پارس ناز پورتال

معرفی بهترین فیلم های جکی چان | آقای پرحاشیه در ایران + عکس

مجموعه : اخبار سینما
معرفی بهترین فیلم های جکی چان | آقای پرحاشیه در ایران + عکس

معرفی بهترین فیلم های جکی چان | آقای پرحاشیه در ایران

 

در اینبخش مروری داریم بر بهترین فیلمهای جکی چان سوپراستار هنگ کنگی، دلیل معرفی فهرست امروز حواشی او در کشورمان می باشد. چندی پیش فیلم حادثه شینجوکو با بازی جکی چان از شبکه کیش پخش شد و سکانسی از این فیلم روی آنتن این شبکه رفت کـه نباید می رفت، این موضوع سوژه عدد یک رسانه هاي ایران شد ودر همین راستا مجله پارس ناز امروز بهترین فیلمهای وی را معرفی می کند.

 

جکی‌چان را بیشتر بـه‌خاطر بازی در فیلم‌هاي اکشن و بامزه می‌شناسیم، حتما میدانید کـه بیشتر بدل‌کاری‌هایي کـه از جکی‌چان دراین فیلم‌ها شاهد هستیم توسط خودش انجام می شود و مهارت خودرا در هنرهای رزمی مدیون تلاش زیادی اسـت کـه دراین زمینه انجام داده. جکی‌چان از 7 سالگی چیزی حدود 10 سال نزد یکی از بهترین استادان هنرهای رزمی دوره‌هاي مختلف کونگ‌فو را پشت‌سر گذراند.

 

فیلم عملیات کندر «Operation Condor»

این فیلم در دنیای سینما با نام زره‌ خدایان ۲ «Armour Of God»‌، نیز شناخته میشود و فیلم‌ عملیات کندر در زمان ساخت خود یکی از پرخرج‌ترین فیلم‌هاي هنگ‌کنگی شناخته شد و ساخت آن چیزی حدود ۱۵ میلیون دلار خرج روی دست تهیه‌کنندگان گذاشت.

معرفی بهترین فیلم های جکی چان | آقای پرحاشیه در ایران + عکس

در فیلم عملیات کندر جکی‌چان در نقشی جذاب و بامزه ظاهر شد و توانست این فیلم را از مرزهای هنگ‌کنگ فراتر ببرد و بـه موفقیتی جهانی دست پیدا کند. فیلم عملیات کندر حدود ۲ سال پس از اکران فیلم ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه کریستالی ساخته شد و ماجراجویی‌هایي را از جکی‌چان دراین فیلم شاهد بودیم کـه مشخص بود تقلید‌هایي از فیلم قلمرو جمجمه کریستالی اسـت.

 

اما اگر فیلم‌هاي جکی‌چان را دیده باشید حتما با مـا هم‌ عقیده‌ هستید کـه این هنرپیشه خنده‌رو همیشه مبارزه‌هاي رزمی و نفس‌گیر رابا صحنه‌هاي بامزه و جالب تلفیق می کند تا درکنار هیجان فیلم، لبخندی هم روی لب تماشاچیان بنشیند. این فرمول جواب داده اسـت و یکی از دلایل موفقیت‌ و محبوبیت آثار جکی‌چان را می توان صحنه‌هاي پرزد و خورد و بامزه این فیلم‌ها دانست.

 

فیلم رستوران سیار «Wheels On Meals»

سامو هونگ یکی از هنرپیشه‌ها و کارگردانان مطرح هنگ‌کنگ اسـت، یوئن بیائو نیز بـه‌عنوان یکیدیگر از ستاره‌‌هاي فیلم‌هاي هنگ‌کنگی شناخته می شود، این دو چهره برجسته سینمای هنگ‌کنگ آشنایی دیرینه‌اي با جکی‌چان دارند ودر گذشته با یک دیگر بـه مدرسه هنرهای رزمی و آکروباتیک می‌رفتند. پس از مدتی این سه تن را در فیلم‌ها درکنار یک دیگر شاهد بودیم.

معرفی بهترین فیلم های جکی چان | آقای پرحاشیه در ایران + عکس

فیلم‌ رستوران سیار محصول سال ۱۹۸۴ ماحصل همین همکاری اسـت و معمولاً شاهد صحنه‌هاي اکشن و بامزه بسیار زیادی دراین فیلم هستیم. دراین فیلم شاهد روایت داستان دو پسر عمو هستیم کـه رستوران سیار دارند و برای نجات یک جیب‌بر زیبا و مرموز از دوست خود کـه یک کارآگاه خصوصی اسـت کمک میگیرند.

