پارس ناز پورتال

خوراکی های مفید برای درمان عفونت مثانه

خوراکی های مفید برای درمان عفونت مثانه

خوراکی های مفید برای درمان عفونت مثانه 

اگر مثانه شما دچار عفونت شده است نگران نباشید! شما می توانید با خوردن مواد خوراکی  این عفونت را از بدن خود کاملا دفع نمایید. از نشانه‌های التهاب مثانه می‌توان به احساس دفع مکرر و به مقدار کم ادرار و احساس سوزش ادرار اشاره نمود. تغذیه و انتخاب مواد غذایی نقش مهمی بر روی رفع التهاب مثانه داردالتهاب مثانه بیماری شایعی است كه معمولا به دنبال عفونت باكتریایی ایجاد می‌شود.

 

تقریباً از هر سه زن یك نفر در طی دوران زندگی خود به التهاب مثانه دچار می‌شود و این وضعیت در زنان 25 تا 54 سال شیوع بیشتری دارد.علت این امر كوتاه بودن مجرای ادراری در زنان و انتقال راحت‌تر باكتری‌هایی چون اشرشیاكلی به مجرای ادراری و نهایتا مثانه است.

 

علائم التهاب مثانه
احساس به دفع مكرر و دفع مقدار كم ادرار هر نوبت به همراه درد و احساس سوزش از علائم اصلی این بیماری است.معمولا ادرار بوی تندی دارد و ممكن است حاوی خون باشد.همچنین ممكن است با درد پشت، شكم و یا تب همراه باشد.

 

مواد غذایی مفید برای رفع التهاب مثانه
آب زغال‌اخته و التهاب مثانه

حاوی فیتونوترینتی است كه از اتصال اشرشیاكلی به دیواره مجرای ادراری جلوگیری می‌كند و باعث خروج آن از مثانه به ادرار می‌شود.مصرف روزانه 300 میلی‌لیتر آب زغال‌اخته برای پیشگیری از اتصال اشرشیاكلی می‌تواند كافی باشد.

 

بلوبری و التهاب مثانه
حاوی مقادیر كمتری از همین فیتونوترینت است و به نظر می‌آید برای مبارزه با عفونت‌های باكتریایی مثانه مفید است.

 

كرفس و التهاب مثانه
به دفع اسیداوریك كمك می‌كند.مصرف آن سه بار در روز می‌تواند مفید باشد.

 

سیر و التهاب مثانه
حاوی آنتی‌بیوتیك طبیعی است و مصرف منظم آن به مبارزه با عفونت كمك می‌كند.

 

چای برگ قاصدك و التهاب مثانه
خاصیت دیورتیك دارد و به پاك شدن سیستم ادراری كمك می‌كند.

 

مواد غذایی كه باید پرهیز شوند
قهوه، چای، كولا و التهاب مثانه
داروهای سرماخوردگی كه حاوی كافئین هستند باعث تحریك بیشتر مثانه می‌شوند.مركبات، غذاهای ادویه‌دار، گوجه‌فرنگی، الكل و شكلات نیز ممكن است علائم را تشدید كنند.

 

سایر اقدامات
 به گزارش پارس ناز نوشیدن 300 میلی‌لیتر آب هر 20 دقیقه به دفع میكروب و پاك‌شدن مجرای ادراری كمك می‌كند.مصرف بیكربنات سدیم حل شده در 300 میلی‌لیتر آب 2 بار در روز به كاهش اسیدیته ادرار كمك می‌كند. افزودن كمی آبمیوه طعم آن را بهتر می‌كند.مكمل ویتامین A و ویتامین C به پیشگیری از عفونت ادراری كمك می‌كند.