پارس ناز پورتال

تمرین یوگا چه مزایایی دارد؟

تمرین یوگا چه مزایایی دارد؟

تمرین یوگا چه مزایایی دارد؟ 

در این مطلب با مزایای تمرین یوگا آشنا می شویم. یوگا یکی از جالب ترین مجموعه های مدرن برای دستیابی به هماهنگی ذهن و بدن است. اعتقاد بر این است که یوگا یک ورزش نیست، بلکه یک فلسفه است که از اصول آن می توان به طور موثر در زندگی استفاده کرد. ما در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که اگر به طور جدی به این عمل علاقه دارید چه کاری انجام دهید. با سایت پارس ناز همراه باشید.

 

حتی اگر تنفس، آرامش و تفکر آگاهانه قبلاً برای شما به یک عادت تبدیل شده باشد، باز هم نمی توانید بدون تقویت عضلات و مطالعه آساناها سلامت جسم و روح بیشتر بدست آورید. مطالعات تایید می کنند که کلاس های یوگا به مشکلات کمر کمک می کند و عملکرد قلبی عروقی را بهبود می بخشد. این تمرین به تقویت عضلات، گوش دادن به ندای درون، آرامش و حتی مقابله با افسردگی کمک می کند.

 

اما اگر بیماری جدی و تشخیص های تایید شده دارید، یوگا جایگزین پزشک نیست و تنها پس از تایید او می توانید تمرین را شروع کنید. بهتر است تمرین یوگا را در خانه شروع کنید. اگر روش درستی را انتخاب کنید، چنین کلاس هایی می توانند جایگزین کاملی برای کلاس های گروهی با معلم شوند. برای شروع، ما برخی از بهترین نکات را به شما خواهیم آموخت، در ادامه با ما همراه باشید.

 

فواید انجام یوگا چیست؟

یوگا به شما امکان می دهد خودتان را بهتر بشناسید. فرصتی است که برای خود وقت بگذارید، تنها باشید، استراحت کنید و نگرانی های روزمره خود را فراموش کنید. ریتم خود را پیدا کنید و آن را دنبال کنید. به نفس خود گوش دهید و با امکانات بدن خود بیشتر آشنا شوید. انعطاف پذیری و تحرک را در بدن خود توسعه دهید. البته برای انجام یوگا لازم نیست خیلی انعطاف پذیر باشید.

 

1. کاهش تنش، درد و قطع مشکلات

این کیفیت از طریق تمرین به دست می‌آید – تمرین منظم و تکنیک‌های تنفسی مناسب به بدن کمک می‌کند تا آرام شود. می توانید بیشترین بهره را از یوگا برده و انعطاف‌پذیرتر شوید. یوگا کمردرد را از بین می برد. یکی دیگر از دلایل انجام یوگا آساناها (ژست های مدیتیشن) است. آساناها با انقباض و کشش عضلات به کاهش تنش و درد کمک می کنند.

تمرین یوگا چه مزایایی دارد؟

ماهیچه های الاستیک و آرام ستون فقرات را صاف می کنند و آن را قوی می کنند و هضم غذا را بهبود می بخشند. برخی از آساناها در یوگا بر عضلات شکم تأثیر می گذارد و گردش خون را در بدن از جمله روده و معده بهبود می بخشد. به علاوه استرس و اضطراب را از بین می برد. در طول تمرین یوگا، تاکید بر تنفس عمیق و تعادل است. این به آرامش، و “قطع” مشکلات کمک می کند.

 

2. تقویت سیستم ایمنی و بهبود خواب

باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. تمرینات یوگا به طور طبیعی سیستم لنفاوی را عادی می کند. این به پاکسازی بدن از سموم و محافظت از آن در برابر بیماری کمک می کند. عملکرد سیستم تنفسی و قلبی عروقی را بهبود می بخشد. در طول تمرین یوگا، ما به نفس توجه ویژه ای می کنیم و روی آن تمرکز می کنیم. تکنیک مناسب اجازه تنفس عمیق را می دهد و ضربان قلب را آرام می کند، بدن را با اکسیژن اشباع می کند و سیستم قلبی عروقی را تقویت می کند.

 

یوگا همچنین کیفیت خواب را بهبود می بخشد. یوگا شبانه و مدیتیشن قبل از خواب به رفع بی خوابی و بهبود کیفیت خواب کمک می کند. تمرین عصرانه با تمرین روز متفاوت است، آساناهای قبل از خواب فقط با هدف آرامش و آرامش است. تولید ملاتونین، هورمون مسئول خواب عمیق و با کیفیت را افزایش می دهد. به فیگور کمک می کند و باعث کاهش وزن می شود. اکثر آساناها در یوگا تمرینات ثابتی هستند که به حداکثر کشش تمام عضلات نیاز دارند.

