پارس ناز پورتال

بیوگرافی شهرام قائدی و همسرش + عکس های جدید شهرام قائدی

بیوگرافی شهرام قائدی و همسرش + عکس های جدید شهرام قائدی

بیوگرافی شهرام قائدی و همسرش 

در این مطلب، بیوگرافی شهرام قائدی و همسرش را مرور می کنیم. شهرام قائدی بازیگر مشهور سینما و تلویزیون ایران می باشد. وی یکی از چهره های شناخته شده بوده و با بازی در سریال پنجمین خورشید به شهرت بالایی دست پیدا کرد. این چهره تاکنون در فیلم ها و سریال های زیادی ایفای نقش داشته است. ما در ادامه نگاهی به زندگی نامه شهرام قائدی خواهیم داشت، با پارس ناز همراه باشید.

 

شهرام قائدی کیست؟

شهرام قائدی ۳۱ مرداد سال ۱۳۵۴ در شهر قیر و کارزین در استان فارس به دنیا آمده است. اسم اصلی این بازیگر ابراهیم بوده که بعدا آن را تغییر داده است. وی سال ۱۳۷۰ از شهرستان به تهران مهاجرت کرد و در ۱۹ سالگی، یعنی در سال ۱۳۷۳ در کلاس های آموزش بازیگری امین تارخ شرکت کرد و بواسطه او در سال ۷۴ به کارگردانای مشهوری چون گلاب آدینه معرفی شد.

بیوگرافی شهرام قائدی

اولین کار تصویری تلویزیونی‌ شهرام قائدی “خودروی پلاک ۱۱” بود و پس از آن در سریال پرطرفدار و محبوب “بازگشت پرستوها” بازی کرد. او اعتقاد دارد، بازیگری اش از زیرصفر شروع شده، نه از صفر! قائدی می گوید: بازیگری، مهم ترین دغدغه زندگی من است، شاید بدون بازیگری هیچ چیزی برایم قشنگ نباشد. قائدی فرزند آخر خانواده است و فاصله سنی اش با پدرش خیلی زیاد است.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی بهرام افشاری و همسرش

 

خانواده شهرام قائدی

پدر شهرام قائدی در بهار سال ۷۷ از دنیا رفت. وی در مصاحبه ای گفته است که فاصله سنی زیادش با پدرش باعث شده بود که اختلاف نظر داشته باشند. در واقع ورود شهرام قائدی به حرفه ی بازیگری با مخالفت پدرش شروع شد تا جایی که او حمایت های مالی خود را از وی برداشت. پدرش از ملاکان و زمین داران بنام شیراز بود و پدر همسر شهرام قائدی نیز از بازاری های مرفه آن زمان بوده است.

شهرام قائدی و مادرش

شهرام قائدی درباره مادرش گفته است: “او درباره مادرش می گوید: “مادر من یک مادر پیر فوق العاده مهربان است که گاهی صحبت هایی می کند که من به خنده می افتم و می گویم الهی دورت بگردم چرا آنقدر از جهان بی خبری؟! ولی همین مادر زمانی که در یک مخمصه گرفتار هستم، تنها با گفتن اینکه درست میشه چنان اطمینان قلبی به من می دهد که به راحتی آن گرفتاری را رد می کنم..“

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی نیلوفر هوشمند و همسرش

 

ازدواج و همسر همسر شهرام قائدی

شهرام قائدی با دختر دایی خود ازدواج کرده است؛ آنها یک دختر هم به نام سارینا دارند. شهرام قائدی در مورد دخترش سارینا گفته است: دخترها بابایی هستند و مصداق این عبارت در مورد سارینا قائدی به شدت صدق می کند. این پدر و دختر نه تنها از نظر ظاهری شبیه هم هستند، بلکه وقتی پای صحبت های سارینا می نشینید، متوجه می شوید خون پدر با و نگاه مشترک در رگ های این دختر هم جاری است.

