پارس ناز پورتال

بهترین بازی های جهان که به صورت آنلاین هستند

بهترین بازی های جهان که به صورت آنلاین هستند

بهترین بازی های جهان که به صورت آنلاین هستند

بازی های آنلاین در جهان اکنون فراگیر شده اند و رقابت در این بازی ها بسیار سنگین است و به شدت دنبال میشود و بازی کلش آف کلنز در صدر آنها قرار دارد. نقش‌آفريني‌هاي آنلاين کلان ( MMO) از چندين منظر پروژه‌هايي عظيمي و پرهزينه هستند. در ميان هزاران ويدئوگيم، اين بازي‌ها هستند که سالانه ميليون‌ها دلار به جيب سازندگانشان سرازير و مخاطب‌هاي ميليوني جمع مي‌کنند.

بهترین بازی های جهان که به صورت آنلاین هستند

فقط مدت آنلاين بودن مخاطبان وارکرفت بيشترين مدت زماني است که موجودات تکامل يافته روي زمين گذرانده‌اند؛ بيش از شش‌ ميليون سال! البته هزينه ساخت اين بازي‌ها و نگهداري از سرورهاي آن هم سر به فلک مي‌کشد. در ادامه شما را با بهترين بازي‌هاي MMO آشنا مي‌کنيم.

 

در دنياي اورک‌ها و الف‌ها (World Of Warcraft / 2004)

هيچ نقش‌آفريني کلاني نداريم که تاثيري بيشتر از اين بازي بر سبک نقش‌آفريني و همچنين تمام دنياي ويدئوگيم داشته باشد. اگر قرار باشد فهرستي هم نوشته شود، اجحاف بزرگي است که اين عنوان را در راس آن قرار ندهيم چراکه اين نقش‌آفريني‌اي است که با هر بسته الحاقي‌اش استاندارد‌هاي جديدي براي کل ژانر تعيين مي‌کند.

بهترین بازی های جهان که به صورت آنلاین هستند

«وارکرفت» را مي‌توان هرجور بازي کرد. اگر عاشق سياهچال‌ها و نبردهاي بزرگ باشيد يا بخواهيد در دنياي گرم و صميمي گشت و گذار کنيد، اين بازي براي شما چيزي در چنته دارد. مشکل اصلي «دنياي وارکرفت» اين است که مخاطبانش مدام خواستار چيزهاي بيشتري از آن هستند. با اين بازي است که متوجه مي‌شويم چرا بليزارد تاج و تخت نقش‌آفريني آنلاين را در اختيار دارد.

 

نقش و نگار شرقي (Final Fantasy XIV : A Realm Reborn / 2013)

«فاينال فانتزي 14» راه پر مشقتي را طي کرده تا به اين‌جا رسيده است. اولين دفعه در سال 2010 منتشر شد و نااميدي بزرگي را رقم زد اما اسکوئر انيکس جا نزد و دوباره با تيمي جديد کار روي بازي را از سر گرفت. اين نسخه بازسازي شده وقتي منتشر شد دل همه طرفداران قديمي «فاينال فانتزي» را با خود برد.

 

اين عنوان که به خوبي از آنچه «وارکرفت» ساخته بود برداشت کرده پر از ايده‌هاي تازه است که بهترينشان سيستم خلاق کلاس‌هاي بازي است. ديگر گذشته آن دوراني که براي هر کلاسي يک شخصيت نياز بود.

بهترین بازی های جهان که به صورت آنلاین هستند

«فاينال فانتزي 14» به شما اجازه مي‌دهد هروقت خواستيد بين شخصيت‌هاي مختلف سوييچ کنيد. اين بازي فقط در مورد مبارزاتش نيست بلکه سيستم ساختن تجهيزات آن، يکي از پيشروترين سيستم‌هايي است که تا به حال در يک MMO ديده شده. داستان بازي مانند نامه‌اي عاشقانه به طرفداران اين مجموعه بازي است، دنياي اورزيا، بسيار مکان دلپذيري براي وقت گذراني است.

 

اصول مبارزه (Tera / 2011)

آنچه که بيش از هر چيز مخاطبان را به سمت «ترا» مي‌کشاند، سيستم مبارزات بي‌نظيرش است. ساختار کلي اين مبارزات برمي‌گردد به سيستمي که« وارکرفت» مطرح کرد.

 

بايد حتما يکي از غول‌هاي کله گنده «ترا» را از پا دربياوريد تا بدانيد منظورمان چيست. سيستم مبارزه‌اي که مبتني‌بر حمله و دفاع است، قطعا اوج خود را در اين بازي ديده، با اين‌که خيلي‌ها سعي کرده‌اند آن را بهتر انجام دهند.

بهترین بازی های جهان که به صورت آنلاین هستند

يکي از حرکات تحسين برانگيز سازندگان رايگان کردن (Free-to-play) بازي بود که به شدت در افزايش مخاطبانش تاثير داشت. «ترا» ممکن است ظاهر عجيب و غريب داشته باشد و مجبور باشيد کنترل دخترکي با گوش‌هاي خرگوشي را برعهده بگيريد اما مطمئن باشيد يکي از بهترين‌ها و چالش برانگيزترين‌هاي دنياي MMO است.

