پارس ناز پورتال

بهترین روش ها برای درمان فوری یبوست

بهترین روش ها برای درمان فوری یبوست

بهترین روش ها برای درمان فوری یبوست 

امروز روش هایی برای درمان یبوست بشما معرفی می کنیم کـه می تواند فورا این دشوار آزاردهنده را برایتان درمان کند. ممکن هست برای غلبه بر یبوست بـه مصرف یک ملین تحریک کننده نیاز داشته باشید, کـه هرچه اکثر حرکات عضلات روده را تحریک میکند.

 

این کـه هر چند وقت یک بار یا چند بار در روز اجابت مزاج میکنید, یک مساله شخصی هست, و بنابر نتایج یک نظرسنجی اخیر از بیش از 2,000 فرد بزرگسال در کشور کشور آمریکا, تقریبا نیمی از شرکت کنندگان اشاره داشته اند کـه یکبار در روز اجابت مزاج انجام می دهند.

 

از سه بار اجابت مزاج در روز تا سه بار در هفته میتوانند نشان دهنده شرایطی عادی باشند و جایی برای نگرانی وجود ندارد. اما اگر احساس میکنید گرفتار یبوست شده اید, برترین انتخاب انتخاب برترین شیوه درمانی هست.

 

چند روزی از آخرین باری کـه اجابت مزاج داشته اید, می گذرد
تا حد امکان مایعات مصرف کنید, اما نه نوشیدنی هایی کـه حاوی الکل میباشند زیرا انها موجب کم آبی بدن میشوند.مایعات مدفوع را نرم‌ تر کرده و حرکت آنرا در روده تسهیل می کنند. هم‌ چنین, مصرف میوه هایی با محتوای فیبر بالا, مثل سیب «بـه همراه پوست زیرا نیمی از محتوای فیبر در آن قرار دارد», میتواند با انتقال مایع بـه روده در التیام یبوست نقش داشته باشد. ورزش کردن نیز در کمک بـه دفع راحت‌تر مدفوع کارساز هست.

 

یک هفته ای از آخرین باری کـه اجابت مزاج داشته اید, می گذرد بهرهگیری از داروهای بدون نسخه را مطلوب قرار دهید

 

امثال فیبر, عوامل اسمزی در شیر منیزیم و دیگر داروهای بدون نسخه کـه می‌توان برای درمان یبوست بهرهگیری کرد, مایع رابه سمت بافت هـای روده شـما هدایت می کنند. اما از آنجایی کـه انها بـه همراه مدفوع از بدن خارج میشوند, هم چنان نیازمند فراهم سازی آب مورد نیاز بدن هنگام مصرف انها هستید. با دوزهای پایین نخست کنید و درصورت لزوم بر زمینه دستورکار دوزهای مصرفی دارو را افزایش دهید.

 

مصرف داروهای قویتر را مطلوب قرار دهید
ممکن هست برای غلبه بر یبوست بـه مصرف یک ملین تحریک کننده نیاز داشته باشید, کـه هرچه اکثر حرکات عضلات روده را تحریک میکند. اما بدن میتواند بـه این داروها وابسته شود و بازگشت بـه حالت عادی اجابت مزاج دشوار شود, از این جهت بیش از دوهفته از آنها بهرهگیری نکنید.

 

بیش از سه هفته از آخرین باری کـه بدون زحمت اجابت مزاج داشته اید, می گذرد برترین انتخاب مراجعه بـه پزشک هست.

 

دراین شرایط یبوست حالت مزمن بخود گرفته و پزشک میتواند با انجام برخی آزمایشات روش هـای درمانی مناسب را توصیه داده و داروها «مثل ضد افسردگی ها یا داروهای فشار خون» یا عوامل دیگر «مثل کم کاری تیروئید یا مریضی هـای عصبی» کـه ممکن هست بـه شکل‌گیری این دشوار منجر شده باشند را شناسایی کند.