پارس ناز پورتال

تجمع زنان و مردان با تیپ و قیافه چارلی چاپلین

مجموعه : اخبار سینما
تجمع زنان و مردان با تیپ و قیافه چارلی چاپلین

تجمع زنان و مردان با تیپ و قیافه چارلی چاپلین 

چارلی چاپلین بازیگر نامدار تاریخ سینما که طنزهای تلخی را در دوران خود اجرا کرد نام خود را در تاریخ ماندگار نمود و تاکنون برای وی مراسم هاي زیادی همه ي ساله برگزار می شود. چارلی چاپلین اضافه بر بازیگری کارگردانی نیز میکرده هست و برنده اسکارِ هم میباشد.وی در 16 آوریل 1889 در انگلستان به جهان آمده و 25 دسامبر 1977 از جهان رفته هست.

 

ازِ جمله معروفترین بازیگران و کارگردانان و همین طور آهنگسازِ برجستهٔ هالیوود و برندهٔ جایزه اسکار میباشد. اکثر فیلم‌هاي او کمدی و صامت میباشند.چاپلین در اساس سینما 53 سال فعالیتِ کرد که شروع فعالیتهای وی از سالنِ ویکتوریا انگلستان بعنوان پسربچه‌اي آغاز شد و تا سن 78 سالگی ادامه یافت. وی در سال 1919 همراه با تعدادی از دوستان سینمایی خود اتحادیه سینماگران را تاسیس کرد.

 

چاپلین یکی از محبوب ترین و بزرگ ترین هنرمندان قرن بیستم میلادی و تاریخ سینما هست.چاپلین خود ادعا میکرد که در سال 1889 در محله‌اي در جنوب لندن متولد شده‌هست.

تجمع زنان و مردان با تیپ و قیافه چارلی چاپلین

چارلی چاپلین و همسرش آخرش

تجمع زنان و مردان با تیپ و قیافه چارلی چاپلین

چارلی چاپلین و همسرش

تجمع زنان و مردان با تیپ و قیافه چارلی چاپلین

تصویر چارلی چاپلین در پیری

تجمع زنان و مردان با تیپ و قیافه چارلی چاپلین

اما سازمان‌هاي اطلاعاتی بریتانیا، فرانسه و ایالات امریکا که در مورد وی تحقیق کرده‌اند تاکنون به مدرک دقیقی مبنی بر مکان و زمان تولد وی دست نیافته‌اند.پلیس فدرال ایالات امریکا یا اف بی آی معتقد بود چارلی چاپلین در واقع یک یهودی روس با نام اصلی اسرائیل تورنشتین بوده‌هست. از سوی دیگر اسکاتلندیارد با ارائه اطلاعاتی از سوی یک منبع اظهار کرد

 

که ممکن هست وی در فرانسه متولد شده باشد. قدیمی ترین مدرکی که از وی پیدا شده‌هست، گذرنامه‌اي هست که در سال 1920 صادر شده‌هست.

تجمع زنان و مردان با تیپ و قیافه چارلی چاپلین

والدین چاپلین هر دو هنرمندانی در سالن بزرگ لندن بودند و هر دو بازیگر و آوازه خوان، اما پیش از آنکه چاپلین سه ساله شود از هم جدا شدند. مشهور هست که نام مادر چاپلین هنا هست. چارلی آواز خواندن را از مادرش آموخت. پدرش الکلی شد و کمتر با چارلی ارتباط داشت. بعدها مادر چاپلینِ دچار مریضی روانی شد

 

و در یک آسایشگاه در حوالی لندن بستری گردیِد. مستخدمهٔ پدر، چارلی را به همراه برادرش به مدرسه فرستاد و پدر چارلی زمانی که او ۱۲ ساله بود درگذشتِ.مریضی مادر چاپلین از آنجایی آغاز شد که در یکی از اجراهای زنده تئاتر در لندن که برای سربازان اجرا می‌شد، یکی از اجسامی که سربازان مست بهِ روی صحنه پرتاب می کردند

 

به سر مادرش برخورد کرد و مادر چاپلین خون آلود و اشک‌ریزان به پشت صحنه رفت و چاپلین پنج ساله به روی صحنهِ آمد تا تماشاچیان عصبانی را با خواندن آهنگی سرگرم و آرام کند.با بستری شدن مادر، چارلی و برادرش رابطهٔ عمیق‌تری پیدا کردند و هر دو با استعداد بالایی که داشتند در همین سالن قدیمی که پدر و مادرشان در آن کار می کردند،

 

مشغول به کار شدند. در سال ۱۹۲۸ مادر چارلی ۷ سال پس از انتقال وی توسط پسرانش به هالیوود مرد. سال‌هاي پس از مرگ مادر و فقر و استیصال برادران چاپلین تاثیر زیادی بر فضای فیلم‌هاي چاپلین در سال‌هاي بعد گذاشت. بعدها چارلی از وجود برادری ناتنی از سمت مادر آگاه می شود به نام ویلر دریدن که بعدها این برادر به برادران دیگر در هالیوود و استودیو چاپلین می‌پیوندد.

