پارس ناز پورتال

بهترین روش ها برای رفع لاغری صورت

مجموعه : رژیم و تغذیه
بهترین روش ها برای رفع لاغری صورت

بهترین روش ها برای رفع لاغری صورت 

بهترین پیشنهادها را برایتان داریم که با استفاده از انها می توانید صورتتان را حجیم تر و چاق تر نشان دهید و لاغری آنرا از بین ببرید. لاغر شدن صورت ازآن دست مشكلاتي است كه كمتر كسي هست که آنرا تجربه نكرده باشد. بسياري از ما با كوچك‌ ترين تغيير دربرنامه و رژيم غذايي‌مان با لاغري صورت رو‌به‌رو مي‌شويم.

 

كافي است تمرينات سنگین ورزشي را از سر بگيريم تا در كوتاه‌ترين زمان ممكن جذابيت و زيبايي صورت‌مان‌ را از دست بدهيم. لاغر شدن صورت يكي از شايع‌ترين مشكلاتي است كه غالب مردان و زنان در سراسر جهان با آن روبرو هستند و براي درمان آن تلاش مي‌كنند.

 

اگر چه امروزه در طب مدرن شيوه‌هايي هم چون تزريق ژل و بوتاكس براي پرتر بنظر رسيدن صورت و زيبايي آن وجوددارد اما ما بشما پيشنهاد مي‌كنيم پيش از آنكه اين شيوه‌ها را تجربه كنيد به توصيه درمانگران طب سنتي و نسخه‌های گياهي و طبيعي آنها عمل كنيد تا بدون عارضه و نگراني به نتيجه برسيد.

 

1. معجون شگفت‌آور خیار و گلاب

خیار بدلیل بافتی که دارد در گروه میوه‌های پرآب تلقی میشود که خواص بسیاری برای تلطیف پوست و آبرسانی به سلول‌های سطحی پوست دارد. استفاده موضعي و خوراكي از اين ميوه مي‌تواند به التیام آبرساني سلول‌های پوستي كمك كند به ويژه اگر از ماسك تهيه شده از اين ميوه به صورت موضعي در ناحيه صورت استفاده كنيد. به اين ترتيب مي‌توانيد در عرض 2 هفته با آبرساني به سلول‌های پوست و افزايش

 

آب ميان‌بافتي به پرتر بنظر رسيدن صورت‌تان كمك كنيد. برای استفاده از خاصیت آبرسانی خیار بهتر است این میوه رابه صورت رنده شده و به مدت 20 دقیقه روی پوست خود بگذارید. علاوه بر این میتوانید از گلاب مرغوب نیز برای این‌ کار استفاده کنید. تنها کافی است که گلاب را روی پوست صورت کمپرس کنید. اینکار را 20 دقیقه و هفته‌اي سه بار انجام دهید

 

2. آب ميان‌بافتي را زياد كنيد

يكي از نكاتي كه شايد بسياري از ما ساده از كنار آن مي‌گذريم نوشيدن آب در طول روز است. برخي از ما به خيال آنكه روزانه 3 تا 4 فنجان چاي مي‌نوشيم تصور مي‌كنيم كه آب مورد نياز بدن‌مان را نيز دريافت كرده​ايم درحالي كه هيچ يك از مايعات و نوشيدني‌ها نمي‌تواند جاي آب را بگيرد و اثر معجزه‌گري كه آب روي پوست و چاقي صورت دارد را جبران كند.

بهترین روش ها برای رفع لاغری صورت

نوشيدن آب به ويژه در شرايطي كه مشغول تمرينات ورزشي و بدنسازي هستيد بيشتر معنا پيدا مي‌كند چون طبق معمول مردان و زناني كه تمرينات ورزشي پيوسته و منظمي دارند با لاغري صورت مواجه مي‌شوند و بعد از مدتي احساس مي‌كنند كه زيبايي اوليه صورت‌شان از بين رفته است. در حالي كه نوشيدن مقدار مناسب آب مي‌تواند آب ميان بافتي سلول‌های صورت را تامين و به اين ترتيب به چاق‌تر شدن صورت و پرحجم شدن عضلات آن كمك كند.

 

3. فيبردرماني را فراموش نكنيد

با خوردن میوه‌ها و سبزیجات هم می توانید به بدن تان آب برسانید چون این مواد غذایی سرشار ازآن هستند. علاوه بر این، میوه‌ها و سبزیجات سرشار از فیبر بوده که باعث می شود شما احساس سیری کنید و کمتر سراغ تنقلات و مواد غذایی خشک مانند انواع فست‌فودها بروید.

 

هويج از جمله سبزيجات كم‌كالري و آبرسان است كه مي‌توانيد در طول روز آنرا در ميان‌وعده‌های غذايي‌تان مصرف كنيد. هر گاه احساس كرديد نياز به مصرف ميان‌وعده، تنقلات يا خوراكي داريد، هويج بخوريد. اين روند را تا يك هفته ادامه دهيد تا بتوانيد از اين طريق براي آبرساني بهتر به سلول‌های پوستي صورت‌تان بهره بگيريد.

