پارس ناز پورتال

جایگاه بیت کوین در بازارهای مالی دنیا چگونه است؟

جایگاه بیت کوین در بازارهای مالی دنیا چگونه است؟

امروزه می‌توان اسم بیت کوین را در اغلب جمع‌های دوستانه شنید. در واقع می‌توان گفت که بسیاری از افراد به وسیله بیت کوین با دنیای ارزهای دیجیتال آشنا شده‌اند. اما با توجه به این که در سال 2009، قیمت بیت کوین صفر دلار بود؛

 

کمتر کسی فکر می‌کرد که این ارز روزی به ارزش کنونی دست پیدا کند. اما اگر شما هم کنجکاو هستید که بدانید جایگاه بیت کوین در بازارهای مالی دنیا چگونه بوده و چه آینده‌ای در انتظار این ارز پرطرفدار است، با ما همراه باشید.

 

بیت کوین، یکه تاز بازار ارز دیجیتال

 

حتما می‌دانید که بیت کوین در سال 2008، توسط ساتوشی ناکاموتو به وجود آمده و تا سال 2010 مرحله معرفی و توسعه را سپری کرده است. در همان ابتدای ظهور بیت کوین، هیچ کسی تصور نمی‌کرد که این رمزارز بی‌ارزش، روزی به جایگاه دهم در بین دارایی‌های ارزشمند جهان برسد.

 

همه این پیشرفت‌ها درست زمانی اتفاق افتاده است که بسیاری از آلت کوین‌ها در بازارهای مالی سقوط کرده و همه معامله‌گران منتظر شکست خوردن بیت کوین بودند. اما چه چیزی باعث از فرش به عرش رسیدن بیت کوین شده است؟ آینده بیت کوین چگونه است؟ آیا وقت آن رسیده است که نسبت به خرید آنلاین بیت کوین اقدام کنیم؟

 

چرا بیت کوین یک دارایی باارزش است؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده است که چرا بیت کوین نسبت به سایر ارزها از محبوبیت بیشتری برخوردار است؟ یا اینکه چه چیزی باعث رشد این ارز دیجیتال شده است؟ همانطور که می‌دانید، یکی از دلایلی که باعث پیشرفت یک پروژه می‌شود، پذیرفته شدن آن توسط افراد یا به عبارتی به شهرت رسیدن است. اما نباید این نکته را فراموش کنیم که کاربردی بودن و کمک به تسهیل و بهبود برخی از فرآیندها، دلیل اصلی به شهرت رسیدن بیت کوین است.

 

یکی ازعوامل مهم رشد قیمت بیت کوین، ظهور ارزهای دیجیتال جدید و پذیرش بیت کوین توسط دولت‌ها است. البته در این میان، پذیرش پرداخت‌های بیت کوینی نیز بی‌تاثیر نبوده‌اند و افزایش تقاضای بازار نیز تاثیر چشمگیری در رشد قیمت بیت کوین داشته است. در ادامه قصد داریم تا مزایای بیت کوین را بررسی کرده و آینده بیت کوین را پیشبینی کنیم.

جایگاه بیت کوین در بازارهای مالی دنیا چگونه است؟

خرید بیت کوین چه مزایایی دارد؟

همانطور که در بالا توضیح دادیم، بیت کوین بخاطر مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به سرعت طرفداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرد. مزایای بیت کوین باعث شده است تا بسیاری از افراد در آن سرمایه‌گذاری کرده یا به عنوان یک روش پرداختی از بیت کوین استفاده کنند. مزیت‌های برجسته بیت کوین عبارتند از:

 

* تسهیل تراکنش‌های بین المللی:

 بیت کوین راحت‌ترین روش انجام تراکنش‌ها در سطح بین المللی است. این ویژگی باعث شده است تا اکثر تاجران، بخاطر تسهیل تجارت بین المللی، از بیت کوین استفاده کنند.

 

* نقد پذیری بالا:

یکی از ویژگی‌هایی که محبوبیت بیت کوین را دو چندان کرده است، نقد پذیری بالا می‌باشد. با داشتن بیت کوین لازم نیست نگران تبدیل ارزها به یکدیگر باشید. تبدیل بیت کوین به ارزهای رایج بسیار آسان است و می‌توانید در عرض چند ثانیه آن را خریداری کرده یا بفروشید.

