پارس ناز پورتال

از تور اسپانیا ،ایتالیا و آفریقا در نوروز لذت ببرید

از تور اسپانیا ،ایتالیا و آفریقا در نوروز لذت ببرید

از تور اسپانیا ، تور ایتالیا و تور آفریقا در نوروز لذت ببرید

 

تور اسپانیا چرا باید به دیدن آندورا اسپانیا – Andorra بروید

بله، ممکنه خیلی از شماها درباره این کشور کوچک که در بین فرانسه و اسپانیا می باشد، شنیده باشید. اما واقعا درباره  Andorra چه می دانید؟ در حدود 10 میلیون نفر سالانه از Andorra دیدن می کنند، چرا شما نمی خواهید از این کشور دیدن کنید؟ بازم دارید فکر می کنید؟ این 5 دلیل ما رو بررسی کنید که چرا Andorra باید در لیست سفرهاتون باشه!

 

1- اسکی در دامنه های Pyrenees

به عنوان یک کشور کوهستانی برای بخش بیشتر آن، طبیعی است که انتظار پیست های پیشرفته اسکی را در آندورا داشته باشیم. بزرگترین پیست اسکی در آندورا Grandvalira است و دارای 128 مدل شیب در تمامی سطوح، از جمله برای مبتدیان تا دامنه هایی با شیب زیاد و چالش برانگیز برای کارشناسان اسکی است.

 

فقط برای اینکه تصور کنید که این منطقه چقدر بزرگ است، تقریبا 210 کیلومتر از کل مسیرهای اسکی وجود دارد، سه پارک اسکی آزاد (از جمله یک پارک اسکی شبانه، که تنها پارک اسکی در Pyrenees است) و 6 مدرسه اسکی با بیش از 400 مربی.

 

کودکان هم از حضور در پارک های اسکی موضوعی Mont Magic، Bababoom Circus و Circuit Imaginarium هم واقعا هیجان زده خواهند شد. منطقه اسکی Vallnord از Grandvalira خیلی کوچک تر است، اما هنوز هم یک پیست اسکی درجه یک است که، تله کابین آن سرعت بالایی دارد و در تابستان برنامه های فوق العاده ای در فضای باز دارد.  

 

2- گردش در روستاهای کوچک زیبا

گرچه اکثر اتفاقات و چیزهای توریستی در پایتخت Andorra la Vella واقع شده است، زیبایی واقعی در روستاهای کوچکی از Andorran پنهان است.محبوب ترین آنها Ordino است. این روستای قرون وسطایی در ارتفاع 1300 متری در قسمت شمالی کشور واقع شده است.

 

معماری در Ordino واقعا بی عیب و نقص است، همانطور که محلی ها کاملا دقت می کنند که روستای خودشان را به بهترین شکل ممکن نگهداری کنند. به همین دلیل تعداد زیادی گل و گیاه در خیابان های Ordino می بینید، در یکی از رستوران های محلی توقف کنید و یک غذا به نام trinxat را امتحان کنید (سیب زمینی پوره شده به همراه گوشت گراز) یا خوراک لذیذی مثل cargols a la llauna را امتحان کنید (حلزون کبابی).

 

Canillo، پاتوق اصلی اسکی بازان، پیست اسکی Grandvalira است. از آنجایی که 1562 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است، یکی از سردترین نقاط کشور است و برف های ان معمولا تا 5 ماه بر روی کوه ها می مانند.همین مورد هم درباره Pal صدق می کند؛ دوست داشتنی، روستایی خوش عکس که بهترین معماری رومی و پیرنه ای را در خود جا داده است و منظره اطراف آن شبیه افسانه می ماند.

 

3- خرید با پایین ترین قیمت ممکن – تنها 4.5% مالیات بر ارزش افزوده

غیر منتظره ترین چیزی که با آن در Andorra روبرو می شوید. Andorra با تنها 4.5٪ مالیات بر ارزش افزوده، خود را به عنوان کشور با کمترین مالیات بر ارزش افزوده در کل اروپا قرار داده است. در مقایسه با مجارستان که تا 27% مالیات بر ارزش افزوده دارد، جای تعجبی نیست که خرید در Andorra رویایی هست که به حقیقت پیوسته.