 

4. از چيني‌ها كمك بگيريد

اگر مي‌خواهيد از روشي جز اصلاح رژيم غذايي و خيلي سريع براي پر شدن صورت‌تان استفاده كنيد، پيشنهاد مي‌كنيم با يك متخصص طب سوزني مشورت كنيد. درمانگران طب سوزني براي بهتر شدن جريان گردش خون صورت و توليد كلاژن بيشتر از سوزن‌های ظريف طب سوزني استفاده مي‌كنند.

 

آنها با افزايش خونرساني در ناحيه صورت علاوه بر غذارساني و آبرساني به افزايش و توليد كلاژن پوست كمك مي‌كنند و به اين ترتيب مي‌توان به تقويت عضلات صورت و خوش‌فرم شدن اين عضلات كمك كرد. با اين روش با كمك طب سوزني مي‌توانيد در مدتی كوتاه و كمتر از يك ماه به پر شدن صورت و چاق‌تر بنظر رسيدن آن كمك كنيد. براي اين منظور بهتر است با يك متخصص طب سوزني مشورت كنيد.

 

5. روزي 5 تا 10 شماره حب بخوريد

يكي ديگر از روش‌های بي‌عارضه و طبيعي براي پر كردن صورت و چاق كردن آن در مدت زماني كمتر از يك ماه گنجاندن حب 4 مغز به برنامه و رژيم غذايي‌ است. براي تهيه اين حب نياز به مغز پسته، بادام، فندق و خرما داريد. براي تهيه حب كافي است 4 شماره از هر يك از اين مغز‌ها رابا 2 شماره خرما تركيب كنيد

 

و آنها رابه صورت خميري نرم درآوريد، مي‌توانيد بجاي استفاده از خرما از شيره‌خرما نيز براي خمير كردن اين مغزها استفاده كنيد و از اين خمير حب‌های كوچك و گرد تهيه كنيد ودر طول روز5 تا 10 شماره از اين حب‌ها را بخوريد. مصرف مغزهاي روغني يكي از بهترين روش‌ها براي پرتر بنظر رسيدن عضلات صورت است.

 

6. اين تكنيك را 15 بار تكرار كنيد

اگر تمايلي به استفاده از تكنيك‌های تغذيه براي پر شدن و چاق بنظر رسيدن صورت نداريد، بهترين روش براي شما استفاده از تكنيك‌های ورزشي سودمند براي چاق شدن صورت است. براي اين‌ كار هرروز كمتر از 20 دقيقه رابه اين كار اختصاص دهيد ودر 2 نوبت اين تكنيك را اجرا كنيد.

 

روي صندلي بنشينيد و روي عضلات صورت تمركز كنيد. سپس لب‌ها را تا جايي كه مي‌توانيد جمع كنيد و آن رابه مدت 5 ثانيه در همين حالت نگه ‌داريد سپس بدون آنكه لب‌های‌تان از هم باز شود و دندان‌های‌تان ديده شود لبخند بزنيد و سعي كنيد خط لبخند را بلند و بلندتر كنيد.

 

لب‌ها رابه مدت 5 ثانيه دراين وضع نگه داريد و اين تمرين را 15 بار تكرار كنيد. بعد از اجراي پانزدهمين حركت خواهيد ديد كه عضلات صورت‌تان احساس خستگي مي‌كنند. اين به شرطي است كه حركات رابه درستي و با تمركز انجام داده باشيد. خستگي عضلات صورت بهترين نشانه براي التیام خونرساني و جريان‌گردش خون به سلول‌های صورت است. اجراي اين تكنيك هرروز به مدت 20 دقيقه بشما كمك مي‌كند تا عضلات ورزيده و پرتري داشته باشيد.

 

7. هر شب اين سالاد را بخوريد

گنجاندن سالاد كاهو و جوانه گندم در وعده‌های غذايي به ويژه وعده شام تاثير زيادي بر افزايش نشاط و شادابي صورت و پر شدن و چاق بنظر رسيدن آن دارد. جوانه گندم به دليل داشتن ويتامين E و گروه ويتامين‌های B مي‌تواند تاثير زيادي در آبرساني و افزايش آب ميان‌بافتي صورت داشته باشد.

 

علاوه بر تهيه سالاد جوانه گندم مي‌توانيد پودر تهيه شده از جوانه گندم رابا ماست تركيب كنيد و بعد از خوردن يك وعده غذايي 2 قاشق ازآن را بخوريد. توجه داشته باشيد كه مصرف بيشتر پودر جوانه‌گندم و ماست بعد از غذا مي‌تواند به چاقي ديگر نقاط بدن كمك كند بنابراين اگر مي‌خواهيد تنها صورت‌تان چاق شود به خوردن حداكثر 2 قاشق جوانه‌گندم و ماست بعد از يك وعده غذايي اكتفا كنيد.

