پارس ناز پورتال

بهترین خواص کیوی | فواید اثبات شده کیوی برای سلامتی و زیبایی

بهترین خواص کیوی | فواید اثبات شده کیوی برای سلامتی و زیبایی

بهترین خواص کیوی | فواید اثبات شده کیوی برای سلامتی و زیبایی

 

در اینبخش بهترین خواص کیوی رابه شـما معرفی میکنیم. کیوی میوه اي اهل کشور چین اسـت ودر چین بعنوان میوه ملی جمهوری خلق چین نام دارد. کیوی علاوه بر خواصی کـه دارد یک میوه تجاری پرسود هم محسوب می شود، کشورمان ایران رتبه چهارم تولید کیوی جهان را در اختیار دارد. این میوه ترش و شیرین خوش طعم خواص و فواید زیادی دارند، با پارس ناز همراه باشید.

 

کیوی منبع غنی آنتی اکسیدان و ویتامین C است

تقریبا در هر 100 میلی گرم از این میوه، 98 میلی گرم ویتامین C موجود اسـت. کیوی با دارا بودن این میزان از ویتامین C، در رده میوه هایي چون پرتقال و لیمو کـه منبع غنی این ویتامین هستند، قرار می‌گیرد. اگر بخواهیم میزان ویتامین C موجود در کیوی رابا میوه هاي دیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم کـه گلابی هندی و انگور فرنگی، از میزان بالاتری ویتامین C برخوردارند.

بهترین خواص کیوی | فواید اثبات شده کیوی برای سلامتی و زیبایی

با مصرف روزانه یک کیوی، بیش از 80 درصد از نیاز روزانه بدن بـه این ویتامین برطرف می شود. کیوی با دارا بودن حجم بالای ویتامین C، جذب آهن را در بدن بالا می‌برد و بهمین دلیل توصیه می شود افراد مبتلا بـه فقر آهن، بیشتر از این میوه استفاده کنند توصیه می شود کـه کیوی صبح ها ودر وعده صبحانه میل شود.

بهترین خواص کیوی | فواید اثبات شده کیوی برای سلامتی و زیبایی

ویتامین C در بدن غوغا می کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت و با فشار خون بالا، سرطان ها، آلرژی ها و زکام مقابله می کند.
ویتامین C، یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود بـه طوری‌كه قدرت آن در خنثی سازی رادیکال هاي آزاد، از کیوی یک ماده غذایی ویژه ساخته اسـت، آن هم ماده اي کـه در برابر تمام آسیب هاي بدنی ناشی از پدیده پیری مبارزه می کند.

 

مصرف این میوه به افراد زیر بسیار توصیه می شود

1. افراد سیگاری

2. افراد الکلی

3. افرادی کـه از دیابت یا آلرژی رنج میبرند.

4. خانم هاي باردار

5. افراد مسن

6. افرادی کـه دچار شکستگی استخوان شده اند.

7. افرادی کـه بـه پارگی رباط دچار شده اند.

8. خانم هاي یائسه

9. افرادی کـه دچار مشکلات بینایی هستند، مثلا افرادی کـه آب مروارید دارند.

10. افرادی کـه دچار نارسایی سیستم ایمنی هستند، مثلا افراد مبتلا بـه ایدز یا تبخال.

 

کیوی استرس و حالات عصبی را کاهش می دهد

کیوی ایده آل ترین میوه در رویارویی و مقابله با بیماری هاي عصر حاضر اسـت. حجم بالای ویتامین C موجود در آن، از کیوی میوه اي برای مقابله با اضطراب و حالات عصبی ساخته اسـت.

بهترین خواص کیوی | فواید اثبات شده کیوی برای سلامتی و زیبایی

کیوی استرس را کاهش می دهد بطوریکه مصرف آن بـه مـا این امکان را می دهد تا احساسی بهتر و برای رویارویی با مشکلات و موانع زندگی روزانه، قویتر باشیم. پزشکان توصیه می کنند کـه اگر قصد رفتن بـه یک گفت‌وگو استخدامی و یا یک جلسه مهم را دارید، حتما قبل ازآن کیوی میل کنید.

 

کیوی و درمان یبوست

میزان فیبرهای محلول در کیوی بسیار بالاست، بهمین دلیل با مصرف کیوی، عمل هضم و حرکات روده بهتر انجام میگیرد ودر نتیجه امکان بروز یبوست کاهش مییابد.

بهترین خواص کیوی | فواید اثبات شده کیوی برای سلامتی و زیبایی

اگر کیوی در وعده صبحانه مصرف شود، برای عمل دفع بسیار مفید خواهد بود. می‌توانید کیوی را همراه با میوه هاي دیگر، با ماست و یا با غلات میل کنید کـه دراین صورت دفع مدفوع ازبدن سریعتر و راحت تر انجام می‌گیرد.