 

سطح آمادگی جسمانی و تکنیک چقدر مهم است؟

برای بسیاری از مردم یوگا فقط کشش است، اما علاوه بر انعطاف پذیری، شما به قدرت، استقامت و تعادل نیاز دارید. به همین دلیل، برای مثال، خوب است که یک مرد روی انعطاف‌پذیری و یک زن – روی اراده و قدرت عضلانی اش کار کند. یوگا برای همه مناسب است. نقاط ضعف ما را با هم هماهنگ می کند. اگر در بهترین فرم بدنی نیستید، نیازی به رها کردن کلاس نیست.

تمرین یوگا چه مزایایی دارد؟

حتی باتجربه‌ترین تمرین‌کنندگان هم زمانی مبتدی بودند. اکنون شکل آنها حاصل سالها تلاش و کوشش است. این را به خاطر بسپارید و خود را با دیگران مقایسه نکنید. اگر برخی از ویژگی های مرتبط با سلامتی، مانند جراحات، بیماری های مزمن، درد شدید دارید، بهتر است طبق سیستم یوگا درمانی تمرین کنید. این مدرسه به طور کلی دارای جهت گیری درمانی است.

 

چه زمانی و چقدر باید یوگا تمرین کنم؟

بهتر است صبح ها تمرین کنید، اما اگر این امکان وجود ندارد، در هر زمانی که برای شما مناسب است تمرین کنید. همین امر در مورد مدت زمان کلاس ها نیز صدق می کند. در حالت ایده آل حداقل 1.5 ساعت است، اما حتی 20 دقیقه در روز بسیار بهتر از هیچ است! افراد مبتدی باید 3 بار در هفته ورزش کنند.

تمرین یوگا چه مزایایی دارد؟

انگیزه چیز خوبی است، پس در مورد جایزه هم فکر کنید. به عنوان مثال، پس از یک هفته تمرین، می توانید به یک رستوران بروید و غذای مورد علاقه خود را در آنجا سفارش دهید. یا می توانید برای خود ترتیبی دهید که از یک اسپا دیدن کنید. به خصوص خوب است که این کار را در زمستان انجام دهید. نکته مفید دیگر این است که برای خود یک کیت ورزشی زیبا و یک تشک یوگا بخرید – آنها هر روز روحیه شما را بالا می برند.

 

تمرین های یوگا را منظم نگه دارید

هر نوآوری باید تدریجی باشد. درست همانطور که یک جلسه باشگاه باعث شکم را آب نمی کند، یک کلاس یوگا نیز به شما تعادل ذهنی یا انعطاف بدنی نمی دهد. به برنامه خود فکر کنید، مطمئن شوید که می توانید چند ساعت در هفته را به سرگرمی جدید خود اختصاص دهید. یک انگیزه خوب این است که یک اشتراک ماهانه برای یک کلاس آنلاین بخرید، بنابراین شما ایده روشنی از زمان و میزان تمرین خود خواهید داشت.

 

یک تشک یوگا خوب انتخاب کنید

بهتر است تشک مخصوص خود را برای کلاس های خانگی بخرید. اما می توانید آن را در کلاس های استودیو نیز با خود ببرید. صرفه جویی نکنید: مدل های ارزان خراب می شوند و دوام زیادی ندارند. تشک باید جمع و جور باشد و به راحتی جمع شود. تشک نیاز به مراقبت دارد: بعد از تمرین آن را بشویید و خشک کنید. برخی افراد ترجیح می دهند از اسپری ضد عفونی کننده استفاده کنند.

 

درمورد مراقبه مطالعه کنید

تمرین یوگا معمولاً از توانایی مدیتیشن، در حالت “خارج از ذهن” بودن جدا نیست. توانایی قطع ارتباط از افکار نیز علمی است که نیاز به تمرین و محیط آرام مناسب دارد. مدیتیشن را نیز می توان جدا از تمرین انجام داد، همانطور که بسیاری از افراد مشهور انجام می دهند. اما اگر با هم تمرین کنید، تاثیر بهتری خواهد داشت. علاوه بر این، یوگا ارتباط نزدیکی با فرآیندهای انرژی دارد، بنابراین دانستن تکنیک‌های تمرین خودکار و آرامش مفید است.