پارس ناز پورتال

برای تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر ارده کنجد بخورید!

برای تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر ارده کنجد بخورید!

ارده کنجد یک خوراکی طبیعی، سالم و انرژی زاست که از دیرباز مورد توجه ایرانیان بوده است. این ماده غذایی از دانه‌های مغذی کنجد به دست می آید و نقش مهمی در سلامتی بدن از جمله تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر دارد.

 

خواص ارده کنجد و ترکیبات آن مانند چربی‌های تک غیراشباع، کلسیم و ویتامین‌های B روز به روز بر محبوبیت و میزان مصرف این ماده غذایی خوشمزه می افزاید. اما چرا در طب سنتی به مصرف ارده کنجد برای تقویت حافظه و پیشگیری از بروز علائم آلزایمر توصیه می‌شود؟

 

ارده کنجد چه ترکیبات مفیدی دارد؟ روش مصرف آن چگونه است و… ؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها در این نوشتار همراه ما باشید تا تاثیر ارده کنجد را بر تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

برای تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر ارده کنجد بخورید!

شیوع آلزایمر و لزوم استفاده از مواد غذایی سالم مانند ارده کنجد

 

هر چند آلزایمر به عنوان یک بیماری مغزی در دوران پیری ایجاد می‌شود، اما امروزه با توجه به مشغله‌‌ها‌ی زیاد و افزایش استرس و نگرانی‌‌ها‌ی ناشی از تغییر سبک زندگی‌‌ها‌، این بیماری ممکن است حتی در سنین کمتر نیز بروز پیدا کند.

 

نشانه‌‌ها‌ی آلزایمر از اختلال در حافظه نمود پیدا می‌کند و در ادامه به اختلالات شدید شناختی ختم ‌‌می‌شود. در صورت عدم درمان آلزایمر، ممکن است فرد به طور کامل حافظه خود را از دست بدهد. از عوامل تاثیرگذار در شیوع و گسترش بیماری آلزایمر و اختلال عملکرد سلول‌‌ها‌ی مغزی، رژیم‌‌ها‌ی غذایی ناسالم به شمار ‌‌می‌رود.

 

 بنابراین افرادی که ‌‌می‌خواهند خود را از ابتلا به این بیماری حفظ کنند باید تغییراتی در رژیم غذایی خود اعمال نمایند. یکی از بهترین مواد خوراکی که می‌توانید به سبد غذایی خود برای جلوگیری از بروز این بیماری اضافه کنید کنجد و فرآورده‌‌ها‌ی آن مانند ارده، حلوا ارده و روغن کنجد است؛ در واقع فرآورده‌‌ها‌ی کنجدی به دلیل خواصی که دارند عملکرد مغز را بهبود ‌‌می‌بخشند و احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش ‌‌می‌دهند.

برای تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر ارده کنجد بخورید!

ارده کنجد چگونه باعث تقویت حافظه ‌‌می‌شود؟

همانطور که عنوان شد در بیماری آلزایمر سلول‌‌ها‌ی مغزی به مرور زمان کوچک و در نهایت از بین ‌‌می‌رود. در طول بیماری آلزایمر بدن دست به کار می‌شود و تلاش می‌کند با تولید پروتئین آمیلوئید روند رشد و گسترش بیماری آلزایمر را متوقف کند.

 

کم کم انباشته شدن آمیلوئید که به عنوان پلاک نیز شناخته می‌شود باعث می‌شود ساختار مغز تغییر کند و در نهایت سلول‌‌ها‌ی مغزی از بین برود. به همین ترتیب با گذشت زمان و کوچک شدن مغز بیماری آلزایمر شدت پیدا ‌‌می‌کند.

 

 ارده و حلوا ارده تولید شده از دانه‌‌ها‌ی کنجد و سرشار از کربوهیدرات و مواد مغذی است. کربوهیدرات موجود در ارده و فراورده‌‌ها‌ی کنجد، مواد مغذی را جذب ‌‌می‌کند و فرایند جذب گلوکز و قند‌‌ها‌ی ساده را در بدن افزایش ‌‌می‌دهد.

 

شاید بپرسید ارتباط گلوکز و هضم سریع آن با بیماری آلزایمر یا تقویت حافظه چیست؟! در واقع سلول‌‌ها‌ی مغزی به وسیله گلوکز تغذیه ‌‌می‌شوند و عملکرد سلولهای مغز با مصرف گلوکز بهبود پیدا ‌‌می‌کند؛ به همین دلیل مصرف منظم ارده و حلوا ارده نقش مهمی ‌در حفاظت از سلولهای مغزی دارد.

 

حلوا ارده سرشار از چربی‌‌ها‌ی مفید برای بدن و عملکرد صحیح مغز است. ویتامین E و چربی موجود در حلوا ارده تاثیر زیادی بر سلامت مغز می گذارد. مغز با استفاده از چربی‌‌ها‌ی ساختاری، میان سلول‌‌ها‌ی بدن ارتباط صحیحی برقرار ‌‌می‌نماید و از این طریق عملکرد خود را بهبود ‌‌می‌بخشد؛

 

به همین دلیل در طب سنتی و علم پزشکی نوین مصرف حلوا ارده و ارده برای سلامت مغز توصیه شده است.برای مشاهده این تاثیرات خرید ارده کنجد یا سایر فراورده‌‌ها‌ی کنجدی باید از فروشگاه‌‌ها‌ی معتبر اینترنتی انجام شود.

