پارس ناز پورتال

بهترین ماسک های خانگی طبیعی برای مو

مجموعه : نکات سلامت مو
بهترین ماسک های خانگی طبیعی برای مو

بهترین ماسک های خانگی طبیعی برای مو

در این مقاله برایتان از ماسک هاي طبیعی و خانگی مو میگوییم. مقادیری که برای ماسک ها گفته می‌شود برای مو هاي کوتاه در نظر گرفته شده; اگر مو هاي ارتفاع دارید, مواد را به نسبت ارتفاع موها چند برابر کنید.

 

ماسک هاي طبیعی برای مو, هوای آلوده و آرایشگاه هاي زنانه دست به دست هم داده اند تا طراوت و شادابی موهایتان از دست برود! رنگ کردن هاي پی در پی و قرار گرفتن موها در معرض مواد شیمیایی گوناگون, برزگ ترین تهدید برای موها به حساب می‌آیند.

 

پیشنهاد اول و دوم و سوم ما این هست که به جای عوض کردن مداوم رنگ و مدل, زیبایی طبیعی موهایتان راکه فقط مخصوص شماست, بشناسید و دوست داشته باشید. اما اگر کمی دیر شده و همین همین اکنون هم گرفتار دشواری های ناشی از اوضاع موهایتان هستید, با ما همراه شوید.

 

امان از موخوره!

1. ماسک رزماری

با ماسک طبیعی رزماری, شدت موخوره تان را کم کنید! رزماری گیاهی هست که به پیشگیری از صدمه مشاهده مو در اثر موخوره کمک شایانی میکند. شما می‌توانید با بهره گیری از روغن کرچک و رزماری, ماسکی طبیعی به همین منظور بسازید. عصاره گیاه رزماری را به همراه اندکی آب حدود 10 دقیقه بجوشانید.

 

هنگامی که این جوشانده خنک شد, از صافی ردش کنید و در کاسه بریزید.

اکنون اندکی روغن کرچک درون کاسه بریزید.

این ترکیب را به خوبی مخلوط کنید و به موها و پوست سرتان بمالید.

این ماسک بی نظیر, در کمترین زمان ممکن, دشوار موخوره شما را کاهش خواهدداد.

 

درمان شکنندگی موها

2. ماسک آووکادو

آووکادو یک نرم کننده طبیعی برای موهاست; هم‌چنین در رفع موخوره بی نظیر هست. اندکی از گوشت آووکادو را له کنید و کمی روغن بادام به آن بیفزایید. خمیر به دست آمده را به موهایتان بمالید و حدود 30 دقیقه یا تا زمانی که خمیر خشک شود صبر کنید.

 

اکنون با یک شامپوی ملایم, موهایتان را بشویید.

اگر هر هفته از این خمیر روی موهایتان بگذارید, شاهد کاهش شکنندگی موهایتان خواهید بود.

 

اگر موهایتان چرب هست

3. ماسک ماست و توت فرنگی

بهترین ماسک های خانگی طبیعی برای مو

برای تهیه این ماسک, اول توت فرنگی را در مخلوط کن بریزید تا کاملا له شود و سپس ماست را اضافه کنید; بعد هم کمی جوش شیرینی و آبلیمو بیفزایید. توت فرنگی چربی مو را تنظیم میکند و سرشار از ویتامین C هست که برای سلامت مو خوب هست; جوش شیرین هم برای برداشتن مواد آرایشی, چربی و آلودگی از روی موها برترین انتخاب هست; آبلیمو هم چربی موها را کم میکند.اگر مدام از این ماسک بهره گیری کنید, رنگ موهایتان کمی هم روشن می‌شود; به خصوص اگر با این ماسک زیر آفتاب برود.

 

«5 قاشق غذاخوری ماست- 5 شماره توت فرنگی- یک قاشق جوش شیرین- یک قاشق آبلیمو»

 

ریشه ها را قوی کن!

