پارس ناز پورتال

ثروتمندترین گدای جهان چقدر پول جمع کرده است؟

ثروتمندترین گدای جهان چقدر پول جمع کرده است؟

معرفی ثروتمندترین گدای جهان 

در این مطلب، به معرفی ثروتمندترین گدای جهان می پردازیم. دنیای ما دنیای زیبایی نیست، هر روز افراد زیادی اموال خود را از دست داده و بی خانه می شوند. و در این بین هم بعضی از افراد مجبور به تکدی گری و طلب کمک از دیگران می شوند. البته در بین این افراد، کلاهبردارانی هم می باشند که با سوء استفاده از محبت و احساسات افراد، اقدام به ثروت اندوزی می کنند.

 

شاید شما هم شنیده باشید که برخی از تکدی گر ها، میلیونر بوده و دارای خانه های گران قیمت هم می باشند. بله، این درست است. برخی از این افراد که همواره از احساسات مردم سوء استفاده کرده اند، ثروت زیادی را اندوخته اند. ولی در این بین یک گدا توانسته رکوردی را ثبت کند که شاید یک مهندس هم نتوانسته به آن برسد. اگر به تومان حساب کنیم، این آقای تکدی گر رسما مولتی میلیاردر است.

 

پولداترین گدای جهان کیست؟

بهارات جین اخیرا پس از تخمین ثروتش که بیش از یک میلیون دلار است و در طول سالیان از طریق گدایی به دست آورده، به عنوان «ثروتمندترین گدای جهان» شناخته شد. جین که اهل هند است، یک آپارتمان در بمبئی و همچنین دو مغازه دارد که صدها دلار در ماه درآمد دارند، اما هنوز هم از طریق جمع آوری صدقه در ایستگاه‌های قطار، خرج روزانه خود را به دست می‌آورد.

ثروتمندترین گدای جهان چقدر پول جمع کرده است؟

آقای جین با پرسه زدن در مناطق شلوغ هند و به ویژه شهر بمبئی که چند میلیون نفر جمعیت دارد، این مقدار پول را به دست آورده است. وی اگرچه در طول سال ها خانه و مغازه خریده، اما همچنان به این طرف و آن طرف می‌رود و درخواست صدقه می‌کند. گویی که گدایی در خون او هم راه پیدا کرده و با وجود ثروت بالا، هنوز هم دست از گدایی برنمی دارد.

 

ثروتمندترین گدای جهان، همچنان گدایی می‌کند!

طبق گزارشی در اکونومیک تایمز، جین بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت در روز کار می‌کند و روزانه نزدیک به هزار دلار درآمد دارد. با گذشت سال‌ها، جین املاکی برای خود به دست آورد و امروز به همراه خانواده‌اش در آپارتمان دو اتاقه خود در بمبئی به ارزش حدود ۱۵۰ هزار دلار زندگی می‌کند. او همچنین دو مغازه‌اش را اجاره داده که ماهیانه حدود ۴۰۰ دلار برایش سود دارند.

ثروتمندترین گدای جهان چقدر پول جمع کرده است؟

اگرچه جین خودش در دوران کودکی نتوانست به مدرسه برود. اما با کمک ثروتی که جمع کرده موفق شده است فرزندانش را به مدرسه بفرستد. بنا به گفته‌ها خانواده جین ترجیح می‌دهند که او پس از اینکه توانسته برای خود درآمدی داشته باشد، از گدایی در خیابان‌ها دست بردارد. ولی جین اصرار دارد که به «شغل معمول» خود یعنی تکدی گری پایبند باشد.

 

نسبت دادن عنوان ثروتمندترین گدای جهان به جین به سرعت او را در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار داد. اکثر کاربران از اینکه او با وجود ثروتش به گدایی کردن ادامه می‌دهد خشمگین شده‌اند. برخی از کاربران ادعا کردند که به گداهایی که از محبت عابران سوء استفاده می‌کنند نمی‌توان اعتماد کرد. از سوی دیگر، کسانی نیز بودند که تحت تأثیر پشتکار جین قرار گرفتند.

 

درباره گداهای هندی

گداهای هندی افرادی هستند که به دلیل فقر بسیار زیاد و عدم دسترسی به منابع مالی و اجتماعی ضعیف، در شرایط (بدبختی) زندگی می‌کنند. آنها به طور معمول در خیابان‌ها، بازارها، معابر عمومی و معابر نزدیک به مساجد و معابد یافت می‌شوند. باید بگوییم که گداهای هندی با توجه به شرایط زندگی خود ممکن است از بی‌خانمانی تا بدرفتاری و خشونت جسمی و روحی رنج ببرند.

ثروتمندترین گدای جهان چقدر پول جمع کرده است؟

آنها به علت شرایط مالی ضعیف معمولاً در معرض تجاوز و استغلال قرار می‌گیرند و در بسیاری از موارد از خدمات بهداشتی و تحصیلات محروم هستند. دولت هند اقداماتی را برای کمک به گداهای هندی انجام می‌دهد. برنامه‌هایی برای تأمین مسکن، تأمین غذا و ایجاد فرصت‌های شغلی در حال اجرا هستند. سازمان‌های غیرانتفاعی و سازمان‌های مدنی نیز در زمینه حمایت از گداها در هند فعالیت می‌کنند.

ثروتمندترین گدای جهان چقدر پول جمع کرده است؟

به طور کلی، وضعیت گداهای هندی همچنان چالش‌های فراوانی را در بر دارد و نیاز به توجه و اقدامات بیشتر برای بهبود شرایط آنها وجود دارد. بهترین راه برای درک بهتر وضعیت گداهای هندی، بررسی عوامل و عواملی است که به فقر آنها منجر شده است. بسیاری از سازمان‌ها و نهادها در هند، همراه با دولت مرکزی و محلی، برنامه‌ها و پروژه‌هایی را برای کمک به گداهای هندی اجرا می‌کنند.

 

چرا هند گداهای زیادی دارد؟

هند یک جامعه عقب افتاده، سنت زده و طبقاتی است که تفاوت‌های طبقاتی و تفاوت‌های درآمدی بین افراد را داراست. طبقات بالاتر به طور قابل توجهی از مزایای اقتصادی و اجتماعی برخوردارند، در حالی که طبقات پایین‌تر به راحتی به منابع و فرصت‌های اقتصادی دسترسی ندارند. با وجود رشد اقتصادی در هند، بیکاری همچنان یک چالش عمده است.

ثروتمندترین گدای جهان چقدر پول جمع کرده است؟

کمبود فرصت‌های شغلی و درآمد پایین، افراد را به وضعیت فقر و بی‌خانمانی می‌اندازد. همچنین بسیاری از گداها به دلیل مهارت‌های کافی در اخذ شغل‌های پردرآمد نیستند. بسیاری از گداهای هندی به علت کمبود تحصیلات مناسب و آموزش محروم هستند. کمبود تحصیلات و مهارت‌ها، آنها را در بازار کار تضعیف می‌کند و این باعث بروز دوری از فرصت‌ های اقتصادی می‌شود.

 

همچنین، بسیاری از گداهای هندی از نژادها و قومیت‌هایی هستند که در جامعه هند به طور سنتی ضعیف محسوب می‌شوند و به طور کلی دسترسی آنها به منابع اقتصادی و اجتماعی محدود است. به علاوه، گداهای هندی معمولاً با مشکلات بهداشتی روبرو هستند. عدم دسترسی به آب تمیز، بهداشت بدون آب و بهداشت شخصی محدود، باعث شیوع بیماری‌های مختلف می‌شود.