پارس ناز پورتال

تصورات نادست درباره پول خرج کردن

تصورات نادست درباره پول خرج کردن

تصورات نادست درباره پول خرج کردن 

درباره پول خرج کردن در ذهن عوام مردم تصورات بسیار نادرستی است،مثلا این تصور که آقایان قدرت تصمیم گیری مالی بهتری دارند. باورهای ما همان افکاری هستند که ما بارها و بارها در ذهن خود به آنها فکر کرده ایم. این باورها در ضمیر ناخودآگاه ما حک میشوند و باعث ایجاد احساسات در ما میشوند.

 

این احساسات باعث میشوند که ما اقداماتی انجام دهیم و این اقدامات نتایجی در بر خواهند داشت. اما اگر باورهای ما در شروع اشتباه باشد، چه نتایجی در پایان کار حاصل میشود؟
تصورات نادست درباره پول خرج کردنزنجیره (باور> احساس> عمل> نتیجه) اگر از باور اشتباه شروع شود، زنجیره تخریب خواهد شد. از طرفی اگر باورهای درستی را در این زنجیره قرار دهید، تصور کنید که چه پیشرفتی خواهد کرد. الگوها و باورهای مخرب مالی، میتوانند باعث ایجاد ضررهای بزرگ و گاهاٌ جبران ناپذیری در زندگی ما شوند. اما این باورها کدامند؟ با هم نگاهی میاندازیم به 6 باور اشتباه اکثر مردم در مورد پول:

 

1- پول به صورت جادویی ظاهر میشود

در زندگی واقعی، بسیاری از ما نمیتوانیم برای پول بیشتر آرزو کنیم. این باور به زمان کودکی برمیگردد که زمانی که بچه در خواست پول میکرد، پدر و مادر اون مقداری پول به او میدادند و یا افرادی که در سنین پایین به آنها پولی ارث رسیده باشد.

 

برای این افراد ممکن است به نظر برسد که پول همیشه هست و به صورت جادویی ظاهر میشود. با این باور اشتباه این افراد کمتر کار میکنند و چالش های کمتری برای خود ایجاد میکنند. در بلند مدت این افراد نه تنها درآمد کمتر، بلکه زندگی خسته کننده تری نیز خواهند داشت.
تصورات نادست درباره پول خرج کردن2- خرج کردن و خرید احساس بهتری به من میدهد

مردم معمولاً به دلیل حالات نامتعادل احساسی و یا مشکلات در زمینه شخصیتی خود، بر این باورند که خرید کردن ممکن است حال آنها را بهتر کند. این افراد اصولا با خریدی مازاد بر بودجه خود سعی در جبران خلا زندگی خود دارند، غافل از اینکه زمانیکه با صورت حساب خود روبرو میشوند، وحشت میکنند.

 

3- هر چه بیشتر، بهتر

باور اشتباهی که باعث میشود آرامش از شما سلب شود و هیچ زمان به آن اندازه از سرمایه ای که دارید راضی نخواهید شد. اصولاً رشد کردن در خانواده هایی که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم میکنند، رسیدن به حاشیه امنیت مالی هم نمیتواند میل بدست آوردن پول بیشتر را کم کند.
تصورات نادست درباره پول خرج کردن4- باید همه پولم را خرج کنم، وگرنه دیگران خرج میکنند

بعضی از افرادی که در خانواده کمک خرج هستند، بر این باورند که باید پولی که بدست میاورند را سریعاً خرج کنند، وگرنه ممکن است بقیه آن را درخواست کنند. متاسفانه خرج کردن، طرح مناسبی برای آینده نیست. با پس انداز کردن پول به جای خرج کردن فوری آن، امنیت برای آینده شما تأمین خواهد شد.

 

5- مردها بهتر از زن‌ها به مسائل مالی رسیدگی میکنند

مردها ابرقهرمان نیستند و ما نباید چنین انتظاری از آنها داشته باشیم. این باور اشتباه دو قسمت دارد. اول اینکه زنان را تشویق میکند تا از امور مالی خودشان را دور نگه دارند.، بخصوص اگر آنها با مردی زندگی کنند که تمایل به مدیریت مالی داشته باشد. و دوم اینکه بار مسوولیت رسیدگی به خرج و مخارج،

 

چه در اینکار خوب باشند و چه نباشند به دوش مردان میفتند. بسیاری از زنان به مردان خود اجازه میدهند که به صورت حساب ها و امورمالی رسیدگی کنند اما این لزوماً بهترین استراتژی برای همه خانواده ها نیست.
تصورات نادست درباره پول خرج کردن6- من بزرگ شده ام و میدانیم چطور پولم را مدیریت کنم

توانایی نوشتن یک برگ چک به این معنی نیست که شما نحوه مدیریت پول خودتان را میدانید. بسیاری از مردم اصول اولیه مالی را نمیدانند و هیچ زمانی آن را به طور درست آموزش ندیده اند. شما ممکن است که در زمینه تخصصی خودتان حرفه باشید اما در زمینه مدیریت مالی شاید نه!

 

اگر در نحوه مدیریت بودجه و رسیدگی به حساب و کتاب های مالی خود آگاهی کافی ندارید میتوانید از متخصصین در این امور کمک بگیرید. شما هر چقدر که در زمینه ای خوب باشید، بهترین نیستید. همیشه افراد بهتری هم وجود دارند و شما میتوانید از وجود آنها سود ببرید.