پارس ناز پورتال

جدیدترین مینی پی سی های بازار در سال 2023

جدیدترین مینی پی سی های بازار در سال 2023

مینی پی سی یا کامیپوتر کوچک نسل جدیدی از رایانه هستند که از نظر طراحی بسیار کوچک بوده و قدرت کافی برای انجام طبف گسترده ای از فعالیت ها مانند وب گردی، کارهای روزمره، استفاده از برنامه های گرافیکی و در برخی از موارد گیمینگ را نیز دارند.

 

گسترش این تکنولوژی باعث شده است که همه ساله شرکت های معتبر، مینی پی سی های جدیدی را روانه بازار کنند. به همین دلیل هنگام خرید مینی کامیپوتر باید به این نکته توجه کنید که مدل جدیدی را انتخاب کنید. در این مقاله با بهترین و جدیدترین مینی پی سی های بازار در سال 2023 بیشتر آشنا می شویم.

 

Apple Mac mini M2 ؛ بهترین مینی پی سی 2023

 

این مدل مینی کامپیوتر از سری های قبلی خود بسیار سریع تر و قدرتمندتر عمل می کند. تراشه m2 آن تاثیر بسیاری در افزایش عملکرد آن ایجاد کرده است. فضای ذخیره سازی این مینی پی سی 256 گیگابایت – 8 ترابایت SSDاست و برای بازی، کارهای گرافیکی و فعالیت های روزمره مناسب است.

 

Envy Move، جدیدترین آل این وان 2023

کامپیوتر بدون کیس یا آل این وان، دستگاهی بوده که تنها دارای صفحه نمایشگر است و برای کاربردهای مختلف مناسب است. اما از معایب آن، غیرقابل حمل بودن آن است. به همین دلیل شرکت hp در جدیدترین نوآوری خود، کامپیوتر all in one با قابلیت حمل را روانه بازار کرد. این کامپیوتر بدون کیس که Envy Move نام دارد هنوز وارد بازار ایران نشده است.

 

Envy Move دارای یک صفحه نمایش لمسی 23.8 اینچی QHD با دسته ای در بالا است که هنگام استفاده می توان آن را جمع کرد و در مواقع دیگر مانند کیف آن را برداشت. HP پایه‌هایی را در پایین صفحه‌نمایش طراحی کرده است که به رایانه‌های قابل حمل اجازه می‌دهد تا روی سطوح صاف بایستد.

 

حتی یک جیب به سبک کیسه کانگورویی در پشت نمایشگر وجود دارد که متناسب با صفحه کلید سایز کامل و پد لمسی یکپارچه آن است که قابلیت حمل آن را آسان تر می سازد.

مینی کامپیوتر NUC12DCMI9؛ مناسب برای گیمینگ

مینی کامپیوتر NUC12DCMI9؛ مناسب برای گیمینگ

 

مینی کامپیوتر اینتل NUC12DCmi9 دقیقا همان طراحی منحصر به فرد مینی پی سی ها را دارد اما با سخت افزارهای قدرتمند خود، توانسته برای گیمینگ هم مناسب باشدو این پردازنده دارای 16 هسته فیزیکی، 24 هسته مجازی و حداکثر فرکانس 5.10 گیگاهرتز است.

 

این سی پی یو عملکرد بالایی دارد و این عملکرد گرمای زیادی نیز تولید می کند. اما این موضوع چالش زیادی برای شما نخواهد نداشت زیرا با اینتل با وجود اندازه قاب، مشکل خنک کننده این کیس را حل کرده است. اینتل برای رفع مشکل خنک کننده این دستگاه از سه فن بزرگ به قطر 92 میلی متر برای خنک سازی استفاده می کند.

 

مینی کامپیوتر گیمینگ Intel NUC12DCMi9 دارای سه اسلات M.2 است. یک اسلات به کارت گرافیک مجزا اختصاص داده شده است. این کامپیوتر دارای دو پورت Intel Wi-Fi 6E، Thunderbolt 4، دو پورت Intel® Ethernet 2.5Gb و یک آداپتور برق داخلی است.

 

مینی کامپیوتر NUC11TNHi3-8240

مینی پی سی های اینتل در سال 2023 به خوبی خود را نشان داده اند و مورد رضایت اکثر کاربران خود قرار گرفته اند. مینی کامپیوتر اینتل NUC11TNHi3-HST8240 دارای پردازنده Corei3 نسل 11 شرکت اینتل است. مدل این پردازنده 1115G4 و فرکانس پایه آن 1.70GHz است که فرکانس توربو آن تا 4.10GHz افزایش می یابد.

 

کامپیوتر کوچک اینتل NUC11TNHi3-HST8240 دارای رم 8 گیگابایت از نوع DDR4 است. حافظه این مینی پی سی 240 گیگابایت و از نوع SSD می باشد. این مینی پی سی دارای یک عدد پورت USB 2.0 و 3 عدد پورت USB 3.2 Gen2 Type-A است. گرافیک Intel NUC11TNHi3-HST8240 مدل Intel UHD Graphics (iGPU) است.