 

فیلم آقای نازنین «Mr.Nice Guy»

دراین فیلم یکبار دیگر سامو هونگ پشت‌ لنز دوربین قرار گرفت تا کارگرانی فیلم آقای نازنین را برعهده بگیرد. داستان این فیلم همانند بسیاری دیگر از آثار جکی‌چان از درگیری با خلافکاران حکایت دارد و یک خانم خبرنگار با نام دایانا از کارهای تبهکارانه یکی از خلافکاران بزرگ با نام جیان کارلو فیلم‌ میگیرد. سپس دست این خانم خبرنگار کـه از دست‌ برقضا بسیار زیبارو نیز هست رو میشود.

معرفی بهترین فیلم های جکی چان | آقای پرحاشیه در ایران + عکس

جکی‌چان برای نجات دایانا آستین بالا می زند و کارهای غیرممکن را ممکن میکند. فیلم آقای نازنین صحنه‌هاي جذاب زیادی دارد اما بهترین صحنه این فیلم زد و خورد بامزه‌اي اسـت کـه دریک فروشگاه بزرگ رخ می دهد. فیلم آقای نازنین توسط شرکت پخش‌فیلم نیولاین «New Line» در اختیار سینماها قرار گرفت و تفاوت‌هاي زیادی را میان نسخه ژاپنی این فیلم و نسخه جهانی آن شاهد هستیم.

 

فیلم من کی هستم؟ «Who Am I»

جکی‌چان یک هنرپیشه بین‌ المللی اسـت و با بیشتر کشورها برای ساخت فیلم همکاری کرده اسـت، فیلم مـن کیستم نیز ماحصل همکاری جکی‌چان و کشور کشور آلمان اسـت و همان‌گونه کـه از نام فیلم پیداست با داستانی از فراموشی حافظه طرف هستیم.

معرفی بهترین فیلم های جکی چان | آقای پرحاشیه در ایران + عکس

دراین فیلم جکی‌چان کـه یک مامور کارکشته اسـت و برای یک سازمان جاسوسی مخوف کار می‌‌کند دریک عملیات دچار فراموشی میشود. جکی‌چان کـه در بین اعضای یک قبیله گیر افتاده و حافظه‌اش را هم از دست داده از اعضای این قبیله دائم می‌پرسد کـه مـن کیستم و همین امر باعث می شود کـه وی را با نام «مـن کیستم» صدا بزنند.

 

سپس جکی‌ با سازمان جاسوسی کـه در آن کار می کرد درگیر میشود و معمولاً دمار از روزگار افرادی کـه این بلا رابه سر او آورده بودند در می‌آورد. فیلم مـن کیستم صحنه‌هاي اکشن و بامزه زیادی دارد و مطمئن باشید با دیدن بازی جذاب و خنده‌دار جکی‌چان دراین فیلم، لبخند روی لب‌هاي شـما خواهد نشست.

 

فیلم شورش در برانکس «Rumble in the Bronx»

این فیلم در ایران با نام جنجال در شهر نیز شناخته میشود و با فیلمی طرف هستیم کـه بسیاری این فیلم را نقطه‌عطف آثار جکی‌چان می دانند چرا کـه فیلم شورش در برانکس باعث شد جکی‌چان در ایالات امریکا شناخته شود و موفقیت‌هاي زیادی را پس از این فیلم از جکی‌چان در هالیوود شاهد بودیم.

معرفی بهترین فیلم های جکی چان | آقای پرحاشیه در ایران + عکس

در فیلم شورش در برانکس جکی‌چان در نقش جوانی ساده و خوش‌قلب با نام کئونگ برای شرکت در مراسم ازدواج عمویش سفر میکند. اما بـه‌ناگاه گرفتار تبهکاران میشود و بـه‌ناچار بـه لطف هنرهای رزمی و توانایی بالایی کـه دراین زمینه دارد موفق میشود حساب تبهکاران را کف دستشان بگذارد.

