پارس ناز پورتال

ترفندهای ویندوز 10 غیرفعال کردن تبلیغات

ترفندهای ویندوز 10 غیرفعال کردن تبلیغات

ترفندهای ویندوز 10 غیرفعال کردن تبلیغات

وقتی ویندوز 10 را نصب کنید با انبوهی از صفحه های تبلیغاتی آزار دهنده در ویندوز روبرو خواهید شد که می توانید آن ها غیرفعال کنید. در ویندوز ۱۰ تبلیغات داخلی زیاد هست بنابراین وقتی ویندوز ۱۰ را روی کامپیوتر خود نصب می کنید شاهد تبلیغات زیادی در سیستم عامل خود خواهید بود.

 

بدون شک در ذهن خیلی از شما این سوال وجود دارد که چگونه تبلیغات ویندوز ۱۰ را غیر فعال کنیم. امیدوارم این مطلب تا حدودی پاسخ سوال شما را بدهد.

 

غیرفعال کردن تبلیغات در صفحه نمایش قفل شده

ویندوز ۱۰ تبلیغات زیادی را از طریق ویندوز اسپات لایت در صفحه نمایش قفل شده نمایش می دهد. گاهی اوقات ویندوز اسپات لایت فقط بک گراندهای زیبایی را در صفحه قفل نشان می دهد اما گاهی اوقات هم تبلیغاتی برای بازی هایی مثل بازی Rise of the Tomb Raider و Quantum Break را نمایش می دهد.

 

برای این که از این تبلیغات در صفحه نمایش قفل شده خلاص شوید به قسمت Settings > Personalization > Lock Screen بروید بک گراند را به جای Windows Spotlight (ویندوز اسپات لایت) روی Picture یا Slideshow تنظیم کنید.

ترفندهای ویندوز 10 غیرفعال کردن تبلیغات

نمایش برنامه های پیشنهادی در منوی استارت را غیرفعال کنید

ویندوز ۱۰ معمولا یکسری برنامه های پیشنهادی را در منوی استارت نشان می دهد. این برنامه های پیشنهادی لزوما رایگان نیستند. همانطور که مشاهده شده است مایکروسافت از این قابلیت ویندوز برای تبلیغ ۶۰ بازی کامپیوتری از ویندوز استور استفاده می کند. این ها فضای زیادی را در منوی استارت اشغال می کنند.

 

برای این که برنامه های پیشنهادی در منوی استارت را غیرفعال کنید به قسمت Settings > Personalization > Start بروید و گزینه Occasionally show suggestions in Start را غیرفعال کنید.

ترفندهای ویندوز 10 غیرفعال کردن تبلیغات

خلاص شدن از نکات آزار دهنده در ویندوز

ویندوز ۱۰ یکسری نکات کمکی هم در رابطه با اپلیکیشن ها و خدمات مایکروسافت دارد. به عنوان مثال پیشنهاد می کند که برای بالا بردن عمر باتری از برنامه Microsoft Edge استفاده کنیم. و برای این که ما را تشویق به استفاده از این برنامه کند یکسری امتیازات برای مان در نظر می گیرد.

 

اگر می خواهید برنامه های ترجیحی خودتان را استفاده کنید و ویندوز با مدام نشان دادن این نکات آزارتان ندهد باید آن را غیرفعال کنید. برای انجام این کار به قسمت Settings > System > Notifications & Actions بروید و گزینه Get tips, tricks, and suggestions as you use Windows را غیرفعال کنید.

ترفندهای ویندوز 10 غیرفعال کردن تبلیغات

کورتانا را در منوی تسک بار غیرفعال کنید

کورتانا منتظر نمی نشیند تا شما از او بخواهید که چیزی بگوید. بلکه مدام کاری می کند که شما ترغیب به استفاده از آن شوید. اگر دوست ندارید کورتانا شما را اذیت کند روی منوی سرچ کورتانا کلیک کنید، آیکون Settings راانتخاب کنید و گزینه Taskbar Tidbits را غیرفعال کنید. از این به بعد کورتانا آرام می نشیند تا زمانی که خودتان بخواهید فعالش کنید.

ترفندهای ویندوز 10 غیرفعال کردن تبلیغات

حذف اخطارهای Get Office

ویندوز ۱۰ اپلیکیشنی به نام Get Office دارد که پیشنهاد دانلود برنامه Office 365 را می دهد. برای غیر فعال کردن آن به قسمت Settings > System > Notifications & Actions و نوتیفیکیشن های Get Office را غیرفعال کنید. البته روش ساده دیگری هم هست. می توانید در منوی استارت اپلیکیشن Get Office را پیدا کنید.

 

روی آن راست کلیک کنید و Uninstall را انتخاب کنید. این برنامه بعد از به روز کردن ویندوز دوباره به جای اولش باز می گردد و دوباره باید همین مراحل را برای غیرفعال کردن آن طی کرد.

ترفندهای ویندوز 10 غیرفعال کردن تبلیغات

حذف بازی Candy Crush Saga و اپلیکیشن هایی که به صورت اتوماتیک نصب شده اند.

بعضی اپلیکیشن های ویندوز مثل Candy Crush Saga ، Flipboard، Twitter و Minecraft به صورت اتوماتیک وار دانلود می شوند. سازندگان کامپیوتر نیز اپلیکیشن های خودشان را به صورت پیش فرض در حالت نصب اتوماتیک وار قرار می دهند. یکسری تنظیمات برای غیر فعال کردن این قابلیت ویندوز وجود داشت که در آپدیت سالیانه ویندوز حذف شده است.

 

برای انجام دادن این کار باید این برنامه ها و بازی را حذف کنید. فقط کافی است وارد منوی استارت شوید. روی هر برنامه ای که نمی خواهید راست کلیک کرده و گزینه Uninstall را انتخاب کنید. بعضی اپلیکیشن ها هنوز دانلود نشده اند. برای حذف آن ها باید روی تایل هایی که برای هر کدام در نظر گرفته شده است راست کلیک کرده و گزینه Unpin from Start را انتخاب کنید.

ترفندهای ویندوز 10 غیرفعال کردن تبلیغات

غیر فعال کردن تایل های متحرک و آن پین کردن برنامه های ویندوز

درست است که می توانید یکسری اپلیکیشن های نصب شده پیش فرض ویندوز را حذف و یا غیرفعال کنید اما ویندوز ۱۰ یکسری اپلیکیشن هایی دارد که مدام برای شما تبلیغ می شود اما نمی توانید حذفشان کنید.

 

برای غیرفعال کردن تایل های متحرکی که تبلیغ می شوند روی تایل مورد نظر راست کلیک کنید و گزینه More را انتخاب کنید و روی گزینه Turn live tile off کلیک کنید. به روش دیگری هم می توانید این کار را انجام دهید. روی تایل مورد نظر راست کلیک کنید و گزینه Unpin from Start را انتخاب کنید تا کاملا از شر آن خلاص شوید.

ترفندهای ویندوز 10 غیرفعال کردن تبلیغات

حذف بازی Solitaire

این بازی به صورت پیش فرض در ویندوز نصب شده است و علاوه بر آن مدام تبلیغات ۳۰ ثانیه ای نشان می دهد. می توانید از اجرای تبلیغات آن با پرداخت سالیانه ۱۰ دلار خلاص شوید. این بازی ها را به صورت رایگان هم می توانید داشته باشید. فقط کافی است در گوگل بازی solitaire را سرچ کنید.

ترفندهای ویندوز 10 غیرفعال کردن تبلیغات

 

سایت بدونیم