پارس ناز پورتال

جنسیس و بی ام دبلیو در رقابت سخت با یکدیگر

جنسیس و بی ام دبلیو در رقابت سخت با یکدیگر

جنسیس و بی ام دبلیو در رقابت سخت با یکدیگر 

امروز می‌پردازیم به جنسیس اتومبیل پرطرفدار کره اي ها که در برابر بی ام دبلیو از کشور آلمان قرار گرفته هست و رقابت سختی را شاهد هستیم. چندین دهه هست که ب ام و سری 5 بعنوان معیار مدلهای اسپرت بزرگ شناخته می‌شود و طبیعی هست که با چنین جایگاهی، باید برچسب قیمت بالاتری نیز داشته باشد.

 

همین باعث میشود برای کسانی که خواهان برترین تجربه میباشند اما بودجه کافی ندارند، یک خلأ بزرگ به وجود بیاید و اینجاست که جنسیس وارد میشود. این برند لوکس، بازیگری اخیر در این صحنه هست و با ارائه ساخته لوکس و بسیار مجهز، بدون برچسب قیمت بسیار بالا، درصدد رویارویی با بازیگران جا افتاده و خوشنام این سگمنت بر آمده هست.

 

ساخته هایي که جنسیس عرضه می‌کند، بسیار مفید در برابر ساخته هاي پریمیوم خودروسازانی هم چون کدیلاک و ولوو قد علم کرده اند اما دیگر وقت آن هست که عیار این برند لوکس کره اي را در برابر معیارهای اصلی این صنعت بسنجیم. Genesis G80 Sport تقریباً رقیب مستقیم 540 اما به مراتب ارزان قیمت تر از این ساخته ب ام و هست.

 

همین، یک امتیاز مثبت برای ساخته جنسیس محسوب می‌شود اما برای جذب خریداران بالقوه می بایست تجربه رانندگی و تجمل ب ام و را نیز داشته باشد.

 

سری 5 امتحان پس داده

تجربه اي که سری 5 ارائه می‌دهد، کاملا به نسبت نسل گذشته تغییر یافته هست. نسل اخیر بر پایه ساختاری که از سری بزرگتر و لوکس تر ب ام و یعنی سری 7 به امانت گرفته شده، کمی از ماهیت اسپرتی نسل گذشته فاصله گرفته و اکثر به سمت لوکس بودن گرایش دارد. همین طور شمار زیادی از امکانات و مشخصه هاي لوکس این سری بزرگ تر ب ام و در نسل اخیر ارائه شده،

 

مانند مکانیسم نرم بسته شدن درها، چرم ناپا با طرح دوخت الماس شکل، سیستم تهویه خودکار با بازرسی چهار منطقه اي، سیستم معطر کننده کابین، پرده آفتابگیر شیشه هاي عقب، گرمکن غربیلک دستور، صندلی هاي جلو مجهز به ماساژور و سیستم گرمایش و سرمایش که در فهرست امکانات 540i آماده در این سنجش گنجانده شده هست.

جنسیس و بی ام دبلیو در رقابت سخت با یکدیگر

این محیط هم‌چنین پر هست از کنترلگرهایی با سطح سرامیکی که تداعی کننده یک حس بالارده تر و پرشکوه تر هست. آن قدر فضای گسترده برای سرنشینان و بار وجود دارد که سخت می‌شود تصور کرد کسی در این محیط دچار حس حضور در یک فضای بسته شود. گستره امکانات تکنولوژیک این محیط نیز گیج کننده هست.

 

امکان سفارش وای فای هاتسپات، شارژ بی سیم و درگاه هاي شارژ USB به کنار، 540i این سنجش قابلیت بهره گیری از رابط کاربری iOS به صورت وایرلس را نیز دارد. «ب ام و جزء نخستین خودروسازانی هست که رابط بی سیم موبایل هاي هوشمند را در ساخته هاي خود ارائه میدهد»

 

نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی و نمایشگر اطلاعات ضروری روی شیشه جلو «هدآپ دیسپلی» وضوح بالایی داشته، ارائه دهنده اطلاعات جامع و کارآمدی میباشند. همین طور iDrive با منوها و رابط کاربری ساده تری به روزرسانی شده هر چند کماکان عادت کردن به آن کمی زمان می‌برد.

