پارس ناز پورتال

بهترین جاذبه های گردشگری ایران در پاییز

بهترین جاذبه های گردشگری ایران در پاییز

بهترین جاذبه های گردشگری ایران در پاییز

اگر در فصل پاییز می‌خواهید به گردشگری بپردازید ما به شما برترین مکان هاي دیدنی ایران در این فصل را معرفی میکنیم.نسيم خنک و دل‌انگيز مهركه به‌مشام مي‌رسد, كوله‌بار سفر نيز بسته مي‌شود تا از نزديک فصل هزار رنگ و زيباي خزان را لمس كنيم. به‌جرات مي‌توان گفت مهر, بهترين زمان ممكن براي سفر هست. در اين گزارش چند مقصد گردشگري براي سفر در اين ماه را معرفي مي‌كنيم كه بايكديگر مي‌خوانيم.

 

آسیاب‌خرابه جلفا

بهترین جاذبه های گردشگری ایران در پاییز

آسیاب‌خرابه, یکی از مکان‌هاي دیدنی و گردشگری استان آذربایجان شرقی هست که در شهرستان جلفا واقع شده هست. در قبل در این محل, آسیابی آبى وجود داشت که با بهره گیری از آبشار کار مى‌کرد اما در حال آماده خرابه‌اى بیش از این آسیاب باقى نمانده , به همین علت به نام آسیاب خرابه مشهور شده هست.

 

چشم‌انداز بدیع و هوای خنک و جاذبه‌هاي دلپذیر در اطراف آبشار موجب جذب هزاران نفر از مشتاقان به‌ سمت آن شده هست. این تفرجگاه دلگشا از لحاظ چشم‌انداز و زیبایی از نقاطی منحصر به فرد محسوب شده و معادلی برای خود ندارد. تمام سطوح دیواره آبشار ,پوشیده از خزه و گیاهان آبزی شده و مناظر دل‌انگیزی را پدید آورده هست.

 

نگيني به‌نام روستای زیارت

بهترین جاذبه های گردشگری ایران در پاییز

روستای زیارت, یکی از روستاهای استان گلستان هست. وجود امام‌زاده عبدا… در این دهکده موجب شده تا از قدیم این روستا به این نام خوانده شود. زیارت به علت برخورداری از هوای به‌نسبت خشک و خنک, بازدیدکنندگان بسیار زیادی دارد.

 

از اماکن دیدنی این روستا می توان به آبشارهای جذاب, چشمه آبگرم, امام‌زاده و همین طور بافت قدیمی روستا «خرابه‌هاي قدیمی در جنگل زیارت به نام تخت خسرو,تخت دیکا, اسپندیار محله و…» اشاره کرد.از نکات دیدنی در مورد این روستا, میانگین عمر بالای مردم آن هست که علت آن نیز, زندگی طبیعی و بهره گیری از مواد‌خوراکی جنگلی هست. مفید هست بدانید این روستا جزو ۲۰ روستای برتر گردشگری ایران هست.

 

روستاي بره‌سر گيلان

بهترین جاذبه های گردشگری ایران در پاییز

بره‌سر, روستایی واقع در استان گیلان و منطقه‌ای کوهستانی با آب و هوای معتدل کوهستانی هست. این روستا دارای جنگل‌هاي راش بکر و جذاب و گونه کمیاب سوسن چلچراغ هست که محلی‌ها به آن لیلیوم می گویند. هم‌چنین در قسمت جنوبی شهر بره‌سر ,ییلاقات زیبای استل‌سرا «استخر سرا»

 

و ییلاق ویستان در منطقه‌ای جنگلی واقع شده که دارای مناظری خوشگل و چشم‌اندازهای پیرامونی بی‌نظیر هست.هم‌چنین آبشار طبیعی شارشار در بره‌سر قدیم و به فاصله ۵۰۰ متری مرکز شهر قرار دارد. در جنوب شهر, مرقد مطهر امامزادگان عبدا… و قاسم از نوادگان امام موسی کاظم«ع» واقع شده که همۀ ساله} ۲۸ صفر , عاشقان و مریدان اهل بیت«ع» جهت سوگواری در این مکان گرديكديگر می آیند.

