پارس ناز پورتال

ترفندهای تبلیغات موفق و موثر در شبکه های اجتماعی

ترفندهای تبلیغات موفق و موثر در شبکه های اجتماعی

ترفندهای تبلیغات موفق و موثر در شبکه های اجتماعی 

تبلیغات در شبکه هاي مجازی این روزها عاملی برای موفقیت و رسیدن به ثروت شده هست،ثروت هایي که به دلیل بازاریابی به دست آمده اند. اگر تا کنون کمپین‌هاي تبلیغاتی در شبکه‌هاي اجتماعی خود اجرا کرده باشید، بی‌گمان از دشوار بودن فرآیند اجرای آن آگاهی دارید. هر چند ممکن هست که در نگاه اول روند اجرای کمپین‌هاي تبلیغاتی ساده و آسان به نظر برسد اما اگر بطن کار قرار بگیرید متوجه سختی‌هاي آن خواهید شد.

 

هدف‌گیری، تنظیم بودجه، تعیین مخاطبان هدف، محاسبه نرخ بازگشت سرمایه واز جمله مهم ترین عواملی میباشند که باید در اجرای کمپین‌ها و تبلیغات رسانه‌هاي اجتماعی مورد دقت قرار گیرند. لازم به یادآوری هست که معمولا در تبلیغات رسانه‌هاي اجتماعی رقابت شدیدی بین برندهای گوناگون وجود دارد از این رو مدیریت آن نیز دشوار هست.

 

هر چند فضای ارائه چشم‌انداز شبکه‌هاي اجتماعی رقابتی هست اما فرصت‌هاي بسیاری برای موفقیت و افزایش تعامل با مخاطبان و یادگیری وجود دارد. در حقیقت میتوان گفت بهره گیری از تجربیات کارشناسان و بازاریابان فرصت مناسبی برای بهره گیری از تبلیغات رسانه‌هاي اجتماعی در فضای مجازی را برای برندها فراهم میکند.

 

در این مقاله چند مورد از مهم ترین استراتژی‌هایي که در تبلیغات رسانه‌هاي اجتماعی می توانند مورد بهره گیری قرار گیرند را بررسی می کنیم.

 

۱» مشورت با منابع اطلاعاتی برای تعیین نرخ بازگشت سرمایه تبلیغات رسانه‌هاي اجتماعی

می توان گفت نرخ بازگشت سرمایه یکی از مهم ترین مسائلی هست که امروزه کسب و کارها با آن مواجه میباشند. زیرا با پیدایش ابزارهای تبلیغاتی اخیر و توسعه رسانه‌هاي اجتماعی، کسب و کارها به دنبال یافتن بهینه‌ترین راه برای تبلیغات رسانه‌هاي اجتماعی و افزایش نرخ بازگشت سرمایه میباشند. در این میان منابع اطلاعاتی

 

با تجزیه و تحلیل داده‌هاي شبکه‌هاي اجتماعی، نرخ بازگشت سرمایه را برای تبلیغات رسانه‌هاي اجتماعی گوناگون محاسبه می کنند. بنابراین آگاهی از آن‌ها میتواند گام موثری برای گزینه استراتژی مناسب برای اجرا یا توقف این کمپین‌ها باشد. دقت داشته باشید که نوع رسانه و نوع تبلیغات نیز از جمله مهترین عواملی میباشند که نرخ بازگشت سرمایه را تحت تاثیر قرار می دهند.

 

منابع اطلاعاتی با تجزیه و تحلیل داده‌هاي شبکه‌هاي اجتماعی، نرخ بازگشت سرمایه را برای تبلیغات رسانه‌هاي اجتماعی گوناگون محاسبه می کنند. بنابراین آگاهی از آن‌ها می تواند گام موثری برای گزینه استراتژی مناسب برای اجرا یا توقف این کمپین‌ها باشد.

 

۲» تست کانال‌هاي تبلیغاتی گوناگون برای آگاهی از ویژگی‌هاي منحصر به فرد آن‌ها

در طراحی کمپین‌هاي بازاریابی، معمولا راه‌هاي گوناگون معرفی محصول به مشتری مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند. با دقت به این‌که رسانه‌هاي اجتماعی سیستم بسته‌اي نیستند. رفتار مشتریان از الگوی خاصی تبعیت نمیکند و پیش‌بینی رفتار مصرف‌کننده در این سیستم‌ها کار دشواری هست. بنابراین لازم هست

 

که کسب و کارها با تست کانال‌هاي تبلیغاتی گوناگون برترین آن‌ها را برای تبلیغات رسانه‌هاي اجتماعی خود گزینش کنند. تست کانال‌هاي گوناگون عکس روشنی از تناسب محصول و رسانه در اختیار شما قرار می دهد و به شما کمک می کند که میزان تعامل با مخاطبان خود را به حداکثر برسانید.کسب و کارها با تست کانال‌هاي تبلیغاتی گوناگون میتوانند برترین آن‌ها را برای تبلیغات رسانه‌هاي اجتماعی خود گزینه کنند.

