پارس ناز پورتال

خواص روغن جوانه گندم برای سلامت موها

مجموعه : نکات سلامت مو
خواص روغن جوانه گندم برای سلامت موها

خواص روغن جوانه گندم برای سلامت موها

همۀ ما به خصوص خانم ها به دنبال داشتن موهایی لطیف و جذاب هستیم روغن جوانه گندم می‌تواند اینکار را برای شما انجام دهد.روغن جوانه گندم یک روغن گیاهی هست که از جنین داخل گندم گرفته می‌شود. این محصول با وجود این که روغن هست، اما باعث چرب شدن چندان موها نمیشود.

 

روغن جوانه گندم به رنگ نارنجی تیره هست و بوی ملایمی دارد. این روغن حاوی خواص بی نظیری برای پوست و مو هست و امروزه در ترکیب بیشتر محصولات زیبایی بهره گیری می‌شود. این روغن بعد از جذب شدن به طور مطلوبی اثر مرطوب کنندگی و احیاکنندگی خود را به جا می‌گذارد.

 

روغن جوانه گندم منبع اسیدهای چرب ضروری، آنتی اکسیدان ها و پروتئین هاي باکیفیت محسوب می‌شود و در پیشگیری و درمان بیشتر مشکلات زیبایی نقش دارد. در ادامه شش تاثیر مثبت روغن جوانه گندم روی سلامت موها را بررسی میکنیم.
افزایش رشد سالم موها

 

بهره گیری از روغن جوانه گندم روی ریشه موها یک درمان طبیعی برای مقابله با ریزش موها و برطرف کردن مشکل رشد آنهاست. این روغن حاوی میزان زیادی ویتامین هاي ب هست که برای تحریک رشد سلولی و ساخت بافت ها لازم میباشند.پروتئین هاي موجود در این روغن به تقویت فیبرهای مو و پیاز مو کمک می‌کند. به این ترتیب امکان شکستن،

 

خشکی و دیگر مشکلاتی که منجر به ریزش مو می‌شود کاهش پیدا میکند. اضافه بر این اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E موجود در این روغن باعث تنظیم ساخت روغن روی پوست سر میشود و به حفظ حجم موها و شفافیت و سلامت آن ها کمک می‌کند.

 

مقابله با خشکی موها
چربی هاي سالم موجود در روغن جوانه گندم مثل اسید لینولئیک و اسید پالمیک، به راحتی جذب پوست سر شده و به مرطوب نگه داشتن مو هاي خشک کمک میکند. آنتی اکسیدان هاي موجود در این روغن با آسیب هاي ناشی از رادیکال هاي آزاد مقابله کرده و اختلال pH راکه به خشکی موها منجر میشود کاهش میدهد. ویتامین هاي A،D و E باعث تقویت فیبر موها شده و درخشندگی و رطوبت آن ها را حفظ می‌کند.

 

یک نرم کننده طبیعی برای موها
بافت نرم و مواد مغذی ضروری موجود در این روغن، از آن نوعی نرم کننده طبیعی ساخته هست که میتوان بعد از شامپو کردن موها بهره گیری کرد.مالیدن مقدار کمی روغن جوانه گندم روی موها باعث کاهش حالت الکتریسیته موها می‌شود

 

بهره گیری از این روغن به جای نرم کننده ها نه تنها به صرفه هست، بلکه باعث تقویت موها نیز میشود، چون چربی هاي سالم موجود در آن به حفظ درخشندگی موها کمک کرده و همین طور باعث باز شدن گره موها می‌شود. در نتیجه از شکستن موها در حین شانه زدن پیشگیری میکند.

 

ممانعت از برق گرفتگی موها
مالیدن مقدار کمی روغن جوانه گندم روی موها باعث کاهش حالت الکتریسیته موها می‌شود. بافت این روغن به مرطوب نگه داشتن موها کمک کرده و مانع از بلند شدن آن ها در تماس با شال و روسری یا باد و غیره می‌شود. بهره گیری اندک از این روغن خطری برای چرب شدن موها ندارد، اما تاثیر مثبت خود را به جا میگذارد.

 

محافظت از پوست سر
پروتئین ها، ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن جوانه گندم جزو مواد مغذی مورد نیاز پوست سر میباشند. این ترکیبات pH طبیعی پوست را تنظیم میکنند و باعث دفع سلول هاي مرده موجود در سطح پوست سر میشوند.

 

ماساژ دادن پوست سر با این روغن باعث تحریک جریان خون در این منطقه شده و به اکسیژن رسانی سلول ها و رساندن مواد مغذی به انها کمک می‌کند. اضافه بر این روغن جوانه گندم خاصیت ضدباکتریایی و ضدعفونی کنندگی دارد و در نتیجه باعث درمان مشکلاتی مثل شوره و سایر مشکلات باکتریایی و قارچی می‌شود.

 

مقابله با موخوره
خشک شدن موها عامل مهمی در ایجاد موخوره هست. بهره گیری از روغن جوانه گندم به واسطه اسیدلینولئیک، ویتامین هاي ب کمپلکس و ویتامین E باعث ترمیم آسیب فیبرها شده و موخوره را درمان می‌کند.

 

روش بهره گیری از روغن جوانه گندم برای حفظ سلامت موها
 به گزارش پارس ناز میتوانید روغن جوانه گندم را به تنهایی و یا در ترکیب با روغن هاي دیگر به صورت ماسک به موها بزنید. با دقت به نیاز موهایتان می‌توانید این روغن را به میزان اندک به پوست سر، نوک موها و یا روی کل موها بزنید. برترین کار این هست که از این روغن در طول روز و در ساعات بیکاری بهره گیری کنید. به این ترتیب که روغن را روی موها بزنید و گذشته از شستن، مدتی صبر کنید.

 

همۀ وقت} با مقدار کمی از این روغن شروع کنید، چون زیاده روی در آن کار شستشو و آبکشی را سخت می‌کند. پیشنهاد می‌شود هر هفته دو تا سه مرتبه از این روغن بهره گیری کنید. روغن جوانه گندم در داروخانه ها و عطاری ها وجود دارد و شما میتوانید با بهره گیری از آن، سلامت و شادابی موهایتان را افزایش دهید.