پارس ناز پورتال

جراحی باورنکردنی پیوند کامل صورت +عکس

جراحی باورنکردنی پیوند کامل صورت +عکس

جراحی باورنکردنی پیوند کامل صورت +عکس 

عمل جراحی پیوند صورت انسان به طور کامل انجام گرفت که تصویر هاي آن را در این گزارش می‌بینید. صورت این مرد کاملا با فرد دیگری عوض شد. ماجرای حیرت انگیز مردی که بر اثر یک حادثه صورتش را از دست داد توسط پزشکان مجرب برای اولین بار به مدت 27 ساعت صورت این مرد را پیوند زدند! چگونگی روند این پیوند عجیب را در بخش زیر با تصویر هاي این مرد دنبال نمایید.

 

یک مرکز پیوند صورت در لهستان صورت مردی که راکه براثر برخورد با دستگاه برش سنگ به شدت مجروح شده بود را با سرعت بی سابقه بازسازی کرد، به طوری که از این عمل جراحی بی سابقه با عنوان اولین عملی یاد می‌شود که با هدف نجات جان بیمار انجام شده هست.

 

 به گزارش پارس ناز بیماران پیوند صورت باید به طور معمول چندین سال صبر کنند تا یک عمل پیوند صورت روی آن ها انجام شود، اما پس از یک حادثه در محل کار برای یک مرد 33 ساله لهستانی که موجب شده بود وی در معرض عفونتهای مهلک قرار بگیرد، پزشکان برای انجام این عمل پیوند صورت به سرعت وارد عمل شدند.

جراحی باورنکردنی پیوند کامل صورت +عکس

این مرد که با نام “گرزگورز” شناسایی شده هست، سه هفته پس از آنکه یک دستگاه برش سنگ به صورتش صدمه شدیدی وارد کرد یک صورت اخیر دریافت کرد چرا که میزان جراحات به قدری بود که امکان بخیه زدن در صورت وی میسر نبود.

 

آرواره هاي وی خرد شده بود و شرایطش به سرعت و به وخامت می گذاشت تا این که پزشکان اظهار داشتند هیچ چاره اي جز ارائه یک صورت اخیر و پیوند صورت سریع ندارند.این عمل در مرکز انکولوژی در گلیویس در تاریخ 15 می «25 اردیبهشت» بر روی بیمار انجام شد.

جراحی باورنکردنی پیوند کامل صورت +عکس

آدام ماسییووسکی رئیس تیم جراحی مرکز انکولوژی در گلیویس لهستان بعنوان تنها مرکزی که عمل جراحی صورت انجام می‌دهد، گفت: معمولا پذیرنده هاي صورت باید بین یک تا هفت سال صبر کنند تا این جراحی انجام شود، اما به علل مشخصی مجبور بودیم این بیمار را سریعتر عمل کنیم چرا که زندگی وی در خطر بود.

 

اوایل ماه جاری کارمن بلاندین ترلتون به صورت عمومی برای اولین بار پس از پیوند صورت خود سخنرانی کرد، این امر درست شش سال پس از آن صورت گرفت که همسرش با یک مایع قلیایی به وی حمله کرد که در نتیجه این زن نابینا شد و صورتش از شکل افتاد.چارلا نش زن اهل کانکتیکت که در سال 2009 مورد حمله یک شامپانزه قرار گرفته بود در سال 2011 عمل جراحی صورت داشت.

جراحی باورنکردنی پیوند کامل صورت +عکسماسییووسکی اظهار داشت عمل جراحی ” گرزگورز ” اولین عمل جراحی بود که برای نجات جان بیمار انجام می شد.این جراحی  277 ساعت طول کشید چرا که جراحی وی دربرگیرنده پیوند استخوان هم می شد. ” گرزگورز ” نیاز به بازسازی صورت، آرواره ها، سقف دهان و قسمت تحتانی کاسه چشم داشت.

جراحی باورنکردنی پیوند کامل صورت +عکسوی هنوز در معرض خطر عفونت هست اما انتظار می‌رود که بهبود یافته و زندگی عادی داشته باشد.اگرچه عکس هاي پس از عمل نشان دهنده بخیه هایي از بالای چشم راست، زیر چشم چپ و اطراف صورت تا گردنش هست اما وی توانست شش روز پس از جراحی به عکاسان اجازه عکاسی بدهد.تصویر هاي این مرد 33 ساله که صورتش به وسیله دستگاه سنگ بری آسیب دید پس از عمل نهایی پیوند صورت دیدن می‌شود.

 

 

جراحی باورنکردنی پیوند کامل صورت +عکس