پارس ناز پورتال

بهترین روش ها برای جوان سازی و زیبایی پوست | جوان سازی پوست صورت

بهترین روش ها برای جوان سازی و زیبایی پوست | جوان سازی پوست صورت

بهترین روش ها برای جوان سازی و زیبایی پوست 

اگر پوست جوان و زیبا و جذاب می‌خواهید با ما همراه باشید چراکه بهترین روشهای زیباسازی پوست را برایتان جمع آوری کرده ایم. جوانسازی و داشتن پوست سالم، جوان و بدون نقص آرزوی همه ی ماست. برای رسیدن به این آرزو قدمهای ساده و روزمره اي میتوان برداشت. این نکات مفید بشما کمک خواهند کرد تا پوست خودرا همواره سالم و زیبا نگه‌دارید.

 

اگر از جمله افرادی هستید که دوش‌ گرفتن‌هاي داغ و طولانی مدت را دوست دارند، همین امروز این عادت را ترک کنید. دوش‌هاي گرم و طولانی رطوبت طبیعی پوست را زدوده و آنرا تیره و بی‌نهایت خشک میکنند.یک برنامه لایه‌ برداری هفتگی رابا استفاده از شکر و آب لیمو انجام دهید. با این کار سلول هاي مرده از سطح پوست برداشته میشوند.

 

با استفاده از مرطوب‌ کننده‌ هاي مناسب و طبیعی، رطوبت پوست را حفظ کنید تا درخشش طبیعی آن حفظ شده و سلامت آن حفظ شود.قبل از بیرون رفتن، سعی کنید از ضدآفتاب‌هاي مفید استفاده کنید تا پوست از پرتوهای مضر ماورابنفش خورشید در امان بماند.اجتناب از مصرف بی‌رویه الکل و سیگار نیز یکیدیگر از روشهای بسیار عالی برای حفظ و بازگردانی رطوبت پوست است.

 

میوه‌هاي تازه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید.برای میان وعده، از میوه‌هاي خشک استفاده کنید؛ چراکه حاوی تمام ویتامین‌هاي ضروری برای پوست سالم هستند. میوه‌هاي خشک علائم پیری رابه تعویق انداخته و پوست را جوان و سالم نگه می‌دارند.بری‌ها و فلفل دلمه راکه حاوی تمام مواد مغذی ضروری و مینرالها برای حفظ سلامتی و درخشش پوست هستند، در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 

یک جام آلبالو سرشار از آنتی‌اکسیدان است و میتواند با علائم پیری مبارزه کرده و از پیگمنتیشن یا تجمع رنگدانه‌هاي پوستی پیش گیری کند.روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ است و اگر نگران از دست رفتن سلامتی طبیعی پوست خود هستید، لازمست این روغن‌ها در غذای روزانه شما وجود داشته باشند.

 

موز سرشار از ویتامین C است که برای سلامت پوست مفید است. پس، شامل کردن یک شماره میوه در رژیم غذایی روزانه می تواند برای پوست شگفتی‌آفرین باشد.هویج نیز یکی دیگراز سبزیجات اساسی است که برای پوست مفید است. هویج غنی از ویتامین A است که ترمیم پوستی را ارتقا داده و سلامت پوست را التیام می‌بخشد.

 

چای سبز یکی از بهترین نوشیدنی‌هاي سلامت‌زا برای پوست است که سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و پوست را در برابر آسیبهایی مانند آلودگی و پرتوهای UV محافظت می کند. از طرف دیگر، نوشیدن هر روزه چای سبز، سپری در برابر علائم پیری است.

 

اگر چه کمی دیوانگی بنظر می رسد، اما آب یکی از بهترین درمان هاي خانگی برای حفظ سلامت پوست است. نوشیدن ۳ الی ۴ لیتر آب در هرروز، رطوبت پوست را حفظ کرده و آنرا جوانتر می کند.

 

آووکادو نیز میوه‌اي مغذی و نگهدارنده پوست است. آووکادوها غنی از چربی‌هاي سالم، ویتامین A، و C، و مقادیر بالای فیبر هستند. این میوه می تواند پوست چهره را زیباتر کرده و علائم پیری را کُند کند. پس بهتر است از آوکادو در رژیم غذایی روزانه خود، در سالادها، ویا ساندویج‌هاي صبحانه استفاده کنید.

 

بجز این نکات، چند نمونه غذای خوشمزه و عالی برای تغذیه مناسب پوست در زیر ارائه می‌دهیم. دستورهایی غذایی که بانوی شهر برای شما گرد آوری کرده، سریع و راحت تهیه شده ودر درمان تعداد زیادی از بیماری‌هاي پوستی مؤثر بوده و سلامت پوست را نیز تقویت میکنند.

