پارس ناز پورتال

تکنولوژی های جدید و ترسناک دنیا را بشناسید

تکنولوژی های جدید و ترسناک دنیا را بشناسید

تکنولوژی های جدید و ترسناک دنیا را بشناسید 

تعداد زیادی از تکنولوژی هاي روز جهان میباشند که به نوعی وحشتناک می باشند مثل ساخت گوشت انسان بصورت مصنوعی که جنجال به پا کرد.با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی، فیلم‌هاي تخیلی مثل «مردان سیاه‌پوش» رنگ واقعیت به خود پیدا کرده‌اند و کارهایی که ما امروزه انجام می دهیم برای نسل‌هاي گذشته از ما رویایی بیش نبود. 

 

انسان با ساخت فیلم‌هاي علمی تخیلی به دانشمندان ایده فناوری‌هایي را داد که زندگی ما را متحول کردند؛ از جمله این خیال‌پردازی‌ها میتوان به تلفن همراه، اسکن بدن، روبات‌هاي کارگر و شاید دیدنی‌تر از بقیه سفر و زندگی در فضا اشاره کرد. تاسف‌آمیزتر این که نه تنها رویاها بلکه کابوس‌هاي ما نیز تبدیل به واقعیت خواهند شد. در زیر به 10 تکنولوژی وحشتناک آینده اشاره می کنیم.

 

پرینت اندام‌هاي بدن

تکنولوژی های جدید و ترسناک دنیا را بشناسید

در سال‌هاي جدید فناوری پرینترهای سه‌ بعدی توانسته هست حوزه‌هاي مختلفی را در اختیار خود قرار دهد. چاپ کردن بعضی از اندام‌هاي ساده‌ بدن مثل کلیه که میتواند نیاز به پیوند کلیه را برطرف کند، پرینت کردن روکش‌هاي دندانی که در تعداد زیادی از دندانپزشکی‌ها به امری تجاری بدل شده هست،

 

پرینت کردن بخش‌هایي از بافت‌هاي صورت برای جراحی‌هاي ترمیمی و همینطور پرینت بافت‌هاي پیچیده انسانی از جمله قلب که بعضی از آزمایش‌هاي پیروز در رابطه با آن انجام‌گرفته هست، مسیر بی‌نظیری را در مقابل آینده پزشکی باز میکند.بدن شما دیگر اندامی راکه با سلول‌هاي خودتان روی قالبی رویانده شده باشد پس نخواهد زد،

 

حتی انتظار برای اهداکننده عضو نیز بی‌معنی خواهد شد. محققان معتقدند که در آینده نزدیک می توان رگ‌هاي خونی، بافت‌هاي کبد و پوست انسان را برای مصارف آزمایشی ساخت کرد. دانشمندان امیدوارند تا کمتر از 10 سال دیگر نخستین مشابه از اندام قابل پیوند انسان را پس از کسب مجوزهای لازم از سازمان غذا و داروی ایالات امریکا ساخت کنند. عوارض جانبی این تکنولوژی وحشتناک هم قابل انکار نیست.

 

گوشت مصنوعی

تکنولوژی های جدید و ترسناک دنیا را بشناسید

پیشرفت سریع در رشته‌هاي زیست‌شناسی مولکولی و همین طور تکنولوژی سلول‌هاي بنیادی، ساخت گوشت را در آزمایشگاه ممکن کرده هست. این تکنولوژی وحشتناک به مذاق دوست‌داران طبیعت و حیوانات هم خوش خواهد آمد. صنعت گوشت امروزه بخش بزرگی از منابع طبیعی را در اختیار دارد و در عین حال هم گازهای گلخانه‌اي زیادی ساخت میکند. آلودگی‌هاي مقاوم به آنتی‌بیوتیک هم به لطف این صنعت اکثر شده‌اند.

