پارس ناز پورتال

با مدرسه خورشیدی سامسونگ آشنا شویم

با مدرسه خورشیدی سامسونگ آشنا شویم

با مدرسه خورشیدی سامسونگ آشنا شویم 

مدارس خورشیدی سامسونگ که بصورت کانتینرهایی تعبیه شده است به طور کامل از انرژی خورشیدی تغذیه می شوند. شرکت سامسونگ در ادامه‌ی مسئولیت‌های اجتماعی خود تاکنون بیش از هزار مدرسه هوشمند در سراسر جهان راه‌اندازی کرده است. مدارس اینترنتی خورشیدی سامسونگ از کلاس‌هایی مجهز به تبلت،

 

تخته‌های هوشمند با نمایشگرهای حرفه‌ای هوشمند سامسونگ (Smart Signage) و اینترنت پرسرعت برخوردار است.مدارس اینترنتی خورشیدی سامسونگ با امکانات جالب توجه خود، تجربه‌ای مدرن و هوشمند را از آموزش و یادگیری به دانش آموزان در 100 کشور جهان ارائه داده است. تقریبا پنج سال پیش بود که سامسونگ تصمیم گرفت تا مدارس هوشمندی را در قاره آفریقا راه‌اندازی کند.

 

نبود برق در بسیاری از مناطق آفریقا کار را برای سامسونگ سخت می‌کرد چرا که بدون برق هیچ کلاسی چه هوشمند و چه غیرهوشمند ارزش نداشت. فقط کمتر از 25 درصد روستاهای آفریقا به برق متصل هستند و از این رو سامسونگ تصمیم گرفت برای حل مشکل تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز کلاس‌های درس اینترنتی خود، از پنل های خورشیدی استفاده کند.

با مدرسه خورشیدی سامسونگ آشنا شویمبا استفاده از این پنل ها، کلاس‌های خورشیدی مناسب آن منطقه ایجاد شد که انرژی مورد نیاز برای دستگاه‌های الکتریکی خود را توسط نور آفتاب تامین می‌کرد. این مدرسه هوشمند خورشیدی برای اولین بار در سال 2011 ساخته شد و پس از کارکرد مناسبش، 15 مدرسه‌ی دیگر از این نوع در سایر کشورهای آفریقایی راه‌اندازی شد.

 

این مدارس تمام انرژی برقی خود را از نور خورشید تامین می‌کنند و تعداد آنها در سراسر جهان همچنان در حال افزایش است.سامسونگ برای افزایش تعداد این مدارس کمپینی به نام واکتون (Walkthon) راه انداخته تا مردم با راه رفتن و قدم شماری بتوانند در ساخت مدارس خورشیدی سهیم باشند. مدارس اینترنتی خورشیدی سامسونگ در سال گذشته توسط انجمن جهانی آموزش یونسکو به نمایش گذاشته شد.