پارس ناز پورتال

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام در ایران

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام در ایران

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام 

در این مطلب، بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام در ایران را به شما خواهیم گفت. در دنیای امروزی مبتنی بر رسانه های اجتماعی، اینستاگرام به یک پلتفرم کلیدی برای افراد تبدیل شده. با این حال، ارسال محتوا در اینستاگرام برای تضمین تعامل و رشد پیج شما کافی نیست. در واقع، یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در پلتفرم، زمان بندی درست برای اشتراک گذاری است.

 

اهمیت زمان بندی در اینستاگرام

ارسال پست و استوری در زمان مناسب می تواند به معنای تفاوت بین دیدن پست شما توسط هزاران نفر یا تعداد انگشت شماری از افراد باشد. زمان‌بندی نقش مهمی در الگوریتم اینستاگرام دارد که تعیین می‌کند چه محتوایی در فیدهای کاربران نمایش داده ‌شود. این الگوریتم عواملی مانند زمان روز، روز هفته، تعداد دفعات ارسال و میزان بازدید پست های قبلی را در نظر می گیرد.

 

الگوریتم اینستاگرام چگونه زمان بندی را تعیین می کند؟

با درک این عوامل، می توانید احتمال دیده شدن محتوای شما توسط مخاطبان هدف خود را افزایش دهید و در نتیجه لایک و فالوور بیشتری دریافت کنید. الگوریتم اینستاگرام برای نشان دادن محتوای مرتبط و جالب به کاربران طراحی شده است. برای دستیابی به این هدف، اینستاگرام از طیف وسیعی از سیگنال‌ها مثل بازدید پست ها، ارتباط محتوا با کاربر و… استفاده می‌کند.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام در ایران

یکی از مهمترین عوامل در الگوریتم زمان بندی، نحوه پست گذاری کاربران است. اینستاگرام به حساب‌هایی که در زمان‌هایی که مخاطبانشان بیشتر فعال هستند، محتوا ارسال می‌کنند، پاداش می‌دهد. با انجام این کار، پلتفرم تضمین می‌کند که کاربران محتوایی را می‌بینند که بیشترین ارتباط را با آن‌ها دارد، و احتمال بیشتری دارد که با آن محتوا درگیر شوند.

 

بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام

بنابراین، بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام چه زمانی است؟ متأسفانه، هیچ پاسخ یکسانی برای این سوال وجود ندارد. بهترین زمان برای ارسال پست و استوری، به عوامل مختلفی از جمله مخاطبان هدف، منطقه زمانی و نوع محتوایی که پست می‌کنید بستگی دارد. با این حال، برخی از دستورالعمل های کلی وجود دارد که می توانید برای افزایش احتمال مشارکت دنبال کنید.

 

معمولا روزهای معمولی هفته، بهتر از آخر هفته ها برای پست گذاشتن در اینستاگرام هستند. زیرا افراد بیشتری در طول روزهای عادی هفته در این پلتفرم فعال هستند. باید بگوییم که بهترین پست گذاشتن در اینستاگرام در ایران در ساعات غیر کاری مانند صبح زود یا اواخر عصر است. ارسال پست در ساعات ناهار نیز می تواند موثر باشد، زیرا بسیاری از مردم در زمان استراحت ناهار، اینستاگرام را چک می کنند.

 

به منظور بیشتر دیده شدن پست های اینستاگرامی، زمان‌های مختلف پست گذاری را آزمایش کنید. سپس نرخ تعامل کاربر با محتوا را کنترل کنید تا بهترین زمان‌ها را برای مخاطبان خاص خودتان تعیین کنید. یادتان باشد که شما باید مطابق با الگوریتم اینستاگرام فعالیت کنید. همچنین بدانید که زمان اوج مخاطبان هدف شما در اینستاگرام، در چه ساعاتی می باشد.

