پارس ناز پورتال

تلویزیون سونی بخرم یا ال جی؟ مقایسه قیمت و کیفیت

تلویزیون سونی بخرم یا ال جی؟ مقایسه قیمت و کیفیت

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و ظهور برند های مختلف ، انتخاب تلویزیون مناسب به مبحثی چالش برانگیز تبدیل شده است. همانطور که میدانیم برند های ال جی و سونی هر دو از معروف ترین تولید کنندگان محصولات الکترونیکی، به خصوص در صنعت تولید تلویزیون های هوشمند می باشند.

 

نوع طراحی و کاربری این دو تلویزیون با یکدیگر متفاوت است و نحوه انتخاب آن ها به سلیقه و یا انتظارات کاربراز ویژگی های تلویزیون مورد نظر بستگی دارد. ال جی و سونی هر دو از تولید کنندگان نسل جدید تلویزیون های هوشمند LED  و OLED  می باشند اما در کیفیت و امکانات با یکدیگر تفاوت هایی دارند، در این مطلب با ما همراه باشید تا به مقایسه ویژگی های مختلف تلویزیون های سونی و ال جی بپردازیم.

 

بررسی فاکتورهای مقایسه در تلویزیون های ال جی و سونی

 

معیارهای متفاوتی در مقایسه تلویزیون ال جی و سونی تاثیر دارد:

کیفیت صدا و تصویر

صفحه نمایش و طراحی ظاهری

کارایی و امکانات

رابط کاربری (سیستم عامل)

قیمت

 

کیفیت صدا و تصویر در برند های ال جی و سونی

 

کیفیت صدای تلویزیون همانند کیفیت تصویر بسیار حائز اهمیت می باشد. در زمینه کیفیت صدا شرکت سونی پیشگام است و به دنبال آن ال جی در رتبه های بعدی قرار دارد. سونی در نسل تلویزیون های OLED خود از اسپیکرهای فوق پیشرفته استفاده می کند.

 

تلویزیون های ال جی نیز با بکارگیری از اسپیکرهای نسل جدید Harmen Kardon  علاوه بر کیفیت بالا، صدایی واقعی تر و با وضوح بیشتری را به وجود می آورد که بدون شک در قیمت و خرید تلویزیون ال جی تاثیرگذار است.

 

با وجود این که ال جی در تلویزیون های خود از تراشه های پیشرفته AI Sound استفاده می کند اما قابلیت Surround در تلویزیون های سونی که در پشت پنل ها تعبیه شده است صداهایی فراگیرتر تولید می کند.

 

کیفیت تصویراز مهمترین شاخصه ها برای انتخاب یک تلویزیون است. تکنولوژی های به روز بکار رفته در نمایشگر تلویزیون های هوشمند همان چیزی است که بر قیمت و تقاضای این محصولات اثر مستقیم می گذارد. تلویزیون های سونی به مراتب تصاویر با کیفیت تری را نسبت به برند ال جی ارائه می دهد.

 

تکنولوژی به روز  BRAVIA با استفاده از ابرپردازنده های قدرتمند تصویری با وضوح ، شفافیت بالا و رنگ های واقعی به نمایش میگذارد. از دیگر فناوری های ارائه شده توسط سونی می توان به معرفی پردازنده X1   و استفاده از تکنولوژی نور پس زمینه Direct LED , Edge LED  وLED  Full Array اشاره کرد.

 

در سمتی دیگر، تلویزیون های ال جی دارای فناوری های پیشرفته از قبیل NanoCell , Dolby Atmos  و Dolby Vision می باشد و مزیت پشتیبانی از تکنولوژی HDR را که تصاویری با جزئیات بالا برای کاربر فراهم می نماید ، دارا است . این ویژگی ها، تقاضا برای استعلام قیمت و خرید تلویزیون ال جی را افزایش می دهد.

تلویزیون سونی بخرم یا ال جی؟ مقایسه قیمت و کیفیت

صفحه نمایش و طراحی ظاهری

صفحه نمایش در نسل جدید تلویزیون های هوشمند به دو نوع مدل خمیده (منحنی) و تخت به بازار ارائه می شود. هر دو کمپانی سونی و ال جی، صفحات نمایش LCD, LED  و OLED  با کیفیت تصاویرHD , FULL HD  4K,  را تولید میکند. کیفیت تصاویر در هر دو محصول بسیار مطلوب است.