 

دنياي مخوف زيرين (The Secret World / 2012)

وقتي حرف از داستانگويي در دنياي عظيم MMO است قطعا کل اين ژانر مي‌توانند از The Secret World بياموزند. اين بازي نه تنها فضايي امروزي را به تصوير مي‌کشد بلکه مي‌تواند تم‌هاي داستاني مختلفي را به هم گره بزند. ماجراهاي ايلومناتي و خون آشام‌ها ممکن است چندان مرتبط به نظر نرسند اما اين‌جا به طرز معجزه‌آسايي درست از آب درآمده‌اند.

بهترین بازی های جهان که به صورت آنلاین هستند

MMO‌هاي زيادي نيستند که ادعا کنند از داستان اچ.پي لاوکرفت و فيلم‌هايي چون ماتريکس الهام گرفته‌اند اما The Secret World به خوبي شما را در چنين دنياي اسرارآميزي رها مي‌کند.

 

اسرار اين بازي چنان درگيرکننده‌ است که مجبورتان مي‌کند کلاه کارآگاهي‌تان را به‌سر کنيد و در صفحه‌هاي ويکي‌پديا و سايت‌هاي مختلف به دنبال سرنخي براي حل معماها بگرديد. وقتي به جواب مي‌رسيد، آنگاه متوجه مي‌شويد که حل کردن يک معما در دنياي يک نقش‌آفريني کلان چه لذتي دارد.

 

ماجراهاي جنگ ستارگان (Star Wars : The Old Republic)

اگر وجه داستانگويي و روايت را از The Old Republic بگيريم، مي‌توانيم آن را به‌راحتي از اين ليست حذف کنيم. در ابتداي ورود بازي در سال 2011 يک نوع بحران شخصيتي را در کل بازي شاهد بوديم که باعث افت مخاطبش شد اما سازندگان به خوبي دريافتند که تنها راه نجات بازيشان يک چيز است : روايت يک داستان جذاب.

 

در اين عنوان هشت نوع داستان بر اساس هشت کلاس بازي مي‌توان يافت که همه آنها هيجان انگيز و جالب هستند.

بهترین بازی های جهان که به صورت آنلاین هستند

چه بخواهيد راه سخت گفت‌وگو را در پيش بگيريد و چه راه آسان کشت و کشتار را اين بازي برايتان پيشنهادهايي دارد. The Old Republic اين اواخر هرچه بيشتر با اکسپنشن پک‌هايش گسترش پيدا کرده و اين سبب شده يکي از قوي‌ترين روايت‌هاي نقش‌آفريني‌هاي کلان را داشته باشد.

 

شانه به شانه وارکرفت (Guild Wars 2 / 2012)

اگر مبارزات تن به تن – بازيکن با بازيکن- مي‌خواهيد هيچ گزينه‌اي بهتر از Guild Wars 2 پيدا نمي‌کنيد. اگر تجربه‌اي سنتي‌تر مثل بازيکن در مقابل بازيکن مي‌خواهيد مي‌توانيد در دث-مچ‌ها و مبارزات ماموريت محور بازي نقش داشته باشيد و ارتقا تراز بدهيد.

بهترین بازی های جهان که به صورت آنلاین هستند

اگر مي‌خواهيد کمي پيشرفت کنيد، به مبارزات جهان در مقابل جهان بپيونديد و روي نقشه‌هاي وسيع اين بازي جنگ‌هاي خونين و وحشي را در ابعادي جهاني تجربه کنيد. مبارزات بزرگ اين بازي دقيقا شبيه آن خيالبافي‌هاي بچگي است که نقش فرماندهي يک جنگ بزرگ را برعهده مي‌گيريد.

 

نکته مثبت مبارزات Guild Wars اين است که مي‌توانيد بدون وقت صرف کردن روي ارتقاي ترازهاي پيچيده از مبارزات خونين لذت ببريد.

 

ميراث اسکايريم (The Elder Scrolls Online / 2014)

بيشتر از يک‌سالي طول کشيد تا اين بازي بتواند روي پاي خودش بايستد اما حالا که ايستاده کمتر توفاني مي‌تواند تکانش دهد. موفقيت بازي بيش از هر چيز در گرو مبارزات بازيکن در مقابل بازيکنش است.

بهترین بازی های جهان که به صورت آنلاین هستند

خيلي سخت است مقاومت در برابر صحنه‌هايي که در اين بازي مي‌بينيد، بازيکناني که با هم و هم‌زمان به قلعه‌اي يورش مي‌برند و لحظاتي حماسي را رقم مي‌زنند. اگر بخواهيد MMO اي پر از صحنه‌هاي حماسي و فرياد و خون را تجربه کنيد، قطعا اين گزينه‌اي است که مي‌توانيد رويش حساب کنيد.