 

چاپلین در مورد مادرش میگفت: اگر مادرم نبود شک دارم که می‌توانستم در پانتومیم موفقیتی کسب کنم. او یکی از بزرگ ترین هنرمندان پانتومیم بود که تاکنون دیده‌ام.

 

سالگرد تولد چارلی چاپلین

چاپلین در زندگی شخصی چندین بار ازدواج کرد. نخستین ازدواج چارلی در اکتبر سال ۱۹۱۸ با میلدرد هریس بودازدواج چارلی با میلدرد پس از دوسال یعنی در آوریل ۱۹۲۰ به جدایی کشیده شد. نتیجهٔ این ازدواج یک فرزند پسر بود که تنها سه روز عمر کرد.چارلی در نوامبر 1924 با هنرپیشه نقش اول فیلم جویندگان طلا یعنی لیتا گری ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دو فرزند پسر به نام‌هاي سیدنی و چارلز بودند. اما تنها بعد از دو سال این ازدواج نیز به جدایی کشیده شد.

 

در سال 1936 چاپلین بار دیگر با یک بازیگر ازدواج کرد. پائولت گودارد بازیگر نقش دختر بی‌خانمان در فیلم عصر اخیر که با چارلی ازدواج کرد. این ازدواج نیز در سال 1942 به جدایی انجامید.در سال ۱۹۴۲ او با دختر یک نمایش‌نامه‌نویس مشهور آمریکایی به نام یوجین گلدستون اونیل آشنا شد.نام آن دختر اونا اونیل بود. با این که پدر دختر با این ازدواج مخالف بود اما این ازدواج صورت گرفت. چارلی پنجاه و چهار ساله با یک دختر هجده ساله ازدواج کرده بود.

 

این ازدواج در 16 ژوئن سال 1943 انجام گرفت. نخستین حاصل این ازدواج دختری به نام جرالدین بود. با این که اختلاف سن چارلی و اونا سی و شش سال بود اما این ازدواج پر دوام‌ترین ازدواج چارلی بود و این دو تا پایان عمر کنار یکدیگر بودند.

 

بیوگرافی چارلی چاپلین و همسرانش

چارلی چاپلین در 25 دسامبر ۱۹۷۷ درگذشت و جسد این کمدین در سال 1978 از خاک خارج شد و توسط دو مرد که در ازای بازگرداندن جسد از وکیل چاپلین تقاضای دریافت پول داشتند، در یک مزرعه ذرت دفن شد.

 

جسد از گورستان دهکده‌اي در سوئیس که چاپلین 25 سال آخر عمر خود را در آنجا گذرانده بود ربوده شده بود و پس از سه ماه، با دستگیری جنازه دزدها که دو مهاجر از بلغارستان و لهستان بودند به همانجا بازگشت؛ ولی این بار تابوت وی را از بتن مسلح ساختند.صدها تن از هواداران چارلی چاپلین با لباس شخصیت ولگرد به منزل پیشین این هنرمند معروف در سوییس رفتند.

 

چاپلین سال 1977 از جهان رفت و پیش از مرگ در این منزل زندگی می کرد.به گفته موزه جهانی چاپلین در این گردهمایی 662 نفر شرکت کرده بودند و همگی لباس و آرایشی همانند شخصیت مشهور ولگرد در فیلم‌هاي چاپلین داشتند.زنان و مردان شرکت‌کننده در این گردهمایی که قصد داشتند رکورد بزرگ ترین گردهمایی ولگردها در جهان را به نام خود ثبت کنند کنار هم یک ستاره تشکیل دادند و تصویر یادگاری گرفتند.

تجمع زنان و مردان با تیپ و قیافه چارلی چاپلین

تصاویر پیری چارلی چاپلین،

تجمع زنان و مردان با تیپ و قیافه چارلی چاپلین

سالگرد چارلی چاپلین،یادبود چارلی چاپلین،

تجمع زنان و مردان با تیپ و قیافه چارلی چاپلین

همسر چارلی چاپلین،درباره چارلی چاپلین