 

کیوی و نقش آن در کاهش وزن و دفع آب های زائد بدن

از آنجا کـه بیشترین حجم کیوی را آب تشکیل می دهد و کالری آن نیز بسیار پایین اسـت «هر یک کیلو کیوی، حاوی 63 کیلوکالری اسـت»، با مصرف آن، بـه سرعت احساس سیری خواهید کرد ودر نتیجه این میوه برای کاهش وزن بسیار مفید اسـت. علاوه بر این سدیم موجود در کیوی بسیار کم اسـت، بهمین دلیل این میوه گزینه مناسبی برای جایگیری در رژیم هاي لاغری بـه شمار می‌رود.

بهترین خواص کیوی | فواید اثبات شده کیوی برای سلامتی و زیبایی

کیوی امکان دفع آب انباشته شده در بدن را فراهم می آورد، مسأله اي کـه برای خانم هاي باردار بسیار لازم و ضروری اسـت. کیوی بسیار ادرارآور اسـت و نباید از رژیم غذایی افراد مبتلا بـه یبوست و چاقی حذف شود. این میوه برای مبتلایان بـه هپاتیت و نارسایی قلبی نیز بسیار مفید اسـت.

 

کیوی و هضم غذا

همانطور کـه قبلاً گفتیم، هضم کیوی بـه اسانی انجام میگیرد. کیوی امکان هضم پروتئین موجود در مواد غذایی را نیز فراهم می آورد ودر نتیجه بروز سوءهاضمه، ورم معده «گاستریت» و گازهای معده، با مصرف کیوی کاهش مییابد.

 

کیوی گردش خون را بهبود می بخشد

کیوی دارای مقادیر بالای ویتامین E و اسیدهای چرب امگا 3 و 6 اسـت، بهمین دلیل حرکت خون در رگ ها و بطور کلی، وضعیت شریان ها را التیام می بخشد و از شکل‌گیری سنگ ها و لخته ها در رگ هاي خونی پیشگیری می کند.

بهترین خواص کیوی | فواید اثبات شده کیوی برای سلامتی و زیبایی

با مصرف این میوه انسداد شرایین یا همان لخته شدن خون در رگ ها، آنژین سینه، خون ریزی هاي مغزی و آنفارکتوس، بـه نوعی مهار می‌شوند و میزان بالای فیبر این میوه، سطح کلسترول خون را کاهش می دهد.

 

کیوی سلامت استخوان ها را تضمین می کند

کیوی حاوی تمام عناصر مفید برای استخوان ها و دندان ها اسـت. این خصوصیت از موادمعدنی موجود در کیوی نشأت میگیرد کـه عبارتند از منیزیم، پتاسیم و مس.

بهترین خواص کیوی | فواید اثبات شده کیوی برای سلامتی و زیبایی

هر شماره کیوی تقریبا 10 درصد از نیاز روزانه بدن بـه موادمعدنی بالا را برطرف می کند. کیوی، رشد و سلامتی استخوان ها، عضلات، اعصاب و دیگر ارگان هاي بدن را تضمین می کند.

 

نقش کیوی در مراقبت از سیستم ایمنی بدن

ویتامین C، یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود بـه طوریکه قدرت آن در خنثی سازی رادیکال هاي آزاد، از کیوی یک ماده غذایی ویژه ساخته اسـت، آن هم ماده اي کـه در برابر تمام آسیب هاي بدنی ناشی از پدیده پیری مبارزه می کند.

بهترین خواص کیوی | فواید اثبات شده کیوی برای سلامتی و زیبایی

از آنجا کـه کیوی حاوی مقادیر زیاد اسیدفولیک و ویتامین C می باشد، مصرف آن مقاومت طبیعی بدن را در برابر انواع سرماخوردگی ها بالا می‌برد. ویتامین C و اسیدفولیک، دو ماده اي هستند کـه تولید گلبول هاي قرمز، سفید و پادتن ها را بالا می‌برند ودر نتیجه مقاومت بدن در برابر بیماری هاي ویروسی بیشتر می شود.

 

نقش کیوی در غلبه بر کم خونی

کیوی با دارا بودن حجم بالای ویتامین C، جذب آهن را در بدن بالا می‌برد و بهمین دلیل توصیه می شود افراد مبتلا بـه فقر آهن، بیشتر از این میوه استفاده کنند.

 

نقش کیوی در کنترل اشعه های خورشیدی

اگر شـما بـه اشعه ماوراءبنفش خورشید حساسیت دارید، از مصرف کیوی غافل نشوید. در حقیقت لوتئین موجود دراین میوه، مانند یک فیلتر طبیعی، از پوست شـما حفاظت می کند. لوتئین کـه پادشاه آنتی اکسیدان ها محسوب می شود، در اسفناج و کلم بروکلی نیز یافت می شود.

