پارس ناز پورتال

خواص جادویی ارده و فرآورده‌های‌ کنجد برای پوست و مو

خواص جادویی ارده و فرآورده‌های‌ کنجد برای پوست و مو

ارده و فراورده های کنجد به دلیل خاصیت و ترکیباتی که دارند از قدیم الایام جایگاه مهمی در تغذیه ایرانیان داشته است. روغن ارده کنجد علاوه بر استفاده برای طبخ غذا و مصارف خوراکی، برای پوست صورت و موی سر نیز خواص زیادی دارد.

 

این روغن جز روغن‌های‌ نیمه خشک شونده به شمار می‌رود که هم به صورت خوراکی و در پخت و پز استفاده می‌شود و هم برای تهیه سالاد کاربرد دارد. روغن ارده کنجد به دلیل مواد اثر بخشی که برای لطافت پوست دارد در تولید صابون و همچنین تولید برخی لوازم آرایشی و بهداشتی مانند کرم‌های‌ نرم کننده نیز استفاده می‌شود؛

 

بنابراین روغن ارده کنجد علاوه بر فواید درمانی و ارزش غذایی بالا در صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نیز کاربرد دارد. در این نوشتار با ما همراه شوید تا با خواص جادویی ارده و فرآورده‌های‌ کنجد برای پوست و مو بیشتر آشنا شویم.

 

تاثیر روغن ارده بر سلامت مو

 

 ترکیبات موثر امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ در روغن ارده کنجد باعث شده که از این ماده جادویی برای تغذیه مو استفاده فراوانی شود؛ در واقع روغن ارده کنجد با نفوذ در عمق ریشه مو نقش مهمی‌در سلامت مو ایفا می‌کند.

 

برخی عوامل مانند نگهداری از حیوانات خانگی ممکن است باعث ایجاد شپش در موی افراد شود؛ همچنین کودکانی که به مدرسه می‌روند نیز در معرض ابتلا به شپش مو هستند. یکی از موادی که در رفع آلودگی شپش تاثیر زیادی دارد روغن ارده کنجد است.

 

خاصیت این روغن، موجودات مزاحمی‌ مانند شپش را از بین می‌برد و سلامت را به موهای افراد برمی‌گرداند. یکی از نگرانی‌های‌ افراد به دلیل استفاده از دستگاه‌های‌ حرارتی مانند اتو مو، سشوار و… و همچنین استفاده از شامپوهای نامرغوب و غیر استاندارد، ایجاد شوره سر و ابتلا به التهابات پوستی سر است؛

 

البته استرس نیز در ابتلا به این نوع التهاب بی تاثیر نیست. روغن کنجد گزینه مناسبی برای رفع این مشکلات است. قدرت تغذیه کنندگی این روغن علاوه بر جلوگیری از ریزش مو، حالت صاف و درخشانی به موهای افراد می‌دهد.

 

جایگاه فراورده‌های کنجد در طب سنتی

 

گیاه کنجد در برابر خشکی مقاومت بالایی دارد و به همین دلیل کاشت این نوع دانه ارزشمند در کشور در حال توسعه و گسترش است. به طوری که کشور ایران از تولیدکنندگان و صادرکنندگان مهم کنجد و فرآورده‌های‌ آن در منطقه به شمار می‌رود. در طب سنتی برای کنجد، ارده و روغن ارده کنجد خواص زیادی ذکر شده است.

 

قیمت ارده کنجد و سایر فراورده‌های‌ کنجد با توجه به ارزش غذایی و درمانی، بسیار مقرون به صرفه است و ارزش خرید بالایی دراد. طبیبان سنتی پیشنهاد می‌کنند که کنجد هم به صورت تازه مصرف شود و هم روغن آن برای تقویت پوست و مو مورد استفاده قرار بگیرد.

خواص جادویی ارده و فرآورده‌های‌ کنجد برای پوست و مو

خواص فراورده های کنجد در شادابی و سلامت پوست

 

خواص روغن ارده کنجد برای پوست و مو، توجه خیلی از شرکت‌های‌ معتبر تولید محصولات مراقبتی از پوست و مو را به خود جلب کرده است؛ تا بتوانند با استفاده از این محصول، درصد استفاده از مواد شیمیایی محصولات خود را کم کنند و در مسیر تولید محصولات ارگانیک و طبیعی برای تقویت مو و سلامت پوست گام بردارند.

 

در حال حاضر روغن کنجد به عنوان یکی از مواد اولیه تولید محصولات مراقبتی پوست در بسیاری از شرکت‌‌ها‌ و خطوط تولیدی لوازم بهداشتی و مراقبتی پوست در حال بهره برداری است. روغن ارده کنجد در حفظ سلامت و شادابی پوست تاثیر مهمی‌دارد.