 

مینی پی سی ایسوس مدل PB62 i3-10105/512/16

 

مدل بعدی جدیدترین مینی پی سی در سال 2023 ، ایسوس PB62 بوده که از جدیدترین پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل بهره می‌برد، از فناوری Intel Optane برای سرعت ذخیره‌ سازی بهتر پشتیبانی می‌کند.

 

از سایر ویژگی های مینی پی سی مدل PB62 i3-10105/512/16 که آن را برای افراد زیادی محبوب کرده، نداشتن گرما، مصرف برق پایین، ابعاد کوچک، وزن کم و در عین حال قدرت و عملکرد بالا است. بر خلاف کامپیوتر آل این وان که در صورت خراب شدن مانتیور سیستم بطور کلی قابل استفاده نیست، مینی پی سی ها گزینه ی محبوب تری شده اند.

مینی کامپیوتر ام اس آی مدل PRO DP21 11M-F

مینی کامپیوتر ام اس آی مدل PRO DP21 11M-F

 

سازنده پردازنده این دستگاه اینتل بوده و سری آن Corei5 است و مدل آن 10400 خواهد بود. این دستگاه یک درگاه HDMI دارد. نوع حافظه داخلی این کامپیوتر SSD است و مقدار آن 500 گیگابایت خواهد بود.

 

مقدار حافظه کشی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده است برابر 12 مگابایت خواهد بود.مقدار رمی که در این دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد هشت گیگابایت از نوع DDR4 است. سازنده پردازنده گرافیکی این دستگاه هم اینتل بوده و مدل آن Intel UHD Graphics 630 خواهد بود.

 

مینی کامپیوتر ام اس آی مدل CUBI N – B

 

این مدل کامیپوتر در ردیف بهترین و جدیدترین های مینی پی سی های 2023 قرار می گیرد. فرکانس پشتیبانی شده در این محصول 1.6 گیگاهرتز در حالت بیس و 2.1 در حالت نهایی است. برای اتصال به شبکه‌های بی‌سیم نیز به شبکه‌ی بی‌سیم (WiFi) تجهیز شده است. علاوه‌ بر شبکه‌ ی بی سیم، این کارت شبکه یک درگاه LAN را هم در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

 

کامپیوتر کوچک ام اس آی مدل CUBI N – B از فناوری بلوتوث هم پشتیبانی می‌ کند. برای اتصال انواع تجهیزات مانند ماوس، کیبورد، فلش‌مموری و… درگاه‌های USB روی CUBI N – B ارایه شده است. درگاه‌های تصویر هم شامل یک درگاه HDMI و یک درگاه VGA است که می‌توانند تصاویری را میزان رزولوشن بالا ارایه کند.

 

مینی رایانه Apple Mac , M1

در اولین های لیست جدیدترین مینی پی سی های 2023 ؛ Apple Mac Mini, M1 قرار می گیرد. این مدل مینی پی سی پردازنده قدرتمندی دارد اما غیرقابل ارتقا می باشد. حافظه داخلی 512 گیگابایتی از نوع SSD توانایی اجرای آخرین نسخه از سیستم عامل مک را فراهم می کند.

 

رم آن نیز 8 و 16 گیگابایت غیرقابل ارتقا است. پورت های این مینی پی سی شاکل یک عدد USB 3.1 Gen 2 از نوع تاندربولت، دو عدد USB-C، دو عدد پورت USB 3.1 Type-A Gen1، یک عدد پورت HDMI، جک هدفون، درگاه اترنت از نوع گیگابایت است.

بهترین روش برای انتخاب بهترین مینی پی سی 2023

بهترین روش برای انتخاب بهترین مینی پی سی 2023 (کامپیوتر کوچک)

 

مینی کامپیوترهای شخصی برای افرادی که به یک سیستم قوی تر از کامپیوتر آل این وان یا حتی زیرو کلاینت نیاز دارند مناسب است. در واقع مینی پی سی گزینه مناسبی برای تمام فعالیت ها می باشد. پیدا کردن مینی کامپیوتر شخصی مناسب برای شما با دانستن آنچه به دنبال آن هستید شروع می شود.

 

این مدل کامپیوتر در تنوع زیادی تولید می شود و برخی از از مینی پی سی ها برای گیمینگ نیز مناسب هستند. برای شروع می توانید از یک وبسایت و مرکز معتبر برای کسب مشاوره و راهنمایی کمک بگیرید.

 

در نهایت بهتر است بدانید که مینی کامپیوترها می توانند به اندازه یک کامپیوتر رومیزی کاربردی و مفید باشد. اگر می خواهید در هزینه های خود با خرید یک رایانه رومیزی استاندارد صرفه جویی کنید،مینی پی سی بهترین جایگزینی است که می توانند به راحتی نیازهای شما را برآورده کنند.