 

8. چاقي و زيبايي صورت با يك نسخه

ماسك گِل‌ رس يكي از قديمي‌ترين ماسك‌های طبيعي است كه مردم سرزمين‌های مختلف در هند، مصر و چين ازآن براي افزايش زيبايي و جوانسازي پوست‌شان استفاده مي‌كردند. در متون طب سنتي ايران نيز نسخه‌های مختلفي براي گل رس وجوددارد كه ازآن براي حفظ شادابي و نشاط پوست و مو استفاده مي‌كنند؛ نسخه‌هایی كه بسياري از آنها جنبه درماني نيز دارد. ماسك گل رس از تركيب خاك الك شده و نرم شده و گلاب خالص و طبيعي به دست مي‌آيد.

 

ماسك‌كردن اين تركيب روي پوست حتي در مواردي كه پوست فرد حساس و نازك است موجب تقويت عضلات و از بين رفتن افتادگي‌ها و شل‌شدگي‌های پوست و ماهيچه‌های صورت مي‌شود و به اين ترتيب به پرتر بنظر رسيدن صورت كمك مي‌كند. براي تهيه اين ماسك كافي است يك قاشق غذاخوري گل رس نرم شده رابا يك قاشق مربا خوري گلاب تركيب كنيد و آن رابه صورت خمير درآوريد.

 

براي آنكه گل كاملا به صورت خميري نرم درآيد مي‌تواند ذره ذره ميزان گلاب را افزايش دهيد تا بتوانيد از اين تركيب بعنوان ماسك استفاده كنيد. سپس كل صورت رابا آن خوب پوشش دهيد و اجازه دهيد اين ماسك به مدت 15 دقيقه روي پوست‌تان باقي بماند. بعد از اتمام كار نيز حتماً پوست‌تان رابا آب خنك بشوييد و هرگز در طول روز از آب گرم براي شستن پوست صورت استفاده نكنيد.

 

شیر؛ از زمان های قدیم بعنوان پاک کننده ، تقویت کننده و زیباسازی پوست مورد استفاده قرارمی گرفت. “کلئوپاترا”، با حمام های شیر مشهور خود شناخته شده بود. حمام شیری که وی را زیباتر و جذابتر میکرد. امروزه از حمام شیر برای زیبا سازی پوست بدن و صورت استفاده می شود. شاید مطالب زیادی در مورد فواید شیر خشک خوانده باشیم اما در مورد چاق شدن صورت با شیر خشک ، ممکن است چیز زیادی نشنیده باشیم.

 

حقیقت این است که شما می توانید خیلی راحت و بی دردسر با شیر خشک صورت خودرا تو پر و چاق کنید. پودر شیر قوی‌تر و موثر تر از شیر مایعی است که حتی ممکن است با آب رقیق شود!پودر شیر حاوی غلظت بالایی از ویتامین ها و موادمعدنی بوده و نسبت به شیر مایع در فرم جامد، خواص بیشتری دارد. بنابر این وجود مواد مغذی در پودر شیر است که آن رابه یک درمان خانگی تبدیل کرده است.

 

شیر خشک علاوه بر خواص سلامتی می‌تواند برای پوست شما هم بسیار مفید باشد. گرچه این محصول در رژیم مراقبت از زیبایی قرار نگرفته است اما باید گفت که پودر شیر در لطافت پوست های حساس و خشک بسیار سودمند و موثر است به میزان کافی رطوبت به پوست منتقل میکند و بعنوان یک راهکار چاق شدن صورت با شیر خشک میتواند در چاق شدن صورت لاغر کمک کننده باشد.

 

چاق شدن صورت با شیر خشک را امتحان کنید چرا که انواع ویتامین های موجود در شیر خشک و مواد مغذی موثر در آن تاثیر بالایی در حجیم کردن و چاقی صورت دارد.علاوه بر مصرف روزانه آن، شما می توانید با پودرشیر، ماسک تهیه کرده و به پوست صورت خود بزنید تا شاهد نتایج قابل توجه آن باشید. روشهای چاق شدن صورت با شیر خشک مختلف است.

 

یکی از روشهای چاق شدن صورت با شیر خشک ، استفاده از ماسک شیر خشک بسیار ساده بوده و شما می توانید برای نتیجه بهتر، شیر خشک رابا روغن ها و گیاهان دارویی دیگر مخلوط کرده و استفاده کنید.شما می توانید روغن زیتون، شکر و پودر شیر را مخلوط کنید و این مخلوط را روی صورت خود بگذارید. پس از نیم ساعت صورت خود رابه آرامی شستشو دهید تا کاملا شسته و تمیز شود.