 

چه کسانی نمی توانند از کیوی استفاده کنند؟

افرادی کـه بـه نوعی آنزیم بنام آکتیدین حساسیت دارند، نمی توانند کیوی، آناناس و پاپایا مصرف کنند. افرادی کـه مستعد ابتلا بـه سنگ هاي کلیوی نیز هستند، هرگز نباید از این میوه استفاده کنند بـه این دلیل کـه کیوی حاوی مقادیر بالای اگزالات کلسیم اسـت.

بهترین خواص کیوی | فواید اثبات شده کیوی برای سلامتی و زیبایی

توصیه می شود کـه بچه ها در مصرف این میوه زیاده روی و البته مصرف آنرا نیز قطع نکنند.  از آنجا کـه پتاسیم موجود در کیوی زیاد اسـت، بـه افرادی کـه دچار نارسایی کلیه هستند توصیه می شود کـه هرگز سراغ این میوه نروند. علائم مسمومیت با کیوی عبارتند از: کهیر، مشکلات در عمل بلعیدن، سو هاضمه و حالت تهوع.

 


 

فواید کیوی برای زیبایی پوست و مو

کیوی، فقط یک میوه خوش‌مزه و سرشار از مواد مغذی نیست بلکه یک ماده طبیعی عالی برای برنامه مراقبت از پوست نیز هست. کیوی، حاوی مواد مغذی دوست‌دار پوست مانند ویتامین C و E و آنتی‌اکسیدان اسـت. این مواد برای تقویت و جوان‌سازی سلامت پوست شـما ضروری هستند. برای داشتن پوستی درخشان، از این بسته صورت کیوی استفاده کنید:

 

مواد مورد نیاز

۱ شماره کیوی

۱/۲ آووکادو

۱ قاشق چایخوری عسل

 

کاری کـه باید انجام دهید

نصف یک آووکادو و یک شماره کیوی را له کنید و انها را ترکیب کنید تا زمانی کـه بافتی نرم بـه‌دست بیاید. یک قاشق چایخوری عسل رابه خمیر اضافه کنید و آنرا بر صورت و گردن‌تان بگذارید. بعد از ۱۵ دقیقه، آن رابا آب معمولی بشویید. برای رسیدن بـه پوستی نرم و درخشان، این فرآیند را یک‌بار در هفته تکرار کنید.

 

توجه:

هم چنین، کیوی را پوست بگیرید و هرروز با قسمت داخلی پوست آن، پوست را اسکراب کنید. پوست کیوی، حاوی آنزیم‌هایي اسـت کـه سلول‌هاي مرده پوست را لایه‌برداری کرده و آنرا زیبا و نرم میکند.

 

به بازسازی سلول‌ ها کمک می‌کند

بهترین خواص کیوی | فواید اثبات شده کیوی برای سلامتی و زیبایی

مقادیر بالای ویتامین E در کیوی، پوست را مرطوب نگه‌ می‌دارد. این ماده، برای بازسازی سلول‌هاي پوست بکار رفته و پوست را انعطاف پذیر و جوان می کنند.

 

کیوی پوست را سفت می‌کند

با بالا رفتن سن، پوست مـا شروع بـه از دست دادن سفتی خود میکند و مـا را وادار می کند تا برای سالم نگه داشتن آن، کارهای جدی انجام دهیم «مثلا روی آوردن بـه محصولات پوستی گرانقیمت و یا حتی عمل جراحی». بجای آن از کیوی استفاده کنید. استفاده از کیوی له شده بر پوست بـه انتقال مواد مغذی مهم بـه لایه‌هاي درم پوست کمک میکند کـه در حفظ سفتی پوست موثر اسـت.

بهترین خواص کیوی | فواید اثبات شده کیوی برای سلامتی و زیبایی

ویتامین C کـه بـه وفور در کیوی یافت میشود، یک ماده ضروری موردنیاز برای تولید کلاژن اسـت. کلاژن، یک پروتئین ارتباطی اسـت کـه برای سفتی و انعطاف‌پذیری پوست لازم اسـت. این ماده بـه درمان خراش و بریدگی‌ها کمک می کند. هم چنین، از خشن و زبر شدن پوست پیشگیري میکند. بنابر این، استفاده از بسته کیوی در زمستان‌ها، راه خویی برای خداحافظی با پوست خشک و پوسته پوسته اسـت.

 

مواد مورد نیاز:

یک شماره کیوی رسیده

یک قاشق غذاخوری ماست

 

کاری کـه باید انجام دهید

۱. کیوی را در غذاساز بریزید.

۲. آن رابا ماست ترکیب کنید.