 

جکی‌چان برای بازی دراین فیلم از جان و دل مایه گذاشت ودر حین انجام صحنه‌هاي بدل‌کاری، مچ‌ پایش شکست. البته اگر جکی‌چان را بشناسید حتما بـه‌خوبی میدانید کـه او از شکستگی استخوان و آسیب‌هایي از این دست ابایی ندارد و بدل‌ کاری‌ هاي او بـه اندازه‌اي مخاطره‌انگیز اسـت کـه حتی هیچ‌ شرکت بیمه‌اي حاضر بـه بیمه‌کردن جکی‌چان نشده.

 

فیلم پروژه اِی «Project A»

یک‌بار دیگر سامو هونگ، یوئن بیائو و جکی‌چان در فیلم پروژه‌ اِي درکنار هم حضور پیدا کردند. این سه‌هنرمند هنگ‌کنگی داستان این فیلم رابه حدود ۲ قرن قبل بردند تا با سبکی قدیمی، روایتی از نبرد با دزدان دریایی چینی رابه تصویر بکشند.

معرفی بهترین فیلم های جکی چان | آقای پرحاشیه در ایران + عکس

در فیلم پروژه اِي، دزدان دریایی نظارت دریا را در اختیار داشتند و از دست دولت و ارتش هم کاری ساخته نبود تا این کـه جکی‌چان و یارانش دست بکار می شوند و کاری میکنند کارستان و حساب دزدان دریایی را کف دست‌شان می گذراند. چند اثری کـه قبل از فیلم پروژه‌ اِي ساخته شده بود موفقیت زیادی را برای جکی‌چان بـه‌دنبال نداشت اما این فیلم توانست یک‌بار دیگر نام جکی‌ چان را سرزبان‌ ها بیاندازد.

 

فیلم سوپر پلیس «Super Cop»

اگر فیلم‌هاي جکی‌چان را دنبال کرده باشید حتما با مجموعه‌فیلم‌هاي داستان پلیس «Police Story»، آشنا هستید، فیلم سوپر پلیس درواقع سومین قسمت از این مجموعه فیلم‌هاي پرطرفدار بودو تنها قسمتی از این مجموعه فیلم‌ها بـه‌حساب می آید کـه توسط جکی‌چان کارگردانی نشده بود. دراین فیلم درکنار جکی‌چان شاهد حضور میشل یئو، دیگر سوپراستار هنگ‌کنگی نیز بودیم.

معرفی بهترین فیلم های جکی چان | آقای پرحاشیه در ایران + عکس

میشل یئو بـه همراه جکی‌چان در فیلم سوپر پلیس صحنه‌هاي بسیار پر زد و خوردی رابا قطار و بالگرد رقم زدند و انصافاً باید گفت کمتر فیلمی را دیده‌ایم کـه نقش اول آن شخصاً بدل‌کاری‌هاي مخاطره‌آمیزی همانند فیلم سوپر پلیس را انجام دهد. این فیلم بـه موفقیت بسیار زیادی در گیشه‌ها دست‌‌پیدا کرد و بـه لحاظ هنری نیز یکی از آثار برجسته جکی‌چان بـه‌حساب می آید.

 

فیلم استاد مست «Drunken Master»

فیلم استاد مست کـه در بین مـا ایرانی‌ها با نام میمون مست و استاد بی‌کله نیز شناخته میشود یکی از شاهکارهای جکی‌چان اسـت، این فیلم درواقع نخستین فیلمی بود کـه جکی‌چان در آن هنرهای رزمی رابا چاشنی شوخی و خنده ترکیب کرد و مدلی جدید از فیلم‌هاي اکشن را ارائه نمود.

معرفی بهترین فیلم های جکی چان | آقای پرحاشیه در ایران + عکس

فیلم استاد مست جکی‌چان رابه شهرت زیادی رساند و بـه‌عنوان مشهور‌ترین هنرپیشه هنرهای رزمی آسیا بعد از بروس‌لي فقید شناخته شد. موفقیت این فیلم باعث شد تا چندین سال بعد، نسخه دوم آن هم ساخته شود کـه بـه این فیلم هم دراین فهرست اشاره‌اي میکنیم.

