پارس ناز پورتال

خوش گذرانی لاکچری در جزیره زیبای کیش

خوش گذرانی لاکچری در جزیره زیبای کیش

خوش گذرانی لاکچری در جزیره زیبای کیش 

جزیره کیش بعنوان یکی از مناطق آزاد ایران یک قطب گردشگری نمونه در کشور ایران بحساب می آید که همه روزه شاهد سیل عظیم گردشگران است. جزیره مرجانی کیش، اولویت نوروزگردی صدها هزار ایرانگردی خواهد بود که سواحل نیلگون خلیج همیشه فارس را برای گذران تعطیلات انتخاب می کنند.

 

اگر شما هم قصد دارید تا به این مقصد گردشگری تاریخی کشور سفر کنید و از دیدنی های طبیعی و فرهنگی و تجاری آن بهره مند شوید، توصیه می کنیم تا از فرصت های گردشگری هیجان انگیز در این جزیره زیبا استفاده کنید.پانزده ورزش شاد و جذابی که در ادامه معرفی می شود، گر چه کمی هزینه گشت و گذار شما را بالا می برند، اما اگر از الان به مدیریت سفر خود در جزیره کیش بیاندیشید، شاید هزینه خرید یک پیراهن اضافی را که احتمالاً نیاز نداشته باشید، صرف فلای بورد سواری خاطره انگیز یا اسکوتر گردی زیر دریا کنید که تا مدت ها تکرار شدنی نخواهند بود.

 

اسکوتر زیردریایی

یکی از هیجان انگیز ترین ورزش هایی که در سفر به جزیره کیش می توانید انجام بدهید و هنوز این فرصت در دیگر مناطق دریایی کشور در اختیار گردشگران قرار نگرفته است، اسکوتر زیر دریایی است. ورزشی مفرح و جذاب که از اسفند ۱۳۹۰ در جزیره کیش در اختیار گردشگران قرار گرفت.

 

اسکوتر زیر دریایی، دستگاهی است جهت تجربه غواصی برای همه افراد بالای ۱۲ سال و کسانی که مشکل جسمی ندارند. با این ابزار بدون آنکه نیاز به تجربه غواصی داشته باشید، بدون حمل وسایل غواصی و یا گواهینامه های حرفه ای مربوطه، می توانید به اعماق دریای نیلگون کیش رفته و از دنیای رنگارنگ شگفتی های زیر آب لذت ببرید.

 

هزینه استفاده از این دستگاه برای یک تور یک ساعته، حدود ۱۲۰ هزار تومان است که این رقم، هر ساله تغییر می کند. مراجعان گروهی و دانشجویان، از تخفیف ۲۰ درصدی هم برخوردار هستند. برای سوار شدن در این وسیله هیجان انگیز زیر دریایی، در اختیار داشتن مایو، دمپایی و حوله کفایت می کند.

خوش گذرانی لاکچری در جزیره زیبای کیش

تاکید میشود که هیچ نیازی به حمل کپسول اکسیژن، پوشیدن لباس های خاصی غواصی و آموزش قبلی نیست و هر کسی می تواند از این دستگاه برای سفر کوتاه به اعماق دریا استفاده کند. اگر به اسکله تفریحی جزیره کیش بروید، پشت هتل بزرگ شایان، تورهای اسکوتر زیر دریایی در دسترس علاقمندان قرار دارد. البته سوار شدن خانم ها و آقایان با هم ممنوع است.

 

غواصی تفریحی در جزیره کیش

غواصی تفریحی علاوه بر اسکوتر زیر دریایی، امکانی است که در جزیره کیش، به راحتی در اختیار شما قرار دارد و می توانید یکی از مرجانی ترین جزایر جهان را مشاهده کنید. جزیره کیش از نظر محیط زیست، از بکر ترین مناطق خلیج فارس است و به جرات می توان ادعا کرد که صخره های مرجانی شرق این جزیره، از زیبا ترین سایت های غواصی جهان به حساب می آیند.

