پارس ناز پورتال

خرید و نگهداری بیت کوین بهتر است یا ملک؟

خرید و نگهداری بیت کوین بهتر است یا ملک؟

در سال‌های اخیر بازار ارزهای دیجیتال آنقدر رشد چشمگیری داشته که توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران سنتی را به خود جلب کرده است. حالا خیلی‌ها با مشاهده روند بازار به این فکر افتاده‌اند که وارد معاملات مربوط به خرید و فروش بیت کوین شوند.

 

وسوسه سرمایه گذاری در بین کوین از یک سو و مشارکت در معاملات خرید و فروش ملک از سوی دیگر سرمایه‌گذارن را دچار سردرگمی کرده و به چالش کشیده است. در این مطلب با ارائه اطلاعات مصوب سعی داریم شما را راهنمایی کنیم که در کدام یک از این دو وجه سرمایه‌گذاری کنید.

 

مزایای بیت کوین

 

1. نرخ بازگشت سرمایه

نرخ بازگشت سرمایه بیت کوین بارزترین مزیت این ارز دیجیتال است. بازده بیت کوین از سال 2010 تاکنون شگفت انگیز بوده است.بر اساس محاسبات انجام شده در dqydj.com، بیت کوین از سال 2010 تا 2021 بازدهی پ 66.9 میلیون درصدی داشته است. این به معنی بازده تقریباً 325 درصدی در سال است. سرمایه گذاری دیگری وجود ندارد که در یک فاصله زمانی کوتاه چنین بازدهی داشته باشد.

 

2. بیت کوین هم دارایی است و هم ارز

شکی نیست که جذابیت اصلی بیت کوین در دهه گذشته عملکرد سرمایه گذاری آن بوده است. به هیچ وجه نمی‌توان آمار و ارقام این ارز را که در بالاتر توضیح دادیم، زیر سؤال برد.

 

اما بیت کوین یک ارز نیز هست. می‌توان از آن برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده کرد. هرچند قیمت یک واحد بیت کوین ((BTC برای اکثر تراکنش‌ها بسیار بالاست، اما این ارز دیجیتال قابل تقسیم است.

 

هر بیت کوین معادل 100 میلیون ساتوشی است. در تبدیل آن به دلار می‌توان گفت 10 ساتوشی یک پنی و 1000 ساتوشی 1 دلار است. شاید بیت کوین برای تراکنش‌های روزمره بسیار گران باشد، اما ساتوشی خیر.

 

در همین حال، تعداد فروشگاه‌هایی که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را می‌پذیرند به طور پیوسته در حال افزایش است. طبق گزارش‌ها، یک سوم مشاغل کوچک ایالات متحده اکنون ارزهای دیجیتال را به عنوان پرداخت می‌پذیرند.

 

3. عرضه محدود

زمانی که بیت کوین برای اولین بار راه اندازی شد، با محدودیت 21 میلیون واحدی برنامه‌ریزی شد. این باعث عرضه محدود آن می‌شود، و در حالی که عرضه آن هنوز به سقف مجاز خود نرسیده است، ممکن است پس از رسیدن به آن، قیمت به افزایش خود ادامه دهد.

 

آن را با دلار آمریکا مقایسه کنید، که می‌تواند در تعداد نامحدود توسط فدرال رزرو چاپ شود. این قابلیت چاپ، که با شیوع ویروس کرونا تسریع شده است، دلیل تورم در اقتصاد ماست.دلار را می‌توان به طور نامحدود چاپ کرد، اما بیت کوین هرگز از 21 میلیون سکه تجاوز نمی‌کند. این علتی است که بیت کوین همچنان از تورم پیشی خواهد گرفت.

 

4. قابل حمل بودن

این یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که بیت کوین را به یک پول مناسب تبدیل می‌کند. اما این یک مزیت نسبت به املاک و مستغلات نیز هست.املاک و مستغلات اصلاً قابل حمل نیست.

 

اگر تصمیم دارید به استان یا کشور دیگری نقل مکان کنید، باید دارایی املاک و مستغلات خود را قبل از نقل مکان نقد کنید. نمی‌توانید آن را با خود حمل کنید.بیت کوین درست مانند پول الکترونیکی عمل می‌کند. شما می‌توانید به استان دیگر یا حتی کشور دیگری نقل مکان کنید و همچنان به رمزارزهای خود دسترسی داشته باشید.

 

5. نقدینه بودن

این یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که آن را به عنوان یک پول مناسب می‌سازد. شما به راحتی می‌توانید بیت کوین را در ظرف چند دقیقه نقد کنید. می‌توانید از آن برای خرید کالا یا خدمات، تبدیل آن به رمزارز دیگر یا حتی به ارزهای فیات مانند دلار یا یورو استفاده کنید.