 

فیلم استاد مست 2 «Legend Of the Drunken Master»

تعداد زیادی از منتقدین فیلم استاد مست ۲ را یکی از بهترین بدل‌کاری‌هاي جکی‌چان میدانند و صحنه نبرد پایانی فیلم استاد مست ۲ بـه‌عنوان یکی از بهترین زد و خورد‌‌ها در بین فیلم‌هاي جکی‌چان شناخته میشود. طرفداران جکی‌چان بـه‌خوبی می دانند کـه وی درکنار هنر و تعهدی کـه بـه کارش دارد بـه‌عنوان یکی از سلبریتی‌هاي انسان‌دوست و با اخلاق شناخته میشود.

معرفی بهترین فیلم های جکی چان | آقای پرحاشیه در ایران + عکس

در فیلم استاد مست شاهد نوشیدن مشروبات الکلی از جانب جکی‌چان و استادش بودیم، این مواد بـه جکی‌چان قدرت بیشتری در مبارزه می‌داد. درصورتی کـه چنین چیزی واقعیت ندارد، جکی‌چان نیز کـه از این قضیه ناراحت بود فیلم استاد مست ۲ رابه‌ عنوان اصلاحیه‌اي برای نسخه اول این فیلم ساخت تا ثابت کند کـه الکل نه‌تنها ویژگی مثبتی ندارد بلکه در مبارزه و زندگی نیز ویرانگر اسـت و هیچ دلیل برای استفاده الکل وجود ندارد.

 

داستان پلیس «Police Story»

جکی‌چان پس از فتج سینما هـای آسیا بـه فکر حضور در پرده نقره‌اي سینما هـای ایالات امریکا افتاد و فیلم محافظ «Protector»، را منتشر کرد کـه این فیلم موفقیت‌هاي خوبی برای او بـه‌دنبال نداشت، در نتیجه برای فیلم بعدی‌اش شخصاً وارد عمل شد و کارگردانی فیلم داستان پلیس رابه‌عهده گرفت. این فیلم بـه‌ سرعت توانست بـه یکی از محبوب‌ترین فیلم‌هاي جکی‌چان تبدیل شود.

معرفی بهترین فیلم های جکی چان | آقای پرحاشیه در ایران + عکس

جکی‌چان درکنار بازی و کارگردانی، نویسندگی فیلم داستان پلیس را نیز بر عهده گرفت و این فیلم درسال ۱۹۸۶ توانست جایزه بهترین فیلم جشنواره هنگ‌کنگ را ازآن خود کند. جکی‌چان فیلم داستان پلیس را بهترین فیلمی میداند کـه تا کنون ساخته اسـت و با این حساب حیف اسـت اگر بـه تماشای این فیلم ننشینید. جکی‌چان بیشتر از ۱۰۰ فیلم در کارنامه خودش دارد کـه انصافاً یکی از دیگری بهتر اسـت.

 


 

و در ادامه خداداد عزیزی به خدا بازیگر این فیلم جکی‌ چان بود

 

پخش صحنه‌هاي غیر اخلاقی یک فیلم سینمایی در شبکه کیش در روز‌هاي اخیر سر و صدای زیادی بپا کرده اسـت و کاربران زیادی در فضای مجازی بـه این اشتباه عجیب صداوسیما واکنش‌هاي زیادی نشان داده‌اند. در بین شوخی‌هاي فضای مجازی, عده‌اي جکی‌چان, بازیگر این فیلم سینمایی رابه دلیل شباهت چهره‌اي با خداداد عزیزی مقایسه کرده‌اند!

 

گرم شدن بازار شوخی‌ها با اشتباه عجیب شبکه تلویزیونی کیش باعث شده تا نام پیشکسوت مشهدی فوتبال ایران یکبار دیگر برای شباهتش بـه جکی‌چان بر سرزبان‌ها بیفتد. خداداد عزیزی, پیشکسوت شوخ‌طبع فوتبال ایران بـه این موضوع واکنش‌هاي جالبی نشان داده اسـت. او گفت: بـه خدا بازیگر این فیلم جکی‌چان بوده و مـن دراین فیلم بازی نکرده‌ام. نمی دانم چرا ملت‌ میگویند خداداد بازی کرده اسـت؟

معرفی بهترین فیلم های جکی چان | آقای پرحاشیه در ایران + عکس

عده‌اي میخواهند مـن را تخریب کنند, مـن فکر میکنم این قضیه برنامه‌ریزی شده بوده تا بـه مـن تهمت ناروا بزنند. فکر کنم کار آمریکاست! «بـه شوخی و با خنده» وی درباره وسعت شوخی‌هاي فضای مجازی در رابطه با این موضوع اضافه کرد: مـا ایرانی‌ها در سوژه درست کردن در فضای مجازی مقام اول را داریم. فقط کافی اسـت یک عکس را منتشر کنیم و بگویم این عکس را سوژه کنید.

