پارس ناز پورتال

بهترین رکوردهای شگفت انگیز در کتاب گینس (14)

بهترین رکوردهای شگفت انگیز در کتاب گینس (14)

بهترین رکوردهای شگفت انگیز در کتاب گینس (14)

کتاب گینس جایی شده برای رقابت همه مردم جهان برای ثبت کردن رکوردها در زمینه های مختلف که همیشه هم این رکوردزنی ها ادامه دارد. همه می دانیم کتاب گینس هرساله رکوردهای مختلف دنیا را در خود جای می دهد رکوردهایی که علاوه بر عجیب بودنشان بسیاری از آنها باورنکردنی و به دور از تصور همۀ ما است این رکوردها شامل دستاوردها و استعدادهای انسان و در برخی مواقع پدیده های طبیعی می باشند.

 

****

 

بزرگترین رقص کارما ناچ در هند

برای گرامیداشت تاریخ و فرهنگ قبایل Gond هند مرکزی، 3049 نفر در بزرگترین رقص کارما ناچ در «Madhya Pradesh» هند شرکت کردند. شرکت کنندگان 61 دایره بزرگ 50 نفری تشکیل دادند و همزمان رقص سنتی و دیدنی قبیله را اجرا کردند. مطابق با دستورالعمل های گینس این رقص حداقل باید 5 دقیقه طول بکشد.

 

همه شرکت کنندگان لباس محلی بر تن داشتند و موسیقی زنده با رقص محلی همراهی می کرد. هند تا به حال میزبانی رقص های مشارکتی بسیاری را بر عهده داشته مثل بزرگترین رقص بالیوود که در آمریتسار (Amritsar) در ژانویه و با شرکت 8726 نفر برگزار شد. هم چنین در فستیوال هنری Thanima در سال 2015 هم 5211 رقصنده رکورد بزرگترین رقص «Kaikottikali» در مقابل 55000 نفر را اجرا کردند.

بهترین رکوردهای شگفت انگیز در کتاب گینس (14)رکورد نگهداشتن بیشترین نی در دهان!

طرفدار پروپاقرص رکوردهای گینس، «ریشی» از هند، رکورد جدید نگهداشتن بیشترین نی در دهان (با دست) را به نام خود ثبت کرد. او در مارس 2011 توانست 496 نی را به مدت 10 ثانیه در دهان خود نگه دارد. او همه دندان هایش را کشیده بود که بتواند نی بیشتری در دهان خود جای دهد. او همچنین رکورد بیشترین پرچم خالکوبی شده روی بدنش، 366 پرچم، را دارد.

 

رکورد بیشترین نی که بدون دست در دهان نگه داشته شده 400 تاست و توسط سیمون المور در سال 2009 در آلمان به دست آمده است.

بهترین رکوردهای شگفت انگیز در کتاب گینس (14)رکورد بیشترین خواهر و برادر آلبینو

هر چهار فرزند ماریو و آنجی گولین یعنی سارا (متولد 1981)، کریستوفر (متولد 1983)، جاشوا (متولد 1987) و برندان (متولد 1989)، همگی در کانادا با بیماری کمیاب اکولوکیوتینئوس آلبینیسم (oculocutaneous albinism) متولد شدند. سه برادر را در تصویر زیر مشاهده می کنید. پدر آنها هم چنین وضعیتی دارد و مادرشان حامل ژن است. خانواده گولین رکوردشان را با برادران سسلر در آمریکا سهیم هستند.

 

از 8 فرزندی که جرج و مینی سسلر در آمریکا به دنیا آوردند، 4 پسر اول یعنی دوقلوهای همسان جان و جرج، کرمیت و کنت، همگی با بیماری کمیاب آلبینیسم یعنی پوست شفاف، چشم های آبی صورتی و موهای سفید متولد شدند.

بهترین رکوردهای شگفت انگیز در کتاب گینس (14)بلندترین موی سر زن!

به گزارش پارس ناز رکورد بلندترین موی دنیا متعلق به «Xie Qiuping» از چین است و 5.627 متر طول دارد که در سال 2004 اندازه گیری شد. او از سال 1973 یعنی از 13 سالگی موهای خود را بلند کرده است.

بهترین رکوردهای شگفت انگیز در کتاب گینس (14)بزرگترین تخم پرنده زنده!

بزرگترین تخم پرنده 2.589 وزن دارد و توسط یک شترمرغ در سوئد در سال 2008 گذاشته شده است.

بهترین رکوردهای شگفت انگیز در کتاب گینس (14)طولانی ترین پرش با موتور!
بلندترین پرش با موتور 30.48 متر طول دارد و توسط جرمی استنبرگ و نیت آدامز و در فینال آزاد Moto X در لس آنجلس در آگوست 2005 بدست آمده است.

بهترین رکوردهای شگفت انگیز در کتاب گینس (14)بیشترین زمان نگه داشتن نفس زیر آب!

رکورد بیشترین زمان نگه داشتن نفس زیر آب به صورت وارونه 4 دقیقه و 29 ثانیه است و توسط نیکولای لیندر آلمانی در ژوئن 2014 در ایتالیا به دست آمده است.

بهترین رکوردهای شگفت انگیز در کتاب گینس (14)بیشترین مشعل خاموش شده در 30 ثانیه

رکورد بیشترین مشعل خاموش شده با دهان در 30 ثانیه، 54 تاست و توسط برت پاسک (Bret Pasek) از ایالات متحده در جشنواره رنسانس مینه سوتا در سپتامبر 2015 به دست آمد.

بهترین رکوردهای شگفت انگیز در کتاب گینس (14)بیشترین قاشقی که روی صورت متعادل شده است!

رکورد بیشترین قاشقی که روی صورت متعادل شده است 31 تاست و توسط «Dalibor Jablanovic» از صربستان در سپتامبر 2013 به دست آمده است.

بهترین رکوردهای شگفت انگیز در کتاب گینس (14)

بیشترین قل های زنده مانده در یک زایمان!

نادیا سلیمان در ژانویه 2009 در کالیفرنیا 6 پسر و 2 دختر به دنیا آورد. این بچه ها با کمک لقاح مصنوعی (IVF) بارور شده و 9 هفته زودتر و با عمل سزارین به دنیا آمده اند.به گزارش پارس ناز او به عنوان مادر هشت قلوها در رسانه ها شناخته شده و مورد توجه بین المللی قرار گرفته است.

 

هشت قلوهای نادیا دومین مجموعه کامل از هشت قلوهایی هستند که در آمریکا زنده به دنیا آمده اند. نادیا که خودش تک فرزند بوده عاشق خانواده بزرگ است و در حال حاضر 14 فرزند دارد.

بهترین رکوردهای شگفت انگیز در کتاب گینس (14)

 

برترین ها