پارس ناز پورتال

بهترین روش های درمان ریزش موی فصلی

مجموعه : نکات سلامت مو
بهترین روش های درمان ریزش موی فصلی

بهترین روش های درمان ریزش موی فصلی 

اگر در فصل پاییز و زمستان با ریزش موها مواجه میشوید میتوانید به پیشنهاد هاي ذکر شده در این مقاله دقت نمایید. هم زمان با کوتاه شدن روز و تحول آب و هوا در فصل پاییز بسیاری افراد با مشکلاتی هم چون ریزش موی سر و حمله‌هاي آسم و آلرژی مواجه می شوند که برای برطرف کردن این دشوار‌ها راهکار‌هاي موثری وجود دارد.

 

اگر جدیدا زمانی که مو‌هاي خود را شانه می کنید مقدار زیادی موی از دست میدهید یا دچار تشدید حمله‌هاي آسم و آلرژی, خشکی و خارش پوست بدن و حتی مشاهده کابوس‌ هاي شبانه شده‌اید این دشوار‌ها به علت تغییر فصل هست.با وجود آنکه اکثر افراد در فصل‌هاي سرد سال دچار افسردگی و کسالت میشوند, اما تحول آب و هوا افزون بر سلامت روحی بر جسم و ظاهر افراد نیز میتواند اثر بگذارد.

 

جدیداً دانشمندان سوئدی در یک تحقیق که در مجله پزشکی پوست و مو «Dermatology» به چاپ رسیده هست با بررسی بر روی 800 زن تندرست دریافتند اکثر این افراد در فصل پاییز دچار دشوار ریزش موی سر می شوند.کارشناسان یکی از دلایل ریزش موی را کاهش نور خورشید و کمبود ویتامین D در بدن بانوان در فصل پاییز میدانند. براساس تحقیق‌ ها ویتامین D به شدت بر تقویت مو‌ها کارساز و کاهش آن در بدن سبب ریزش موی سر می شود.

 

از جمله دیگر دلایل بروز ریزش موی سر کمبود آهن و ید مورد نیاز بدن هست که سبب ریزش مو‌ها می شود.برای پیشگیری از ریزش موی سر و تقویت انها افراد باید در رژیم خوراکی خود مرغ, گوشت بدون چربی, ماهی, تخم مرغ, دانه‌هاي آجیل و لوبیا را قرار دهند.

 

مصرف میوه و سبزی‌هاي تازه, سیر, عدس, سیب زمینی شیرین, دانه سویا, تخم کتان, تخمه کدو تنبل و نوشیدن آب به میزان کافی نیز در پیش گیری از بروز ریزش موی سر کارساز هست.در صورت تداوم ریزش موی سر مشاوره با متخصص, انجام درمان‌هاي متعارف ریزش موی سر, بهره گیری از محلول‌هاي موضعی و مصرف مکمل‌هاي خوراکی حاوی زینک می تواند کارساز باشد.

 

یکی دیگر از دشوار‌هایي که افراد در فصل‌هاي سرد سال با آن مواجه میباشند بروز اگزما, خشکی و خارش پوست بدن و صورت هست که برای از میان بردن این دشوار نوشیدن مقدارکافی آب درطول روز بسیارمفید هست.حفظ نم و آبرسانی به پوست از طریق بهره گیری از کرم‌هاي نمناک کننده خوب نیز میتواند سبب تسکین اگزمای پوستی شود.

 

بهره گیری از کرم نمناک کننده به خصوص پس از استحمام مانع از خشکی, خراش و خارش پوستی می شود.از جمله میوه و سبزی‌هاي خوب برای سلامت بدن میتوان کلم, اسفناج, کلم بروکلی, میوه‌هاي حاوی آنتی اکسیدان و بتاکاروتن, چون مرکبات و انواع توت‌ها را اسم برد.

 

مصرف مواد خوراکی حاوی اسید‌هاي چرب امگا 3 و امگا 6 نیز برای سلامت پوست و شادابی آن بسیار خوب هست.نوشیدن چای سبز و امتناع از مصرف قهوه به میزان چندان نیز میتواند سبب دریافت مواد مغذی به بدن و تقویت پوست و فولیکول‌هاي موی سر شود.قهوه در شب نیز به ترمیم بافت‌ها و ساخت فولیکول‌هاي اخیر مو کمک می کند.

 

ریزش موی سر و بُروز چین و چروک پوستی می تواند سبب ناراحتی, کاهش خودباوری و صدمه به سلامت روحی افراد شود به همین علت کارشناسان به افراد پیشنهاد می کنند مراقبت لازم را از پوست و موی خود انجام دهند.

 

از جمله دیگر موادغذایی خوب برای حفظ سلامتی پوست و مو خوردن میان وعده‌هاي تندرست شامل انجیر, خرما, کشمش, فرنی, آب پرتقال طبیعی و تازه, تخم مرغ, ماء الشعیر, برنج قهوه‌اي و مواد لبنی هست.

 

حمله‌هاي آسم و آلرژی نیز در فصول سرد سال به علت خشکی هوا, بارش باران و برف و نیز کاهش تابش نور خورشید افزایش مییابد که با اصلاح الگوی تغذیه, قرارگرفتن در معرض نور خورشید و مصرف مکمل‌هاي ویتامین D این دشوار تا 37 درصد در مبتلایان کاهش پیدا می کند.

 

کسانی که دچار کابوس‌هاي شبانه می شوند نیز با مصرف مواد خوراکی خوب, انجام ورزش یوگا و مدیتیشن, خوردن میزان اکثر پنیر در وعده صبحانه, خوردن مکمل روغن ماهی حاوی امگا سه و مصرف جگر گوسفندی دشوار کابوس شبانه در انها برطرف می شود. با رعایت این راهکار‌ها افزون بر حفظ زیبایی و سلامت پوست و مو دچار مریضی‌هاي فصلی شایع از جمله آنفلوآنزا نیز نمیشوید.