معرفی بهترین فیلم های جکی چان | آقای پرحاشیه در ایران + عکس

آنوقت همه ی دست بکار می شویم تا از این عکس سوژه‌هاي مختلف درست کنیم. عزیزی در پاسخ بـه این سؤال کـه در قبال شوخی‌هاي فضای مجازی برای مقایسه او و چکی‌جان چـه واکنشی نشان میدهد, گفت: فقط می خوانم و بـه انها میخندم. دوستان صمیمی‌ام این پیام‌ها را برایم ارسال میکنند. قبل از این کـه متوجه این اشتباه در شبکه کیش شوم, یکی از دوستانم برایم پیامی را فرستاد کـه در آن نوشته بود:

 

«خداداد عزیزی, ممنوع‌التصویر شد» بـه خودم گفتم مـن کـه در مشهد هستم و کار خاصی نمی کنم, چراباید ممنوع‌التصویر باشم! خداداد عزیزی دربخش دیگری از گفت‌وگو‌اش با خبرگزاری تسنیم بـه وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در فاصله 4 روزه تا آغاز جام ملت‌هاي آسیا اشاره کرد و گفت: شرایط تیم ملی خیلی خوب اسـت. تیم ملی ایران همیشه خوب بوده و همین حالا هم جزو مدعیان این جام اسـت.

معرفی بهترین فیلم های جکی چان | آقای پرحاشیه در ایران + عکس

مـا 3 دوره قهرمانی آسیا را در کارنامه داریم و همین حالا هم فکر میکنم با شرایط خوبی کـه داریم می توانیم بـه این عنوان دست پیدا کنیم. تیم ملی نفرات خوبی دارد کـه در جام جهانی هم بازی کرده‌اند و البته کی‌روش هم کارش را بلد اسـت و رزومه مشخصی دارد. وی عنوان کرد: مواقعی بود کـه تیم ملی برای قهرمانی بـه مسابقات آسیا اعزام نمی‌شد اما میدانم کـه همین حالا تفکر کی‌روش قهرمانی تیم ملی اسـت.

 

امیدوارم این اتفاق خوب برای فوتبال ایران باز هم تکرار شود. نمی‌خواهم با صحبت‌هایم باری را روی دوش تیم ملی بگذارم, چون عده‌اي با حرف‌هاي‌شان دنبال اهدافی هستند اما همه ی مـن را می‌شناسند و میدانند کـه حرفم را بدون اجرای هدف خاصی می زنم. بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران در ادامه تصریح کرد: کی‌روش میتواند تیم ملی را قهرمان کند چون این تیم واقعا شایسته قهرمانی اسـت.

معرفی بهترین فیلم های جکی چان | آقای پرحاشیه در ایران + عکس

مـا خط حمله خیلی خوبی با حضور بازیکنان جوان و باتجربه داریم کـه همگی آن ها در شرایط بسیار خوبی هستند. مـن می دانم کـه این تیم در همه ی پست‌ها پتانسیل قهرمان شدن در آسیا را دارد. عزیزی درباره این کـه کی‌روش گفته بود «رویای ایران حضور در نیمه نهایی آسیا اسـت» خاطرنشان کرد: فکر نمیکنم کـه رویای مـا ایرانی‌ها حضور در نیمه نهایی باشد. خیلی وقت‌ها فوتبال ایران موفقیت بـه دست آورده اسـت.

 

آن موقع کـه برج‌هاي دوقلو وجود نبود مـا قهرمان آسیا بودیم. کی روش یک خصوصیت اخلاقی دارد کـه همیشه کار‌ها را انجام می دهد و حرف‌هاي را میزند کـه عجیب بنظر می رسد, چون در واقعیت رویای مـا نه حضور در نیمه نهایی اسـت و نه قهرمانی, رویای مـا ایرانی‌ها خیلی بالاتر از این حرف‌هاست. البته شاید کی‌روش این صحبت را کرده تا بازیکنان تیم ملی را تحریک بـه تلاش بیشتر کند.