شهرام قائدی و دخترش

سارینا منتقد خوبی است. بهتر است بگویم که یک منتقد بی رحم زمانی که بحث نقد فیلم های من در میان باشد، اصلا تعارف نمی کند که من پدرش هستم و به راحتی نقد می کند. گاهی آنچنان بی رحمانه حضور من در یک فیلم را نقد می کند که من در جواب می گویم اگر این کار را بازی نمی کردم، پس چه کسی پول شهریه یا خورد و خوراک تو را می داد.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی آسو پاشاپور بازیگر جوان

 

فیلم ها و سریال های شهرام قائدی

او فعالیت بازیگری خود را با ایفای نقش در سریال تلویزیونی خودروی تهران 11 به کارگردانی مرضیه برومند آغاز کرد. پس از آن در سریال تلویزیونی بازگشت پرستوها محصول سال 1376 بازی کرد. شهرام قائدی بیشتر به خاطر بازی در سریال تلویزیونی پنجمین خورشید محصول سال 1388 به شهرت رسید.

فیلم های شهرام قائدی

این بازیگر توانمند ایرانی اخیرا در سریال نمایش خانگی شبهای مافیا زودیاک به مجری‌گری محمد بحرانی، به عنوان بازیکن حضور پیدا کرده است. آقای قائدی با بازی در سریال قرارگاه مسکونی محصول سال 1385 شناخته شد و بیشتر به خاطر بازی در سریال پنجمین خورشید که در ماه رمضان سال 1388 منتشر شد، به شهرت رسید.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی آرش فلاحت پیشه

 

شهرام قائدی در سریال گاندو

در سریال گاندو «شهرام قائدی» نقش یک جاسوس به نام موسی پور را ایفا کرده است که با سیستم اطلاعاتی انگلیس (MI6) ارتباط دارد. اسم این بازیگر در این سریال، موسی پور است که برگرفته از پرونده فردی به نام «محمدعلی شعبانی» می باشد. سازندگان سریال گاندو تلاش کرده بودند تا شباهت حداکثری در ظاهر این فرد را ایجاد کنند.

 

شهرام قائدی در جوکر

در سال ۱۴۰۰ برنامه طنز جوکر با اجرای سیامک انصاری، که در شبکه نمایش خانگی به اجرا درآمد، توانست نظر بسیاری از بینندگان را به خود جذب کند. این برنامه در فصل دوم میزبان حضور هنرمندانی چون وحید آقاپور، ایمان صفا، هومن برقنورد، شهرام قائدی، سپند امیرسلیمانی، عباس جمشیدی فر، آرش نوذری و بهنام تشکر بود.

شهرام قائدی در جوکر

شهرام قائدی یکی از افرادی بود که توانست در این برنامه موقعیت های طنز زیادی را خلق کند و در نهایت در کنار هومن برق نورد برنده فصل دوم این برنامه طنز شد. در ادامه لحظاتی از حضور وی را در برنامه جوکر می توانید ببینید.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی الهام شعبانی و همسرش

 

نکات جالب درمورد شهرام قائدی

همانطور که گفته شد شهرام قائدی آخرین فرزند در خانواده بوده و اختلاف سنی زیادی با پدر مرحومش داشته است. از این جهت در بسیاری از موارد با یکدیگر اختلاف داشتند به خصوص در مورد بازیگر شدن او که پدرش بسیار مخالف این موضوع بود تا جایی که حمایت‌های مالی خود را از او دریغ کرد.

 

چاقی و کاهش وزن شهرام قائدی

شهرام قائدی که اخیرا کاهش وزن چشم‌گیری داشته و موضوع بحث بسیاری از کاربران در شبکه‌های مجازی بوده، در این باره در صفحه اینستاگرامش صحبت کرده است. او تاکید داشته که اگر به خاطر بازیگری نبود هرگز لاغر نمی‌کرد و هیچوقت به روی ترازو نرفته است.

