پارس ناز پورتال

برای داشتن خواب راحت این نوشیدنی ها را بخورید

مجموعه : رژیم و تغذیه
برای داشتن خواب راحت این نوشیدنی ها را بخورید

برای داشتن خواب راحت این نوشیدنی ها را بخورید 

کسانی که خواب راحتی ندارند و با شب بیدار شدن ها و به خواب نرفتن ها مواجه هستند باید این نوشیدنی ها را بخورند تا به راحتی به خواب بروند. کاملا مشخص است که خواب ناکافی و به هم خوردن چرخه خواب شبانه منجر به افزایش وزن، گرسنگی در روز بعد و عدم کنترل قند خون می شود.

 

در این میان همانطور که مصرف کافئین های شیرین و نوشابه ها مختل کننده خواب شبانه هستند، مواد مغذی موجود در برخی نوشیدنی ها اثر معکوس روی خواب دارند و منجر به ساخت عضله، بهبود و ثبات قند خون و حتی چربی سوزی می شوند.

 

در اینجا 6 نوشیدنی مفید که علاوه بر تنظیم خواب، به کاهش وزن موثر نیز کمک می کنند، معرفی شده اند:

 

شیر: یک لیوان شیر گرم هنگام خواب می تواند نه تنها به خواب بهتر کمک کند، بلکه یک دوز سالم از تریپتوفان ها و کلسیم را به بدن نیز می رساند. علاوه بر این پروتئین کازئین در شیر گاو، به ساخت عضله در تمام طول شب کمک می کند و میل به پرخوری در روز بعد را نیز کاهش می دهد.

 

نتیجه این است که سوخت و ساز بدن در نتیجه مصرف شبانه شیر سریع تر شده و از دست دادن وزن آسانتر می شود. توجه داشته باشید که برخی افراد به لاکتوز موجود در شیر حساسیت دارند و با نوشیدن آن به نتیجه‌ دلخواه نمی ‌رسند؛ اما اگر شما چنین مشکلی ندارید می ‌توانید با خیال راحت به این نوشیدنی اعتماد کنید.

 

آب انگور: یک لیوان آب انگور و نوشیدن آن قبل از خواب به خواب شبانه نه تنها کمک می کند بلکه منجر به سوزاندن چربی نیز می شود. رسوراترول، یک آنتی اکسیدان موجود در انگور چربی سفید ذخیره کننده کالری را به چربی قهوه ای کالری سوز تبدیل می کند.

 

در بدن شما دو نوع چربی وجود دارد، چربی سفید و چربی قهوه ای. محققان به تازگی دریافته اند که بر خلاف چربی سفید که مضر است و باعث افزایش وزن و انواع بیماری ها می شود، چربی قهوه ای کاملا مفید است و باعث لاغر شدن و افزایش متابولیسم بدن می شود. در واقع چربی قهوه ای چربی سفید را از بین می برد.

 

چای بابونه: یک لیوان از این نوع چای سطوح گلیسین را در بدن شما افزایش می دهد؛ گلیسین یک انتقال دهنده عصبی است که باعث شل شدن عضلات و آرامش اعصاب می شود. بابونه علاوه بر این، کنترل کننده قند خون است و منجر به کاهش وزن می شود.

 

کفیر: نوشیدنی سرشار از پروبیوتیک ها و باکتری های مفید برای سلامت روده و دستگاه گوارش، و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. ضمن این که جذب ویتامین ها و مواد معدنی را موثرتر می کند. پژوهش هایی که در مجله انگلیسی پزشکی ورزشی نیز به چاپ رسیده، نشان می دهد که این نوشیدنی به بهبود خواب و بهبود عملکردهای ورزشی کمک می کند.

 

شیر سویا: سرشار از اسیدآمینه و پروتئین است. چنانچه به دنبال تغییر رژیم غذایی و ایجاد تنوع در آن و تلاش برای کاهش وزن هستید، سویا را به برنامه غذایی لاغری خود اضافه نمایید. سویا در مقایسه با دیگر انواع پروتئین‌ ها، چربی اشباع‌ شده و کالری کمتری دارد و در مقابل، حجم فیبر موجود در آن بالاتر است.

 

یکی از دلایلی که سویا در رژیم‌ های لاغری گنجانده می‌ شود این است که این دانه با وجود اینکه جایگزین غذا‌های پر کالری می ‌شود اما در عین حال بدن را دچار فقر پروتئین نمی ‌کند و در عین حال مدت زمان احساس سیری در فرد را افزایش می‌ دهد. علاوه بر این، شیر سویا به عنوان یک پیش ماده برای بهبود سطح ملاتونین و بهبود چرخه خواب عمل می کند.

 

آب آلبالو: نوشیدن یک لیوان آب آلبالو در شب، میزان ترشح ملاتونین را در خون افزایش می‌دهد و بنابراین الگوهای طبیعی خواب را در بدن بهبود می ‌بخشد. مصرف آلبالو به تمام گروه های سنی، به خصوص افراد مبتلا به چاقی و چربی توصیه می شود زیرا کاهش دهنده چربی خون بوده و اشتها را کم می کند.