پارس ناز پورتال

خوراکی های مفید برای ناخن ها را بشناسید

خوراکی های مفید برای ناخن ها را بشناسید

خوراکی های مفید برای ناخن ها را بشناسید 

برخی مواد خوراکی میباشند که برای استحکام و زیبایی ناخن ها بسیار خوب می باشند, به ویژه بانو ها باید این مواد خوراکی را مصرف کنند. برای تقویت سلامت ناخن‌ها, پزشکان اغلب از ناخن‌ها به‌عنوان معیاری برای تعیین سلامت کلی بدن بهره گیری می کنند. از آنجایی که بدن مواد مغذی را ابتدا به اندام‌هاي حیاتی می‌فرستد, ناخن‌ها عموما آخرین عضوی میباشند که انها را دریافت می کنند.

 

از این نظر در صورت وجود سوءتغذیه در بدن, نوک انگشتانتان آن را نشان می دهند. حتی اگر رژیم‌خوراکی سالمی داشته باشید, به این معنا نیست که ناخن‌هایتان به مشکلاتی از قبیل: کدرشدن و نرخ رشد پایین دچار نمیشوند. چرا که ژنتیک هم بر‌نوک انگشتانتان تاثیر می گذارد. با همه ي این ها, خوردن غذا‌هایي که حاوی مواد مغذی پرطرفدار ناخن‌ها میباشند, میتواند به انها کمک کند تا به برترین حالت دربیایند‌:

 

آجیل

بادام, گردو و سایر آجیل‌ها حاوی مقادیر زیادی اسید‌هاي چرب امگا3 میباشند. در این میان بادام گزینه بهتری هست چرا که بیشترین مقادیر ویتامین E, منیزیم, و کلسیم را در سنجش با سایر آجیل‌ها در خود جای داده هست. این ویتامین‌ها و مواد معدنی منجر به تقویت استخوان‌ها و تقویت ناخن‌ها می شوند و از شکستگی ناخن پیش گیری میکنند.

 

مرغ

سرشار از ویتامین B, پروتئین و روی هست و این ترکیب نیرومند منجر به تقویت رشد ناخن, مو و پوست شود. مرغ یک پروتئین بدون چربی هست. می توانید اسید آمینه مورد نیاز را از مواد خوراکی غیر گوشتی دریافت کنید.

 

سبزی ها تیره‌رنگ

از قبیل: لوبیا, کلم بروکلی و گل کلم حاوی مقادیر زیادی پروتئین و بیوتین میباشند که از ساخت کراتین پشتیبانی میکنند؛ پروتئینی که به حفظ سلامت مو و ناخن‌ها کمک میکند.

 

دانه‌هاي آفتابگردان

اضافه بر این که یک میان وعده تندرست برای وعده گذشته از خواب هست, مقادیر زیادی منیزیم دارد که باعث رشد ناخن‌ها میشود.

 

ماهی سالمون

یکی از تندرست‌ترین غذا‌ها برای حفظ سلامت کلی بدن هست با این حال مقادیر بالای ویتامینDموجود در این ماهی به جذب کلسیم اکثر در بدن کمک می کند. این افزایش جذب کلسیم به تحریک رشد استخوان‌ها و افزایش قدرت ناخن‌ها کمک میکند؛ بنابراین به‌جای انتخاب گوشت‌هاي قرمز, دست کم هفته‌اي دو بار ماهی سالمون بخورید.

 

ماست

ماست با مزه معمولی و نه ماست‌هاي پرچرب و شیرین, حاوی مواد معدنی تقویت‌کننده ناخن‌هاست. یعنی پروتئین, بیوتین, آهن, منیزیم, پتاسیم, کلسیم و ویتامین D رادر خود دارد.

 

دانه کدو تنبل

خوراکی بسیار خوب برای سلامت ناخن‌هاي شماست. این دانه غنی از ویتامین E, روی و فیبر هست و خاصیت قلیایی دارد به این معنی که با التهاب در بدن مبارزه میکند.

 

تخم‌مرغ

درست مثل ماهی سالمون, حاوی پروتئین و ویتامین D هست. تخم‌مرغ منبع غنی از بیوتین نیز محسوب می شود.