 

دانشمندان هلندی در حالیکه هنوز با اندازه‌هاي میلیمتری این گوشت‌ها درگیر میباشند، به فکر ساخت انواع متنوعی از آن ها افتاده‌اند و قصد دارند تا با شبیه‌سازی چیز مثل عروق خونی در این گوشته‌هاي مصنوعی، امکان بزرگتر شدن آن و ساخت انواع مناسب برای استیک را فراهم کنند. همین طور اعلام کرده‌اند که طرح‌هایي برای ساخت گوشت چرخ شده دارند. با این حال مهمترین موضوع این هست که آیا گوشت‌هاي مصنوعی، طعم مفید گوشت را خواهند داشت؟

 

انسان‌هاي قابل هک

تکنولوژی های جدید و ترسناک دنیا را بشناسید

هک کردن مغز در واقع به فعالیتی اطلاق می شود که در آن سیگنال‌هاي مغزی را میتوان نظارت کرد تا ضمن دستکاری آن ها قادر بود تا به بهبود اوضاع سلامت افراد کمک کرد. در CES 2016 شرکت BrainCo از تکنولوژی نوآورانه و جدیدی رونمایی کرد که گرچه ساختار بزرگ و پیچیده‌اي ندارد اما توسط آن انسان قادر هست تا به دستکاری هدفمند سیگنال‌هاي مغزی بپردازد، و این یعنی گامی پیروز برای تحقق این تکنولوژی وحشتناک «هک مغز انسان» هست.

 

شاید وحشتناک‌ترین وسیله قابل هک وسایل پیوند پزشکی مثل دستگاه‌هاي تنظیم ضربان قلب باشند که از سیگنال‌هاي بی‌سیم بهره گیری میکنند، پمپ‌هاي انسولین نیز آسیب‌پذیرتر از این وسایل میباشند. افرادی که به هر علت دچار حوادثی تلخ می شوند همواره با کوهی از خاطرات ناگوار به زندگی خود ادامه میدهند. 

 

هنگامی که ایمپلنت یا پروتز شما توسط افراد مفید به روز شود بسیار بینظیر خواهد بود، اما به این معنی هم هست که سخت‌افزارهای انسانی را میتوان برای انجام قتل‌ آن هم به صورت ناشناس و از راه دور هک کرد. همواره این پرسش مطرح می شود که چگونه امکان دارد بتوان این خاطرات را از ذهن پاک کرد؟

 

حشرات الکترونیکی

تکنولوژی های جدید و ترسناک دنیا را بشناسید

سال‌هاست که دانشمندان شیوه و مدل پرواز کردن پرندگان، خفاش‌ها و حشرات را برسی می کنند تا با بهره گیری از آن پهپادها و سیستم‌هاي پروازی بهتری طراحی کنند. اما در عین حال دانشمندان در پی آن بوده‌اند که راهی برای نظارت پرواز حشرات پیدا کنند. تصور کنید که بتوان حین پرواز یک حشره، با فرمانی جهت پروازش را تغییر داد!

 

این جانوارن الکترونیکی به کمک میکروفون و دوربین‌هایشان میتوانند شما را ردگیری کرده و حتی مشابه‌هایي از DNA شما را استخراج کنند. شاید روزی از این فناوری‌ها برای کمک به بیماران هم بهره گیری شود.

 

تشخیص چهره

تکنولوژی های جدید و ترسناک دنیا را بشناسید

آخرین شایعات درز یافته به بیرون حاکی از آن میباشند که اپل در طراحی آیفون 8، تاچ آی دی را کنار گذاشته و به سراغ فناوری تشخیص چهره خواهد رفت. گفتنی هست نمایندگان Realface ادعا میکنند که برنامه تشخیص چهره انها با توجه 99.67 درصدی عمل میکند که حتی از قدرت تشخیص 97.5 درصدی چشم انسان نیز بالاتر هست

 

که نشان از قدرت این تکنولوژی وحشتناک دارد. نکته شگفت‌انگیز دیگر آن هست که نرم‌افزار کمپانی قادر هست دوقلوهای همسان را نیز از یکدیگر تشخیص دهد.