 

نحوه زمان بندی برای پست گذاشتن در اینستاگرام

در حالی که دستورالعمل های کلی بالا می تواند مفید باشد، ولی مهم است که بهترین زمان ارسال پست را برای مخاطب خاص خود تعیین کنید. برای انجام این کار، می توانید از ابزارهای تحلیلی آنلاین هم استفاده کنید. این ابزارها که اکثرا رایگان هستند، داده هایی را در مورد رفتار مخاطبان شما، از جمله زمانی که آنها در پلتفرم بیشتر فعال هستند، ارائه می دهد.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام در ایران

برای دسترسی به این هدف، شما باید یک حساب کاربری تجاری در اینستاگرام داشته باشید. سپس با کمک ابزارهای آنلاین می توانید اطلاعاتی در مورد جمعیت، موقعیت و رفتار مخاطبان خود در اینستاگرام پیدا کنید. شما می توانید از این اطلاعات برای تعیین بهترین زمان برای ارسال پست بر اساس زمانی که مخاطبان شما در اینستاگرام بیشتر فعال هستند استفاده کنید.

 

1. تاثیر مناطق زمانی بر دیده شدن پست های اینستاگرام

اگر مخاطبان جهانی دارید، مهم است که تأثیر مناطق زمانی بر تعامل اینستاگرام را در نظر بگیرید. اگر اکثر مخاطبان شما در منطقه زمانی متفاوتی قرار دارند، ارسال در (زمان مناسب برای منطقه زمانی محلی شما) ممکن است موثر نباشد. برای حل این مشکل هم، می‌توانید از ابزارهایی خاص استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد پست‌ها را در زمان‌های خاص برای مناطق زمانی مختلف زمان‌بندی کنید.

 

2. نقش روزهای هفته در دیده شدن پست های اینستاگرام

علاوه بر زمان بندی، روزهای هفته نیز می توانند در تعامل اینستاگرام تاثیر داشته باشند. به طور کلی، روزهای معمولی هفته برای ارسال پست موثرتر از آخر هفته ها هستند. زیرا افراد بیشتری در طول روزهای معمولی در هفته فعال هستند. با این حال، روز خاص هفته نیز می توانند تفاوت هایی ایجاد کنند. طبق مطالعات اخیر، بهترین روزها برای ارسال پست در اینستاگرام عبارتند از:

 

چهارشنبه:

مطالعات نشان داده است که چهارشنبه بهترین روز برای پست گذاشتن در اینستاگرام است و بالاترین نرخ تعامل را دارد.

 

پنجشنبه:

پنجشنبه همچنین یک روز قوی برای نامزدی است. زیرا مردم مشتاقانه منتظر آخر هفته هستند و شاید در رسانه های اجتماعی فعال تر باشند.

 

شنبه:

در حالی که نرخ های تعامل در روز شنبه کمی کمتر از چهارشنبه و پنجشنبه است، ولی هنوز هم روز موثری برای ارسال پست می باشد.

 

چه تعداد پست می توانیم در طول روز در اینستاگرام ارسال کنیم؟

در حالی که برای حفظ تعامل مهم است که به طور مداوم پست کنید، اما ارسال بیش از حد پست هم می تواند به نرخ تعامل شما آسیب برساند. مطالعات نشان داده اند که تعداد بهینه ارسال پست در اینستاگرام یک بار در روز است. با این حال، این می تواند بسته به مخاطب خاص شما و نوع محتوایی که پست می کنید متفاوت باشد. نظارت بر نرخ تعامل و تنظیم فراوانی پست های تان بر این اساس بسیار مهم است.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام در ایران

برای تعیین بهترین زمان ارسال برای مخاطب خاص خود، مهم است که از تجزیه و تحلیل برای نظارت بر نرخ تعامل استفاده کنید. اینکار می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در مورد اینکه چه زمانی مخاطبان شما در پلتفرم بیشتر فعال هستند، ارائه دهد. با این حال، ابزارهای تجزیه و تحلیل شخص ثالث نیز وجود دارند که می توانند اطلاعات عمیق تری در مورد نرخ تعامل و عملکرد پست های خاص ارائه دهند.

 

در آخر هم باید بگوییم که، زمان بندی یک عامل کلیدی برای بهینه سازی پست های اینستاگرام برای حداکثر تعامل است. ارسال پست و استوری در زمان مناسب می تواند به شما کمک کند به تعداد بیشتری از فالوورهای خود دسترسی پیدا کنید. همچنین، شانس درگیر شدن آنها با محتوای شما را افزایش دهید. با کمی تمرین و حوصله، می توانید در کمترین زمان به هنر زمان بندی در اینستاگرام مسلط شوید.