پارس ناز پورتال

ترفند ایجاد گروه مخاطبین در IOS

ترفند ایجاد گروه مخاطبین در IOS

ترفند ایجاد گروه مخاطبین در IOS 

در گوشی آیفون و قسمت مخاطبین خود می توانید افراد را در گروه های معینی دسته بندی کنید و به مدیریت آن ها بپردازید. اگر به بخش مخاطبان آیفون خود مراجعه کنید، گزینه‌ای با عنوان Groups را در آن مشاهده خواهید کرد. گروه‌ها می‌توانند اطلاعات چند مخاطب را در خود جای دهند و شما را قادر می‌کنند تا یک پیام را بی‌نیاز از آن‌که به تک تک افراد را انتخاب کنید، براحتی برای کل مخاطبان گروه ارسال کنید.

 

متاسفانه این بخش فقط گروه‌های موجود در بخش مخاطبان شما را به‌نمایش در می‌آورد که این گروه‌ها ممکن است توسط ابزارهای مختلف ایجاد یا در فراخوانی از سرویس‌هایی همچون سرویس ایمیل و… به فهرست مخاطبان شما اضافه شده باشند.

 

در این شرایط چنانچه کاربران بخواهند گروه جدیدی را ایجاد کنند و مخاطبان موردنظرشان را در گروه موردنظر قرار دهند، آیفون هیچ ابزاری را در اختیارشان قرار نخواهد داد، اما نکته جالب این است که شما با استفاده از یک ترفند ساده و به‌کارگیری حساب کاربری آی‌کلاود می‌توانید این کار را نیز انجام دهید.

 

1- به حساب کاربری iCloud در آیفون خود وارد شوید. روی Settings فشار داده و پس از ورود به بخش Mail, Contacts, Calendars گزینه‌ Add Account را فشار داده و اطلاعات حساب کاربری آی‌کلاود را وارد کنید، همچنین در صورتی‌که حساب کاربری آی‌کلاود ندارید می‌توانید با جستجو در گوگل چگونگی ساخت این حساب کاربری را فرا گرفته و یک حساب کاربری آی‌کلاود برای خودتان ایجاد کنید.

 

2- در ادامه پس از مراجعه مجدد به بخش Mail, Contacts, Calendars روی گزینه‌ iCloud فشار داده و کلید مقابل گزینه‌ Contacts را در وضعیت فعال قرار دهید تا هماهنگ‌سازی اطلاعات مخاطبان سرویس آی‌کلاود با تلفن همراه شما فعال شود.

 

3- با استفاده از یک رایانه به لینک www.icloud.com مراجعه کنید. (توجه داشته باشید این کار نباید با استفاده از مرورگر سافاری روی آیفون انجام شود)

 

4- پس از ورود به محیط کاربری سرویس آی‌کلاود روی Contacts کلیک کرده و در ادامه از پایین سمت چپ صفحه روی گزینه‌ افزودن که با علامت «+» به‌نمایش درآمده است کلیک کنید.

 

5- گزینه‌ New Group را انتخاب کرده و نام دلخواهتان را به گروه جدید اختصاص دهید. (به‌عنوان مثال گروه دوستان یا خانواده)

 

6- روی All Contacts کلیک کرده و پس از به‌نمایش درآمدن فهرست مخاطبان، با استفاده از عملیات کشیدن و رها کردن، مخاطبان موردنظرتان را به گروه جدیدی که در مرحله 5 ایجاد کرده‌اید، منتقل کنید.

 

7- مراحل کار به اتمام رسیده و با مراجعه به بخش Contacts در تلفن همراه خود و انتخاب گزینه‌ Groups می‌توانید گروه مخاطبان جدید را در تلفن همراهتان نیز مشاهده کنید.