 

غواصی در کیش در طول سال امکان پذیر است و هر کسی می تواند با مدت محدودی آموزش، از امکان غواصی استفاده کند. مراکز آموزش مجهز غواصی در کیش، آمادگی دارند تا شما را در مدت اقامت در این جزیره، به سطح مورد نظر برای انجام غواصی برسانند.سایت بیگ کورال و ژوراسیک پارک، از جمله سایت های زیبای جزیره برای غواصی هستند که در شرق این منطقه واقع شده اند. عمق این دو سایت غواصی در زمان مد کامل، بین ۶ تا ۸ متر است.

 

از دیگر سایت های غواصی در اطراف جزیره کیش می توان به «شکاف جنوبی» اشاره کرد که بسیار زیبا است، اما به دلیل دوری نسبی، کمتر مخاطبی دارد. برای مشاهده چگونگی انجام غواصی تفریحی در جزیره کیش،‌ویدیوی زیر را در ۳ دقیقه تماشا کنید.هزینه ۱ ساعت غواصی، حدود ۱۰۰ هزار تومان است.

 

جت اسکی سواری

جت اسکی سواری، چه در اطراف تهران، چه در سواحل خزر و چه در جنوب، همواره هیجان خاص خود را دارد و مخاطبان بسیاری را جذب می کند. گر چه این فعالیت به نوعی ورزشی لوکس بوده و تقریبا گران است، اما کسانی که یک بار مزه سرعت بر فراز آب را تجربه کردند، معتاد آن می شوند.

 

در کیش، با پرداخت ۱۰۰ هزار تومان می توان نیم ساعت جت اسکی سواری کرد. البته کسانی که جت اسکی شان را با خود حمل میکنند و به جزیره می آورند، شاید از این هزینه ها در امان باشند. اما به هر حال، هزینه های حمل و نگهداری هم، قابل توجه خواهند بود.اگر به یکی از کلوب های غواصی و دریایی جزیره کیش مراجعه کنید، می توانید از جت اسکی استفاده نمایید. اما برای اینکار به نکاتی باید توجه داشته باشد:

 

یکی اینکه به هر خانواده یا گروه، به دلیل ازدحام مراجعه کنندگان بیش از ۱ دستگاه جت اسکی واگذار نمی شود. دوم اینکه افراد سنگین وزن، بایستی به تنهایی جت اسکی سواری کنند تا تعادل دستگاه حفظ شود.سوم آنکه پیش از استفاده از جت اسکی، می بایست فرم قراردادی مطالعه و امضا شود. چهارم آنکه چه قبلا تجربه جت اسکی داشته باشید یا خیر، می بایست به راهنمایی های مربی جت اسکی توجه کنید.

 

پنجم آنکه تنها در سرعت های مجاز، حق استفاده از جت اسکی را دارید و می بایست از وارد شدن به محدوده دیگر کلوب ها و شناور ها خودداری کنید. ششم، در صورتی که حرکات آکروباتیک و خطرناک انجام دهید، احتمال فسخ قرارداد شما وجود دارد.هفتم، در هنگام چپ و واژگون شدن جت اسکی دست خود را از دسته فرمان جدا کرده اجازه دهید

 

تا جت اسکی به صورت خودکار به حالت اولیه بازگردد. سپس از قسمت پشت جت اسکی سوار شوید، در صورت رها نکردن دسته فرمان جت اسکی باعث وارد شدن آب به داخل موتور جت اسکی میگردید.

 

هشتم، در صورت مشاهده ناگهانی هرگونه شناور یا مانعی به منظور جلوگیری از تصادف کافیست ضمن برداشتن دست خود از روی گاز، فرمان جت اسکی را کاملا به یک سمت بچرخانید. هرگز اهرم گاز را با ترمز اشتباه نگیرید که در صورت انجام این اشتباه نه تنها ترمز نمی کنید بلکه جت خود را با تمام قدرت به شناور مقابل خود می کوبید و باعث بروز حادثه بسیار ناگوار میگردید.

 

بیش از ۲۰ مرکز غواصی و کلوب دریایی در جزیره کیش وجود دارند که می توانید برای غواصی و جت اسکی سواری به آنجا مراجعه کنید. مجتمع تفریحات دریایی کیش، یکی از اصلی ترین این کلوب ها به حساب می آید.