 

اسکنر عنبیه

تکنولوژی های جدید و ترسناک دنیا را بشناسید

یک اسکنر عنبیه تنها یک عکس از چشم شما نمی گیرد تا آن را با موردی که از پیش ذخیره کرده هست مقایسه کند. این حسگر بدین صورت کار میکند که ابتدا یک اشعه‌ي مادون قرمز فاصله‌ي نزدیک با فرکانس کم را مستقیما به سمت چشمان کاربر ارسال میکند. این نوع از تابش الکترومغناطیس، بسیار بهتر از نور مرئی کار میکند،

 

چرا که جزییات ثبت شده توسط آن از عنبیه بسیار دقیق‌تر از نور مرئی میباشند. بنابراین با این روش، یک دوربین متوسط هم می تواند تصویری بسیار دقیق بگیرد.اگر از اسکنر عنبیه بهره گیری کنیم، هکرها برای نفوذ به موبایل هوشمند ما به یک کپی از الگوی عنبیه‌ي ما با رزولوشن بالا نیاز دارند.

 

تهیه‌ي چنین تصویری از عنبیه‌ي یک فرد بسیار سخت هست و اگر هکر بخواهد بدون متوجه شدن کاربر از عنبیه‌ي او عکس باکیفیتی تهیه کند اینکار تقریبا غیرممکن میشود. بنابراین میتوان اسکنر عنبیه را به علت سختی بسیار چندان عملیات کپی الگوی عنبیه، بسیار امن‌تر از حسگر اثر انگشت دانست. از این تکنولوژی وحشتناک بیومتریک میتوان برای ردگیری افراد در گروه‌هاي چندان بهره گیری کرده و عملا جامعه را به یک ایست و بازرسی بزرگ تبدیل کرد.

 

پاک کردن حافظه مغز

تکنولوژی های جدید و ترسناک دنیا را بشناسید

حتما فیلم پیروز مردان سیاه پوش را دیده‌اید که با یک دستگاه کوچک بخشی از حافظه افراد را در یک لحظه پاک می کردند. یکی از لازمه‌هاي اصلی ایجاد تغییر در خاطرات انسان، بهره گیری از داروهایی هست که بنابر اطلاعات ارائه شده الان نیز در بازار قابل یافت میباشند. شاید در سال‌هاي دور امکان حذف و تغییر تجربیاتی

 

که در ذهن انسان‌ها ثبت شده تنها محدود به داستان‌هاي علمی تخیلی بود، اما اخیرا با پیشرفت‌هاي صورت گرفته در حوزه‌ي فناوری‌هاي مرتبط با اسکن سیستم اعصاب، محققان هر چه اکثر به امکان تغییر حافظه‌ي انسان نزدیک و نزدیک‌تر شده‌اند.این تکنولوژی وحشتناک به ابزارهای نورانی یا اتومبیل‌هاي عظیم احتیاجی ندارد،

 

در عوض به‌وسیله ترکیبی شیمیایی انجام می شود که پروتئین‌هاي خاصی را بدن هدف گرفته و باعث شکستن پیوندهایی میشود که ما را قادر به یادآوری موارد خاص میکند. دانشمندان در ابتدا اعتقاد داشتند که خاطرت در ذهن انسان در یک ساختار و مکان مجتمع ثبت میشوند.

 

برای مثال تصور غالب حکایت از وجود یک مرکز بایگانی مبتنی بر سیستم اعصاب در ذهن انسان داشت، حال آنکه مطالعات جدید دانشمندان نشان داد که هر یک از خاطرات ذهنی ما در ارتباطات موجود در مغز ثبت میشوند.