 

این به این معنا است که خرید لباس، وسایل الکترونیکی و خرید سوپر مارکت 15 تا 20 درصد ارزان تر از کشورهای همسایه اش یعنی فرانسه و اسپانیا می باشد. یا بخوام واضح تر بگم، شما برای یک شیشه روغن زیتون 2.50 یورو پرداخت می کنید که ارزان می باشد. قهوه در یک کافی شاپ تنها یک یورو هزینه دارد. اگر در تور اسپانیا و یا تور ایتالیا هستید، حتما به اینجا سر بزنید، ارزش امتحان کردن دارد! 

 

درسته که قیمت ها در اینجا واقعا پایینه، اما همه وقت خودتون رو در مراکز خرید صرف نکنید. درسته که یک خرید درست و حسابی با قیمت های خوب واقعا لذت بخشه، اما منظره های جادویی این کشور برای همیشه در ذهنتون می مونه!

 

4- بهشت کوهنوردان

اینم باید در نظر بگیرید که اگر Andorra خیلی اسکی ریزورت دارد، منطقی به نظر می رسد اگر بدونیم که همین اسکی ریزورت ها تبدیل بهشت کوهنوردان می شود. در اینجا اینقدر کار برای انجام دادن هست که عاشقان طبیعت را گیج می کند. یکی از این مکان هایی که به این عاشقان طبیعت توصیه می کنیم، دریاچه Siscaró است.

 

در واقع کل این منطقه با دریاچه ها پوشیده شده است که، بزرگترین آنها Siscaró است که شمادر ان می توانید شنا کنید و از منظره فوق العاده اش لذت ببرید. پارک کوهستانی Vallnord برای کسانی که دوچرخه سواری در کوهستان را دوست دارند و یا دوست دارند که از کوه بیشتر بالا بروند، توصیه می شود.

 

Grandvalira همانطور که در تابستان سرگرم کننده است، در زمستان هم سرگرم کننده است. در پارک خانوادگی Mont Magic Canillo شما می توانید از تفریحات متعددی به همراه دوستان و خانواده خود لذت ببرید. حتما زیپ لاین 500 متری رو امتحان کنید! خیلی باحاله!

 

5- در مجموعه Caldea natural spring ریلکس کنید

پس از خستگی پیاده روی و بالا رفتن از کوه، هیچ درمانی بهتر از یک چشمه آب گرم معدنی وجود ندارد. Andorra شاید کشوری کوچک باشد اما کاملا به خاطر چشمه های آب گرم معدنی و درمانی اش شناخته شده است. این کشور به داشتن بزرگترین چشمه های آب معدنی در اروپا معروف است. ما در اینجا از Caldea spring که در Andorra la Vella قرار دارد، صحبت می کنیم.

 

در این مرکز از آب گرم برای به تعادل رساندن بدن استفاده می کنند. این آب ها در Caldea غنی از گوگرد، سدیم، کلسیم و دیگر عناصر معدنی هستند. در اینجا چندین چشمه آبگرم روباز و سر پوشیده با موضوعات مختلف تعبیه شده است.

 

از حمام ایسلندی تا حمام ترکی، که آرامش بدن را تضمین می کند در این مکان قرار دارد. علاوه بر چشمه آبگرم و حمام ها در اینجا جکوزی، چشمه جوشان اب گرم و معدنی و یک سولاریوم برای کسانی که می خواهند برنزه شوند، وجود دارد.

 


 

تور آفریقای جنوبی با آفریقا جنوبی بیشتر آشنا شوید

آفریقای جنوبی، به طور رسمی جمهوری آفریقای جنوبی، جنوبی ترین کشور مستقل در قاره آفریقا است. آفریقای جنوبی یک جامعه چند ملیتی است که طیف گسترده ای از فرهنگ ها، زبان ها و ادیان را شامل می شود. هر کشوری چیزهای خاصی در مورد خودش دارد که آنها را با سایر کشورهای جهان متفاوت می کند و آفریقای جنوبی از این امر استثنا نیست.

 

با 82 حقایق جالب در مورد آفریقای جنوبی، اجازه دهید ما بیشتر در مورد مردم، فرهنگ، حیات وحش، جغرافیا، تاریخ، صنایع برای شما صحبت کنیم. و برخی از اطلاعات و چیزهای بی اهمیت در مورد آفریقای جنوبی برای بچه ها هم داریم!!

از تور اسپانیا ،ایتالیا و آفریقا در نوروز لذت ببرید

1- طولانی ترین مسیر تولید نوشیدنی انگور متوالی بر روی زمین در آفریقای جنوبی است.

 

2- آفریقای جنوبی، بزرگترین تولید کننده گوشت در قاره آفریقا است.