 

آشنایی با مجتمع تفریحات دریایی کیش

اين مجموعه زيبا با ساحل ماسه‌ای بسيار تميز و شيب مناسب، در مرکز سواحل تفريحی قسمت شرقی کيش که از نواحی پرتردد و مجاور هتل‌ها و بازارهاي جزیره است واقع شده و از اين لحاظ امکان دستيابی به وسايل و امکانات ورزشی دريايی برای گردشگران راحت‌ تر است. این مجموعه با آخرین فناوری و استانداردهای روز دنیا طراحی شده و در تمام طول سال قابل استفاده است.

خوش گذرانی لاکچری در جزیره زیبای کیش

اين سازه دريايی كه به عنوان طرح برگزيده مجله معتبر New Architect فرانسه معرفی شده است، در دو بخش دريايی و ساحلی طراحی و اجرا گرديده كه بخش دريايی آن شامل يك عرشه نيم دايره به طول ۳۰۰ متر و عرض سه متر است كه محيط دريايی اين مجموعه را احاطه نموده و خود عرشه به روش شمع كوبی ساخته شده كه در فضای بين شمع ها ارتباط با دريای پيرامون اين مجتمع برقرار است.

خوش گذرانی لاکچری در جزیره زیبای کیش

بخش خشكي اين بنا نيز دارای يك سازه بتنی نيم دايره است كه بيش از ۱۷ فضای تفكيك شده دارد و در اين فضاها امكاناتی نظير كافي شاپ، سالن ماساژ ، فروشگاه لوازم شنا، سرويس های بهداشتی ، دوش ، انبار ، اتاق غريق نجات و … جای گرفته اند.

 

شاتل و بانانا

از جمله دیگر ورزش های هیجان انگیز در جزیره مرجانی کیش، می توان به شاتل و بانانا اشاره کرد. شاتل، نوعی تیوب بادی است که با یک تا چند سوراخ که افراد داخل آن قرار می گیرند و این تیوب توسط طنابی به طول ۱۰ متر به قایقی تند رو متصل شده و قایق با سرعت این تیوب رو می کشاند و شما تفریح جالبی را بر فراز آب تجربه خواهید کرد.

خوش گذرانی لاکچری در جزیره زیبای کیش

بانانا هم مثل شاتل است، اما چون شبیه موز و زرد رنگ است، چنین نامی پیدا کرده. در ویدیوی زیر، شما را به شاتل آشنا می کنیم.شاتل و بانانا یک نفره، برای ۲۰ دقیقه حدود ۴۵ هزار تومان است. شاتل در گروه های ۲ تا ۴ نفره، ۳۵ هزار تومان برای هر فرد است. اگر در گروه های ۵ تا ۷ نفره برای شاتل سواری اقدام کنید، ۳۰ هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت خواهید کرد.

خوش گذرانی لاکچری در جزیره زیبای کیش

مدت شاتل سواری حدود ۲۰ دقیقه است. البته این قیمت ها احتمال دارد درصدی افزایش یا کاهش پیدا کند.

 

چتر پاراسل

نام دیگری که شاید برای خیلی ها ناشناخته باشد اما برای عاشقان آدرنالین در جزیره مرجانی کیش، لحظات خاطره انگیزی را رقم خواهد زد، چتر پاراسل است که برای نیم ساعت، حدود ۱۰۰ هزار تومان باید پرداخت کنید.چتر پاراسل، از جمله لذت بخش ترین ورزش های هیجان انگیز جزیره کیش است که برای گردشگران به خصوص جوانان

 

و علاقمندان به چتر بازی برفراز دریا، ورزش لذت بخشی خواهد بود. شما سوار بر چتر پاراسل شده و به وسیله یک قایق با سرعت کشیده می شوید تا ارتفاع بگیرید. دیدن نمای زیبایی از جزیره کیش، اوج هیجان و حس آرامشی بی نظیر را در آسمان آبی و روی آب های نیلگون خلیج فارس برایتان به ارمغان می آورد.

