پارس ناز پورتال

این جملات منفی را هرگز به همسرتان نگویید

این جملات منفی را هرگز به همسرتان نگویید

این جملات منفی را هرگز به همسرتان نگویید 

شمار زیادی از جملات منفی میباشند که می‌توانند در زندگی زناشویی تاثیرات منفی به جا بگذارند و باعث دلخوری طرفین شوند. از آن جا که تصمیم گرفته اید برای همۀ وقت} کنار هم باشید به قدری در کنار هم احساس راحتی میکنید که همۀ حرف هاي تان را به هم می‌گویید. اما این آسان بودن به معنی فراموش کردن ارزش و احترام همدیگر نیست.

 

حرف ها و نظراتی میباشند که به ارتباط صدمه طولانی مدت می‌رسانند و باید قبل از به زبان آوردنشان انها را مفید سبک سنگین کنید.

 

از کاه کوه میسازی
درست هست ممکن هست حق با شما باشد. احتمالا مشکلی که همسرتان بعنوان مثال با مایع ظرفشویی دارد به نظر شما بسیار احمقانه بیاید اما در این لحظه احساس تان را درون خودتان نگه دارید. به این فکر کنید که شما هم ممکن هست در طول ارتباط به چنین مشکلاتی بر بخورید.

 

وقت برای اینکار ندارم
وقتی همسرتان شما را با بلیط سینما سورپرایز میکند به او نگویید که امروز وقت برای رفتن به سینما ندارید. در عوض واکنش مثبت از خودتان نشان دهید و به او بگویید که از اینکار او سورپرایز شده اید. همه ي وقت راهی برای وقت گذاشتن با او پیدا خواهید کرد.

 

همۀ وقت} همین کار را میکنی
هیچگاه در مشاجراتی که با هم دارید از کلمات «همه ي وقت» و یا «هیچگاه» بهره گیری نکنید. به جای اینکه به او بگویید هیچگاه آشغال ها را خالی نمیکنی به او بگویید که این کارش چه حس خوبی به شما میدهد و اینکار چقدر به شما کمک می‌کند. با به کار بردن جملات همه ي وقت این کارو می‌کنی یا هیچگاه این کارو نکردی به قبل تمرکز نکنید و وی را به دلیل قبل سرزنش نکنید کوشش کنید روی آینده متمرکز شوید و عواقب آینده را مشاهده نمایید.

 

نمی تونم بدون تو زندگی کنم
این جمله به نظر جمله شیرین و رمانتیکی می‌آید اما بین پشتیبانی و وابستگی تفاوت هایي هست. اگر بیش از اندازه به همسرتان تکیه میکنید به حدی که فکر میکنید نمی‌توانید بدون او هیچ کاری را پیش ببرید کمی عقب نشینی کنید. یادتان باشد که شما هم برای خودتان یک شخص کامل هستید چه با همسر و چه بدون همسر.

 

باشه فراموشش کن
گاهی اوقات سر یک مسئله خیلی کوچک با هم درگیر میشوید و وسط درگیری به این نتیجه میرسید که این مسئله ارزش درگیری و اوقات تلخی شما را ندارد. اما رها کردن یک دشوار حل نشده مجدد سر باز می‌کند. پس دشوار هر چقدر هم که کوچک باشد احساستان را درمورد آن بگویید و با مشارکت و صحبت آن را حل کنید.

 

اینکار خیلی سخته
در ارتباط همۀ وقت} همه ي چیز آن طور که انتظار دارید پیش نمی‌رود. گاهی اوقات باید آستین ها را بالا بزنید و کارهای سختی انجام دهید. اگر در ارتباط شنونده خوبی باشید, از همسرتان پشتیبانی کنید و احساستان را با او درمیان بگذارید کمتر به دشوار برمی خورید.