پارس ناز پورتال

تب جراحی زیبایی بینی در میان نوجوانان

تب جراحی زیبایی بینی در میان نوجوانان

تب جراحی زیبایی بینی در میان نوجوانان 

حالا دیگر توهم داشتن بینی زیبا به سنین پایین تر هم نفوذ کرده و افراد در سنین نوجوانی ممکن است برای عمل جراحی زیبایی بینی مراجعه کنند. عمل جراحی بینی به عنوان پرطرفدار ترین جراحی در ایران، خواب و خیال خیلی از جوانان و نوجوان شده است. علت اینکه در ایران این عمل تا این حد طرفدار دارد این است که امروزه بینی کوچک روی بروس است و ژنتیک ما ایرانی ها داشتن بینی بزرگ میباشد.

 

این عمل معمولا یک روش سرپایی تحت بیهوشی عمومی است. این بدان معنی است که شما به جایی که عمل انجام شده میروید و پس از آن در همان روز به خانه خواهید رفت. یک کار مربوط به بینی که دکترها جراحی زیبایی بینی می نامند، می تواند بسیار ساده یا پیچیده باشد. هنگامی که به درستی توسط یک جراح با تجربه انجام شود، می تواند تغییر بزرگی در چگونه به نظر آمدن یک فرد ایجاد کند.

 

زمان مناسب نوجوانان برای عمل زیبایی بینی

نوجوانان نباید تا زمانی که اندازه بینی به اندازه بزرگسالی آن رسیده باشد کار مربوط به بینی داشته باشند. این اندازه معمولا در برای دختران در سن ۱۵ تا ۱۶ سالگی می باشد. و این حالت برای پسران معمولا یک سال یا بیشتر به طول می انجامد.

 

انواع جراحی بینی

حذف یک برامدگی از روی بینی
صاف کردن برامدگی بینی
شکل دهی مجدد نوک بینی
افزایش یا کاهش اندازه سوراخ های بینی
ترمیم بینی پس از یک مصدومیت
بازکردن راه های تنفسی
بزرگتر یا کوچکتر کردن بینی

 

کارهای مربوط به بینی می تواند برای تغییر در ظاهر فرد یا دلایل پزشکی انجام شود. برای مثال برخی از اشخاص ممکن است برای ترمیم مشکل غضروفی که سوراخ های بینی را از یکدیگر جدا میکند به جراحی نیاز داشته باشند. دیگران ممکن است فقط به کوچک ساختن بینی خود علاقه مند باشند.

 

خطرات ناشی از زیبایی بینی

هر نوع جراحی بینی خطراتی دارد. این خطرات شامل خونریزی، عفونت و حساسیت به بیهوشی است. خطرات ناشی از جراحی زیبایی عبارتند از:

 

بی حسی
خون دماغ
زخم در پایه بینی
ترکیدن رگ های خونی کوچک سطح پوست
ورم
آسیب عصبی دائمی
نیاز به عمل‌های دوم و سوم

 

قبل از انجام یک کار مربوط به بینی، نوجوانان و والدین یا قیم خود باید به‌طور وسیع با جراح صحبت کنند و سود و زیان‌های آن را سبک و سنگین نمایند.ارتباط تنگاتنگ مابین شما، والدین و جراح بار موفقیت در عمل بسیار مهم است. بسیاری از جراحان پلاستیک قبل از انجام جراحی مدت‌زمان زیادی را با نوجوانان صحبت می‌کنند.

 

آن‌ها می‌خواهند از بلوغ کامل نوجوان برای مواجه با آن، وجود دلایل درست برای انجام آن و انتظارات واقع بینانه درباره نتیجه عمل مطمئن گردند. به‌عنوان‌مثال، فکر کردن به اینکه تغییر بینی کل زندگی را تغییر می‌دهد و شمارا محبوب‌تر می‌کند اصلاً واقع بینانه نخواهد بود.

 

پس از انجام یک کار مربوط به بینی، بهبودی نیاز به صبر و پشتیبانی خانواده و دوستان دارد. شما پس از انجام عمل حداقل ۲۴ ساعت نیاز دارید که سرخود را بالا نگه‌دارید. و مقداری درد و تورم وجود خواهد داشت.(که می‌تواند با دارو و کمپرس سرد مدیریت شود.) برخی از اشخاص با ورم و شکل ظاهرشان بلافاصله پس از عمل دلسرد می‌شوند.

 

اما زمانی که ورمشان خوابید، قرمزی از بین رفته و بینی به‌طور کامل خوب می‌شود. این فرایند ممکن است چند هفته به طول بی انجامد اما اکثر اشخاص از نتیجه رضایت دارند.

 

انتخاب یک جراح خوب

یک جراح که تجربه در جراحی پلاستیک بینی داشته باشد و کسی که اعتبار کافی درزمینهٔ دستیابی به رضایت بیمار دارد را پیدا نمایید. هیئت آمریکایی جراحی پلاستیک (ABPS) رایج‌ترین مرجع برای گواهی جراحان زیبایی است. بهتر است که روند کاری در یک مرکز معتبر انجام پذیرد.

 

اگر شما مشکلی داشته باشید، یک جراح باتجربه که با یک گروه به‌خوبی آموزش‌دیده همکاری می‌کند قادر به ارزیابی و اصلاح این وضعیت خواهد بود.شما باید با جراحتان در پیشبرد شرح اهدافتان  و شناخت خطرات و محاسن آن صحبت کنید. و همچنین باید برای اطلاعاتی در مورد آنچه هزینه خواهید کرد از پزشک خود سؤال نمایید.

 

اگر شما بیمه درمانی دارید، با شرکت بیمه درمانی خود صحبت کرده و آن مبلغی را که باید پرداخت کنید و آن مقداری را که تحت پوشش است را شفاف سازید. شرکت‌های بیمه درمانی معمولاً برای جراحی پزشکی پرداختی ندارند مگر به عمل دلیل پزشکی داشته باشد.