 

جنگل مازیچال

بهترین جاذبه های گردشگری ایران در پاییز

جنگل مازیچال, یکی از جاذبه‌هاي طبیعت‌گردی کلاردشت و ایران هست. چشم‌انداز بسیار زیبای روستای مازیچال با دیدی وسیع از رامسر تا چالوس, موقعیتی بی‌نظیر به این دهکده کوهستانی بخشیده هست. نام‌گذاری مازیچال به علت وجود درخت بلوط در این منطقه بوده هست.در گویش محلی مردم منطقه,

 

مازی به معنای درخت بلوط هست و چال به معنای گودال و چاله; بنابراین مازیچال به گودال‌ها و دره‌هایي مملو از درختان بلوط «مازی» اشاره دارد که از قدیم در منطقه وجود داشته‌اند.

 

کوه هاي گِل افشان چابهار

بهترین جاذبه های گردشگری ایران در پاییز

یکی از مناطق دیدنی شهرستان چابهار ,کوه‌هاي گل‌افشان هست. در بالاترین نقطه کوه, چاله‌ای به قطر کمتر از یک متر و به گودی حدود نیم متر وجود دارد که با گل پوشیده شده هست. در فواصل زمانی حدود یک دقیقه, اندکی گل با صدای خاصی شبیه به ترکیدن یک حباب, از چاله خارج و به اطراف پراکنده می شود و منظره ای بسیار عجیب و حیرت انگیز به‌وجود می‌آورند.

 

لفور سوادكوه

بهترین جاذبه های گردشگری ایران در پاییز

دهستان لفور در شهرستان سوادکوه شمالی در استان‌مازندران قرار دارد. این منطقه , دارای ناحیه جنگلی هست که بسیار بکر و زیباست. منطقه جنگلی خربمرد در این ناحیه, چشم هرکسی را خیره می کند.

 

جنگل خلخال- اسالم

بهترین جاذبه های گردشگری ایران در پاییز

جاده خلخال- اسالم که شهرستان خلخال در اردبیل را به اسالم در گیلان وصل می کند, یکی از رویایی‌ترین منطقه‌هاي ایران هست. طبیعت بکر, زیبایی‌هاي جنگلی, آبشار , دریاچه و هوای بینظیر, این جاده را به مقصدی گردشگری تبدیل کرده هست. این جاده در فصل سرما با بارش سنگین مواجه هست. پس تا دیر نشده کوله‌تان را بردارید و یکی از زیباترین نقاط جهان را مشاهده نمایید.

 

آبشار وارک, آبشاری با سرچشمه سنگی

بهترین جاذبه های گردشگری ایران در پاییز

آبشار وارک نیز در غرب گردنه نوژیان, بخش‌پاپی در جنوب شرقی خرم آباد قرار دارد و یکی از زیباترین آبشارهای کشور هست; فاصله این آبشار تا شهر خرم‌آباد حدود ۶۰ کیلومتر هست.سرچشمه آبشار وارک, یک صخره سنگی هست که پس از طی حدود ۱۵ متر از صخره دوم فرو ریخته و آبشار دوم را به وجود می آورد. آبشار وارک در نزدیکی آبشار نوژیان قرار دارد.

 

در فصل کم آبی, بلندی قسمت اول این آبشار فوق العاده, هفت متر با عرض حدود 12 متر و قسمت دوم 15.5 متر با عرض 5.56 متر هست; به‌گونه‌ای که یکی از زیباترین منظره ها را در این منطقه می توان دید.حداکثر بلندی آبشار وارک به ۵۷ متر می‌رسد و عرضی معادل 50 متر را در بر می‌گیرد. اطراف این آبشار, پوشیده از درختان بلوط, گلابی, زالزالک و… هست.

 

آبشار سرکانه و افرینه

بهترین جاذبه های گردشگری ایران در پاییز

آبشار سرکانه در روستای گریت بخش پاپی در فاصله 50 کیلومتری شهرستان خرم آباد قرار دارد.این آبشار جذاب دارای بلندی 15 متر وعرض 17 متر بوده و از جمله جاذبه هاي طبیعی وگردشگری دیدنی استان لرستان محسوب مي‌شود.فاصله این آبشار تا بخش پاپی حدود یک ساعت پیاده‌روی هست. این آبشار در گویش محلی به “تاف هفت چشمه”

 

نیز مشهور هست. هم‌چنین پوشش جنگلی اطراف آبشار را در ختان بلوط , زالزالک و مو, در برگرفته هست.آبشار افرینه نیز در کنار روستایی به همین نام در مسیر جاده بین المللی خرم آباد به اندیمشک قرار دارد و آین آبشار خوشگل در فصل بهار و تابستان علاقه‌مندان و گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.

