پارس ناز پورتال

تجارت و پول سازی به سبک جیمز باند

مجموعه : اخبار سینما
تجارت و پول سازی به سبک جیمز باند

تجارت و پول سازی به سبک جیمز باند 

جیمز باند یکی از فیلم های سریالی است که همیشه موفق بوده است. بین مردم نام جیمز باند کاملا آشنا و جا افتاده است. موفق ترین «مجموعه فیلم های دنباله دار» (film franchise) جیمز باند است که طی 40 سال تولید توانسته به سوی بالغ بر هشت میلیارد دلار دست پیدا کند که برای خود رکورد بزرگی محسوب می شود.

 

نام بیستمین فیلم جیمز باند، مردن در روز دیگر بود که با بازی پیرز برازنان و هسل بری روانه پرده سینما شده بود. یک فیلم جیمز باندی در هفته اول فروش خود مبلغ 50 میلیون دلار را می تواند به دست بیاورد. [فیلم اسپکتر (2015) به کارگردانی سم مندس در هفته اول افتتاحیه خود بیش از 70 میلیون دلار فروش داشت.]

 

هر فیلم جدید جیمز باند به همراه تولیدات و محصولات کمپانی های حامی خود به بازار جهانی می آید. مثلا شرکت خودروسازی «MGM» در سال 2002 تنها 30 میلیون دلار صرف تبلیغات در فیلم جیمز باند کرد و به کمک 20 کمپانی دیگر سعی در تبلیغ این فیلم در سراسر جهان کرد. به گزارش «ورایتی»، در کنار تبلیغ در فیلم حدود 120 میلیون دلار هم صرف تبلیغات جانبی دیگر شده است.

 

1. ماشین فورد: همراه با عشق
تجارت و پول سازی به سبک جیمز باندسه فیلم جیمز باندی در سال های 2002 ماشین اصلی که تبلیغ کردند «BMW» آلمانی بود اما در قسمت «مرگ در روز دیگر» ما ادای احترامی به جیمز باندهای سال های دور داشتیم. مامور مخفی سختگیر ما در این نوبت سوار یک ماشین «Aston Martin» به همراه یک صندلی پرتاب مسافر می شود. این صندلی پرتاب مسافر در فیلم «انگشت طلا» در سال 1964 برای اولین بار دیده شده بود.

 

شرکت خودروسازی فورد که مالک شرکت استون مارتین است، مبلغی حدود 35 میلیون دلار پرداخت کرد تا جیمز باند استون مارتین براند. بنابراین ما در زوایای مختلفی ماشین استون مارتین مدل «Vanquish V12»، 430 هزار دلاری را می بینیم که روی موتور خود برای اولین بار لوگوی «007» را هم حک کرده است.

 

فراموش نکنید که شخصیت شرور و منفی فیلم که آدم قدرتمندی هم هست، ماشین «Jaguar XKR» را می راند و به نقل از شرکت فورد چندین مدل دیگر از این شرکت در فیلم ظاهر می شود.

 

2. ساعت جیمز باند: مردی با ساعت «امگا»

رابرت امونس، مدیر شرکت ساعت سازی امگا گفت: «فیلم های جیمز باند یک تاثیر قابل توجهی در فروش ساعت امگا دارد.» او در ادامه افزود: «مردم به جیمز باند مسئول هستند و واکنش نشان می دهند و هر چیزی که او دارد را می خواهند.» چیزی که همیشه روی مچ دست جیمز باند مامور مخفی ظاهر می شود،

 

یک ساعت «Omega Seamaster Watch» است که با چندین گجت و ابزار ریز و کاربردی، او را از مخمصه هایی که درونش گیر می کند، بیرون می کشد. این اتفاق از سال 1995 صورت می گیرد.

 

3. آرایش: ظاهری برای کشتن

برند(Revlon» در قسمت های مختلف جیمز باند، ظاهر مامور مخفی و زن هایی را که او می بیند می آراید. این کمپانی با الهام از شیوه آرایش چهار فیلم گذشته به نام های از روسیه با عشق، الماس ها برای همیشه هستند، ماموری که مرا دوست داشت و چشم طلایی، چهره های اصلی در فیلم را می آراید.

 

4. کتاب؛ فقط برای شخص شخیص شما

علاوه بر آثار ویکتور فلمینگ که خالق شخصیت جیمزباند است و هر سال نسخه های فراوانی از آن به فروش می رود، کتاب های دیگر در مورد این مامور مخفی چاپ و نشر می شود. کتاب «جیمز باند: میراث» به قلم جان کورک و بروس سیوالی مجموعه 40 سال جیمز باند را پوشش می دهدت و به خصوص به پدیده سینمایی آن می پردازد.

 

کتاب یک راهنمای قدرتمند به 007 است و عکس های ناب و کمیاب را هم در دسترس دارد. دیالوگ های کلیدی و نقل قول های اساسی هم در دل خود دارد و با قیمت 95.49 دلار چاپ می شود.

 

لاراماگزان (خبرنگار سی ان ان)
ترجمه سید حسین رسولی