بهترین روش ها برای جوان سازی و زیبایی پوست | جوان سازی پوست صورت

دستور تهیه غلات صبحانه همراه با خشکبار و موز

غلات کامل یکی از منابع عالی و سرشار از مواد مغذی هستند که در تقویت سلامت کلی بدن و بیشتر از همه ی پوست بسیار مفید و مؤثر عمل می کنند. انها همچنین، حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان هستند که مانع از ایجاد تعداد زیادی از آسیبهای پوستی میشوند.موز یکی از بهترین میوه‌ها است که برای پوست بسیار مفید است و مانع از ایجاد آکنه، و روشن شدن تن پوست میشود و آنرا سفت و محکم نگه می‌دارد.

 

از طرفی دیگر، میوه‌هاي خشک مانند کشمش و گردو سرشار از چربی‌هاي مفید و لازم، مواد مغذی، و مینرالهایی هستند که سلامت کلی پوست رابه آن برمی‌گردانند. این صبحانه سریع و بی‌نهایت سالم، کیفیت و زیبایی پوست را دوچندان میکند.

 

مواد لازم :

غلات کامل- ۳/۴ پیمانه

موز- ۱ شماره

شیر- ۱ پیمانه

گردوی خرد شده -۲ قاشق چای خوری

کشمش- ۲ قاشق چای خوری

 

روش تهیه :

غلات کامل، تکه هاي موز، گردوی خرد شده، کشمش و شیر را در بشقاب بریزید و هم بزنید ودر نهایت، از این صبحانه خوشمزه و سالم و سریع لذت ببرید.

بهترین روش ها برای جوان سازی و زیبایی پوست | جوان سازی پوست صورت

۱ » آب انار

یکی از سریعترین و مؤثرترین غذا هاي سالم برای پوست، استفاده از انار در غذای روزانه است. انار یکی از میوه‌‌هاي سرشار از آنتی اکسیدانهای پلی‌فنول است که با رادیکالهای آزاد مبارزه کرده و جریان خون را التیام می‌بخشد. نتیجه این خواص، چهره‌اي سالم و روشن است.

 

مواد لازم :

انار تازه- ۲ الی ۳ پیمانه

مخلوط کن

صافی

 

روش تهیه :

ابتدا، انار را در مخلوط کن گذاشته و به مدت ۵ الی ۸ دقیقه خوب هم بزنید تا تمام آب آن گرفته شود.

اکنون، با استفاده از صافی، محلول را کاملاً صاف کنید.

آن انار را در لیوان ریخته و همراه با صبحانه و یا هر وعده غذایی دیگر، آنرا میل نمایید.

آب انار یکی از بهترین و طبیعی‌ترین غذاها برای سالم و سرحال نگه داشتن پوست است.

 

۲ » شیر سویا

شیر سویا حاوی مقادیر بالای مینرالها و پروتئین‌هایست که مانع از تجمع رنگدانه‌ها در پوست و ایجاد لکه‌هاي تیره می شوند. شیر سویا را هرروز در برنامه غذایی خود بگنجانید تا بهترین نتیجه را از مصرف این غذای شگفت‌انگیز کسب کنید.

 

۳ » تخم کدو تنبل

دانه هاي کدو تنبل سرشار از روی هستند و از پدید آمدن شرایط حاد پوستی مانند اگزما و آکنه پیشگیری میکنند. این غذا رابه مدت یک هفته امتحان کنید تا سلامت طبیعی پوست رابه آن برگردانید.

 

مواد لازم

تخم کدو – ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری

 

روش تهیه :

استفاده از تخم کدو یکی از مفیدترین روش ها برای حفظ سلامت پوست است.

تخم کدو را میتوانید بعدازظهرها، و یا به همراه سالاد یا صبحانه میل کنید.

مصرف تخم کدو یک روش عالی برای متعادل کردن روغن‌هاي طبیعی پوست و پیشگیری از آکنه است.

درصورت ادامه پیدا کردن هر یک از مشکلات پوستی و یا خشکی بیش از حد پوست، با متخصصان پوست مشورت کنید.

 

پیشگیری در قدم هاي اول

در امر جوانسازی یا به عبارتی جوان ماندن پوست قدم اول پیشگیری است. در واقع این مسألهای است که باید از همان سنین اولیه جوانی به آن پرداخت. نکاتی که در زمینه حفظ سلامت، زیبایی، شادابی و جوانی پوست اهمیت دارند قرار گرفتن در مقابل تابش آفتاب آن هم بدون استفاده از ضدآفتاب مناسب، پوشش لباسی نامناسب، روی آوردن به روشهای برنزه کردن چه به روش طبیعی و چه با استفاده از سولاریوم هستند.

 

در واقع این مسائل اگر رعایت نشوند و فرد آن ها را تکرار کند و سعی در پیشگیري از انها نداشته باشد، به پوست خودش آسیب می‌رساند. در واقع باید گفت عامل اصلی پیری پوست جدای از مسائل ارثی و فردی، نورآفتاب است. مسأله تأثیرگذار دیگر در پیری پوست استفاده از سیگار است. افراد سیگاری چندین سال زودتر پوست خودرا پیر میکنند.

