پارس ناز پورتال

خارش پوست و راه کارهایی برای جلوگیری

خارش پوست و راه کارهایی برای جلوگیری

خارش پوست و راهکارهایی برای جلوگیری

 

برخی از مواد شیمیایی

اگر می خواهید منزل را با مواد شیمیایی تمیز کنید, حتماً دستتان را دستکش‌هاي که داخلشان آستر کتانی وجود دارد بپوشانید. اغلب مواد شوینده, می توانند پوست دلنازک و نیازمند مراقبت شما را دچار اگزما کنند.

 

قبل از این, بهره گیری از خوشبو کننده‌هاي هوا, یا حتی روشن کردن شمع‌هاي خوشبو هم اساس را برای عود کردن مشکلتان فراهم می کند. اگر هم بخاطر کارتان با دود و آلودگی هوا سر و کار دارید, طبیعی هست که اگزمای پوستتان دیر مفید شود.

 

در برخی موارد, صابون‌ها و شوینده‌هاي مو و بدن هم می توانند شما را به دردسر بیندازند. پس اگر پیشینه دچار شدن به اگزما را دارید, از شوینده‌هاي ملایم و ضدحساسیت و گرچه بدون عطر بهره گیری کنید.

 

آب داغ

حمام کردن زیر آب داغ, یا حتی شستن دست‌ها با آب داغ, پوست شما را دچار اگزما می کند. پس کوشش کنید بدن تان را با آب ولرم یا حتی نسبتا خنک بشویید و بعد از شست و شو هم با یک نمناک‌کننده بدون عطر, حساسیت پوستتان را پایین بیاورید.

 

تابش خورشید

کار کردن زیر آفتاب, اساس را برای بروز اگزما فراهم میکند. پوستی که در معرض گرمای چندان قرار گرفته و دچار تعریق شده, مستعد چنین صدمه‌هایي هست و به همین علت در زمان قرار داشتن زیر آفتاب, بهتر هست از لباس‌هاي نخی آستین بلند, دستکش‌هاي نخی و کلاه آفتاب‌گیر بهره گیری کنید. یادتان نرود که تعریق چندان, حتی اگر به علت کار کردن زیر آفتاب نباشد, می تواند اساس را برای بروز اگزما فراهم کند.

 

برخی از لباس‎‌ها

لباس‌هاي پشمی یا لباس‌هایي که از مواد مصنوعی مثل پلی‌استر و نایلون ساخته شده‌اند, ممکن هست پوست شما را دچار اگزما کنند. برترین راه برای فهمیدن تاثیر لباس‌ها بر اوضاع پوستتان, توجه کردن به زمان شروع دشوار یا دوره ادامه یافتن آن هست. آیا دیروز که با لباسی از جنس پلی‌استر از منزل بیرون رفتید, دوبار پوستتان دچار اگزما شد؟

 

استرس

زندگی پر استرس, یا رخ دادن رویدادی که به روان شما فشار آورده, میتواند اوضاع پوستی‌تان را ناگوار‌تر کند. استرس باعث به وجود آمدن التهاب در بدن میشود و سیستم ایمنی بدن تان را هم تضعیف میکند. پس اگر عوامل بالا شما را به اگزما دچار نکرده‌اند, برای حفظ آرامشتان اکثر تلاش کنید.

 

آلرژی

حساسیت به گرده, حیوانات خانگی, گرد و غبار و یا حتی مواد خوراکی, میتواند علامت‌هاي اگزما را روی پوستتان آشکار کند. احتمالا با انجام یک تست آلرژی, بتوانید متهم اصلی را شناسایی کنید و با حذف کردنش از زندگی‌تان, با مصرف داروهای مناسب, بتوانید به تندرست ماندن پوستتان هم کمک کنید.

 

هوای خشک

اگر خشکی هوا پوستتان را صدمه‌پذیر و دچار اگزما کرده, کوشش کنید همه ي وقت یک دستگاه بخور را در منزل روشن کنید. شمایی که کولر گازی را جایگزیون کولر آبی کرده اید, قطعا به یک وسیله تازه برای نمناک نگهداشتن فضای منزل‌تان نیاز دارید.

 

منبع: سلامت نیوز