 

خواص ضد باکتریال و ضد التهاب و همچنین وجود مواد آنتی اکسیدان در این روغن موجب طراوت پوست می‌شود. برای استفاده از روغن ارده کنجد با هدف سلامت پوست محدودیتی وجود ندارد. این روغن برای انواع پوست‌های‌ چرب، خشک و مختلط قابل استفاده است.

 

البته برای پوست‌های‌ چرب بهتر است روغن کنجد با مراقبت بیشتری استفاده شود. خواص روغن کنجد، پوست را در برابر عوامل سم زدا، اشعه مضر نورخورشید، انواع التهابات و ضایعات قارچ و باکتری‌‌ها‌ و… محافظت می‌کند. همچنین تاثیر مهمی‌در بهبود زخم‌های‌ پوستی ناشی از بیماری‌های‌ مختلف دارد.

 

در برخی از کشورهای آفریقایی تابش اشعه خورشید اثرات نامطلوبی بر روی پوست افراد می‌گذارد. جالب است بدانید که در این کشورها از روغن ارده کنجد مانند کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید استفاده می‌شود.

 

 اگر به صورت مداوم از روغن ارده کنجد استفاده کنید بعد از گذشت زمانی مشخص می‌توانید شاهد درخشندگی و لطافت پوست خود باشید؛ به همین دلیل استفاده از این روغن معجزه گر در طب سنتی بسیار توصیه شده است. جالب است بدانید فراورده‌های‌ کنجد در پیشگیری از آلزایمر نیز موثر است.

 

برای خرید ارده اصل باید به فروشگاه‌های‌ معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت ارده و خواص و تاثیر آن مطمئن باشید. استفاده از روغن ارده کنجد برای محافظت از پوست در مناطقی که پشه و حشرات در تابستان‌‌ها‌ یا زمانی که خطر نیش پشه و حشرات مختلف وجود دارد نیز کاربرد زیادی دارد.

 

خاصیت حجم دهندگی روغن ارده کنجد

برای افرادی که دارای صورت لاغر هستند و نمی‌خواهند از روش‌های‌ تهاجمی ‌یا پرهزینه برای چاقی صورت خود استفاده کنند روغن ارده کنجد گزینه طبیعی و کاملا مقرون به صرفه است. بنابراین روغن ارده کنجد به دلیل وجود ترکیبات پروتئینی، انواع ویتامین‌‌ها‌ و…

 

به صورت کاملاً طبیعی می‌تواند باعث پر شدن صورت و یا به اصطلاح چاقی صورت شود. استفاده از این روغن برای افرادی که دارای چهره نحیف و لاغر خودرنج می‌برند به دلیل خاصیت حجم دهندگی توصیه می‌شود.

خواص جادویی ارده و فرآورده‌های‌ کنجد برای پوست و مو

درمان چین و چروک و ترک های پوست با روغن کنجد

 

استفاده از روغن کنجد برای کاهش چین و چروک پوست نیز موثر است و درخشندگی پوست افراد را در صورت استفاده منظم تضمین می‌کند؛ در واقع روغن کنجد با تشکیل لایه محافظ برروی پوست آسیب‌های‌ ناشی از رادیکال‌های‌ آزاد را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد؛ همچنین روغن کنجد تاثیر مهمی‌در درمان ترک پاشنه پا دارد.

 

خواص تغذیه کنندگی این روغن شکاف پوسته کف پا را ترمیم و بازسازی می‌کند. برای افرادی که از تیرگی پوست خود رنج می‌برند نیز استفاده از روغن کنجد پیشنهاد می‌شود. عامل اصلی تیرگی پوست کمبود ملانین است؛ روغن کنجد محتوای ملانین را با اکسیداسیون کردن اسید آمینه افزایش می‌دهد و حالت رنگدانه شدگی پوست را از بین می‌برد.

 

جمع بندی

در این نوشتار به خواص جادویی ارده و فرآورده‌های‌ کنجد برای پوست و مو پرداختیم. امروزه تجهیزات پیشرفته زیادی در خطوط تولیدی فراورده‌های‌ کنجد، برای افزایش کیفیت این محصولات و تطابق آن با استانداردهای لازم به کار گرفته شده است.

 

در سایت اینترنتی آراز ارده می‌توانید فرآورده‌های‌ کنجد را در حجم و بسته بندی‌های‌ متنوع با بهترین کیفیت و قیمت مقرون به صرفه خریداری کنید.صنایع غذایی آراز، علاوه بر تامین بازار داخلی در حوزه صادرات انواع ارده، حلوا ارده، حلوا شکری، کرم ارده، کره بادام زمینی، روغن کنجد، شیره انگور، شیره توت، شیره خرما، سه شیره، چهار شیره و پنج شیره نیز فعالیت می کند.

 

ارائه خدمات ارزنده به مشتریان از اهداف اصلی و مهمترین برنامه‌های فروشگاه اینترنتی آراز ارده است. تمام تلاش های این شرکت برای جلب رضایت مشتریان و تجربه خاطره‌ای خوش در ذهن آنان از یک خرید باکیفیت است.