 

۳» بهره گیری از تبلیغات اجتماعی برای طرح سوالات خاص

در تعداد زیادی از موارد کمپین‌ها یا تبلیغات رسانه‌هاي اجتماعی به منظور آگاهی از نظرات و احساسات مشتری اجرا میشوند. زیرا زمانی که شرکت بودجه‌ي کافی برای انجام تحقیقات بازار نداشته باشد. تبلیغات رسانه‌هاي اجتماعی برترین راه برای دستیابی به اطلاعات بازار و آگاهی از نیازهای مردم هست.

 

در حقیقت کسب و کارها می توانند با طرح سوالات خاص اطلاعات مفیدی را در اساس‌هاي دلخواه خود از مخاطبانشان جمع‌آوری کنند. اما برای تحقق این امر باید با اصول ساخت محتوای تعاملی خلاقانه آشنایی داشته باشند. به یاد داشته باشید که رسانه‌هاي اجتماعی یکی از مهم‌ترین منابع دستیابی به اطلاعات کاربران

 

و دریافت بازخورد از آن‌ها هست. بنابراین طرح سوالات خاص می تواند منبع فوق‌العاده‌اي برای جمع‌آوری اطلاعات و پیش‌بینی بازار باشد.رسانه‌هاي اجتماعی یکی از مهم ترین منابع دستیابی به اطلاعات کاربران و دریافت بازخورد از آن‌ها هست.

 

۴» کشف فرصت‌هاي اخیر

تبلیغات رسانه‌هاي اجتماعی ابزار مناسبی برای آگاهی از الگوهای رفتاری مصرف‌کنندگان و کشف فرصت‌هاي اخیر هست. در حقیقت می توان گفت هر کسب و کاری میتواند به کمک رسانه‌هاي اجتماعی نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کند و با تمرکز بر روی نقاط قوت خود جایگاه برند خود را در بازار امروز بهبود دهد.

 

در حقیقت اجرای کمپین‌هاي تبلیغاتی میتواند اهداف برندها و مخاطبان هدف آن‌ها را تغییر داده و به آن‌ها کمک کند که بر روی فرصت‌هاي جدیدتری سرمایه‌گذاری کنند. زیرا هدف از اجرای هر کمپین تبلیغاتی بهبود کارایی و کشف فرصت‌هاي اخیر برای رسیدن به موفقیت اکثر هست.تبلیغات رسانه‌هاي اجتماعی ابزار مناسبی برای آگاهی از الگوهای رفتاری مصرف‌کنندگان و کشف فرصت‌هاي اخیر هست.

 

۵» به چالش کشیدن مخاطبان و صاحبان کسب و کار

سرمایه‌گذاری روی منابع و آزمایش ایده‌هاي اخیر یکی از مهم‌ترین فرصت‌هایي هست که با تبلیغات رسانه‌هاي اجتماعی تحقق می‌یابند. دستیابی به یک الگوریتم قیمت‌گذاری مناسب یکی دیگر از دستاوردهای اجرای کمپین‌هاي تبلیغاتی در رسانه‌هاي اجتماعی هست. زیرا کمپین‌هاي تبلیغاتی تعامل غیر مستقیمی با مخاطبان شکل میدهد

 

و با به چالش کشیدن مخاطبان کمک زیادی به پیشبرد استراتژی بازاریابی کسب و کارها میکند. اطلاعات دموگرافیک به دست آمده از کامنت‌ها و نرخ کلیک بر رو تبلیغات میتواند به صاحبان کسب و کار کمک کند تا با ارائه محصولات اخیر مخاطبان خود را به چالش دعوت کنند.

 

نتیجه‌گیری

 به گزارش پارس ناز موفقیت تبلیغات رسانه‌هاي اجتماعی در صورتی محقق میشود که صاحبان کسب و کارها تمایل زیادی به یادگیری داشته باشند. زیرا تعامل با مخاطبان و رابطه اثربخش با مشتریان در کنار تبلیغات رسانه‌هاي اجتماعی اطلاعات مفیدی را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار میدهد. این اطلاعات نیز میتواند اساس‌ي مناسبی را برای اجرای ایده‌هاي اخیر برای آن‌ها فراهم کند.