 

3- کوه Table یکی از قدیمی ترین کوه های سیاره زمین است.

 

4- آفریقای جنوبی تنها کشور در جهان است که ماشین برای راننده های راست دست، توسط مرسدس بنز تولید می شود.

 

5- پل Bloukrans ، مرتفع ترین پل برای پرش از ارتفاع یا همان بانجی جامپینگ در کل دنیا می باشد.

 

6- انواع گونه های گل موجود در کوهستان Table خیلی بیشتر از انواع گل های موجود در کل انگلستان می باشد. 

 

7- Rovos Rail یکی از لوکس ترین قطارهای جهان است.

 

8- شیرهای آفريقاي جنوبي، گاوهای یالدار، چیتاها و غزال آفریقایی، 4 حیوان پستاندار تیزپا در دنیا از 7 حیوان هستند.

 

9- ساحل Boulders، کیپ تاون، جایی است که شما می توانید با در کنار پنگوئن های نر شنا کنید.

 

10- با بیش از 6 میلیون درخت در ژوهانسبورگ، به نظر می رسد که بزرگترین جنگل ساخته شده به دست انسان در دنیا باشد.

 

11- بزرگترین و قدیمی ترین دو ماراتن یک روزه در جهان، ماراتن Comrades، که بین Durban و Pietermaritzburg در Kwazulu Natal انجام شد.

 

12- اگرچه رودخانه Blyde River Canyon در جهان سومین رودخانه بزرگ محسوب می شود، بلکه اعتقاد بر این است که بزرگترین منطقه سرسبز در جهان می باشد.

 

13- چای Rooibos / Redbush به طور طبیعی بدون کافئین است و تنها در Cederberg، استان کیپ غربی وجود دارد.

 

14- علیرغم اینکه اسکی و اسنوبورد، ورزش های معمولی زمستانی در کشور آفریقای جنوبی نیستند، اما می توانید از این ورزش های در کوهستان Drakensberg در حین تور آفریقا جنوبی لذت ببرید!

 

15- دو سوم برق آفریقا در آفریقای جنوبی تولید می شود.

 

16- تا 80 درصد زیرساخت های راه آهن آفریقا در آفریقای جنوبی یافت می شود.

 

17- بیشترین تولید کننده ماکادمیا یا فندق استرالیایی، در آفریقای جنوبی تولید می شود.

 

18 -آفریقای جنوبی سه برابر بزرگتر از تگزاس و پنج برابر بزرگتر از ژاپن است.

 

19- بزرگترین پرنده در جهان، شترمرغ، در اینجا یافت می شود.

 

20- فیل آفریقایی بزرگترین پستانداران در جهان است. فیل های آفریقایی می توانند تا 11 تُن وزن داشته باشند و تا 70 سال زندگی کنند!

 

21- آفریقای جنوبی خانه بزرگترین حیوان دنیا، زرافه است.

 

22- The Least Dwarf Shrew یا معادل حشره خوار کوتوله ریز جثه، کوچکترین پستاندار جهان، در آفریقای جنوبی زندگی می کند.

 

23- بزرگترین خزنده جهان، لاک پشت Leatherback یا پشت چرمی، در آب های آفریقای جنوبی یافت می شود.

 

24- کمتر از هشت سایت میراث جهانی در اینجا یافت می شود.

 

25- آفریقای جنوبی بزرگترین و کندترین گاو کوهی آفریقایی در جهان به نام Eland را دارد.

 

26- کوسه نهنگ در آب های اقیانوسی، آفریقای جنوبی یافت می شود.

 

27- آفریقای جنوبی خانه سنگین ترین پرنده جهان که پرواز می کند، به نام Khori Bustard است.

 

28- حدود 5/1 طلای جهان از معادن آفریقای استخراج می شود.

 

29- حدود 900 گونه مختلف پرنده در آفریقای جنوبی وجود دارد، که حدود 10 درصد از کل گونه های پرنده در زمین را تشکیل می دهد.

 

30- پادشاهی Lesotho به طور کامل توسط کشور آفریقای جنوبی احاطه شده است.

 

31- اختراعات آفریقا جنوبی عبارتند از پاک کننده اتوماتیک استخر به نام Kreepy Krauly، CAT Scan یا همان سی تی اسکن، اسپری روغن کاری Q20، Pratley’s Putty بتن چسبی قوی و گاوصندوق هوشمند Syringe و غیره می باشد.