برای تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر ارده کنجد بخورید!

 دانه‌‌ها‌ی کوچک ولی پرخاصیت

مصرف دانه‌‌ها‌ی کنجدی به دلیل ساختار خاص آن، نقش مهمی ‌در رژیم غذایی افراد دارد. ساختار دانه‌‌ها‌ی کنجد به گونه ای است که باعث تقویت مغز و سلول‌‌ها‌ی آن و در نتیجه پیشگیری از بروز زودرس آلزایمر ‌‌می‌شود.

 

اگر می‌خواهید برای داشتن سلول‌‌ها‌ی مغزی سالم اقدا‌‌می‌انجام دهید و به موقع سوخت و مواد مغذی را به بدن خود برسانید فرآورده‌‌ها‌ی کنجدی از جمله روغن کنجد، ارده و حلوا ارده یکی از بهترین مواد غذایی و موثر برای تقویت عملکرد مغزی، افزایش قدرت حافظه و جلوگیری از آلزایمر ‌‌است.

 

علاوه بر آنکه استفاده از این مواد در جلوگیری از بیماری‌‌ها‌ی قلبی، کاهش فشار خون و مراقبت از پوست و مو تاثیر قابل توجهی دارد.این دانه‌‌ها‌ی کوچک و محبوب خستگی فکری را رفع می‌کند، انرژی زاست و باعث افزایش و تقویت حافظه ‌‌می‌شود و در نهایت مغز شما را از آلزایمر نجات ‌‌می‌دهد.

 

انواع مواد معدنی مانند کلسیم، مس، منیزیم، آهن روی، کروم، مواد پروتئینی در ترکیبات دانه‌‌ها‌ی کنجد موجود است که همگی از عناصر ضروری برای حفظ سلامتی بدن و بهبود عملکرد مغز به شمار ‌‌می‌رود.

 

اگر خواب شما خوب و راحت نیست ‌‌می‌توانید هنگام خواب روغن کنجد را به صورت مالشی استفاده استفاده کنید و در قسمت کف پای خود ماساژ دهید. به توصیه طبیبان طب سنتی این روش خواب خوبی را برای شما به ارمغان ‌‌می‌آورد و باعث ‌‌می‌شود به مرور زمان حافظه شما نیز تقویت شود.

برای تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر ارده کنجد بخورید!

اهمیت مصرف ارده و حلوا ارده در تقویت حافظه کودکان

 

وجود ترکیبات مغذی باعث شده کنجد و فرآورده‌‌ها‌ی آن به عنوان محصولات غذایی انرژی زا و سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان‌‌ها‌ی قوی شناخته شود. به همین دلیل برای رفع خستگی فکری و تقویت حافظه بسیار موثر است. فسفر و مس فراوان موجود در کنجد در تقویت هوش و حافظه کودکان و نیز افزایش قدرت بینایی آنان نقش مهمی دارد.

 

برای تقویت حافظه کودکان، کنجد را به روش‌‌ها‌ی مختلفی ‌‌می‌توانید مصرف کنید؛ از جمله بر روی نان، در سالاد و آجیل و غیره. فراورده‌‌ها‌ی کنجد نیز مانند ارده و حلوا ارده قدرت حافظه را افزایش ‌‌می‌دهند.

 

کودکان جنب و جوش بالایی دارند به همین دلیل رساندن انرژی به بدن آنان برای حفظ سلامتی و عملکرد صحیح مغز مخصوصاً در امور آموزشی بسیار مهم است. مصرف ارده و حلوا ارده در وعده صبحانه علاوه بر تقویت بدنی تاثیر قابل توجهی در تقویت حافظه کودکان به عنوان یک وعده غذایی کامل دارد؛ از طرفی قیمت ارده و حلوا ارده نسبت به ارزش غذایی آن کاملا مقرون به صرفه است و به راحتی ‌‌می‌توان آن را در سبد خرید خانواده قرار داد.

 

جمع بندی

در این نوشتار به تاثیر ارده کنجد و سایر فراورده‌‌ها‌ی کنجدی در تقویت حافظه و جلوگیری از بیماری آلزایمر پرداختیم. امروزه در کارخانجات و خطوط تولید فراورده‌‌ها‌ی کنجدی، تجهیزات و دستگاه‌‌ها‌ی بسیار پیشرفته و مجهزی برای افزایش کیفیت این محصولات به کار گرفته شده است.

 

در سایت اینترنتی آراز ارده به آدرس https://arazardeh.ir/ می‌توانید فرآورده‌های‌ کنجد را در حجم و بسته بندی‌های‌ متنوع با بهترین کیفیت و قیمت مقرون به صرفه خریداری کنید. صنایع غذایی آراز، علاوه بر تامین بازار داخلی در حوزه صادرات انواع فراورده‌‌ها‌ی کنجدی مانند ارده، حلوا ارده، حلوا شکری و…. نیز فعالیت ‌‌می‌کند. ارائه خدمات شایسته به مشتریان از مهمترین اهداف این شرکت است.