 

گستره اي از امکانات نمایشی

جنسیس و بی ام دبلیو در رقابت سخت با یکدیگر

در کنار این ها، 540i ارائه دهنده گستره اي از امکانات پیچیده صرفا تبلیغاتی نیز هست. برای نمونه برای بازرسی سیستم اطلاعات و سرگرمی روشهای متعددی در نظر گرفته شده از جمله نمایشگر لمسی که مناسب زمان توقف هست و یا کنترلگر گرد روی کنسول میانی که دارای پد لمسی با توانایی تشخیص نوشتار هست

 

و حتی یک سیستم تشخیص فرامین اشاره اي که گرچه همه ي وقت هم درست کار نمیکند. در واقع، تشخیص فرامین اشاره اي به نظر اکثر به درد جلب نظر سرنشینان می‌خورد و در دنیای واقعیت کاربردپذیری چندانی ندارد. به این‌ها اضافه کنید آلبوم دوربین هاي کارآمدی راکه گرچه کمی پیچیده هم هست. در چهار گوشه اتومبیل آلبوم اي از دوربین ها به کار رفته

 

که عکس سه بعدی کامل و یکپارچه اي از اطراف اتومبیل ارائه می‌دهد اما دشوار این هست که اینکار را راننده هم می‌تواند با یک نگاه ساده به چهار طرف اتومبیل انجام دهد. در این راستا هم فناوری اتومبیل، اکثر از اینکه کاربردی باشد، به درد تظاهر پیش دوست و آشنا می‌خورد.

 

دینامیک رانندگی ب ام و

با نخست رانندگی اما شکی باقی نمی‌ماند بر اینکه این سری 5، یک خودروی لوکس اسپرت محشر هست. زیر کاپوت 540i یک واحد 6 سیلندر 3.0 لیتری جا شده که مجهز به توربوشارژر هست و با 335 اسب بخار قدرت توان ساخت سابقه گشتاوری معادل 450 نیوتن متر را دارد. این موتور به یک گیربکس 8 سرعته اتومات هوشمند

 

و به گزارش پارس ناز سیستم محرک چهار چرخ xDrive متصل هست. هوشمند بودن گیربکس به این معنی هست که میتواند به کمک اطلاعات GPS دنده صحیح را انتخاب کند و در صورت تجهیز اتومبیل به سیستم تعلیق تطبیق پذیر، حالت سواری Adaptive میتواند جاده پیش رو را پیش بینی کرده و فنربندی را به نرمی یک ماشین به واقع لوکس حفظ کند.

 

دیگر حالت هاي سواری، اتومبیل را قادر می سازد بسته به خواسته راننده و با تنظیم یک سری پارامتر شامل چگونگی تعویض دنده پاسخگویی پدال گاز و سفتی دستور، ارائه دهنده یک سواری اسپرتی تر، آسان تر و یا کم مصرف تر باشد.

جنسیس و بی ام دبلیو در رقابت سخت با یکدیگر

جنسیس و بی ام دبلیو در رقابت سخت با یکدیگر

موتور، نیرومند احساس می‌شود به شکلی که این ماشین 1.8 تنی را قادر می سازد در کمتر از حالت سکون به سرعت هاي بزرگراه دست یابد و طبیعی هست که دامنه امکانات نمایشی پیشرفته، به سامانه هاي همیار و ایمنی فعال نیز رسیده هست. ماشین دارای فناوری حفظ لاین سیر و کروز بازرسی تعلیق پذیر هست

 

که میتوانند در کنار هم رانندگی هاي طولانی مدت را به راحتی قدم زدن در پارک «گرچه بدون پا درد» تبدیل کنند. دوربین ها نیز در کنار سامانه اخطار ترافیک عبوری از جلو و پشت به پارک ساده تر اتومبیل کمک می‌کنند. سیستم اخطار نقاط کور راننده و باقی سیستم هاي ایمنی و همیار مرسوم نیز تضمینی میباشند برای ایمنی اتومبیل و هر انچه که در اطراف آن در حرکتند.

 

یک گارد اخیر

اینکه بی درنگ پس از 540i پشت حکم جنسیس بنشینید، تجربه بسیار جالبی هست؛ مبارز تازه اي وارد رینگ شده که مُشت سنگینی برای رقابت با بزرگان این رده دارد. زیر کاپوت، یک موتور V6 توربو 3.3 لیتری در ضربان هست که طبیعتا با 365 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور، قدرتمندتر از پیشرانه ساخته ب ام و احساس می‌شود و کل آلبوم مُحرکه، بسیار هماهنگ و پاسخگوست که تقریباً تمام آن چیزی هست که خریدار یک سدان اسپرت می‌خواهد.

جنسیس و بی ام دبلیو در رقابت سخت با یکدیگر

جنسیس و بی ام دبلیو در رقابت سخت با یکدیگر

گیربکس 8 سرعته اتومات جنسیس حالت هاي سواری کمتری به نسبت ساخته ب ام و دارد و متصل به GPS نیست که مصرف سوخت بهینه تری ارائه کند اما با این وجود نیز دنده ها را به نرمی و بسیار سریع تعویض میکند. هندلینگ اما حکایت متفاوتی دارد. G80 Sport تقریباً 272 کیلوگرم سنگین تر از 540i هست

 

و این سنگینی، در جاده هم به خوبی حس میشود. در کل ماشین بزرگ تر و سنگین تر و در نتیجه کُندتر و کم هیجان تر از ساخته ب ام و احساس میشود. G80 Sport کابین خوش ساختی دارد و اگرچه هم چون کابین 540i غافلگیر کننده و به اصطلاح واوبرانگیز نیست اما در عوض فضای اکثر و برای سرنشینان جلو،

 

فضای پای بیشتری به نسبت ساخته ب ام و دارد. گرچه رقیب آلمانی، فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقب دارد و در حالی فضای بار آن 510 لیتر اعلام شده که این گنجایش برای G80، معادل 433 لیتر هست.