 

* بلوکه نشدن دارایی‌ها:

 شعار بیت کوین، نفوذ ناپذیر بودن نسبت به سیاست است و هیچ دولت یا مقام حکومتی نمی‌تواند برای دارایی دیگران تصمیم‌‌گیری کند. با سرمایه‌گذاری در بیت کوین، دارایی‌های شما هیچگاه ظبط یا مسدود نخواهند شد.

 

* تبادل مستقیم و بدون واسطه:

یکی دیگر از مزایای بیت کوین، تبادل مستقیم و حذف واسطه‌ها است. همانطور که می‌دانید، برای خرید و فروش بیت کوین هیچ شخص ثالثی دخالت ندارد و کارمزدی به آن‌ها پرداخت نمی‌شود.

جایگاه بیت کوین در بازارهای مالی دنیا چگونه است؟

آیا بیت کوین سقوط خواهد کرد؟

همه انسان‌ها عاشق پیشگویی کردن هستند و زمانی که این پیشگویی به بازار کریپتو می‌رسد، چه چیزی می‌تواند شیرین‌تر از پیشگویی قیمت بیت کوین باشد؟ به همین دلیل، بسیاری از افرادی که در بازارهای مالی فعالیت می‌کنند، سعی دارند تا با تحلیل‌های خود قیمت آینده بیت کوین را حدس بزنند.

 

اغلب پیشگویی‌های تحلیل‌گران و اقتصاددانان از این موضوع خبر می‌دهند که بیت کوین یک رشد چند برابری را تجربه خواهد کرد. اما در این میان برخی از افراد احتمال می‌دهند که قیمت این رمزارز به نزدیکی صفر سقوط خواهد کرد. اما حقیقت ماجرا چیست؟

 

همانطور که می‌دانید بازار ارزهای دیجیتال، یک فرصت عالی برای سرمایه‌گذاران در سراسر دنیا به وجود آورده است. این بازار توانسته است در مدت کوتاهی، توجه افراد جسور و ریسک پذیر را جلب کند و در پی آن در سراسر دنیا به شهرت برسد. چه کسی فکر می‌کرد که روزی حتی کسب و کارهای سنتی هم به این بازار وارد شوند؟

 

اما با همه این توضیحات، با توجه به نوسان شدید قیمت ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین، بسیاری از افراد نسبت به آینده این رمزارز نگران شدند. با این حال تحلیل‌گران برجسته کریپتو پیشبینی کرده‌اند که قیمت بیت کوین در آینده نه چندان دور تا مرز 100 هزار دلار افزایش خواهد یافت.

 

کارشناسان عقیده دارند که با وجود نوسان قیمت بیت کوین در کوتاه مدت، این ارز در بازه بلند مدت بسیار سود ده خواهد بود. اگر شما هم قصد دارید از این فرصت خرید بیت کوین استفاده کرده و در این بازار پرسود سرمایه‌گذاری کنید، پیشنهاد ما به شما، خرید ارز دیجیتال از تبدیل است.

 

بیت کوین بخریم یا نه؟

با همه توضیحاتی که ارائه شد، ممکن است از خودتان بپرسید که حالا بیت کوین بخریم یا نه؟ اگر به دنبال یک پاسخ صادقانه هستید، بهتر است بگوییم که با همه این پیشبینی‌ها، بازهم به طور قطع نمی‌توان درباره آینده ارزهای دیجیتال نظر داد و این احتمال وجود دارد که بازار ارزهای دیجتال سقوط کند.

 

به همین خاطر برخی از تحلیل‌گران محتاط به معامله‌گران پیشنهاد می‌دهند که سرمایه‌گذاری محدودی در این حوزه انجام دهند. اما با توجه به اینکه پس از گذشت یک دهه از ظهور بیت کوین، قیمت آن از صفر تا اوج 68 هزار دلار رسیده است؛ چه کسی می‌تواند به یک سرمایه‌گذاری با احتمال سوددهی بالا، نه بگوید؟

 

نتیجه‌گیری:

 به انتهای مقاله بررسی جایگاه بیت کوین در بازارهای مالی رسیدیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. همانطور که در مقاله توضیح دادیم، بیت کوین در میان 10 دارایی ارزشمند دنیا قرار دارد و روز به روز به صدر این لیست نزدیک می‌شود.

 

پس اگر به دنبال یک سرمایه‌گذاری پر سود در ارزهای دیجیتال هستید، حتما بیت کوین را در لیست سرمایه‌گذاری خود قرار دهید. اما با همه این توصیفات، به نظر شما چه آینده‌ای در انتظار این ارز پرطرفدار است؟