 

کیبل اسکی

خیلی گیج نشوید، منظورمان Cable Sky است. یعنی اسکی روی آب با کابل! بزرگ ترین کیبل اسکی جهان و نخستین سایت اسکی روی آب خاورمیانه در جزیره کیش قرار دارد و این یکی دیگر از ظرفیت های خاص جزیره کیش است که شاید از آن بی اطلاع باشید.کیبل اسکی، ورزشی است که در محیطی با طول ۸۶۰ متر و عرض ۱۶۰ متر با پنج برج در آب های خلیح فارس نصب شده و با سرعت ۲۸ تا ۶۲ کیلومتر در ساعت، امکان سرویس دهی به ۱۲ نفر را دارد.

 

اين سايت در يكی از زيباترين نقاط ساحل نقره فام شرقی كيش با درختان نارگيل فراوان و درختان لور قديمي، با آلاچيق هاي متعدد در طول ساحل، نزديك اسكله بزرگ تفريحی و پلاژ آقايان واقع شده و امكانات پاركينگ نيز برای آن فراهم است.اين ورزش آسان، ايمن و لذت بخش، شرايط سنی خاصی نداشته و همه می توانند از آن لذت ببرند. پارك كيبل اسكی كيش جاذبه ای است كه به راحتی نمي توان از رفتن به آن صرف نظر كرد.

 

هزینه کیبل اسکی برای هر ساعت، حدود ۷۰ هزار تومان است که در صورتی که با ورزش های هیجانی آبی خیلی مشکلی ندارید، یکی از انتخاب های خوب خواهد بود.

 

ماهیگیری

ماهیگیری در جزیره کیش، در بخش های خاصی امکان پذیر است. اما اگر علاقمند هستید تا با شناورهای کوچک یا بزرگ و تجهیزات تخصصی ماهیگیری، به این کار اقدام کنید، می بایستی به کلوب های دریایی مراجعه نمایید. اطلاعات کلوب ها را از بخش پذیرش هتل محل اقامت خود می توانید بگیرید.

 

معمولا برای گروه های ۱ تا ۳ نفره، به ازای ۳ ساعت همراهی تیم، ۱۲۰ هزار تومان از شما دریافت می شود. اما اگر دوست داشته باشید ماهیگیری ترولینگ را تجربه کنید، برای گروه های ۱ تا ۵ نفره، می بایست ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کنید که حدود ۳ ساعت به طول خواهد انجامید.

 

قایق سواری

از جمله ورزش های جذاب در کیش، قایق سواری است که با قایق های مختلف می توان انجام داد و لحظات خاطره انگیزی را ثبت کرد.  اگر خواستید قایق تندرو معمولی هم در اختیارتان باشد، به ازای هر نیم ساعت، ۵۰ هزار تومان از شما دریافت خواهد شد.همین مبلغ برای قایق های تندرو دو موتوره، به ازای هر نیم ساعت، ۷۰ هزار تومان خواهد بود. اما قایق های پدالی و پارویی، ارزان است و هر ساعت، ۵۰ هزار تومان هزینه در بر دارد.

 

انواع قایق های بادبانی نیز برای حرفه ای های قایق سواری نیز در دسترس است که به ازای هر نیم ساعت، ۲۵ هزار تومان بابت کرایه قایق بادبانی متوسط می بایست پرداخت کنید. البته آموزش قایق بادبانی، ظرف یک روز امکان پذیر نیست.در جزیره کیش، گشت زنی با قایق هایی که کف شیشه ای دارند امکان پذیر است

 

و معمولا در گروه های چند نفره انجام می شود. کف شیشه ای باعث می شود تا شما دنیای زیر آب را مشاهده کنید. البته این قایق ها اجازه ندارند در محدوده ای جلوتر از منطقه در نظر گرفته شده حرکت کنند.به ازای هر گشت زنی ۲۰ دقیقه ای، ۱۰ هزار تومان می بایست پرداخت کنید.

 

پارک دلفین ها

پارک دلفین های کیش، یکی از مقصدهای هیجان انگیز است که شما را به تماشای دلفین ها که از باهوش ترین موجودات دریا هستند می برد. در پارک دلفین ها، بر خلاف باتومی گرجستان، امکان دلفین سواری ندارید اما مانند دلفیناریوم برج میلاد، شاهد هنرنمایی دلفین ها هستیم.