 

این همچنین سوداگری روی نوسانات قیمت را آسان می‌کند. شما می‌توانید بیت کوین را به همان سرعت و سهولتی که خرید می‌کنید، بفروشید. شما نمی‌توانید هیچ یک از این کارها را با املاک انجام دهید.

 

6. هزینه پایین نگهداری

برخلاف املاک و مستغلات، برای نگهداری بیت کوین نیازی به سرمایه گذاری زمان یا پول ندارید.به گفته ایان کین، مدیرعامل و موسس Unbanked.com، شرکتی که افراد و سازمان‌ها را با بخش مالی مرتبط می‌کند، بیت کوین بهترین دارایی دهه گذشته بوده است، صرف نظر از اینکه دارنده بیت‌کوین در کجای جهان است.

 

بیت کوین از این جهت شبیه به املاک و مستغلات است که پوششی در برابر تورم است. با این حال، هیچ هزینه تعمیر و نگهداری ندارد، لازم نیست نگران مالیات بر املاک، بریدن چمن، تعمیر سقف و غیره باشید. شما حتی می‌توانید روی بیت کوین خود سود به دست آورید.

 

7. آینده پول

اکثر مردم معتقدند پول یک کالای ثابت است. اما اینطور نیست. پول طی قرن‌ها در حال تکامل بوده است. تا چند صد سال پیش، مردم عمدتاً از داد و ستد برای معاملات تجاری استفاده می‌کردند. پول عمدتاً مربوط به تجارت کالاها بود.

خرید و نگهداری بیت کوین بهتر است یا ملک؟

معایب خرید بیت کوین

 

1- حجم بازار بیت کوین نسبت به بازارهای موازی (ارزهای فیات، طلا، مسکن) کمتر و کوچک است.

 

2- قوانین وضع شده خرید و فروش ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف متفاوت است.

 

3- نوسانات قیمت بیت کوین نسبتاً بالا است.

 

 مزایای سرمایه گذاری در مسکن

 

1- مسکن به شما امکان تغییر بهره‌وری می‌دهد. یعنی چه؟ یعنی شما یک واحد مسکونی را می‌خرید تا خودتان در آن ساکن شوید. بعد از مدتی چنانچه تمایلی به ادامه سکونت در آن نداشته باشید می‌توانید آن را به فرد دیگری اجاره بدهید. مالکیت این سرمایه همچنان از آن شما است و از مواهب آن برخوردارید.

 

2- شما با سرمایه گذاری در حیطه املاک از پرداخت مالیات در این زمینه معاف خواهید شد.

 

3- سرمایه‌گذاری در مسکن به شما امکان دریافت وام‌های رفاهی را می‌دهد. شما به راحتی می‌توانید برای خرید مسکن یا انجام امور تعمیراتی در آن وام بگیرید. این موضوع به رشد و امکان سرمایه‌گذاری بیشتر کمک می‌کند.

 

4- شواهد نشان می‌دهد که در طول سال‌های دراز سرمایه‌گذاری در مسکن برای افراد پر سود بوده است. معامله مسکن همواره به این شکل بوده و هست که ملک را به قیمتی بیشتر از آنچه خریداری شده است به فروش می‌رسانند. این موضوع آینده سرمایه‌گذار را تضمین می‌کند.

خرید و نگهداری بیت کوین بهتر است یا ملک؟

معایب سرمایه گذاری در بازار مسکن

 

· قدرت پایین در نقد شوندگی سریع

· وضع قوانین مالیاتی براساس سیاست‌های دولت 

· هزینه‌های بازسازی و تعمیرات 

 

نتیجه‌گیری

 

باتوجه به اطلاعاتی که در این مقاله  ارائه کردیم حالا می‌توانید تصمیم‌گیری کنید که می‌خواهید در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید یا در مسکن. اینکه شما چقدر سرمایه دارید و اینکه قادر به پذیرش ریسک موجود در هر میدان سرمایه‌گذاری هستید نیز راهنمای شما است.

 

آنچه لازم است بدانید این است که شما احتمالاً برحسب تجربه یا صحبت کردن با سایرین اطلاعاتی درباره خرید و فروش مسکن خواهید داشت، اما این اطلاعات در مورد معاملات بیت کوین که تقریباً به تازگی افراد را به سوی خود جذب کرده است بسیار کم خواهد بود.

 

به همین دلیل بهتر است پیش از ورود به هر یک از این بازارها مزایا و معایب هر یک را به درستی بررسی کنید و اطلاعات کافی و به روز کسب کنید. در آخر می‌توانید برای خرید ارز دیجیتال از تبدیل از این آدرس اقدام کنید.