 

شهرستانک; سرزمین رویاها

بهترین جاذبه های گردشگری ایران در پاییز

در جاده استان تهران – چالوس و در 20 کیلومتری گچسر, جاده فرعی‌ای وجود دارد که شما را به این روستای جذاب می رساند. جاده تا خود روستا آسفالت هست و لازم نیست نگران مسیر باشید. “آن شرلی” را یادتان هست که چطور در جاده پر دار و درختی راه می‌رفت و شعر میخواند؟ اکنون آن جاده زرد و نارنجی را میتوانید در جاده ورودی به روستا مشاهده نمایید. منشاد; با ستاره‌هایي درمشت

 

برای رفتن به این روستا باید اول خودتان را به یزد برسانید. از میدان ابوذر, هم تاکسی برای روستا وجود دارد و هم مینی بوس‌هایي که شما را بین یک تا یک ساعت و نیم به روستا میرسانند. منشاد, بهشت مردمان کویر هست. درخت‌هاي سر سبز و سر به فلک کشیده روستا و رود باریکی راکه از بالا دست روستا شروع می شود

 

و از وسط روستا می‌گذرد, تا با چشم خودتان نبینید باورتان نمی‌شودكه وسط بیابان بی‌آب و علف کویر مرکزی, چنین منظره‌هایي وجود داشته باشد. روستا پر از درخت‌هاي سپیدار هست که اکنون فصل بر گ‌ریزان‌شان سر رسیده‌هست.

 

ساوه; سرخی انار از تو

بهترین جاذبه های گردشگری ایران در پاییز

رفتن به ساوه ,کار سختی نیست. اگر در یکی از شهرهای استان تهران, اصفهان, کاشان, همدان, قم یا زنجان زندگی میکنید, فقط کافی هست یک صبح نه عمده زود از منزل بیرون بزنید و بعد از دو تا چهار ساعت رانندگی, به این شهر خوش آب و هوا برسید. باغ‌هاي انار در اطراف شهر میباشند و اگر باغبان خوش ذوقی سر راه‌تان سبز شد, کمرویی را کنار بگذارید و سرش خراب شوید تا هم از آویزان‌شدن از درخت و چیدن انار لذت ببرید و هم از قدم زدن بین درخت‌هاي نه عمده بلند انار.

 

سردشت; چهره متفاوت جنگ

بهترین جاذبه های گردشگری ایران در پاییز

برای ما نام سردشت و مردمان اش با جنگ و بمباران شیمیایی گره خورده هست. سردشت, شهر جمع و جوری در استان آذربایجان غربی هست. اگر از شهر حسابی خوش‌تان آمد و ماندنی شدید, هتل شهر جای خوبی برای یک اقامت کوتاه هست. سردشت درست وسط یک دشت سرسبز و خوش آب و هوا قرار گرفته هست. فقط کافی هست کمی ‌از شهر خارج شوید تا خودتان را وسط یک دشت به شدت وسیع و سرسبز مشاهده نمایید .

 

به جندق سفر کنید

بهترین جاذبه های گردشگری ایران در پاییز

حیف هست که در پاییز, کویر را تجربه نکنید. توصیه ما برای کویرگردی, مرنجاب و مصر نیست بلکه جندق هست. جندق از توابع شهرستان خور هست که در 350 کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد. جندق از شمال به کویر بزرگ, از غرب به کویر ریگ جن و سلسله کوه‌هاي جندق, از جنوب به بیابان‌هاي اطراف خور و از شرق به حاشیه جنوبی دشت کویر محدود میشود. شهری کویری که آسمانش, منجم‌ها و علاقه‌‌مندان به ستاره‌‌شناسی را به خود جذب میکند.

 

وقتی به جندق سفر میکنید, فرصت دارید تا شترسواری را تجربه کنید. اضافه بر این, حیات‌وحش جندق نيز با کل و بز, قوچ و میش, خرگوش, قمری, کبک و تیهو و پاقرقره, انواع روباه معمولی و روباه شنی, گرگ, عقاب و گرچه پلنگ و یوزپلنگ جذابیت‌هاي خاصی را در این منطقه ایجاد کرده هست. اگر سفر به جندق خیلی برای‌تان جذاب بود,

 

میتوانید از همان جا به کویر “ریگ جن” که در نزدیکی جندق قرار دارد و وجه ماجراجویانه سفرتان را به بحبوحه می رساند نيز سری بزنید. ریگ جن به مثلث برمودای ایران مشهور هست و خصوصیت‌هاي خاصی دارد; به همین علت بهتر هست با تور به این منطقه بروید.