 

کابینی در حد انتظار

تریم به کار رفته در کابین جنسیس، به شکل محسوسی بالا رده و لوکس هست. جزئیات فیبر کربن، مشخصه ارزشمندی هست و کیفیت تریم، به نظر در حد انتظار برای خودرویی در این سگمنت هست. اگر تجربه حضور در نسل اخیر ساخته هاي هیوندای را داشته باشید، ممکن هست پیکربندی داشبورد

 

و چیدمان کنترلگرها تداعی کننده یک حس آشناپندارانه برای تان باشد اما این به نظر ضعف بزرگی به حساب نمی‌آید. ممکن هست سانروف بسیار بزرگ جنسیس که فضای جادار کابین را دلبازتر جلوه میدهد، برای بعضی افراد بسیار زیبا باشد.

جنسیس و بی ام دبلیو در رقابت سخت با یکدیگر

دیگر مشخصه ها اما تا اندازه ای ناهمخوانی و تفاوت بین دو ماشین را نمایان می‌کند. مثلاً G80 Sport دارای گرمکن حکم و سیستم سرمایش و گرمایش صندلی هاي جلو هست اما خبری از ماساژور صندلی ها در آن نیست. بخش پیشرانه اي نیز برای آن در نظر گرفته شده که دارای 17 بلندگو هست

 

اما بدون امکان بازرسی با فرامین اشاره اي. سامانه هاي ایمنی و همیار متعددی در این جنسیس ارائه شده و هم چون 540i دارای کروز بازرسی تطبیق پذیر با توانایی توقف کامل در ترافیک و نخست حرکت به صورت خودکار، هدآپ دیسپلی، همیار حفظ مسیر، اخطار نقاط کور راننده و اخطار ترافیک عبوری از پشت ماشین هست.

 

از نظر کاربردپذیری، G80 Sport تمام انچه که ممکن هست از یک ماشین لوکس و بالا رده کاملا مجهز انتظار داشته باشید را دارد اما به اندازه 540i نمایشی نیست.

 

یک تفاوت قیمتی بزرگ

جنسیس و بی ام دبلیو در رقابت سخت با یکدیگر

و به گزارش پارس ناز با همه این ها، G80 Sport تنها 55,250 دلار در مدل دیفرانسیل عقب و 57,750 دلار در مدل چهار چرخ محرک قیمت دارد و با دقت به اینکه خرج بیشتری در قالب پکیج هاي اضافی برای آن نمیشود، قیمت بسیار مناسبی هست. درضمن جنسیس بهای اضافی برای هیچ یک از انتخاب هاي رنگ بدنه دریافت نمیکند.

 

در طرف مقابل اما سری 5 آماده در این سنجش در حالی برچسب قیمتی بالای 70 هزار دلار دارد که قیمت مدل پایه آن، با موتور 4 سیلندر، 52,195 دلار هست؛ تجهیز این ماشین به کامل ترین شکل ممکن، ضربه سنگینی به جیب مشتری میزند.

 

حرف پایان

جنسیس و بی ام دبلیو در رقابت سخت با یکدیگر

جنسیس به خودی خود و با پاسخگویی به تقریباً تمامی نیازهای یک خریدار بالقوه، آن هم به بهایی منطقی، بازخورد و تجربه بسیار مثبتی ارائه میدهد اما پس از تجربه راندن 540i، تازه معنی تجمل آینده نگرانه و فناوری پیشرفته را می فهمید و اینجاست که G80 Sport یک قدم عقب تر به نظر می‌آید. این ساخته جنسیس به مراتب ارزان قیمت تر هست، پس برای مشتریانی که علاقه اي به فناوری و امکانات پیشرفته

 

ب ام و ندارند و دوست ندارند بهای هر چیزی را دولاپهنا حساب کنند، آلترناتیو بسیار خوبی برای 540i خواهد بود. بی تردید سری 5 کماکان معیار شاخص این سگمنت هست اما G80 Sport با قیمتی به مراتب پایین تر، تقریباً ارائه دهنده 85 درصد آن چیزی هست که 540i ارائه می‌دهد. انتخاب پایان با خریدار هست؛ اینکه ترجیح می‌دهد بهای بیشتری را برای برترینِ این کلاس بپردازد یا به انتخاب اي منطقی تر اکتفا کند.