پارس ناز پورتال

بهترین روش ها برای پس انداز پول ماهانه

بهترین روش ها برای پس انداز پول ماهانه

بهترین روش ها برای پس انداز پول ماهانه 

اگر می خواهید که بصورت ماهانه پول پس انداز کنید اما این کار به نظر شما ممکن نیست، بهتر است تا توصیه های زیر را عملی کنید تا نتیجه را ببینید. برای اینکه پس انداز ماهانه قابل قبولی داشته باشید و خیالتان راحت باشد نیاز به یادگیری یک سری اصول اولیه دارید در این نوشتار ۱۵ راه هوشمندانه‌ برای پس انداز ماهانه بدون این‌که حتی متوجه شوید را می خوانید.

 

۱. زمانی که برخط خرید می‌کنید، برای پر کردن اطلاعات کارت اعتباری‌تان از گزینه‌ی تکمیل خودکار استفاده نکنید.

خرید بدون فکرکردن بسیار ساده و راحت است. نخستین مبارزه علیه خرید بر اساس میل و هوس ناگهانی این است که در هر بار خرید برخط‌ کارت اعتباری‌تان را در دست داشته باشید.

 

۲. کوکی‌ها را از مرورگر خود حذف کنید.

تا به حال توجه کرده‌اید بعد از آن‌که چشم‌تان به یک کالای برخط می‌افتد- یک جفت کفش زیبا، یا مخلوط‌ کنی که به فکر خرید آن بوده‌اید- در همه‌ی وب‌گاه‌هایی که طی هفته‌ی آینده به آنها سرخواهید زد همان کالا را می‌بینید. نخستین بار که چشم تان به آن کفش‌های زیبا افتاد، کمی وسوسه شدید ولی هر چه‌قدر بیش‌تر آنها را ببینید احتمال تسلیم شدن و خریدن آنها بیش‌تر می‌شود.

 

۳. پول قهوه‌تان را با کارت هدیه بپردازید.

قهوه ذره ذره به یکی از هزینه‌های تقریبا مهم سالانه تبدیل می‌شود- بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان برای یک فنجان قهوه در روز، بیش از ۱ میلیون تومان در سال می‌شود. کارشناسان می‌گویند، اگر دوست دارید هم‌چنان قهوه‌ی روزانه‌تان را بنوشید، شارژ کردن یک کارت هدیه با مبلغ مشخص در ابتدای هر هفته کمک می‌کند که مطابق با بودجه خرج کنید.

 

به این شکل وقتی پول داخل کارت تمام شود، دیگر پول اضافی برای سفارش ساندویچ اضافی یا فنجان دوم قهوه‌ در بعدازظهر نخواهید داشت.

 

۴. درخانه صبحانه بخورید.

خرید در مسیر رفتن به محل کار بله که آسان است، اما ۵ دقیقه زودتر بیدار شوید، در خانه صبحانه بخورید و حدود ۱۰۰ هزار تومان در ماه صرفه جویی کنید.

 

۵. مطابق با کم‌ترین دستمزدتان زندگی کنید.

یک شغل جدید پیدا کردید! عالی است. اما سعی کنید بر اساس همان دستمزد قبلی‌تان زندگی کنید. جو دوران نویسنده‌ی کتاب “نظام‌نامه‌ی پول” پیشنهاد می‌کند باقی پول را در حسابی بگذارید که به آن دست نخواهید زد. وقتی تصمیم می‌گیرید سبک زندگی‌تان را به‌روز کنید، در مقایسه با آن‌چه رییس‌تان برای شما در نظر گرفته‌است،

 

افزایش حقوق متواضعانه‌تری برای خود در نظر بگیرید- مثلا اگر ۲۰ درصد افزایش حقوق داشتید، فقط ۵ درصد از آن را برای به روز کردن سبک زندگی‌تان استفاده کنید.

 

۶. خدمات اشتراکی را قطع کنید.

بله شما به نتفلیکس نیاز دارید. اما آیا به تلویزیون کابلی هم نیاز دارید؟ مانیشا تاکو مشاورمالی و نویسنده‌ی کتابِ “در مسائل مالی رک و بی‌پرده باشید” می‌گوید: نگاهی به خدمات اشتراکی‌تان- و حذفِ آن‌هایی که به ندرت استفاده می‌کنید، کمک می‌کند بخش بزرگی از پول‌تان را پس انداز کنید.

 

۷. پرداخت‌های خودکارتان را به دقت مرور کنید، شاید چیزی را پیدا کنید که دیگر واقعا نیازی به پرداخت پول برای آن ندارید.