۳. این ترکیب را بر صورت‌تان بگذارید.

۴. چند دقیقه پوست‌تان رابه آرامی ماساژ دهید. آنرا بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.

۵. برای کسب نتایج عالی، این فرآیند را دو بار در هفته تکرار کنید.

 

کیوی از بیماری‌ های پوستی جلوگیری می‌کند

اسیدهای چرب امگا۳ موجود در کیوی، در برابر بیماری‌هاي پوستی و سرطان از شـما محافظت میکنند. هم چنین بـه حفظ غشای سالم سلولی کمک می کند.

 

تولید بیش از اندازه سبوم را کنترل می‌کند

بهترین خواص کیوی | فواید اثبات شده کیوی برای سلامتی و زیبایی

چـه کسی دوست دارد صورتش آن‌قدر چرب باشد کـه نور را منعکس کند؟ اما بـه مـن اعتماد کنید، این تنها مشکلی نیست کـه دختران دارای پوست چرب با آن مواجهند. بـه این چربی، چسبناکی و آکنه و جوش‌هاي سر سیاه را اضافه کنید.

 

تولید بیش از حد سبوم را سرزنش کنید

کیوی، خوش‌بختانه در بازرسی تولید سبوم بسیار موثر اسـت. این بسته صورت را امتحان کنید:

 

مواد مورد نیاز

یک شماره کیوی «له شده»

۱ قاشق چایخوری آبلیمو

 

کاری کـه باید انجام دهید

پالپ کیوی رابا آبلیمو ترکیب کرده و آنرا بر صورت‌تان بگذارید. بـه آرامی ماساژ بدهید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. آن رابا آب سرد بشویید و اجازه دهید بطور طبیعی خشک شود. برای نظارت کردن تولید سبوم، این فرآیند را دو بار در هفته تکرار کنید.

 

کیوی ضد پیری

بهترین خواص کیوی | فواید اثبات شده کیوی برای سلامتی و زیبایی

کیوی، سرشار از آنتی‌اکسیدان اسـت کـه رادیکال‌هاي آزاد کـه فرآیند بازسازی را متوقف میکنند را مهار می کنند. رادیکال‌هاي آزاد را مهار میکند تا علائم پیری مانند چین و چروک، لکه‌هاي پیری و خطوط رابه تعویق بیندازند. از بسته صورت بادام- کیوی برای خلاصی سریع از علائم پیری استفاد ه کنید.

 

مواد مورد نیاز

۷-۸ شماره بادام

۱ شماره کیوی

۱/۲ قاشق چایخوری آرد نخود

 

کاری کـه باید انجام دهید

یک شب، بادام‌ها را بخیسانید و روزبعد انها را خمیر کنید. کیوی له شده و آرد نخود رابه خمیر اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. این بسته صورت رابه طور مساوی بر صورت‌تان کـه تازه شسته و خشک کرده اید بگذارید. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. با آب سرد بشویید. برای خداحافظی با چین و چروک، اینکار را هر هفته و بـه مدت دو ماه انجام دهید.

 

کیوی با آکنه مبارزه می‌کند

بیرون زدگی‌هاي ناخواسته، رتبه اول را در لیست چیزهایی کـه حال فرد را خراب میکنند دارند. مخصوصا هنگامیکه میخواهید دریک رویداد مهم شرکت کنید و حتی سنگین ترین کانسیلرها هم نمیتوانند آکنه را بپوشانند.

بهترین خواص کیوی | فواید اثبات شده کیوی برای سلامتی و زیبایی

کیوی، خواص ضد التهابی دارد. این خواص، بـه مبارزه با آکنه کمک میکنند، بنابر این، منافذ را پاک کرده تا از بیرون زدگی‌هاي بیشتر پیش گیری کنند. استفاده موضعی از کیوی له شده بر پوست میتواند شکل‌هاي مختلف التهاب مانند دمل، جوش و آبسه را درمان کند.

 

کیوی از آسیب آفتاب جلوگیری می‌کند

کیوی، سرشار از اسیدهای آمینه و ویتامین C اسـت کـه با اشعه‌هاي مضر آفتاب مبارزه کرده و از آسیب آفتاب پیشگیری می کنند. بـه علاوه، ماهیت خنک‌کننده آن، ناحیه آسیب دیده را تسکین می دهد.

بهترین خواص کیوی | فواید اثبات شده کیوی برای سلامتی و زیبایی

برای درمان فوری، چند تکه کیوی را بر ناحیه آفتاب سوخته بگذارید تا درمانی خنک‌کننده داشته باشید این خواص کیوی شـما را حيرت زده می کند. ویتامین C موجود در کیوی بـه روشن شدن رنگ پوست نیز کمک میکند و زیبایی را افزایش می دهد.