه می تواند رنگ موی مناسب و طبیعی برای شما باشد.وقتی که رنگ های موی موجود در بازار همگی مواد شیمیایی مضر برای مو در خود دارند استفاده از مواد طبیعی مهم می گردد. مطالعات اخیر نشان می دهند رنگ موهای تجاری ، حاوی ترکیبات شیمیایی مضری هستند که حتی ممکن است به بروز و پیشرفت سلول های سرطانی کمک کنند.

 

محصولات طبیعی ممکن است دوام رنگ موهای مرسوم را نداشته باشند ، اما قطعا در استحکام و حفاظت از موهای شما موثر خواهند بود. بر اساس بنیاد سرطان شناسی در رنگ مو بیش از ۵۰۰ ترکیب شیمیایی کشف شده و اکثر آنها سرطان زا هستند و این حقیقتی ترسناک است .

 

از سوی دیگر قهوه ، یکی از مواد طبیعی است که تاثیرات مثبت فراوانی را برای مو فراهم می آورد . علاوه بر نتایج غیر منتظره در زیبایی مو ، به رشد موها نیز سرعت بالایی می بخشد.بر اساس یکی از تحقیقات در سال ۲۰۰۷ که در مجله ی بین المللی زیبایی پوست و مو چاپ شده است ، قهوه در زمینه ی رشد مو معجزه می کند.

 

استفاده از قهوه برای رنگ کردن مو

قهوه ای بسیار غلیظ از مواد اورگانیک تهیه کنید. اسپرسو برای این مورد بهترین است زیرا در پروسه ی پرورش این نوع از قهوه معمولا هیچ ماده ی شیمیایی بکار گرفته نمی شود.اجازه دهید قهوه شما به دمای اتاق برسد .دو قاشق چای خوری قهوه را همراه دو فنجان از نرم کننده ی طبیعی خود به یک فنجان قهوه ای که قبلا دم کرده بودید اضافه کنید.

 

ترکیب بدست آمده را روی موهای خود بزنید و آن را برای مدت یک ساعت رها کنید. این رنگ موی طبیعی ، موهای شما را به رنگ شکلاتی تیره تغییر می دهد ، بدون آنکه به آنها آسیب برساند.

 

آب کشی مو با قهوه

از یک شامپوی ملایم برای شستن موها استفاده کنید و سپس آن ها را با مایع قهوه که از قبل آماده کرده بودید آبکشی نمایید.برای ۲۰ دقیقه موها را به حال خود رها کنید.بعد دوباره موها را به خوبی آب بکشید و این بار از سرکه سیب بر روی آنها استفاده نمایید. سرکه سیب در تثبیت رنگ مورد نظر بسیار موثر خواهد بود.

 

دوباره موهای خود را با آب ولرم آب بکشید . اگر از رنگ بدست آمده راضی نیستید ، پروسه را تکرار کنید تا رنگ دلخواه خود را بدست آورید.