 

قیمت و خرید تلویزیون سونی با توجه به پنل های استفاده شده در آن که از نوع VA , IPS  و OLED  میباشد متغیر است با این حال فناوری سه بعدی استفاده شده در تلویزیون های نسل جدید ال جی گوی سبقت را از سونی ربوده است. علاوه بر وضوح و کیفیت بالا، تجربه تماشای تصاویر سه بعدی در تلویزیون های ال جی بسیار لذت بخش است.

 

همچنین به نقل از اورجیمال : orgimall.com   تلویزیون های منحنی ال جی زاویه دید گسترده تری برای کاربر در نظر میگیرد به طوری که اگر شما در هر نقطه از اتاق نشسته باشید، تصاویری با کیفیت بالا مشاهده خواهید کرد.

تلویزیون سونی بخرم یا ال جی؟ مقایسه قیمت و کیفیت

کارایی و امکانات

تمامی گیرنده های تلویزیون ال جی دارای قابلیت دریافت کانال های خارجی و داخلی را دارد، نحوه اتصال به اینترنت به دو صورت WIRELESS  یا همان بی سیم و همچنین از طریق پورت LAN امکان پذیر است. امکان اشتراک گذاری از طریق بلوتوث نیز برای این تلویزیون های هوشمند فراهم می باشد.

 

درگاه ها و ورودی های متعدد این امکان را به کاربر می دهد تا به راحتی به دستگاه های ارتباطی و سرگرمی متصل شود. تلویزیون سونی نیز دارای تمامی این ویژگی ها می باشد با تفاوت در اینکه تلویزیون های ال جی دارای پشتیبانی لوازم جانبی گسترده تری میباشد.

 

علاوه بر این دو برند، تلویزیون های پرطرفدار سامسونگ نیز انتخابی مطمئن برای خریداران می باشد. کیفیت و قیمت تلویزیون بانه سامسونگ به علت امکان خرید بدون واسطه همواره نظر کاربران را جلب کرده است.

 

رابط کاربری (سیستم عامل)

تلویزیون های هوشمند با استفاده از سیستم عامل امکان اتصال به اینترنت ، وب گردی و دانلود اپلیکیشن های مخصوص تلویزیون را به کاربر می دهد. کمپانی ال جی با طراحی سیستم عامل اختصاصی خود به نام Web OS و سونی با بهره گیری از سیستم عامل اندروید ویژگی های منحصر به فردی را برای کاربر ایجاد می کنند.

 

در قیمت و خرید تلویزیون سونی و ال جی، پشتیبانی کردن از آخرین نسخه به روز رسانی شده سیستم عامل ها بسیار حائز اهمیت می باشد. به طور کلی و در بین برند های پرطرفدار تلویزیون، بهترین سیستم عامل متعلق به ال جی و پس از آن سامسونگ و سونی به ترتیب در رده های بعدی قرار دارند.

تلویزیون سونی بخرم یا ال جی؟ مقایسه قیمت و کیفیت

مقایسه قیمت تلویزیون های ال جی و سونی

 

بدون شک قیمت یکی از مهمترین فاکتورها در خرید و انتخاب تلویزیون می باشد. محدوده قیمت با توجه به برند، امکانات ، تکنولوژی های به کار رفته و مدل مورد نظر متغیر می باشد. به طور کلی می توان برند سونی را از دسته محصولات ارزان قیمت کنار گذاشت زیرا تلویزیون های این برند دارای کیفیت بالاتری نسبت به سایر برند ها همانند ال جی و یا سامسونگ است.

 

اما در سمتی دیگر کمپانی ال جی با تولید محصولاتی با کیفیت بسیار نزدیک به سونی اما مقرون به صرفه توانسته توجه طرفداران بسیاری را جلب کند. همچنین اگر به دنبال تلویزیون سامسونگ با کیفیت و قیمت مناسب هستید،  قیمت تلویزیون بانه سامسونگ را از فروشگاه اینترنتی اورجیمال جویا شوید.

 

سخن پایانی

در پایان می توان گفت که کمپانی های بزرگ تولید کننده محصولات الکترونیکی همواره با بروزرسانی امکانات و ویژگی های محصولات خود درصدد جذب انواع سلیقه ها می باشند پس به شما پیشنهاد می کنیم که برای خرید تلویزیون با توجه به بودجه و امکانات مورد نیازتان به بررسی انواع مدل و برند ها بپردازید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.