 

32- آفریقای جنوبی دارای تالاب ها، بیابان ها، بوته ها، چمنزار ها، کوه ها، حوضچه ها و جنگل های نیمه گرمسیری است.

 

33- آب لوله کشی در آفریقای جنوبی به عنوان سومین آب برتر و بهداشتی در جهان شناخته می شود و برای آشامیدن مشکلی ندارد.

 

34- آفریقای جنوبی تنها یکی از دو کشور دیگر در خارج از ایالات متحده آمریکا بود که کارخانه جنرال موتورز در آن به تولید ماشین Hummer می پرداخت.

 

35- هیچ کشوری دیگر در جهان برنامه اتمی، سلاح هسته ای خود را به طور داوطلبانه مانند آفریقای جنوبی ترک نکرد.

 

36- بقایای قدیمی ترین انسان که در کره زمین زندگی می کرد در آفریقای جنوبی کشف شد. این بقایا بیش از 160.000 سال قدمت دارند.

 

37- در آفریقای جنوبی سه پایتخت وجود دارد، پایتخت اجرایی پرتوریا، پایتخت قضایی بلومفونتن و پایتخت قانون گذاری کیپ تاون.

 

38- آفریقای جنوبی تنها کشور در جهان است که میزبان مسابقات جهانی راگبی، فوتبال و کریکت است.

 


 

تور ایتالیا چند واقعیت مهم درباره ایتالیا

از تور اسپانیا ،ایتالیا و آفریقا در نوروز لذت ببرید

نام  Italy از کلمه Italia به معنای«سر زمین گوساله» است، شاید به این دلیل که گاو نر، نمادی از قبایل ایتالیایی جنوبی بود.

 

ایتالیا حدود 301،475 کیلومترمربع (از جمله سیسیل و ساردینیا) است که کمی بزرگتر از آریزونا است.

 

نام رسمیItaly، جمهوری ایتالیانا (Repubblica Italiana) است.

 

گفته می شود که، ایتالیا در هر کیلومتر مربع شاهکارهای تاریخی و هنری بیشتری نسبت به هر کشور دیگری در جهان دارد.

 

تقریبا چهار پنجم ایتالیا، کوهستانی یا تپه است.

 

در سال 2007، یک سگ به نام  روکو یک نوع قارچ دنبلان یا Truffle در توسکانی که در حدود 1.5 کیلوگرم وزن داشت، پیدا کرد. این قارچ در یک حراج به قیمت 333،000 دلار به فروش رسید، که یک رکورد برای قارچ دنبلان به حساب می آید.

 

ایتالیایی ها ادعا می کنند که به مابقی اروپا، آشپزی یاد داده اند. ایتالیا مسئول معرفی جهان به بستنی (از طریق چینی ها)، قهوه و پای میوه است. علاوه بر بلژیک و فرانسه، ایتالیا همچنین ادعا می کند که اولین سیب زمینی سرخ شده را تهیه کرده است. اولین کتاب آشپزی ایتالیایی توسط Bartolomeo Sicci در سال 1474 نوشته شده است.

 

گرگ ایتالیایی، حیوان غیر رسمی ایتالیا است و نقش مهمی در افسانه موسس شهر رم، ایفا می کند.

 

هنگامی که مک دونالد در سال 1986 در رم افتتاح شد، طرفداران غذاهای خالص و سالم، بیرون از محل رستوران اسپاگتی رایگان به مردم می دادند تا میراث آشپزی ایتالیایی را از یاد نبرند.

 

پنیر پارمسان، اصالتا متعلق به ناحیه ای در اطراف پارما ایتالیا است. ایتالیایی ها پنیرهای دیگری، از جمله گورگونزولا، موزارلا، پروولونه و ریکوتارا هم ساخته اند. هیچ کس نمی داند چه زمانی پیتزا اختراع شد، اما مردم ناپل باعث محبوبیت آن بودند.

 

دانشگاه رم یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است و توسط کلیسای کاتولیک در سال 1303 تاسیس شد. اغلب به نام La Sapienza (دانش) شناخته می شود، دانشگاه رم نیز بزرگترین دانشگاه اروپا با 150،000 دانشجو است.

 

در ایتالیا دو کشور مستقل وجود دارد: جمهوری سن مارینو (65 کیلومتر مربع) و شهر واتیکان (108 هکتار یا در حدود 2 کیلومتر مربع).

 

برای مشاهده آفرهای تور ایتالیا کلیک کنید.