عکس قدیمی شهرام قائدی

او در جواب سوال چگونه لاغر شدی توضیح داد که پس از امتحان روش‌های مختلف به این نتیجه رسیده که هیچ راه مطمئنی برای لاغر کردن وجود ندارد. مگر به اندازه خوردن و هر روز ورزش کردن حتی روزهایی که از غصه و ناراحتی و بدبیاری و بغض و گرفتاری با همه دنیا قهر هستی.

 

اوقات فراغت شهرام قائدی

قائدی در یکی از مصاحبه‌هایش تعریف کرده که تا جایی که بتواند ورزش می‌کند و به بدن خود می‌رسد. در هنگام بیکاری نیز برای سرگرمی کتاب می‌خواند یا فیلم‌های روز را تماشا می‌کند تا همیشه در حرفه خود به روز باشد.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی حسام نواب صفوی بازیگر

 

ماجرای دو اسمه بودن شهرام قائدی

نام اصلی شهرام قائدی، ابراهیم است چراکه پدرش دوست داشت نام او ابراهیم باشد. اما مادر و خواهرهایش او را با نام شهرام صدا می‌کنند. در کارهای اولیه شهرام قائدی نیز در تیتراژ نام او ابراهیم ثبت می‌شده اما بعدا آن را به شهرام تغییر دادند.

 

کمک به کودکان اوتیسم

شهرام قائدی در اقدامی انسان‌دوستانه برای کمک به کودکان اوتیسم، ساعت و موتور خود را در پیج اینستاگرامش برای فروش گذاشت.

 

صحبت های شهرام قائدی درمورد خانواده اش

او می گوید: در هر صنفی می‌تواند پیش بیاید که گاهی اوقات مادرمان به ما زنگ می‌زند و گله می‌کند که «یه زنگ نباید به من بزنی؟!» و شما هم در جواب می‌گویید که «گرفتارم». در حالی که هر فردی در مدت زمانی که سر کار است، به فرض از شش صبح تا هشت شب، محال است دقایقی را برای یک تلفن یک دقیقه‌ای پیدا نکند.

عکس کودکی شهرام قائدی

سر هر کاری که باشیم زمان ناهار، استراحت و… داریم ولی در واقع این گرفتاری، یک گرفتاری فکری است. خودم شخصا از آنجایی که دوست دارم در حال خوش به مادرم زنگ بزنم، پس دوست ندارم زمانی که فکرم جای دیگری مشغول است یا فقط برای اینکه زنگ زده باشم، زنگ بزنم. در هر صنف و هر شغلی مطمئنا ساعاتی از آن خودمان هستیم.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی محیا دهقانی و همسرش

 

دغدغه های بازیگری از دید شهرام قائدی

زمانی پیش می‌آید به عنوان یک بازیگر با هر جایگاهی که داشته باشی در خانه نشسته‌ای و فکرت مشغول این است که چرا کاری به من پیشنهاد نمی‌شود. بعد کار پیشنهاد می‌شود، این فکر به وجود می‌‌آید که این کار درخور آن جایگاهی که دارم، هست؟ آیا از پس این کار برمی‌آیم؟ آیا این کار را به سلامت کامل می‌توانم انجام بدهم؟ کار انجام می‌شود و بعد از آن دغدغه زمان اکران یا پخش کار به وجود می‌آید.

بیوگرافی شهرام قائدی

بعد از پخش مشغله فکری این می‌شود که بازخورد مردم بعد از دیدن کار چیست؟ و…. در این میان مساله امرارمعاش را هم باید در نظر بگیریم. بازیگری یک شغل سراسر استرس و اضطراب است. در حرفه ما هیچ امنیت شغلی وجود ندارد و حضور در کار بعدی منوط به خوان آخر کار قبلی است؛ یعنی خوان آخر کار قبلی باید به خیر بگذرد تا کار بعدی به تو پیشنهاد شود.

اینستاگرام شهرام قائدی

پیج اینستاگرام شهرام قائدی

shahramghaedi@