صورت‌های مالی کارت بدهی‌تان را (روی کاغذ! ) چاپ کنید و پرداخت‌های خودکار را علامت‌گذاری کنید. نه تنها با دیدن مبلغی که از حساب‌تان خارج می‌شود تعجب خواهید کرد، بلکه متوجه هزینه‌هایی خواهید شد که دیگر مربوط به زندگی شما نیستند. برای مثال شما در یک رابطه‌ی شاد به سر می‌برید اما هنوز هم به صورت خودکار مبلغی از حساب‌تان برای خدمات دوستیابی برخط سال گذشته که مجرد بودید، کسر می‌شود.

 

۸. پول خرید‌های‌تان را نقدی بپردازید.

دوران می‌گوید، این یک روش عالی است، زیرا واقعا موثر است: زمانی که پول واقعی در دست‌تان دارید احتمال این‌که در مسیر رفتن به صندوق ۵ قلم جنس اضافی بخرید، کم‌تر است.

 

۹. بکوشید روی مبلغ کمتری برای بیمه‌ی ماشین‌تان به توافق برسید.

دوران می‌گوید این‌جا جایی است که مردم غالبا بیش از آن‌چه که باید برای بیمه‌نامه پرداخت میکنند، اگر هنوز مجبور نشده‌اید ادعای خسارت کنید، دوباره تماس بگیرید، شاید بتوانید روی مبلغ کم‌تری به توافق برسید.

 

۱۰. اسنپ یا تپسی را روی تلفن‌تان پنهان کنید.

چون این ابزارک فقط با یک لمس ساده کار می‌کند، هر زمان که حس پیاده‌روی یا استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی را ندارید خیلی راحت یک ماشین می‌گیرید. اگر آن را در جایی بگذارید که پیدا کردن‌اش کمی سخت باشد، به مغزتان فرصت لازم را می‌دهید تا تعیین کند آیا واقعا به ماشین گرفتن نیاز دارید یا نه. استفاده از این دو نرم افزار تاکسی بسیار ارزان و مقرون به صرفه است.

 

۱۱. ریخت و پاش کنید اما کم!

ولخرجی برای چیزهایی که دوست دارید، مانند رفتن به رستوران‌های گران‌قیمت یا خوردن قهوه در کافی‌شاپ قطعا مجاز است. ولی برای این‌که همیشه لذت ببرید، اجازه ندهید ولخرجی در این کارها روال معمول زندگی‌تان شود.

 

۱۲. از کوکتل سفارشی چشم پوشی کنید.

مارگاریتای هندوانه و ریحان چند هزار تومان از نوشیدنی ساده‌ی همیشگی‌تان گران‌تراست. دوران می‌گوید به طور کلی نوشیدنی‌ها و اقلامی که اسم‌های “جالبی” دارند گران‌تر از همتایان نه‌چندان مرسوم خود هستند، پس به نوشیدنی مورد علاقه‌تان وفادار باشید!

 

۱۳. در داروخانه موضع جنسیتی نگیرید.

محصولات خاصی مثل ریش تراش‌ها، اگر برای زنان به بازار عرضه شده باشند، ممکن است ۳۰ درصد گران‌تر باشند. اگر می‌خواهید از مبالغ اضافی که خانم‌ها می‌پردازند اجتناب کنید، به جای چشم دوختن به قفسه‌ها، قیمت‌ها را مد نظر داشته باشید.

 

۱۴. یک ژاکت بپوشید.

 به گزارش پارس ناز کارشناسان مالی به این نتیجه رسیده‌اند که مادربزرگ‌ها منظوری از این کار داشته‌اند: دو درجه کم کردن ترموستات به معنای یک صرفه‌جویی بزرگ و پس انداز ماهانه است.

 

۱۵. یک هفته را با یک دورهمیِ بدون هزینه بگذرانید.

هر هفته دیدار با دوستان آن هم برای شام، ناهار یا صبحانه ای مثل کله پاچه به هزینه‌های‌تان اضافه می‌کند. برای صرفه‌جویی و پس انداز ماهانه ، حداقل یکی از این ملاقات‌ها را بدون صرف هزینه بگذرانید. می‌توانید برای دویدن با دوستان‌تان به پارک بروید یا به خانه‌ی یکدیگر بروید و شبی را با شبکه آی فیلم سرکنید.

 

به این شکل ۱۰۰ هزار تومانی را که ممکن بود خرج کنید، پس انداز می‌کنید. علاوه بر این اگر در یک کافه‌ی نه چندان شلوغ هستید می‌توانید فقط با هم صحبت کنید.