 

پیروی از سبک زندگی سالم

درکنار این مسائل ما باید به سمت و سوی سبک زندگی معقول، مناسب و سالمی حرکت کنیم. داشتن استراحت کافی، دوری از معرض، ورزش منظم و تغذیه مناسب باعث میشود تا مانع بروز پیری در همه ی ارگانهای بدن بشویم و این ها به پوست ما هم کمک میکنند تا وضعیت بهتری داشته باشد. البته همانگونه که گفتیم در مورد پوست مورد اختصاصی نورآفتاب را هم داریم که باید با استفاده از روشهای پوششی، محافظتی و ضدآفتاب مناسب جلوی اثرات تخریبی آنرا گرفت.

 

مهم:
در زمینه استفاده از روشهای پیشگیرانه برای پیری پوست توصیه میشود که این موارد برای تأثیر عالی خود در اوج دوره جوانی یعنی در سال های دهه اول و دوم عمرمان رعایت شوند. هر چه سن پیش گیری از عوامل تخریبی جلوتر و کمتر باشد احتمال پیری پوست و پروسه تخریب آن دیرتر اتفاق میافتد.

 

تاثیر فرآورده هاي کمکی

درکنار رعایت این نکتهها محصولات و فرآوردههای کمکی هم وجوددارد که به شکل محصولات موضعی هستند اما تأثیرشان از روش پیشگیرانهای که گفتیم کمتر است. استفاده هم زمان از این درمانهای موضعی درکنار رعایت نکتههای طبیعی کمک میکند تا پیری پوست دیرتر اتفاق بیفتد.

 

سنین ایجاد تغییرات پیری پوست

اما زمانی میرسد که دیگر تغییراتی که بعنوان پیری پوست میشناسیم ایجاد شده است. چروکها، پریدگی و تیرگی رنگ، شل شدن پوست و… سؤال اینجاست که حالا چه باید کرد؟ البته ما در بیشتر موارد انتظار داریم که این تغییرات به شکل طبیعیاش از دهه چهارم عمر به بعد یعنی پس از چهل سالگی ایجاد شود.

 

اگر قبل از این سنین شاهد این تغییرات پیری پوست باشیم در واقع با افرادی طرف هستیم که جدای از مسأله ژنتیک، موارد پیشگیرانه راکه گفتیم رعایت نمی کنند. سیگار می‌کشند، بیحفاظ در برابر آفتاب به مدت طولانی میایستند و از روشهای برنزه کردن استفاده میکنند. دراین لحظه که تغییرات ایجادشده بسته به خواست افراد و نیازشان میتوان از روشهای مختلفی برای جوانسازی استفاده کرد.

 

از دارو تا جراحی پلاستیک

برای التیام وضعیت پوست و درمان این مسأله میتوان تا حدی از درمانهای دارویی کمک گرفت. درکنار آن استفاده از آمپولهای تزریقی مانند بوتاکس، آمپولهای پرکننده که به نام فیلرها میشناسیم و لیزرهای مختلف می‌توانند به جوانسازی پوست کمک کنند. این روش تأثیرات قابل توجه و خوبی دارند و البته تأثیرات انها مدتدار است.

 

در واقع چیزی بین 5 ماه تا چند سال پایداری اثر دارند اما به شرطی که نکات لازم را رعایت کنند. اگر وضعیت خیلی شدید باشد یا فرد خواهان پایداری اثر طولانیتری باشد میتواند از روشهای جراحی مانند لیفتینگ استفاده کند که حیطه انجام این روش ها در اختیار جراحان پلاستیک است.

 

بوتاکس تزریق خانگی نیست

بوتاکس در حقیقت سمی است که به زیرپوست تزریق میشود. البته زهر ضعیف شده است که با غلظت بالای آن میتواند مسمومیت خطرناکی به نام بوتولیسم را ایجاد کند که حتی مرگبار است. مسأله اینجاست که زهر فلجکننده موضعی بوتاکس اگر درست تزریق شود و از سوی متخصص با تجربه انجام بگیرد ویژگی های درمانی هم دارد.

 

بسیار مهم
گاهی میپرسند که آیا میتوان بوتاکس را شخصاً ودر خانه تزریق کرد که باید گفت چنین چیزی امکان پذیر نیست. زیرا فرد باید کاملاًبا آناتومی صورت آشنا باشد و حتما باید از سوی متخصص در عضلاتی که لازم است تزریق شود. تزریق بوتاکس یک کار آرایشی ساده نیست و چیزی فراتر از یک فقط تزریق ساده است.

 

اگر بوتاکس در جاییکه نباید تزریق بشود یا مقدار تزریقشده آن به حد استاندارد نباشد عوارضی را در پی دارد که افتادگی ابرو، افتادگی پلک، دوبینی و… ازآن جمله هستند. اما اگر از سوی متخصص با تجربه انجام شود روشی مؤثر است که رضایت افراد بسیاری رابه همراه داشته است. نکته مهم دیگر در تکرار بوتاکس این است که فاصله تزریقات آن کمتر از 4 ماه نباید باشد.