پارس ناز پورتال

بهترین روش برای درمان جوش کمر و پشت

بهترین روش برای درمان جوش کمر و پشت

بهترین روش برای درمان جوش کمر و پشت 

اگر کمر و پشت شما دچار جوش شد نگران نباشید می‌توانید با استفاده از راهکارهای زیر به سهولت آنرا درمان کنید. آکنه هاي روی صورت به اندازه ي کافی بد و آزاردهنده هستند ، اما همیشه تنها به پوست صورت ختم نمی‌شوند . عفونت جوش ها طبق معمول پخش شده و به گردن ، سینه و پشت نیز سرایت می‌کنند.

 

قدم هاي اولیه برای از بین بردن این جوش ها دقیقا مانند آکنه هاي صورت است : حفظ بهداشت و رطوبت رسانی مکرر. اما اگر شما هم با این آکنه هاي گاها دردآور درگیر هستید ، این نکات را رعایت کنید .

 

لایه برداری ملایم

اگر دراین ناحیه از پوست خود جوش دارید ، اهمیت یک لایه برداری ملایم مضاعف میشود . بنابر این نخستین توصیه ي ما برای از بین بردن جوشهای پشت لایه برداری با لیف و یا یک اسفنج لایه بردار است . اما مراقب باشید در انجام لایه برداری زیاد خشن نباشید ، در غیر این صورت وضعیت جوش ها بدتر خواهد شد .

 

همینطور استفاده زیاد از حد از مواد شوینده را کنار بگذارید . بجای آن از روغن حمام استفاده کنید . آکنه ها طبق معمول در اثر ساخت بیش از حد سبوم ، درکنار باکتریها ، بوجود می‌آیند . اما پوستی کاملا خشک نه تنها بشما کمک نمی‌کند بلکه وضعیت را ناگوار نیز می سازد .

 

استفاده از مواد خوراکی درست

مضمون ي دیگری که باید برای از بین جوش هاي پشت رعایت کنید ، مصرف مواد خوراکی درست است . البته تاثیر مواد خوراکی بر پیدایش جوش ها هنوز در دست بررسی و شواهدی مبنی بر این تاثیر یافت نشده است ، اما همیشه مصرف مواد خوراکی مناسب برای حفظ سلامت اندام ها ، از جمله پوست ، اهمیت دارد . شکلات و مرغ سرخ شده برای مثال حساسیت و آسیب پذیری پوست را افزایش می‌دهند .

 

دوری از افتاب

بسیاری معتقدند برترین درمان برای جوش هاي پشت ، دراز کشیدن در دسترس نور آفتاب است و اشعه ي آن آکنه ها را درمان می‌کند . اگر یافته هاي جدید درمورد ي آفتاب و بطور ناب اشعه ي UV را درنظر بگیرید ، سریعا از آفتاب دور می‌شوید ! آفتاب نه تنها جوش ها را بدتر میکند ، بلکه ممکن است مشکلات پوستی دیگر و حتی سرطان پوست را نیز بوجود آورد .

 

نمک

استفاده از نمک ، خصوصا نمک دریا ، برای از بین بردن جوش ها موثر است. دو راه برای استفاده از فواید نمک دراین زمینه وجوددارد . اگر نزدیک ساحل زندگی می‌کنید ، درصورت امکان و مساعد بودن هوا مدتی را در آب دریا بگذرانید . اگر نه ، چند فنجان نمک دریا را در آب وان حمام بریزید و مدتی را در آن سپری کنید . نمک می‌تواند از پخش باکتریها و پیدایش جوش ها پیشگیری نماید .

 

روغن زیتون

روغن زیتون اینروزها در هر آشپزخانه اي پیدا میشود . این روغن در موارد بسیاری مفید بوده و درمان آکنه هم یکی از همین فواید است . آکنه ها رابا یک ماساژ روغن زیتون درمان کنید و اینکار رابا یک فرچه ي بدن شورکه کمی روغن زیتون روی آن ریخته اید انجام دهید . خصوصا نواحی پر از جوش را از قلم نیاندازید . اجازه دهید روغن ۵ دقیقه روی پوست بماند و بعد میزان اضافی آن رابا یک پارچه ي تمیز از پوست پاک کنید .

 

آبلیمو

بهتر است برای درمان جوش ها از آبلیموی تازه استفاده کنید . آبلیمو جوش ها را نابود می‌کند اما رفتار خیلی ملایمی با پوست ندارد . اگر شما به اندازه ي کافی دلير هستید ، آب یک لیمو ترش را بگیرید و مستقیما با یک تکه پنبه روی پوست و آکنه ها بزنید . شاید پوست کمی بسوزد ، اما این سوزش بخاطر از بین رفتن

 

محتویات جوش ها است و نباید نگران باشید . اجازه دهید برای سی دقیقه ابلیمو روی پوست بماند سپس پوست رابا آب بشویید و کمی مرطوب کننده و یا روغن زیتون به آن بزنید . بهتر است چند روز این درمان را ادامه دهید .

 

سفیده ي تخم مرغ

سفیده ي تخم مرغ یکی از آسان ترین ماسک هاي پوست برای استفاده است . کافی است کمی سفیده را بزنید و روی پوست قرار دهید ، هر قسمتی از پوست که جوش دارد . البته لازم نیست سفیده را اینقدر هم بزنید تا پف کند ، تنها یک دقیقه کافی است . باید سفیده رابا یک تکه پنبه به پوست بزنید

 

و یا خیلی آسان از دست استفاده کنید . سفیده باید بیست دقیقه روی پوست بماند . با خشک شدن سفیده روی پوست احساس خارش و کشیدگی خواهید داشت اما کمی تحمل کنید . در سفیده ي تخم مرغ میزان زیادی کلاژن و پروتئین وجوددارد که به جوانسازی پوست کمک می‌کند.