پارس ناز پورتال

ترفندهای روان شناسانه که باید در زندگی به کار گیریم

ترفندهای روان شناسانه که باید در زندگی به کار گیریم

ترفندهای روان شناسانه که باید در زندگی به کار گیریم 

بسیاری از اوقات در زندگی و در ارتباط با دیگران می توانیم ترفندهای کاملا روان شناسی شده را به کار گیریم تا روی دیگران تاثیرگذار باشیم. ترفندهای روانی که در ادامه به شما آموزش خواهم داد زندگی را برایتان ساده تر میکند و با کمک آن ها میتوانید بر موقعیت های استرس زا چیره شوید پس ارزش یکبار خواندن را دارد.

 

۱- وقتی یک گروه از افراد میخندند مردم به صورت غریزی رو به افرادی در این گروه میکنند که حس می کنند به آنها نزدیک ترند و یا می خواهند نزدیکتر باشند.

 

۲- اگر کاری می کنید که معمولا باعث نگرانی تان می شود آدامس بجوید یا غذا بخورید. این کار بخش اولیه مغزتان را فریب می دهد یعنی فکر می کند چون چیزی می خورید پس در خطر نیستید.

 

۳- اگر کسی از شما عصبی بود و شما آرام باقی ماندید احتمال اینکه طرف مقابلتان عصبانی تر بشود زیاد است اما بعدا از این کار خود احساس شرمساری می کند.

 

۴- اگر از کسی سوالی پرسیدید و او فقط جوابی جزئی داد با او ارتباط چشمی برقرار کنید و ساکت بمانید. فرد مقابل درک می کند که جواب ابتدایی اش کامل نبوده بنابراین به صحبت کردن ادامه می دهد و توضیح بیشتری اضافه می کند.

 

۵- نشان دادن احساسات یکی از راه های اتفاق افتادنشان است. اگر می خواهید احساس شادی کنید، فقط کافیست لبخند بزنید.

 

۶- نگویید و ننویسید ” من فکر می کنم ” یا ” من باور دارم “. این عبارات این حس را به خواننده یا شنونده منتقل می کنند که شما اعتماد بنفس ندارید.

 

۷- قبل از مصاحبه تصور کنید با فرد یا افرادی که از شما مصاحبه می گیرند دوست های قدیمی هستید. خودتان مسئول درک وضعیت موجود هستید پس هرچه احساس راحتی کنید به نفع خودتان است.

 

۸- اگر نشان دهید که از دیدن دیگر افراد خوشحال و هیجان زده هستید دفعه بعد که آنها شما را می بینند خوشحال تر و هیجان زده تر خواهند بود ( سگ ها از این ترفند زیاد استفاده می کنند! ).

 

۹- در صورتی که یک فرد قبول نکرد لطف بزرگی به شما بکند ( یک یا دو لطف برای مثال ) قانع کردنش برای انجام یک لطف کوچک ساده تر می شود.

 

۱۰- بسیاری از تاثیرات فیزیکی استرس درست مانند احساس هیجان است ( مانند نفس عمیق، افزایش ضربان قلب ) اگر یک موقعیت استرس زا را برای خود به موقعیتی چالشی کنید استرستان نیز تبدیل به هیجان می شود.

 

۱۱- بسیاری از افراد نمی توانند فرق بین زیرکی و اعتماد بنفس را تشخیص دهند. اگر اینطور نشان دهید که می دانید چه کاری انجام می دهید دیگران نیز رویتان حساب می کنند.

 

۱۲- اگر در قسمت خدمات مشتریان کار می کنید، یک آینه پشت سر خود قرار دهید این کار باعث می شود مشتری مهربانانه تر رفتار کند چون هیچکس دوست ندارد خود را در حال بی ادبی کردن ببیند!

 

۱۳- اگر در یک میتینگ گروهی شرکت کرده اید و انتظار دارید شخصی شما را مورد انتقاد قراردهد درست کنارش بنشینید، اینکار باعث میشود آن شخص موقعیت امنی که از نظر ذهنی برای حمله به شما ایجاد کرده را ببازد و یا حداقل از شدت حمله خود میکاهد.

 

۱۴- اگر برای اولین بار است که با کسی قرار میگذارید منظور قرار کاری نیست! او را به جایی هیجان انگیز ببرید. او شما را با آن حس هیجان مرتبط میکند.

 

۱۵- وقتی با کسی ملاقات می کنید سعی کنید رنگ چشمانش را تشخیص دهید وقتی با افراد ارتباط چشمی تان را افزایش می دهید بیشتر از شما خوششان خواهد آمد.

 

آیا این طرفندها به کارتان آمد؟ اگر شما هم از ترفندهایی استفاده می کنید که به نظرتان موثر هستند در قسمت کامنت ها برای ما و دیگران بنویسید.