 

معمولا پارک دلفین ها و باغ پرندگان، در قالب پکیج هایی ارائه می شود که برای ۳ ساعت، بین ۸۰ تا ۹۵ هزار تومان خواهد بود. بازی دلفین ها را در ویدیوی زیر تماشا کنید.

 

پیست باگی

پیست باگی کیش، یکی از مقصدهای هیجان انگیز جزیره کیش به شمار می رود. پیست خاکی باگی به طول ۴۰۰ متر، با ماشین های دو نفره، میزبان باگی سواران در این مقصد گردشگری جذاب جنوب کشور است. تورهای ورزشی تفریحی باگی با راهنمای حرفه ای و با موتور چهار چرخ ATV در جلو، باگی سواران را در مسیرهای چند جاذبه گردشگری مانند درخت سبز، کلبه هور و کشتی یونانی هدایت می کند.هزینه باگی، ۱۳ هزار تومان است.

 

کارتینگ

کارتنیگ بازهای حرفه ای تهران، در کیش هم علاقمند هستند تا این ورزش هیجانی را انجام دهند. ورزش مفرح و هیجان انگیز و پایه ورزش اتومبیلرانی حرفه ای، کارتینگ است. پیست کارتینگ کیش به طول ۸۰۰ متر، یکی از بزرگ ترین پیست های خاورمیانه و نخستین پیست کارتینگ در ایران است

 

و موتورهای چهار چرخ ATV و ماشین های کنترل از راه دور هم در Hن وجود دارد.حداقل سن برای کارتینگ ۱۰ سال است و قد نیز باید حداقل ۱۴۰ سانتیمتر باشد تا پای فرد به کلاچ و ترمز برسد.

 

اسب سواری و شتر سواری

دو ورزش مفرحی که انجامش در محیط های شهری تقریبا غیر ممکن است، در سفر به جزیره مرجانی کیش به راحتی در دسترس شما خواهد بود. اسب سواری به ازای هر ساعت با حضور مربی،‌ ۵۰ هزار تومان هزینه در بر دارد و این قیمت برای شتر سورای، ۱۰ هزار  تومان به ازای نیم ساعت است.

 

البته اگر از سوار شدن بر روی شتر هراس دارید و فکر می کنید که نمی توانید تعادل خود را حفظ کنید، در اشتباه هستید.به هر حال شتر سواری و اسب سواری برای عاشقان سلفی و لایو استریم های اینستاگرامی، موقعیتی ایده آل و برای دریافت رگبار لایک و کامنت های پر هیجان از دوستان و آشنایان ساکن در سراسر جهان است. مخصوصا که اگر، این لحظات مفرح را دقایقی قبل، اطلاع رسانی کرده باشید.

 

کشتی های تفریحی تا تور سافاری

در کیش، کشتی های تفریحی هم وجود دارد که شما را به اطراف جزیره می برد. معمولا برخی از کشتی های تفریحی، در ساعت ۲۳ کار خود را آغاز و تا ۱ بامداد، در زیر نور ماه بر فراز آب های نیلگون خلیج همیشه فارس ایران، فضای رمانتیکی را برای شما به ارمغان می آورند.

 

این گشت ها به همراه پذیرایی از مهمانان، سرو شام در رستوران کشتی همراه با موزیک زنده، جنگ شادی، برنامه های شاد و مهیج، قرعه کشی و اهدای جوایز است.آب هاي اطراف جزيره کيش محل زندگی انواع موجودات دريايی نظير مرجان ها، ماهی های تزئينی و خوراکی، توتياها، خرچنگ ها، ستاره دريايی و … است. با کشتی های آکواریوم و قايقهای کف شيشه ای تماشای اين زيبايی ها امکان پذير است.

خوش گذرانی لاکچری در جزیره زیبای کیش

پکیج های کشتی های تفریحی از ۶۰ هزار تومان آغاز می شود. نوع دیگر کشتی های تفریحی، اکواریومی هست که از ساعت ۱۰ تا ۱۷ عصر، هر سانس یک ساعت،‌ علاقمندان سفرهای دریایی را در اطراف جزیره کیش می گردانند. انتظار کشتی کروز لوکس را نداشته باشید، اما سفر خوبی را برایتان به ارمغان خواهد آمد.