 

سلاح لیزری سبک 

تکنولوژی های جدید و ترسناک دنیا را بشناسید

در محیط‌هاي شهری بهره گیری از تسلیحات رایج با توجه پایین میتواند آسیب‌ها و خساراتی موازی زیادی را به بار بیاورد و به همین خاطر، پنتاگون مرتبا تلاش می کند تا خطر درگیری‌‌هاي نظامی را در موقعیت‌هاي یاد شده کاهش دهد. برنامه Excalibur دارپا نیز با هدف کم کردن شدت این نگرانی‌ها کلید خورده

 

و به ساخت نوعی تکنولوژی وحشتناک «تسلیحات لیزری سبک» انجامیده هست. دارپا امیدوار هست که این برنامه عاقبت به ساخت یک لیزر 100 کیلو واتی بیانجامد که بتوان از آن در حملات دقیق علیه اهداف زمینی و هوایی بهره گرفت.

 

تبلیغات هوشمند

تکنولوژی های جدید و ترسناک دنیا را بشناسید

فناوری‌هایي نظیر SignEye دوربینی را به یک بیلبورد متصل کرده و با بهره گیری از فناوری‌هاي تشخیص چهره موارد کلی نظیر رده سنی و جنسیت شما را مشخص میکنند. به این ترتیب میتوانند تبلیغاتی درست مناسب شما اکران کنند و پرتوهای صوتی هولوسونیک (Holosonic) میتوانند پیام‌هاي گفتاری و موزیکال را بدون ایجاد مزاحمت

 

برای بقیه به سمت گوش‌هاي شما ارسال کنند. تصور کنید چنین فناوری‌اي با مثلا اطلاعات گوگل پلاس یا فیسبوک ترکیب شده یا با پایشگرهای سلامت شما (که احتمالا پوشیدنی خواهند بود) ارتباط برقرار کند!

 

سلاح‌هاي زیستی

تکنولوژی های جدید و ترسناک دنیا را بشناسید

وقتی این خبر اکران شد که پاکت‌ها، حاوی‌ هاگ باکتری مرگ‌آور سیاه زخم بود، وحشت همۀ جا را فرا گرفت. پاکت سیاه زخم به 22 نفر حمله کرد و پنج نفر را کشت. هفت سال بعد، FBI در پی تحقیقاتش به دانشمندی دولتی در حوزه سیاه زخم رسید که گرچه گذشته از بسته شدن پرونده خودکشی کرد.

 

سلاح‌هاي بیولوژیک مثل سلاح هاي شیمیایی از جمله سلاح‌هاي تخریب جمعی به شمار میروند. برنامه سلاح‌هاي زیستی کشور آمریکا تا مدت‌ها مخفیانه دنبال می‌شد تا این که سال‌ها بعد افشای این که دولت ایالات امریکا بدون رضایت افراد در آزمایشگاه‌ها و آزمایش‌هاي می داني خود از عوامل زیستی برای آزمایش بر روی آن ها بهره گیری کرده هست، جنجال‌هاي فراوانی ایجاد کرده و بعضی از جنبه‌هاي این برنامه تسلیحاتی گسترده را افشا کرد.

 

 به گزارش پارس ناز از بحث‌برانگیزترین جنبه‌هاي این تکنولوژی وحشتناک  این بود که ایالات امریکا در سال 1956 در عملیاتی موسوم به شهر بزرگ (Big City) با اگزوز خودرو اقدام به پراکنده کردن باکتری مریضی سیاه زخم در شهرهای کشور آمریکا کرد. تأثیر بخش‌­هاي نظامی در توسعه­ زیست‌فناوری به حدی چشم‌گیر هست که به عقیده­ بسیاری، امروزه پیشرفته‌­ترین و پیچیده‌­ترین ایده­‌هاي زیست‌فناوری،

 

نه به‌وسیله دانشمندان و محققین دانشگاهی، بلکه به‌وسیله لابراتوارهای مراکز نظامی و تحت تدابیر شدید امنیتی و دور از دسترس افکار عمومی در حال انجام میباشند.