4. ماسک روغن کرچک

زرده تخم مرغ را با اندکی روغن کرچک و پودر ویتامین A مخلوط کنید. برای تهیه پودر ویتامین A می‌توانید کپسول هاي آن را از داروخانه تهیه و از پودر داخل آن بهره گیری کنید. این مخلوط را روی موهایتان بمالید و کمی ریشه موهایتان را ماساژ دهید. بگذارید ماسک به مدت 2 ساعت روی موهایتان بماند. بهتر هست سرتان را در این مدت با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید. بعد از این مدت سرتان را با آب ولرم بشویید. این ماسک برای پیشگیری از ریزش مو هم خوب هست.

 

«یک شماره زرده تخم مرغ- 2 قاشق غذاخوری روغن کرچک- یک قاشق غذاخوری پودر ویتامین A»س

 

عملیات رهایی از شرّ مو هاي خشک

5. ماسک تخم مرغ و پرتقال

احتمالا بهره گیری از تخم مرغ روی موها کمی کثیف کاری داشته باشد اما نتیجه اش بینظیر هست! ماسک طبیعی تخم مرغ, هم موخوره را کاهش می‌دهد و هم موهایتان را نرم میکند. یک تخم مرغ را بشکنید و کمی آب پرتقال, روغن کرچک و پودر جوانه به آن بیفزایید تا حالت خمیری به خود بگیرد. اکنون این خمیر را به موها یا به انتهای تار موهایتان بمالید.

 

سپس موهایتان را با یک کلاه مخصوص حمام بپوشانید تا بوی تخم مرغ آزار تان نکند. حدود 30 دقیقه صبر کنید و بعد با شامپوی مادام العمر تان, سرتان را بشویید. این راه درمانی می‌تواند مو هاي خشک را نیز درمان کند.

 

«یک تخم مرغ- 3 قاشق آب پرتقال- یک قاشق روغن کرچک- یک قاشق پودر جوانه گندم»

 

اگر موهایت وز هست

6. ماسک شیر و عسل

بهترین ماسک های خانگی طبیعی برای مو

مخلوط را خوب به هم بزنید تا عسل کاملا حل شود; سپس به توجه آن را روی موههای خود ریخته و مطمئن شوید که تمام موهایتان را پوشانده هست. اجازه دهید این ماسک یک ساعت روی موهایتان بماند و سپس با شامپوی مادام العمر تان آن را بشویید.این ماسک بی نظیر, مهای شما را سنگین یا چرب نمی‌کند بلکه به آن نرمی و درخشندگی کاملا اعجاب انگیزی می بخشد.

 

مرگ بر شوره

7. ماسک سرکه سیب

اگر سرتان شوره می‌زند, این ماسک ساده را آزمون کنید. کافی هست سرکه سیب و روغن زیتون را خوب با هم مخلوط کنید. سرکه سیب چربی سر شما را از بین میبرد و روغن زیتون پوست سرتان را نرم و از شوره زدن جلوگیري میکند.این معجون را روی موها و پوست سرتان بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند.بعد موهایتان را با آب ولرم بشویید.در مرحله بعد موها را مجدد با آب سرد آبکشی کنید. بعد از مدتی خواهید دید که شوره سرتان کمتر خواهدشد.

 

«3 قاشق غذاخوری سرکه سیب- یک قاشق غذاخوری روغن زیتون»

 

انتخاب من: مو هاي درخشان

8. ماسک عسل

بهترین ماسک های خانگی طبیعی برای مو

روزگاری بود که بهره گیری از عسل یک عمل لاکچری به حسابمی آمد اما امروزه هر خانمی می‌تواند به راحتی از این ماسک مو بهره گیری کند. برای این که مو هاي براقی داشته باشید عسل را با روغن زیتون و سرکه مخلوط کنید و روی موهایتان بمالید;سپس با شانه زدن, مواد را از ریشه به سمت نوک موها هدایت کنید.تونیک را به مدت یک ساعت روی موهایتان بگذارید و سپس موهایتان را بشویید.