خوش گذرانی لاکچری در جزیره زیبای کیش

اگر علاقمند به تورهای سافاری هستید، از ساعت ۱۷ تا ۲۳، تور سافاری در مناطق بیابانی جزیره انجام می شود که پکیج نقره ای از ۷۵ هزار تومان و پکیج طلایی از ۱۲۰ هزار تومان آغاز می گردد.

 

کشتی های آکواریوم و قایقهای کف شیشه ایی مسافتى را طى مى كنند تا به منطقه اى كه ماهى و مرجان زيادتر است برسند، طى عبور از نواحى مختلف ساحل شما مى توانيد مرجان ها و ساير موجودات دريايى را ببينيد. گشت کشتی های آکواریوم معمولا به همراه موزیک زنده و پذیرایی است.

 

پروازهای تفریحی

یکی از هیجان انگیزترین تفریحات در جزیره کیش پرواز بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس است. پرواز با هواپيماهای بدون موتور (گلايدر)، جایروکوپتر و کایت موتوردار علاوه بر اين كه فرصتی است برای تجربه هيجان پرواز كه از اميال ديرينه انسان محسوب می شود، به علاقمندان این امكان را میدهد كه زيبايی های جزيره را از آسمان تماشا كنند و لذت ببرند.

 

باند گلایدر فرودگاه بین المللی جزیره کیش به طول یک هزار و ۵۰۰ متر و عرض ۳۰ متر جهت انجام پروازهای تفریحی در این جزیره بوده و پذیرای گردشگران و علاقه مندان به پرواز است. این ورزش هیجانی، برای شما حدود ۲۰۰ هزار تومان هزینه در بر خواهد داشت که با حضور مربی انجام می شود.

 

فلای بورد

فلای بورد (Flyboard) وسیله ای است که با اتصال به یک جت اسکی شخص را بر روی هوا معلق نگه می دارد و با پمپاژ و فشار آب به او اجازه مانور دادن و انجام حرکات نمایشی را می دهد.

 

این وسیله ابتدا در مسابقات جهانی جت اسکی در چین در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و به طور رسمی از ماه می سال ۲۰۱۲ در دسترس عموم قرار گرفت. با این وسیله ورزشی تفریحی-آبی می توان در بالای سطح آب تا ارتفاع ۱۲ متر آزادانه پرواز کرد و با شیرجه به داخل آب و بیرون آمدن نمایشهای جذاب و چشمگیری را خلق کرد.

 

فلای بورد نیروی محرکه لازم برای انجام چنین مانورهایی را از جت اسکی میگیرد. جت اسکی این نیروی محرکه را توسط شیلنگ ۱۸ متری فلای بورد به نازلهایی که در زیر تخته آن قرار گرفته اند هدایت کرده و کاربر میتواند این نیروی جلوبرنده را کنترل نماید. فلای بورد دارای شناوری است که به فرد اجازه می دهد تا از این وسیله ورزشی با اطمینان بیشتر استفاده کند.

 

جت اسکی در تمام طول مدت استفاده از دستگاه، بر روی آب شناور بوده و به هر طرف که کاربر حرکت کند بدنبال وی کشیده خواهد شد.

 

توصیه هایی برای گشت و گذار در جزیره دیدنی کیش

اگر قصد سفر به کیش در هفته های پیش روی را دارید، پین تا پین و زورق، انتخاب های خوبی برای رزرو جا اقامت هستند. هم چنین با کمک درگاه اطلاع رسانی گردشگری آرمان سفر، می توانید از فرصت های گردشگری در کیش و سایر نقاط کشور آگاه شوید.

 

اخرین خبرها از دنیای گردشگری ایران و جهان نیز در پرتال دنیای سفر، در دسترس عاشقان جهانگردی قرار دارد. امیدواریم مجموعه تفریحات جذابی که در این گفتار معرفی شد، فرصت های هیجان انگیزی را برای شما در سفر به کیش، پدید آورد.

 

روزیاتو