پارس ناز پورتال

دانستنی های مهم قبل از ازدواج که باید توجه کرد

دانستنی های مهم قبل از ازدواج که باید توجه کرد

دانستنی های مهم قبل از ازدواج که باید توجه کرد

ازدواج اگر با شناخت درست باشد می تواند به خوشبختی منجر شود پس چه بهتر که قبل از اقدام برای ازدواج طرف مقابل خود را حسابی بسنجیم. رایج ترین سوالاتی که قبل از ازدواج تقریبا برای همه ما پیش می آید چگونه بفهمم که او برای من فرد مناسبی است؟ آیا او شریک زندگی خوبی است؟

 

مهم ترین چیزهایی که می توانم از او بپرسم چیست؟پاسخ هیچکدام از این سوال ها ساده نیست. وقتی گرفتار طلسم عشق می شویم تمایل به انجام هر کاری و گفتن هر چیزی نشان می دهیم. عاشق بودن به این معنا نیست که او همان فرد مناسب شماست. برای این که بدانیم آیا فرد مورد نظر فردی مناسب شما هست

 

یا نه باید قسمت منطقی عقل را به کار بگیریم. احساسی که نسبت به او دارید بسیار مهم است. گاهی اوقات شخصی با تمام معیارهایی که شما در نظر داشتید تطابق دارد اما جسم تان هیچ واکنشی (نه جذابیتی، نه وابستگی) نسبت به او ندارد.

 

در این مواقع باید تصمیم گیری را بر اساس اطلاعات مهمی که از او به دست آورده اید انجام می دهید. در واقع باید هم بر اساس قلب و هم بر اساس مغز تصمیم گرفت.اطلاعاتی که به شما در تصمیم گیری کمک زیادی می کند موارد زیر هستند:

 

اصالت خانوادگی

در این مورد باید ارتباط فرد با اعضای خانواده و نوع روابط آن ها را در نظر بگیرید. وقتی با فردی درباره مسائل و روابط خانوادگی او صحبت می کنید دو نشانه بد ممکن است بروز داده شود. یک: وقتی می گویند همه چیز افتضاح بود یا هست و دو: وقتی می گویند همه چیز عالی بود یا هست.

 

باید در میان صحبت ها به این مسئله پی ببرید که آیا او قادر به پذیرفتن، بخشیدن و حمایت کردن خانواده اش هست یا خیر. کشف کنید که تا چه حد دیگران را سرزنش می کنند و برای دیگران دردسر ساز هستند. باید توضیحاتش متعادل باشد. همانند این مثال: “پدرم مرد خوبی است،

 

خیلی دوست داشتنی و بخشنده است. او دچار افسردگی شده اما باز هم سعی می کند که خوش بین و شاد باشد. همیشه مرا دوست داشته و حمایتم کرده اما هیچوقت کارهای من به چشمش نمی آید و می دانم که این بخاطر بی تفاوت بودنش نیست” این یک نمونه متعادل است چون همه چیز را همانطور که هست توضیح داده است.

 

روابط گذشته

به روابطی که در گذشته داشته و اکنون دارد دقت کنید. دوستان قدیمی بهترین نشانه ها می توانند باشند. آیا خودشان را به خاطر از دست دادن دوستانشان مسئول میدانند؟ آیا درباره معشوقه سابق خود به حالت انتقاد آمیز حرف می زنند؟ “آدم خودپسندی بود” یا “خیلی شکاک بود”

 

شاید این حرف ها درست باشد اما وقتی رابطه ای به آخر می رسد همه همین احساس نسبت به هم خواهند داشت و دیگر جذابیتی برای هم ندارند. بنابراین از او بخواهید منصف باشد.

 

کنترل عصبانیت

 به گزارش پارس ناز این مورد معمولا با مشاهده آشکار می شود نه با سوال پرسیدن. وقتی به آن چیزی که می خواهند نمی رسند یا ناراضی و عصبانی هستند در رفتارشان دقت کنید. رفتاری که در این شرایط با دیگران انجام می دهند دقیقا همان رفتاری است که قرار است با شما داشته باشند.

 

بخشش و سخاوت

این مورد مهم ترین خصوصیت و کلید شماره یک برای یک رابطه خوب است. دقت کنید که او در رفتارها و بحث هایی که با دیگران دارد تا چه حد بخشش و سخاوت به خرج می دهد. همه عاشق ها بخشنده هستند. باید این خصوصیت را وقتی عشق در میان نباشد کشف کنید.

 

یک زندگی کامل

آیا هدفی در زندگی دارد که به شماهیچ ارتباطی نداشته باشد؟ “احساسات، منافع و پیشرفت” آیا رویای بزرگ یا برنامه ای برای رسیدن به آن رویاها دارند؟ کلید صمیمیت توانایی استقلال در شماست. تا زمانی که خودتان را نشناسید و ندانید که از زندگی چه می خواهید نمی توانید شریک خوبی برای زندگی باشید. بیشترین صمیمیت زمانی در یک رابطه ایجاد می شود که بیشتر روی خودتان کار کرده باشید.